Nå begynner jakten på oss i Oslo

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av FreewheelBurning »

Dansekris skrev: 27 jul 2019, 14:14 Nå vet jeg ikke hvor mange av dere som faktisk bor innenfor Ring 3, men det er vanvittig mye støy fra motorsykler i denna byen.
Jeg er en av de som støyer, på bekostning av andre. Vi er jo inhabile så det holder og plages nok ikke av andre som kjører rundt her, men den absolutte majoriteten av folk som bor her skulle nok aller helst sluppet av det bråket.

Min bråkepotte bråker mer enn tillatt og jeg vet at det plager andre. Likevel fiser jeg rundt i byen og bråker.

Hadde alle kjørt med original eksos hadde problemet vært minimalt.
Isåfall er det jo du som burde få forbud mot å kjøre i dette området, ikke alle andre? Reagerer selv negativt på de som bråker værst.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Juicebox »

Dansekris skrev: 27 jul 2019, 14:14 Nå vet jeg ikke hvor mange av dere som faktisk bor innenfor Ring 3, men det er vanvittig mye støy fra motorsykler i denna byen.
Jeg er en av de som støyer, på bekostning av andre. Vi er jo inhabile så det holder og plages nok ikke av andre som kjører rundt her, men den absolutte majoriteten av folk som bor her skulle nok aller helst sluppet av det bråket.

Min bråkepotte bråker mer enn tillatt og jeg vet at det plager andre. Likevel fiser jeg rundt i byen og bråker.

Hadde alle kjørt med original eksos hadde problemet vært minimalt.
Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg har tenkt det mange ganger. Stakkars de som bor i Oslo Sentrum. Jeg kjører med bråkepotte selv, og ser at fotgjengere putter en finger i øret når jeg skal til å passere, og jeg rusler rundt på høygir og 2000rpm.. Det blir nok originalanlegg igjen til neste sesong tipper jeg. Kjenner det litt på meg at jeg ikke liker, at ikke alle setter pris på litt lyd. Så da får det bare bli originalt.

Ligger våken selv uti der jeg bor og hører en og annen høytytende sak dundre langs veien på 18krpm :crazy: Det går friskt!

Jawaen min også bråker godt. En politimann reiv tak i meg i vinter nede ved byporten og gav beskjed om bråket og at jeg skulle få det fiksa.. tosylindret totakt er intenst.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Dansekris »

Juicebox skrev: 27 jul 2019, 18:37
Dansekris skrev: 27 jul 2019, 14:14 Nå vet jeg ikke hvor mange av dere som faktisk bor innenfor Ring 3, men det er vanvittig mye støy fra motorsykler i denna byen.
Jeg er en av de som støyer, på bekostning av andre. Vi er jo inhabile så det holder og plages nok ikke av andre som kjører rundt her, men den absolutte majoriteten av folk som bor her skulle nok aller helst sluppet av det bråket.

Min bråkepotte bråker mer enn tillatt og jeg vet at det plager andre. Likevel fiser jeg rundt i byen og bråker.

Hadde alle kjørt med original eksos hadde problemet vært minimalt.
Bilde
Mr Galaxy Brain ute på tur igjen skjønner jeg!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av AJ »

Grendel skrev: 27 jul 2019, 11:49 Hva kan vi gjøre?
Unngå å legg igjen en eneste krone i butikkene/utestedene i sentrum.

Det er enklere enn du tror....


8-)
Min lille andel forbrukermakt, dvs. de kronene jeg velger eller ikke velger å bruke på forbruksvarer og andre tjenester, har jeg allerede bevisst brukt flere ganger. Jeg har også benyttet angreretten med begrunnelse i ar jeg er uenig i meninger bedriften har ytret offentlig uten at jeg ser noen grunn til å nevne hvilke bedrifter/tjenesteytere dette er.

Det samme med MC-forhandlere jeg har opplevd som lite kunde- og servicevennlige. Om de bryr seg om at de taper noen hundre tusen på salg og service over en viss tid, får bli deres utfordring... Noen har vel kunder nok å ta av... :roll .

Ang. artikelforfatteren. Titulerer seg selv som Youtuber. En ny seriøs meningsbærende yrkesgruppe som ved hjelp av Dagbladet skal sette dagsorden? Neppe... Men i dagens åpenbart influenseravhengige verden vet man aldri...

Omtrent hver gang jeg er vitne til en representant fra blogger"yrkes"gruppen og Youtubere på TV (de er gjerne yndede intervjuobjekter hos TV 2) ser jeg en flirende, øyeeplerullende og tyggegummisuttende "meningsbærer" som har veldig lite relevant å melde annet enn sitt eget produktfinanserte jeg, uten troverdig sannhetsgehalt og meningsubstans.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Snikendeugle »

Herlig oppsummert, AJ :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Stian87 »

AJ skrev: 27 jul 2019, 20:53 Omtrent hver gang jeg er vitne til en representant fra blogger"yrkes"gruppen og Youtubere på TV (de er gjerne yndede intervjuobjekter hos TV 2) ser jeg en flirende, øyeeplerullende og tyggegummisuttende "meningsbærer" som har veldig lite relevant å melde annet enn sitt eget produktfinanserte jeg, uten troverdig sannhetsgehalt og meningsubstans.
:thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av tormodg »

Han skriver «Om en enkelt motorsyklist kjører gjennom Oslo sentrum fratar man tusenvis, om ikke titalls tusen mennesker friheten til å legge seg å sove med vinduet åpen på varme sommernetter. »

Han evner ikke engang å skille mellom kjøring på dagtid og nattestid. I følge hans logikk så holder jeg ti tusentalls mennesker våkne hver natt når jeg pendler til jobben på dagtid. Kanskje han burde flytte ut på landet.

