SneakyOwl log - MV F3 800 RC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av Snikendeugle »

Endel kjøring og hilsing rundt om kring i dag. Var innom hjemmetraktene og fikk prøve en veldig stilig to-takt Suzuki GT250 X7, som visstnok skal være ganske sjelden i Norge. Veldig artig sykkel. Kunne tenkt meg noe sånt selv for å ha litt å fikse opp :)
IMG_20190710_162513.jpg
Kjørte også en tur til Tyrigrava med Forc i kveld. Her fikk jeg iaktatt enda en sykkel jeg gjerne skulle hatt :lol
MV Agusta Turismo Veloce RC. Vinkelen på bildet under ble litt rar.
IMG_20190710_204201_1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av barske »

Hehe.. Artig at du traff på en annen RC variant 😊

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av Snikendeugle »

Sånn, nå er jeg snart fullverdig posør.
Offisielle MV Agusta Reparto Corse softshell teamjakke kom i posten i dag. Fin og god kvalitet på den :prf
JakkeRC.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg droppet montering av R&G Frame sliders på sykkelen nå før Rudskogen de neste tre dagene, men jeg fikk i hvert fall montert "axle-protector" foran. Bak ble litt mer tricky når det krevdes låsering tang for montering, noe jeg ikke har for hånd akkurat nå. Jeg tar med delene uansett og satser på å få lånt en tang av noen på Rudskogen. Ulempen med å montere dette bak er at den må demonteres hver gang jeg skal bruke depotstøtten... :-k
IMG_20190717_182110.jpg
IMG_20190717_183209.jpg
Kjedet fikk seg også en fin vask og smøring. Parafin på en fille gjør virkelig susen :thumleft
Hvit Motorex Road kjedesmøring er brukt.
IMG_20190717_180938.jpg
Bonusbilde med litt herlig titaniumeksos (før jeg vasket kjedet).
IMG_20190717_171953.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av FredrikE24 »

Etter å ha brukt litt tid på «connecting the dots» så kan jeg med en liten usikkerhet påstå at jeg har jobbet en del med broren din?(rettelse, han har jobbet litt for meg) Elektriker ikke sant? Liten verden! :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av Snikendeugle »

FredrikE24 skrev: 20 jul 2019, 02:24 Etter å ha brukt litt tid på «connecting the dots» så kan jeg med en liten usikkerhet påstå at jeg har jobbet en del med broren din?(rettelse, han har jobbet litt for meg) Elektriker ikke sant? Liten verden! :)
Stemmer nok det! 😁
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av Snikendeugle »

Tre dager på Rudskogen gjør sitt med å slite ut kroppen! Det har vært veldig lærerikt og moro. Gleder meg bare til neste tur igjen :)
Det ble desverre lite med bilder, men det var fotograf på plass i dag, så det dukker nok forhåpentligvis opp noe kult :thumleft

Prøvde ut appen RaceChrono som var veldig kjekk å bruke for å se sine rundetider. Usikker hvor presist det er vs. faktisk GPS enhet, men jeg får i hvert fall sett tydelig fra runde til runde hvor jeg sparte/brukte mer tid i hver seksjon på banen.

Jeg har mye å gå på enda. Det merkes fort når man prøver å holde følge med de virkelig drevene sjåførene. Null sjans :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av Snikendeugle »

Litt ønskeliste for året... Det er farlig å tråle DesignCore nettsiden :)

MV Agusta F3 675 / 800 Adjustable Rearsets Kit
https://www.designcorse.com/products/f3 ... g-rearsets

MV Agusta F3 675 / 800 Steering Damper Kit Ohlins
https://www.designcorse.com/products/mo ... ing-damper

+ Noe karbonfiber bling for å erstatte noen sort-matte plastikkdeler.

Fra de erfarne på mvagusta.net forumet så utgjør begge deler store forskjeller på sykkelen. Justérbare rearsets er i hvert fall noe jeg allerede merker jeg kan dra god nytte av.
Jeg har ikke merket veldig til styredemper behov, annet enn noen tilfeller på Rudskogen ved utgang av sving og litt for hardt pådrag på gassen så ble det en del bevegelse i styret.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av Snikendeugle »

Da dukket det opp noen kule bilder fra René Skaret på Facebook fra helgens Rudskogen morsomheter 👍

I godt driv med to forbikjøringstørste instruktører bak meg 😁
FB_IMG_1563831113172.jpg

Det ser også ut som om jeg må jobbe litt med å ta med meg mer av overkroppen i sving, som jeg mistenkte.
FB_IMG_1563831099157.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av barske »

Artig med poster-bilder av seg :twothumbs:

På ACR hadde vi veldig fokus på kjørestilling etter at sporvalg begynte å sitte.
I venstresving skulle venstrefot ha tåball på hviler mens du flyttet frem høyrefot omtrent på midten under foten. Høyre kne skulle forankres i tanken, venstre kne bed mot asfalten. Rompa og hoftene skulle være mest mulig sentrert mens overkropp og hodet jobbet frem og tilbake. De mest ekstreme på rr kjører jo albueskrap og hjelmskrap for show :yeyeye

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av barske »

Og selvsagt motsatt i høyresving dersom noen skulle undre seg over det :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av Snikendeugle »

barske skrev: 23 jul 2019, 11:14 Artig med poster-bilder av seg :twothumbs:

