Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Leser dessverre om flere MC ulykker i år, det sies at en god del skjer i svinger uten andre kjøretøy involvert.
Har selv hatt en del uhell siden 74 da jeg lånte min første sykkel. Har hatt to alvorlige smell, men med god utgang for meg, verre med MC'ene.
1. gang var i 70 kmt med Askøyfergen .
2. gang var en gråsteinsmur i ca 80 kmt.
1. gang var ren flaks at det gikk bra.
2. gang var det reflekser som reddet meg, begge tilfellene endte med skader på MC. Men siste gang ble det en tur til legevakten på Haakonsvern, ble ikke godt mottatt der med blod i urin, hull i lunger osv.. Kom der på MC og kjørte derifra på MC
Har noen av dere opplevd ulykker og fortsatt kjører MC ?
Har selv hatt en del uhell siden 74 da jeg lånte min første sykkel. Har hatt to alvorlige smell, men med god utgang for meg, verre med MC'ene.
1. gang var i 70 kmt med Askøyfergen .
2. gang var en gråsteinsmur i ca 80 kmt.
1. gang var ren flaks at det gikk bra.
2. gang var det reflekser som reddet meg, begge tilfellene endte med skader på MC. Men siste gang ble det en tur til legevakten på Haakonsvern, ble ikke godt mottatt der med blod i urin, hull i lunger osv.. Kom der på MC og kjørte derifra på MC
Har noen av dere opplevd ulykker og fortsatt kjører MC ?
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
- SlettOe
- Innlegg: 11
- Registrert: 28 aug 2016, 18:55
- Motorsykkelen din: Speed Triple R 2016
- Sted: Molde
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Fin den
Har vært på sjøen i noen tiår, men ikke på den måten ennå
Men traff fergen da den var iferd med å legge fra land
Har vært på sjøen i noen tiår, men ikke på den måten ennå
Men traff fergen da den var iferd med å legge fra land
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
- Bjerknez
- Innlegg: 23064
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Jeg veltet i 2015 i en tunell. Det gikk ikke så fort (gangfart). Bortsett fra at det var en kjip opplevelse, så kan jeg ikke akkurat si at dette satt noen spor i meg som motorsyklist. Førerkortbeslaget i 2017 satt nok større spor enn denne velten.
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Har vraket 3 sykler, kjører fortsatt.
1 gang i ‘83 hvor en ventende bil i motsatt kjørefelt skulle krysse min kjørefil og inn på en sidevei. Like før jeg kommer fram til møtende bil, bestemmer gamlingen seg for at nå skulle han krysse min kjørebane. Rakk ikke bremse, før det smalt i siden på bilen. 2 uker på Haukeland, knust kne. Farten var mellom 80-100. Vrak nr1.
Sykkelen var en ny Yamaha XJ 750 Seca.
2 gang også i ‘83 på høsten. Hadde akkurat fått ny sykkel etter krasj 1, så kommer jeg i alt for stor fart inn i en høyresving. Hastigheten på stedet er 60 (men det hadde jeg oversett). Derfor var det ingen «skarp sving skilt». Kom i over 100 og klarte ikke svingen og hoppet ned skråningen og landet godt utpå jordet ved siden av en stor stein. Litt flaks der. Kunne gått verre. Kun litt kutt i ansiktet på grunn av knust visir og et eller annet traff venstre overarm, slik at jeg slo hull på armen og mistet endel av Triceps. Vrak nr 2.
Sykkelen var en ny Yamaha XJ 750 Seca
3 gang var ved Gjerdrum. Tror det var i 2008. Hadde en fin åpen venstresving foran meg og legger ned i god fart, men nedlegget var litt for optimistisk og til slutt var det ikke mer dekk igjen og FJ og jeg gikk kast i kast innover skogen. Traff ingenting, bare litt fortumlet denne gangen. Men der var altså vrak 3.
Sykkelen var en nyoppusset blå og hvit 86 mod Yamaha FJ 1100 i mint stand og gode metzler dekk.
Felles nevner for de 2 siste er for stor fart inn i sving, og feil sykkeltype for min kjørestil. Kjører nå Guzzi 1200 Sport, og nå koser jeg meg på sykkelen i stedet for å ha det så jæ....,travelt. Kjører fortsatt litt fort i sving noen ganger. Men er aldri på limit lenger.
1 gang i ‘83 hvor en ventende bil i motsatt kjørefelt skulle krysse min kjørefil og inn på en sidevei. Like før jeg kommer fram til møtende bil, bestemmer gamlingen seg for at nå skulle han krysse min kjørebane. Rakk ikke bremse, før det smalt i siden på bilen. 2 uker på Haukeland, knust kne. Farten var mellom 80-100. Vrak nr1.
Sykkelen var en ny Yamaha XJ 750 Seca.
2 gang også i ‘83 på høsten. Hadde akkurat fått ny sykkel etter krasj 1, så kommer jeg i alt for stor fart inn i en høyresving. Hastigheten på stedet er 60 (men det hadde jeg oversett). Derfor var det ingen «skarp sving skilt». Kom i over 100 og klarte ikke svingen og hoppet ned skråningen og landet godt utpå jordet ved siden av en stor stein. Litt flaks der. Kunne gått verre. Kun litt kutt i ansiktet på grunn av knust visir og et eller annet traff venstre overarm, slik at jeg slo hull på armen og mistet endel av Triceps. Vrak nr 2.
Sykkelen var en ny Yamaha XJ 750 Seca
3 gang var ved Gjerdrum. Tror det var i 2008. Hadde en fin åpen venstresving foran meg og legger ned i god fart, men nedlegget var litt for optimistisk og til slutt var det ikke mer dekk igjen og FJ og jeg gikk kast i kast innover skogen. Traff ingenting, bare litt fortumlet denne gangen. Men der var altså vrak 3.
Sykkelen var en nyoppusset blå og hvit 86 mod Yamaha FJ 1100 i mint stand og gode metzler dekk.
Felles nevner for de 2 siste er for stor fart inn i sving, og feil sykkeltype for min kjørestil. Kjører nå Guzzi 1200 Sport, og nå koser jeg meg på sykkelen i stedet for å ha det så jæ....,travelt. Kjører fortsatt litt fort i sving noen ganger. Men er aldri på limit lenger.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Har som Bjerknez veltet i gangfart, kun skade på sykkel, og såret stolthet Har også fått prøve nødbrems i sving, diverse nødbrems, og unnamanøver for biler som kjører rett ut i veien foran deg. Opplevd å miste festet i sving , men fikk heldigvis feste igjen på kanten av veien. Har mistet festet, og sklidd ned i hjulsporet også, men heldigvis aldri krasjet.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
15 år og nyinnkjøpt Suzuki Er 50(trimmet) i 1983. Skulle "imponere" noen litt eldre bekjente og ga full gass oppigjennom en bratt bakke og videre over en ferist med påfølgende sving.
Det gikk som det måtte gå, for stor fart i svingen kom ut i løsgrusen og havnet i en dyp grøft. Selve utforkjøringen opplevdes i sakte kino, en merkelig følelse....
Gikk heldigvis ganske bra, en noe øm ankel og litt skade på mopeden. Solgte den noen mnd senere og kjøpte meg en helt ny Suzuki ZR 50.
Har ikke hatt noe krasj etter dette.
Det gikk som det måtte gå, for stor fart i svingen kom ut i løsgrusen og havnet i en dyp grøft. Selve utforkjøringen opplevdes i sakte kino, en merkelig følelse....
Gikk heldigvis ganske bra, en noe øm ankel og litt skade på mopeden. Solgte den noen mnd senere og kjøpte meg en helt ny Suzuki ZR 50.
Har ikke hatt noe krasj etter dette.
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Kondemnert to sykler.
Første var en Yamaha R1. For stor hastighet inn i venstresving. Låste forhjul, gikk ned og traff autovernet. Skulle dødd! Men endte bare med blåmerker og brist i ribbein.
Kjørte en venn av meg sin sykkel hjem derfra (etter at Falken hadde hentet vraket)..."get back on the horse". Kjøpte en Triumph Street Triple tre dager senere.
Nr. 2 var Street Triple'n jeg kjøpte, ca tre år senere. Også en venstresving, oversiktlig og fin. Ikke for høy inngangshastiget, men svingen knekker VELDIG i slutten og mens jeg jobbet sykkelen ned (kontrastyring) drar jeg litt i holken og får et lite gasspådrag. Det var alt som skulle til for at jeg nå ser at jeg ikke klarer svingen. Bremser HARDT for å minimere skaden. Treffer en stolpe i autovernet med fordekket i ca 30 km/t, og blir slengt over styret, og lander i gresset. Ikke vondt noen plass....før etter ca 30 minutter senere. Da kjenner jeg det i pungen. Den ene testikkelen ble knust(!), og er nå død.
Den andre funker ennå, men nå kjører jeg med susp.
Har hatt flere skremmende situasjoner etter dette, men det har vært pga andre førere (les: bilister).
Første var en Yamaha R1. For stor hastighet inn i venstresving. Låste forhjul, gikk ned og traff autovernet. Skulle dødd! Men endte bare med blåmerker og brist i ribbein.
Kjørte en venn av meg sin sykkel hjem derfra (etter at Falken hadde hentet vraket)..."get back on the horse". Kjøpte en Triumph Street Triple tre dager senere.
Nr. 2 var Street Triple'n jeg kjøpte, ca tre år senere. Også en venstresving, oversiktlig og fin. Ikke for høy inngangshastiget, men svingen knekker VELDIG i slutten og mens jeg jobbet sykkelen ned (kontrastyring) drar jeg litt i holken og får et lite gasspådrag. Det var alt som skulle til for at jeg nå ser at jeg ikke klarer svingen. Bremser HARDT for å minimere skaden. Treffer en stolpe i autovernet med fordekket i ca 30 km/t, og blir slengt over styret, og lander i gresset. Ikke vondt noen plass....før etter ca 30 minutter senere. Da kjenner jeg det i pungen. Den ene testikkelen ble knust(!), og er nå død.
Den andre funker ennå, men nå kjører jeg med susp.
Har hatt flere skremmende situasjoner etter dette, men det har vært pga andre førere (les: bilister).
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Kun krasja moped, MT-5 med Malossi/Dell'Orto-kit. Varm julidag, traff en stein på grusveien. Hadde selvsagt fullt kjøreutstyr i form av shorts og t-skjorte, samt badehåndkle. Relativt stort grusutslett på venstre kne, albue, håndflate som fortsatt minner meg på å bruke kraftigere heldekkende utstyr nå til dags.
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
3 kræsj på 3 år for 10 år siden, første 2 med kondemnert sykler men jeg var rimelig OK, siste i Østerrike hvor endte på intensiven med indre blødninger etc etc men ingen brudd (konemor tror fortsatt bare var inne til rutinesjekk på legevakten), sykkel rimelig ok, mest fordi jeg på merkelig vis havnet under den etter high-sider...tror jeg, husker ingenting
Kom kona i forkjøpet med selvpålagt kjørestopp på landeveien...så ble offroad en peiode. Snik-gjenopptatt kjøringen over en del år og dette er første sesong kjører mer asfalt enn offroad. Slitt en del med selvtilliten men etter 2 dager på Rudskogen før ferien satt det endelig også på landeveien, fantastisk deilig å kjøre og bare være trygg på at sitter.
Nå gjelder det bare å ikke tøye strikken for langt igjen men finne balansen mellom moro og sikker kjøring
Kom kona i forkjøpet med selvpålagt kjørestopp på landeveien...så ble offroad en peiode. Snik-gjenopptatt kjøringen over en del år og dette er første sesong kjører mer asfalt enn offroad. Slitt en del med selvtilliten men etter 2 dager på Rudskogen før ferien satt det endelig også på landeveien, fantastisk deilig å kjøre og bare være trygg på at sitter.
Nå gjelder det bare å ikke tøye strikken for langt igjen men finne balansen mellom moro og sikker kjøring
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Gikk rett i bakken en sen høstkveld på moped med vått føre og gradestokk rett rundt -1 for flere år siden. Ikke noe store greier.
Ellers har jeg BLITT kræsjet i bakfra av en annen motorsykkel som dermed flippet rundt et par ganger. Jeg holdt meg oppe og ble bare dyttet frem og nesten inn i en annen bil. Dette var delvis min skyld som kartleser med dårlig handlekraft.
Tips: Skal du til å misse avkjøringen din, og du kjører en vesentlig lettere sykkel en kompisen din, ikke klem inn begge bremsene dine for å stoppe midt på landeveien, tilsynelatende uten grunn :)
Ellers har jeg BLITT kræsjet i bakfra av en annen motorsykkel som dermed flippet rundt et par ganger. Jeg holdt meg oppe og ble bare dyttet frem og nesten inn i en annen bil. Dette var delvis min skyld som kartleser med dårlig handlekraft.
Tips: Skal du til å misse avkjøringen din, og du kjører en vesentlig lettere sykkel en kompisen din, ikke klem inn begge bremsene dine for å stoppe midt på landeveien, tilsynelatende uten grunn :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Fått sleng to ganger bak pluss en våt burnout opp hele skullerudumpa sydover. Alle ganger med Michelin PR3. Ingen hendelser på Metzeler Roadtec.
Jeg føler nok at jeg prøver å kjøre sikkert, gir ikke jernet før jeg ser ut av svingen. Det overrasker meg når jeg kjøre i følge hvor fort mange velger å gøttse inn i svinger uvitende om hva hele svingen byr på, samt hva som befinner seg bak. Gått bra i år. Ifjor dro en kamerat av med VFRen sin med meg kjørende bak. Ble litt av et opplegg med politi, brannvesen og ambulansepersonell(var totalt 13 folk som prøvde å få spjelket han fast til en stiv båre før det var bånn gass til Ullevål. Sykkelen var totalvrak. 5 knukne ryggvirvler i ryggen og en nakke som knakk tvers av. Bare flaks han ikke ble lam.. griseflaks. Ryggskinna redda livet hans.
Dette gjør jo litt med meg også.
Jeg føler nok at jeg prøver å kjøre sikkert, gir ikke jernet før jeg ser ut av svingen. Det overrasker meg når jeg kjøre i følge hvor fort mange velger å gøttse inn i svinger uvitende om hva hele svingen byr på, samt hva som befinner seg bak. Gått bra i år. Ifjor dro en kamerat av med VFRen sin med meg kjørende bak. Ble litt av et opplegg med politi, brannvesen og ambulansepersonell(var totalt 13 folk som prøvde å få spjelket han fast til en stiv båre før det var bånn gass til Ullevål. Sykkelen var totalvrak. 5 knukne ryggvirvler i ryggen og en nakke som knakk tvers av. Bare flaks han ikke ble lam.. griseflaks. Ryggskinna redda livet hans.
Dette gjør jo litt med meg også.
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Gikk i asfalten i fjor da en uoppmerksom dame brøt vikeplikten, kjørte vel i ca 40-50 km/t. Brakk/dislokerte håndleddet og måtte operere. Sykkelen måtte også en tur på verkstedet.
Dama stakk av, så ikke mer til hun.
Kjører enda!
Dama stakk av, så ikke mer til hun.
Kjører enda!
Honda CBR250R '12 --> Honda CB500F '13 --> Honda VFR800 VTEC '08 --> Suzuki GSX-R 600 '10 --> BMW S1000R '15 --> BMW R1200GS Rallye '17
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Sted: Fredrikstad
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Har gått i bakken to ganger da jeg kjørte lett motorsykkel. Begge gangene var ved låsing av forhjul på grus. Ble litt riper på sykkelen, bøyd styre og knekt blinklys, men ikke noe galt med meg. Gikk mest utover stoltheten. Kjørte i 2 år etter det og tatt tunglappen etter det igjen.
Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?
Har noen tryn på en Husky 250, bla den gangen gearkassa eksploderte og låste bakhjulet i max-fart innover ei lysløype.
Det ble også litt ufrivillig offroading med en Dominator under forbikjøring av en buss som la seg veeeeeeldig langt ut til venstre mens jeg var på tur forbi, jeg sklei rett forbi en lyktestolpe, sykkelen traff stolpen og ble kondemnert.
Ellers har jeg stort sett klart å holde gummisia ned.
Kjørte til og med på en elg, uten å tryne. Der var det nok ABS'en på Harleyen som berga meg, selv gjorde jeg stort sett ALT feil...
Litt hårtuster som hang igjen mellom forskjerm og chrome-lister var eneste synlige "skade".
Det ble også litt ufrivillig offroading med en Dominator under forbikjøring av en buss som la seg veeeeeeldig langt ut til venstre mens jeg var på tur forbi, jeg sklei rett forbi en lyktestolpe, sykkelen traff stolpen og ble kondemnert.
Ellers har jeg stort sett klart å holde gummisia ned.
Kjørte til og med på en elg, uten å tryne. Der var det nok ABS'en på Harleyen som berga meg, selv gjorde jeg stort sett ALT feil...
Litt hårtuster som hang igjen mellom forskjerm og chrome-lister var eneste synlige "skade".
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.