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Forc »

Idiotisk innlegg, MEN jeg skal innrømme at jeg til tider (På nattestid) blir noe irritert over både motorsyklister OG biler som liker å kjøre dragrace / kjøre på ekstremt høyt turtall med effektpotte/fjernet lyddemper/whatever utafor vinduet i 40-sona..... Hjelper jo ikke med høye leilighetsbygg på begge sider av gata som gjør at lyden blir enda verre.

Hadde jo vært greit hvis folk som absolutt skulle lage mest mulig lyd med kjøretøyet sitt hadde gjort det utenfor tett befolkede områder på nattestid. Vil jo forøvrig si at motorsyklister stikker seg ikke noe mer ut enn biler utenfor her iallefall, minst like mange biler som lager mye lyd.

Brukeravatar
RobbanSwe
Innlegg: 10
Registrert: 21 jul 2017, 10:46
Motorsykkelen din: Z1000 blk. edt. 2013

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av RobbanSwe »

Men rusmisbruker og støyete nabo er freda, ingen som tørr o ta i problematikken med tang ens en gang.. Ønsker meg en biker til nabo med screaming eagle any day..

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Dansekris »

RobbanSwe skrev: 28 jul 2019, 16:38 Men rusmisbruker og støyete nabo er freda, ingen som tørr o ta i problematikken med tang ens en gang.. Ønsker meg en biker til nabo med screaming eagle any day..
For noe sprøyt. Hvorfor dra rusmisbrukere inn i dette?
Støyende naboer derimot, det opplever jeg tas på høyeste alvor.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av erik m »

Vel, det verste er at jeg på en måte er litt enig i avisinnlegget. Men som alltid ellers er det noen få som ødelegger for de mange. Her i Oslo Sør er det 3 -TRE(!) unge gutter med lettvektere som har tatt ut innmaten i potta, og raser rundt på lavgir og full rulle på gassen på ett-to tida på natta. Både jeg som har BMW og svigersønn med stor Harley er like forbanna. Vi har et forum på fb som heter "Hva skjer på Nordstrand", der folk har foreslått alt fra politianmelding til borgervern for å få slutt på faenskapet, og naturligvis er det mc-folk generelt som får problemer pga det disse tre drittungene bedriver. Men jaggu var de frekke nok til å le av det på forumet, og ble såpass sleivkjefta tilbake at moderator måtte slette tråden!
For et par år siden truet også naboene på Gamle Mossevei med å få stengt den for motorsykler etter liknende kjøring rundt Grava, og det hjalp en stund, men nå "hilser" noen når de kjører forbi på onsdagene med motorbrøl.
Vi kan tenke at dette irriterer enkeltpersoner, men på fb fikk han som oppfordra til borgervern flere dusin likes!
Jeg tror vi som sjøl kjører mc må kontakte disse tullingene og forklare dem at de ødelegger for oss alle. Og jeg tror IKKE vi skal undervurdere folk som blir forbanna, når de blir mange nok. Helt urealistisk å stenge Oslo for mc? Vel, i Tyskland er det nå oppimot 100 av de fineste veiene som er helge- eller heltidsstengt for mc! Og i sentrum er det nå ikke mc-parkering lenger.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Dansekris »

Jeg er enig sjæl, og har tatt meg i å være mer skånsom når jeg kjører rundt i byen. Jeg bort et kvartal unna Trondheimsveien, og der er det nok av lyskryss-racere som drar ut 1.giret mellom lysene. Må vel være godt og vel tusen mennesker som hører lyden hvis man drar på oppover der.

Dette skjer hele døgnet, også på kvelds og natterstid. Klart folk syns det er sjukt irriterende.

Brukeravatar
THagen80
Innlegg: 72
Registrert: 15 mai 2019, 21:56
Motorsykkelen din: CRF1000L AS DCT 2019

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av THagen80 »

Bor på Torshov, og det er jo såklart de som vil brife med HK både i bil og MC som gasser på så det jaller i veggene. Men, jeg tenker som så at jaja, litt harry, de får kose seg mens de kan også håper jeg de ikke kjører så det går galt noen plass. Det er litt så jeg skvetter noen ganger, men aldri tenkt tanken på at dette ødelegger nattesøvnen og at sånt må forbys.
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Dansekris »

THagen80 skrev: 31 jul 2019, 15:13 Bor på Torshov, og det er jo såklart de som vil brife med HK både i bil og MC som gasser på så det jaller i veggene. Men, jeg tenker som så at jaja, litt harry, de får kose seg mens de kan også håper jeg de ikke kjører så det går galt noen plass. Det er litt så jeg skvetter noen ganger, men aldri tenkt tanken på at dette ødelegger nattesøvnen og at sånt må forbys.
Jeg ser hvert fall en økende motstand mot motorsykkelbråk her i byen. Både i media og på Twitter. Noen begynner å bli mektig lei.

Svar