Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 12 jul 2019, 14:52
For poenget med akkurat dette forslaget er at man får en mer oppdatert liste som IKKE krever oppfølging.

Dette var som nevnt bare et lite forslag til forbedring, hvor jeg også tilbød meg å se på muligheter, men da dropper jeg det. Helt greit. :)

Keep up the good work anyway :thumleft
Jeg ser nå at jeg virket mer avvisende enn hva jeg mente. Det var ikke meningen. Det jeg mente å få fram var at jeg, som admin, ikke har tid til å følge opp en enkelt tråd som denne.
Men hvis noen, gjerne du Bjerknez, sitter på,eller finne en god løsningen som krever lite eller ingen oppfølging så ønskes slike forslag velkomne.
Enda bedre hvis en eller flere forummedlemmer tar på seg oppgaven med å holde liv i tråden slik at flere brukere her inne kan bli bedre kjent, ikke bare her inne, men ute på veien :thumleft .

Men det er alltid et forbehold med slike ting og forum som dette. Koster det penger blir det vurdert ekstra nøye om det har noe for seg i forhold til kostnad og nytte.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 12 jul 2019, 15:32
Bjerknez skrev: 12 jul 2019, 14:52
For poenget med akkurat dette forslaget er at man får en mer oppdatert liste som IKKE krever oppfølging.

Dette var som nevnt bare et lite forslag til forbedring, hvor jeg også tilbød meg å se på muligheter, men da dropper jeg det. Helt greit. :)

Keep up the good work anyway :thumleft
Jeg ser nå at jeg virket mer avvisende enn hva jeg mente. Det var ikke meningen. Det jeg mente å få fram var at jeg, som admin, ikke har tid til å følge opp en enkelt tråd som denne.
Men hvis noen, gjerne du Bjerknez, sitter på,eller finne en god løsningen som krever lite eller ingen oppfølging så ønskes slike forslag velkomne.
Enda bedre hvis en eller flere forummedlemmer tar på seg oppgaven med å holde liv i tråden slik at flere brukere her inne kan bli bedre kjent, ikke bare her inne, men ute på veien :thumleft .

Men det er alltid et forbehold med slike ting og forum som dette. Koster det penger blir det vurdert ekstra nøye om det har noe for seg i forhold til kostnad og nytte.
Da er vi enige :)

Skal se om jeg finner noen god løsning som er gratis eller koster svært lite annet enn tid. Men det blir i så fall uansett ikke en integrert løsning i forumet. Men med en knapp i headeren til en egen side på domenet du allerede eier hvor en evt. Slik løsning bør inplementeres. :thumleft

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 12 jul 2019, 15:36 Da er vi enige :)

Skal se om jeg finner noen god løsning som er gratis eller koster svært lite annet enn tid. Men det blir i så fall uansett ikke en integrert løsning i forumet. Men med en knapp i headeren til en egen side på domenet du allerede eier hvor en evt. Slik løsning bør inplementeres. :thumleft
Discord... er gratis... velprøvd. Fungerer i browser, i separat app og på iphone/android. Tenk på det som en moderne variant av IRC (for de litt eldre).

Jeg kan vanskelig se at det finnes noen bedre løsning til akkurat det å finne noen å kjøre en tur med på kort varsel. Det eneste potensielle negative er at det splitter aktiviteten på forumet over på en annen platform i tillegg, men jeg tror ikke det blir noe stort problem. Dette kan også reguleres i form av regler på Discord (Eks. skal kun brukes til avtaling av kjøring og lett skittprat, alt annet hører hjemme på forumet).

Jeg tipper Forc ikke har noe problem med å gjøre Bjerknez og AJ til admin på Discord om dere ønsker det.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Forc »

Det er selvsagt fullt mulig, som nevnt i posten din så slang jeg den bare opp for rask koordinering av småturer på veldig kort varsel med forbehold om at det er ok for AJ. Hvis det ikke er ok så slettes den på sekundet. :) Admintilgang der for AJ osv er jo en selvfølge hvis det er ønskelig.

Svar