På ACR hadde vi veldig fokus på kjørestilling etter at sporvalg begynte å sitte.
I venstresving skulle venstrefot ha tåball på hviler mens du flyttet frem høyrefot omtrent på midten under foten. Høyre kne skulle forankres i tanken, venstre kne bed mot asfalten. Rompa og hoftene skulle være mest mulig sentrert mens overkropp og hodet jobbet frem og tilbake. De mest ekstreme på rr kjører jo albueskrap og hjelmskrap for show :yeyeye
Jepp!
Det høres litt annerledes ut fra det som ble sagt nå på Rudskogen (markert i fet tekst). For venstresving gjaldt det å presse høyre fot oppover med tåball på fothvilere for å treffe tanken med siden av kneet. På min sykkel får jeg i hvert fall ikke noen god forankring i tanken om jeg ikke dytter tærne mot fotpinnen på motsatt side av svingretning for å komme høyere opp. Da treffer jeg virkelig sweet spoten i tanken og sitter som støpt, spesielt med gripsene jeg har montert.
Det varierer jo garantert fra sykkel til sykkel, og min er nok spesielt ment for dette merker jeg.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av Snikendeugle »

Produktiv aften i dag :thumleft

Fjernet de store stygge blinklysene bak og monterte den nye baklykta med integrerte blinklys. Jeg trodde i utgangspunktet jeg måtte slenge på ekstra motstandsstykker, men det virker å være integrert i hele lykta, så det funket helt fint uten.

Fjernet også passasjerfothvilere.
Mye renere utseende på bakenden av sykkelen nå :prf Det eneste halvveis minuset er at lykta er sort i "glasset" og ikke rød, så når den ikke er på passer den ikke like godt inn på sykkelen som den originale. Det ser litt kult ut på sitt eget vis uansett.
IMG_20190723_213144.jpg
IMG_20190723_213151.jpg
IMG_20190723_213334.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log [MV Agusta F3 800 RC]

Legg inn av Snikendeugle »

Låner denne fra Snellingen i dag. Suzuki GSX S750, i påvente av ny racing-bremsevæske og lufting på bakbremsen.
Dette er kanskje den absolutt snilleste sykkelen jeg har kjørt. Merker ikke en ENESTE vibrasjon, selv nesten ikke ved pådrag engang.
Veldig lettstyrt og godt sete på den, men det sitter altfor lavt i forhold til styret som sitter høyere opp.

Sikkert veldig god som en pendlesykkel, men det mangler noe "Italian Passion" vibrasjoner og sjel her.
Rent ytelsesmessig (akselerasjon) så spiser F3-en min denne til frokost, men denne vinner lett på komfort :knegg
IMG_20190805_093305.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr

Legg inn av Snikendeugle »

Det blir mye uinteressant tankedeling her, men jeg synes det er fint å ha tankene skrevet ned for min egen loggs skyld :crazy:

Jeg har tydeligvis lurt meg selv og trodd at katalysator var fjernet på sykkelen når jeg tok av den gigantiske metallboksen også kalt lyddemper og byttet ut med SC-Project eksosen og RC ECU + map (se lenger bak i tråden). Dette var selvfølgelig feil. Katalysator sitter på denne sykkelen i selve headeren/grenrøret, og er fullt tilstede på sykkelen fremdeles.

Dette åpnet en ny dør med ting jeg kan kaste penger på for å optimalisere sykkelen. Jeg har klaget en del på rykkete gange ved lavere hastigheter, og det virker som om den eneste beviste løsningen der ute er å få sykkelen custom mappet skikkelig. Litt ergelig at det er slik, men men... Ønskelisten er dermed blitt omprioritert med ytelsesmodifikasjoner plassert høyest opp og annet kosmetikk lenger ned. Her skal det være en god del hestekrefter å hente ut også av hva jeg har sett på nett.

Målet ser dermed ut som noe slikt utpå nyåret:
- Grenrør i Titanium eller stål (https://shop.officineitalianezard.it/en ... st-zard-3/)
- Performance luftfilter
- ECUStudio kit og lisens
- Tuningsesjon på Dyno med Klev Tuning. Jeg snakket med han/de tidligere i dag, og det skulle være mulig å få til en tuningsesjon etterhvert om jeg selv ordnet ECUstudio programvaren og lisensen, da han kun hadde PowerCommander muligheter for MV Agusta. Forskjellen er at ECUStudio kan brukes til å flashe direkte over original/RC ECU enhet, hvorav PowerCommander må monteres og styr.

Summen av dette vil gi en sykkel med optimale blandingsforhold over hele registeret (ikke i MDG's øyne), mindre varmeproduksjon og hestekreftene og momentet fabrikanten egentlig vil at sykkelen skal yte :knegg
Dyrt blir det garantert, så det er ikke noe som skjer med en gang, men det er uansett å gøy å sette seg inn i de tekniske detaljene tidlig.

Dette blir ikke et fullstendig skudd i mørket for min del. Min gamle KTM Duke 690 gikk igjennom samme operasjon med mer og ble en helt ny sykkel til slutt. Forskjellen er at KTM selv leverte mapping som egnet seg godt til oppsettet, så ingen custom tuning var nødvendig.


Jeg snakker selvfølgelig om en sykkel som kun brukes på privat vei/bane :P
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar