Valget av første sykkel

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valget av første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 23 jul 2019, 17:39 Rett opp og ned sykkel er kjekt det, men fremoverlent finner jeg veldig komfortabelt, og man føler en mye bedre kontakt med sykkelen.

Stilen med MT07/MT09 tiltaler ikke meg på noen måte. Alt til ditt bruk og masse for pengene. Brukes motorsykkelen som primærkjøretøy er det kjekt med noe mer plast. Kjører en del motorvei og det er digg å slippe å sitte der som et seil. Særlig i pøsregn.
Nå har jeg kjørt en god del motorvei med min S1000R. Senest i går. 35 mil i mer eller mindre 120-130km/t. Jeg kan lett sette på cruise controllen og slippe styret uten problemer. Jeg kan helt 100% ærlig si at vinden ikke plager meg overhodet. Dessuten synes jeg det er deilig med litt frisk luft i den norske sommervarmen.

Jeg ser uansett noen fordeler hvis man skal kjøre 50 mil i regnvær med en sykkel som du har. Men fordelene er ikke store nok til at jeg ønsker å kjøpe en sportstourer. Du har selvsagt dine egne preferanser, og det er helt greit :)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Valget av første sykkel

Legg inn av mekkern »

Det er litt pussig dette med at folk skal ha det som inne i stua si når de kjører MC.
Vil vel si at noen hadde vært bedre tjent med en bil enn noen av MC de har ordnet seg.

Men har man en ørske så har man- uansett årsak. :twothumbs:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valget av første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 24 jul 2019, 09:15 Det er litt pussig dette med at folk skal ha det som inne i stua si når de kjører MC.
Vil vel si at noen hadde vært bedre tjent med en bil enn noen av MC de har ordnet seg.

Men har man en ørske så har man- uansett årsak. :twothumbs:
Godt sagt :twothumbs:

Vorpini
Innlegg: 9
Registrert: 23 jul 2019, 13:01
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Valget av første sykkel

Legg inn av Vorpini »

Skal helt klart prøvekjøre yamaha mt07 og har også sett på den suzukien du nevnte.
Mine handyskills er helt på bærtur og kommer nok ikke til å skru for mye xD
Kjøring i rein og vind er ikke noe problem, syntes det egentlig er ganske digg :D
Budsjettet er på 110k og nedover så 130k er litt mye og tror nok jeg går for en Classic/Naked type.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valget av første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Motormessig er Yamaha MT07 og Suzuki SV650 veldig like. Husker jeg rett er også kjørestillingen ganske lik. Kanskje litt mer oppreist på MT07. Utseendet er en smakssak. SV650 har et mer klassiskt utseende, mens MT07 er mer "moderne". Begge er nok veldig gode sykler til prisen :)

jalekss92
Innlegg: 77
Registrert: 26 jun 2017, 20:22
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07

Re: Valget av første sykkel

Legg inn av jalekss92 »

Kjørte en CB650F på kjøreskolen, og har nå en MT-07.
Synes den drar litt bedre, det er jo en helt annen type motor.

Jeg er veldig fornøyd med min, kan varmt anbefales som første sykkel. Driftssikker, billig forsikring, holder seg godt i pris :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valget av første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

CB650F er ikke akkurat spennende nei... for å si det forsiktig. MT07 har en morsommere karakteristikk synes jeg vertfall.

jalekss92
Innlegg: 77
Registrert: 26 jun 2017, 20:22
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07

Re: Valget av første sykkel

Legg inn av jalekss92 »

Jepp, helt enig i det. Dyrere er den vel også, så hadde helt klart godt for en MT-07. Har jo også hørt gode ting om SV650 som du nevner, er vel litt samme typen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valget av første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Ja, motormessig er dem ganske like ja.

Svar