Nå begynner jakten på oss i Oslo

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av haakeik »


FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av FreewheelBurning »

Er det ikke nok å forby de som bråker?

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Grendel »

Hva kan vi gjøre?
Unngå å legg igjen en eneste krone i butikkene/utestedene i sentrum.

Det er enklere enn du tror....


8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Snikendeugle »

Neppe. Hele artikkelen/innlegget er vanskelig å ta seriøst med argumentene han drar frem og måten de presenteres.

Forslagene har ikke en gang noe hold hos noen partier, ikke engang MDG, så hvorfor det i det hele tatt får spalteplassen aner jeg ikke. Sommertørke i redaksjonen? #IkkeSak

Det eneste som gjør at innlegget blir hauset opp er på grunn av motorsyklister som reagerer på den som om det er 2 minutter fra loven er skrevet.
Sist redigert av Snikendeugle den 27 jul 2019, 11:56, redigert 4 ganger totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av gsx750_80 »

Vedkommende representerer seg selv, og en slik mygg klarer vel neppe å endre betingelsene for norske motorsyklister.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av kjellv »

Det er jo sesong for agurknyheter. Dette er da ingen nyhet i det hele tatt.
Men kanskje høres motorsykler bedre nå enn før ettersom stadig mer av trafikken sniker seg lydløst omkring?

Vi vet at mange av oss kjører med eksosanlegg som ikke holder støykravene. Jeg vil tro at alle som gjør det er klar over det, og kjører likevel. Mange synes også det er kjekt å klemme inn clutchen og vri på gassrulla innimellom for å la omverden høre den fantastiske musikken fra åpne rør. Hvor som helst, og til hvilken som helst tid på døgnet.
Dette provoserer enkelte, slik har det alltid vært. Dette bør alle som kjører med ulovlige anlegg ta innover seg og tenke seg litt om før de gjør det. Det er ikke overalt dette er greit.. Det tjener ikke den jevne motorsyklists interesse at noen driver på slik uten å ta hensyn til omverden.

Selv irriterer jeg meg mer over lydløse biler som sniker seg omkring og forventer at de blir sett og hørt når de kommer.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av LarsE »

Snikendeugle skrev: 27 jul 2019, 11:50 Forslagene har ikke en gang noe hold hos noen partier, ikke engang MDG, så hvorfor det i det hele tatt får spalteplassen aner jeg ikke. Sommertørke i redaksjonen? #IkkeSak
Er debatt-innlegg som denne karen har skrevet selv, å legge dette ut koster veldig lite for Dagbladet både i data/spalteplass og menneskelige ressurser og de har sjansen til å tjene en god slant på reklameinntekter.

Er som sagt her i tråden ikke store karen vi har å gjøre med. Virker nesten som at han skrev innlegget for å prøve å få litt flere seere på YouTube-kanalen sin (at han bruker "youtuber" til å beskrive seg selv med knapt 500 visninger pr video er ganske flaut)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Olav K »

Og med internett og facebook når sånne snerpete puslinger ut til et ufattelig stort publikum, hvorav noen,
nok er litt enig i denne puslingen sine synspunkter.

Til og med jeg kan se fornuften i noe av det han skriver (har en kar oppi åsen her med en gammal Dodge muskelbil som bråker, og vekker meg iblandt :evil )

Og folk har nok irritert seg over bråkete MCer før også, men nå er det andre tider, og lettere å klage.

Før klagde du til naboen og kollegaer, nå klager man til "alle" andre også, hvor noen nok er enige.

Og sålenge "folk flest" ikke synes bråkete MCer er som musikk i øret, må vi som liker å bråke, bare innse at sånt må man gjøre andre steder enn på Majorstuen og Grünerløkka.

Som en avsporing... rundt her hvor jeg bor finnes et utall enorme traktorer, og de bråker no jevli.. men siden de har en noe høyere nytteverdi enn Harlyen til naboen, må jeg vel akseptere det spetakkelet, som ødelegger hyggelig passiar over grillmat og kald pils i sommervarmen.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av pekle »

Jeg bor midt i Oslo. Har forsåvidt originalt, lovlig anlegg, men jeg har ingen problemer med å forstå at noen kan syns selv en lovlig Ducati på fullt øs er i overkant i tettbygd strøk. Hadde tidligere en nabo med en skikkelig redneck-truck. Rimelig plagsomt å bli vekket av den alt for tidlig på morgenen. Det gir sikkert flere lesere med et slikt tabloid krav, men om man kunne nyansere det litt er jeg forsåvidt ikke bastant avvisende. Men første steg kunne være å slå hardere ned på "strake rør". Om alle MC er innenfor regelverket er det vanskeligere å angripe og kreve forbud. Om vi ser ut som, og oppfører oss som en-prosentere er vi et enkelt (og hørbart ) mål.

Forøvrig enig med Olav K - elektriske traktorer hadde vært digg. Mange av dem overvintrer i Oslo og brukes til brøyting :-)



Hadde jeg hatt for mye penger til overs hadde jeg glatt kjøpt en LiveWire til den daglige kjøringen - ser ingen grunn til at den burde forbys.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Kawagutten »

Hvilken dust er det som bosetter seg i en hvilken som helst by når en vil ha det så rolig? Den personen der kommer alltid til å finne noe å klage over. Her i Tønsberg blad var det en som klaget over småflyene som støyet noen få ganger i uka og ikke hele året hehe og han som parkerte seilbåten med familie/barn som skulle sove midt på Tønsberg brygge der alle utesteder spiller høyt og de fleste andre båter har stereo de vet å bruke med tilhørende fest og høylydt prat ombord. Men særingen presterte å ringe politiet å anmelde meg for bråk/støy som satt i en liten båt med veldig liten radio som aldri hadde klart å overgå noe som helst der. Hadde også en nabo i Tønsberg som holdt på med pusse og slipemaskiner som ulte ganske høyt fra tidlig morgen nesten hver dag og helger(søndager også) uten at vi andre i nærheten anmeldte de men endte opp med å bli anmeldt for feststøy av de selv om de omtrent måtte inn i hagen for å høre lyden. Politiet var jo enige med oss om at det ikke var lett å høre noe fra veien og at naboen umulig kunne bli plaget fra andre siden av gata men festen ble oppløst. Noen finner alltid noe å klage eller irritere seg over og skal alltid ha viljen sin koste hva det koste vil. Slike mennesker kan jeg godt være foruten.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Dansekris »

Nå vet jeg ikke hvor mange av dere som faktisk bor innenfor Ring 3, men det er vanvittig mye støy fra motorsykler i denna byen.
Jeg er en av de som støyer, på bekostning av andre. Vi er jo inhabile så det holder og plages nok ikke av andre som kjører rundt her, men den absolutte majoriteten av folk som bor her skulle nok aller helst sluppet av det bråket.

Min bråkepotte bråker mer enn tillatt og jeg vet at det plager andre. Likevel fiser jeg rundt i byen og bråker.

Hadde alle kjørt med original eksos hadde problemet vært minimalt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Snikendeugle »

Ja, lovverket er jo der allerede hva gjelder db krav i vognkort 😁

*Fiser ut på "Race use only" potta
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Kawagutten »

Dansekris skrev: 27 jul 2019, 14:14 Nå vet jeg ikke hvor mange av dere som faktisk bor innenfor Ring 3, men det er vanvittig mye støy fra motorsykler i denna byen.
Jeg er en av de som støyer, på bekostning av andre. Vi er jo inhabile så det holder og plages nok ikke av andre som kjører rundt her, men den absolutte majoriteten av folk som bor her skulle nok aller helst sluppet av det bråket.

Min bråkepotte bråker mer enn tillatt og jeg vet at det plager andre. Likevel fiser jeg rundt i byen og bråker.

Hadde alle kjørt med original eksos hadde problemet vært minimalt.
Er vel mye støy fra veldig mye annet enn mc innenfor ring3 som mange andre steder. Hva blir det neste folk skal klage på,naboens Kenwood kjøkkenmaskin som støyer over 100 db .
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av pekle »

Kommer an på hva slags hus man bor i. Jeg er heldig og bor i et høyhus med meget gode støyegenskaper, både internt og utenfra. Men en by har alle typer hus fra forskjellige tidsepoker og byggetekniske krav. Mange forskjellige støykilder innenfor ring 3 ja, men det meste flyter over i hverandre og blir en bakgrunnsdur. Det som skiller seg ut er pæling og MC-aks.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Juicebox »

Jeg ser ikke grunnen for å diskutere denne saken og blåse det opp slik og lage oppmerksomhet rundt det. Agurk

Svar