Bremseslange

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Bremseslange

Legg inn av BlåBil »

Jeg tror flere har misforstått på hva jeg trenger 😅
Det finnes bremsepumper med intergrert bremsevæskebeholder/reservoar og en annen type der beholder/reservoaret og pumpa er separat. Jeg har den sistnevnte. Jeg trenger slangen som kobles disse to sammen og denne slangen blir ikke belastet for trykk, men må bare tåle bremsevæske. Banjo og koblinger er unødvendig, det samme med stålomspunnet og armerte slanger.

Disse er som regel ikke forbruksvare for mc og forhandleren må oftest bestilles, og da spesifikt for en valgt modell. De kan bestille opp dette til en random modell som jeg oppgir, men lengden på disse er allerede tilpasset for den oppgitte mc-modellen. Lengde og diameter står ikke oppgitt og da blir det ganske tungvint å finne en som passer eller en som er lengre som man selv kan kutte til. Har besøkt flere forhandlere og butikker som man hadde tenkt seg at de hadde over disk(feks metervarer), men det hadde ingen av dem. En slange som tåler bremsevæske, det skal ikke være lett nei 😢

For ordens skyld så legger jeg ved et bilde. Dette er fra tygon, men jeg foretrekker en svart slange.
Bilde

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Bremseslange

Legg inn av BlåBil »

NickNei skrev: 12 jul 2019, 19:30 Det er en kar som driver med dette på jessheim, har div lengder og ting på lager.. men husker pokker ikke hva han het,skal vri de små grå litt.. eventuelt prøv å google litt forskjellig..
Si ifra når du kommer på det!! :twothumbs:

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bremseslange

Legg inn av dypen »

Dette er en mateslange for bremsepumpa som biler kan ha. Tidligere kjøpte vi dette hos Rodin på Skedsmokorset alternativ Romnes i Oslo, alternativet kan være å oppsøke en bilopphugger og finne en bil med tilsvarende slange med samme innvendig diameter.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bremseslange

Legg inn av mekkern »

på kant bor du da? har en stump med sort Tygonslange liggenes...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Bremseslange

Legg inn av BlåBil »

mekkern skrev: 13 jul 2019, 15:11 på kant bor du da? har en stump med sort Tygonslange liggenes...
Oslo! Kan gjerne kjøre litt ut av Oslo om jeg kunne fått kjøpt den av deg :prf

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bremseslange

Legg inn av mekkern »

den er ca 8mm innvendig og 12mm utvendig.
hvis den bøyes "skarpt" har den lett for å lage seg "knekker".men hvor lang trenger du da?
20 cm?
i så fall kan du den av meg. :thumleft

bor på tranby ved liertoppen.
se PM
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Bremseslange

Legg inn av BlåBil »

mekkern skrev: 13 jul 2019, 17:41 den er ca 8mm innvendig og 12mm utvendig.
hvis den bøyes "skarpt" har den lett for å lage seg "knekker".men hvor lang trenger du da?
20 cm?
i så fall kan du den av meg. :thumleft

bor på tranby ved liertoppen.
se PM
Det passer veldig bra! Svarte deg på pm:)

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bremseslange

Legg inn av mekkern »

:prf Da ligger det 22cm og venter på bordet ute. :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Bremseslange

Legg inn av BlåBil »

mekkern skrev: 14 jul 2019, 17:18 :prf Da ligger det 22cm og venter på bordet ute. :prf
:twothumbs: :twothumbs:

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Bremseslange

Legg inn av BlåBil »

Takk mekkern!
IMG_0440.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bremseslange

Legg inn av mekkern »

:prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar