El bike.. 1t å fylle tanken

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ZZR-Erling

El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull! :lol
Blir mer stress en fryd!

Da tar jeg nok heller bensin : 35mils rekkevidde, 2mim å fylle, samt et meget godt utbygd tanknett!
😎

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av Snikendeugle »

Enig, for gledeskjøring, men for pendling i byen kunne jeg godt tenkt meg en el-scooter, så lenge rekkevidden er lang nok :)
Kan El-mc flest lades på billadestasjoner eller må det lades fra stikk?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

KawaKjetil

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av KawaKjetil »

Var på Kypros på jobb før ferien. Der var det mange el scootere som ble brukt til pizza bud. Når vi vasa rundt i gatene der på kveldstid kom de overaskende lydløst på :D

Dette er for spesielt interesserte :sk?
http://carpoint.no/el-motorsykkel/zero- ... rformance/
LADETID
Normal(10 amp): 9,8 timer
Med chargetank : 2,5 timer

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av Rune75 »

ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull! :lol
Blir mer stress en fryd!

Da tar jeg nok heller bensin : 35mils rekkevidde, 2mim å fylle, samt et meget godt utbygd tanknett!
😎
Vet ikke helt hvordan det vil bli med motorsykkel men de som kjører el-bil sier ihvertfall at det passer fint å spise, tisse og strekke litt på beina hver gang det må lades. Det er faktisk sånn at de nesten ikke kan forstå hvordan noen kan kjøre mer enn 15-20 mil uten 30-40 minutters pause.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av mekkern »

Rune75 skrev: 26 jul 2019, 10:15
ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull! :lol
Blir mer stress en fryd!

Da tar jeg nok heller bensin : 35mils rekkevidde, 2mim å fylle, samt et meget godt utbygd tanknett!
😎
Vet ikke helt hvordan det vil bli med motorsykkel men de som kjører el-bil sier ihvertfall at det passer fint å spise, tisse og strekke litt på beina hver gang det må lades. Det er faktisk sånn at de nesten ikke kan forstå hvordan noen kan kjøre mer enn 15-20 mil uten 30-40 minutters pause.
men så er jo spørsmålet HVOR en skal ha pause... ikke alltid en synes "bensern" er det fineste stoppested....
en bekjent vurderer dieselbil igjen-venteburger og ventepølser sammen med kaffelatte har satt spor... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av Rune75 »

Trenger ikke tenke på hvor du skal ha pause, flatskjermen setter opp rute og høvelige ladestopp. Bare å følge instruksjonene. Hva du vil spise og drikke velger du dog selv. Blir nok noe tilsvarende på en mc, bare litt mindre skjerm.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av mekkern »

Rune75 skrev: 26 jul 2019, 10:43 Trenger ikke tenke på hvor du skal ha pause, flatskjermen setter opp rute og høvelige ladestopp. Bare å følge instruksjonene. Hva du vil spise og drikke velger du dog selv.
Det med å tenke ut et sted å lade klarer de fleste i det daglige-tenker heller på at det ikke er så trivlig å bestandig stoppe å strekke på beina på et slikt sted.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av Rune75 »

mekkern skrev: 26 jul 2019, 10:47
Rune75 skrev: 26 jul 2019, 10:43 Trenger ikke tenke på hvor du skal ha pause, flatskjermen setter opp rute og høvelige ladestopp. Bare å følge instruksjonene. Hva du vil spise og drikke velger du dog selv.
Det med å tenke ut et sted å lade klarer de fleste i det daglige-tenker heller på at det ikke er så trivlig å bestandig stoppe å strekke på beina på et slikt sted.

Ja skjønte det. Prøvde bare å gjøre et poeng utav den litt begrensede friheten man opplever med batteridrevne kjøretøy.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av Bjerknez »

Vi (eller madammen da...) har hatt en e-Golf nå i snart to år. Den blir som oftest brukt til jobbpendling for hennes del. Hun var en tur i midtnorge samens med ei venninne i fjor da dem skulle finne fine steder og gå tur etc. Dette var en helgetur.

Det krevde litt planlegging og egeninnsats, noe hun forøvrig syntes var litt spennende med ny el-bil. Turen gikk utmerket og dem la opp til ett par større pauser.

Man kan ikke kjøpe elbil i dag og forvente at den fyller alle behov med tanke på kjørelengde og ladetid. Vi er ikke der ennå. Punktum. Man må tilpasse seg litt for å nyte de få godene som er igjen ved å kjøre elbil.

Jobber man i Oslo og bor i Kristiansand og man skal i tillegg frakte barn og bli med på andre familieaktiviteter i løpet av en dag så passer ikke en elbil inn, ennå. Men det kommer, en vakker dag og jeg tror ikke det blir lenge til.

Det som irriterer meg mest er at dem ikke har fått standarisert disse ladekontaktene/stasjonene.

Brukeravatar
Henrik.326
Innlegg: 6
Registrert: 03 jun 2019, 10:01
Motorsykkelen din: Triumph STR

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av Henrik.326 »

Elsykkel testen i siste bike var temmelig positiv, hørtes ærlig talt ganske rått ut 😅 til tross for at lyd mangler
2013 Triumph Street Triple R
2017 KTM 250SX

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull! :lol
Blir mer stress en fryd!

Da tar jeg nok heller bensin : 35mils rekkevidde, 2mim å fylle, samt et meget godt utbygd tanknett!
😎
Fortsatt helt uaktuelt med EL sykkel om den ladet fullt på 2 minutter.
Litt av meningen med sykkelkjøring er etter min mening lyd, lukt, vibrasjoner. Gire ned ett par tre hakk å fleske til.
Nei, når det blir slutt på bensin blir hjelmen lagt på hylla for godt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av Bjerknez »

Jeg var på Leeres i går å kikket på den nye Zero som jo er elektrisk.

Utseendemessig synes jeg den ikke ser bra ut overhodet. Her har dem ikke lagt mye penger i design for å si det pent. Det var ingenting med denne sykkelen som virket påkostet. Utrolig kjedelig rett og slett.

Det Simpson skriver minner meg mye om det jeg leser i avisen til tider. Da røykeloven tredde i kraft så var det et helvetes rabalder og mange utesteder mente på at dem gikk konkurs innen kort tid. Det samme sa gjestene som ikke lenger fikk røyke mens andre spiste middag på utestedene. Dem kom aldri til å gå ut lenger.

Vel... det viste seg vel at de fleste tok feil der...

Det samme gjaldt når mobiltelefonene entret markedet. Ikke pokker om fadern skulle kjøpe en slik dings. Ikke mange trodde at noe slikt ville slå igjennom. Noen år etterpå satt han der med sin første smart telefon og det føltest helt normalt.

El sykler kommer sagt men sikkert, men dem har mye jobb å gjøre med å lage mer fristende sykler. I dag synes jeg bare dem har funnet en ramme og klasket på et batteri. Vertfall ser det slik ut.

Er man i min alder (i overkant av 40 år) så kan det nok hende at utviklingen ikke går fort nok til at el-sykkel blir noe alternativ mens jeg lever. men el-sykler kommer for fult en vakker dag og plutselig må man kjøpe brukt for å få tak i en bensindrevet motorsykkel. Den generasjonen som vokser da, vil nok bli like fornøyd med el-sykkelen sin som det vi var med våre bensinslukere. Garantert.

Jeg ønsker el-syklene velkommen, men det må nok legges ned mer jobb her for å virkelig friste til å bytte ut bensinversjonen man har.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av Fsva »

Bjerknez skrev: 26 jul 2019, 14:15 Jeg var på Leeres i går å kikket på den nye Zero som jo er elektrisk.

Utseendemessig synes jeg den ikke ser bra ut overhodet. Her har dem ikke lagt mye penger i design for å si det pent. Det var ingenting med denne sykkelen som virket påkostet. Utrolig kjedelig rett og slett.
Den gamle Zero SR er veldig kjedelig designmessig, men veldig artig å kjøre. Nye Zero SR/F er jo en helt ny sykkel og jeg synes den ser svært bra ut :-k

Bilde
Ny

Bilde
Gammel.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av Tore L »

Fsva skrev: 26 jul 2019, 22:35
Bjerknez skrev: 26 jul 2019, 14:15 Jeg var på Leeres i går å kikket på den nye Zero som jo er elektrisk.

Utseendemessig synes jeg den ikke ser bra ut overhodet. Her har dem ikke lagt mye penger i design for å si det pent. Det var ingenting med denne sykkelen som virket påkostet. Utrolig kjedelig rett og slett.
Den gamle Zero SR er veldig kjedelig designmessig, men veldig artig å kjøre. Nye Zero SR/F er jo en helt ny sykkel og jeg synes den ser svært bra ut :-k

Bilde
Ny

Bilde
Gammel.

Helt enig med deg Fsva - den nye Zero ser bra ut, og en mc jeg gjerne kunne hatt i garasjen min. Men det er jo øye som ser, om dette er fint designmessig eller ikke - ;)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

ZZR-Erling

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev: 26 jul 2019, 13:52
ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull! :lol
Blir mer stress en fryd!

Da tar jeg nok heller bensin : 35mils rekkevidde, 2mim å fylle, samt et meget godt utbygd tanknett!
😎
Fortsatt helt uaktuelt med EL sykkel om den ladet fullt på 2 minutter.
Litt av meningen med sykkelkjøring er etter min mening lyd, lukt, vibrasjoner. Gire ned ett par tre hakk å fleske til.
Nei, når det blir slutt på bensin blir hjelmen lagt på hylla for godt.
Helt enig!

Svar