Apropos trygg på sykkelen; jeg opplever det samme og merker at jeg kjører mye bedre når jeg slapper av og lar sykkelen gjøre jobben. Slipper skuldre og albuer og bare "dingler" med. Har prøvd å sitte på sykkelen på samme måte som jeg kjører på ski, i en slags atletisk grunnposisjon - den samme som brukes i kampsport og kajakk (blant mye annet) - jobbe med kreftene og ikke mot. Avslappa, stødig, balansert. Mye mindre sliten blir jeg også. Får det selvfølgelig ikke til hele tida, men innimellom sitter det :-)utc skrev: ↑12 mai 2019, 20:12 Lenge siden jeg har frekventert bloggen her men sesongen er igang og da blir det ikke tid til slikt. Har så langt i år logget 3500 km og følger at jeg blir....vel...tøffere er kanskje feil ord men jeg har iallfall blitt mer komfortabel på mc'n. Dette med svinger i hastighet kan jo som de fleste vet være en liten utfordring. Ser at hastigheten øker i de svingene jeg har kjørt tidligere. Ikke sånn å forstå at det er noe grisekjøring jeg driver med. Det overlater jeg til andre. Men en skal ikke ned i krypfart iallfall.
Investerte i en ny sal og det gjorde underverker. Originalsalen til BMW (gs) er ingen ting å slenge rævva i taket for. Tok også sjansen på å kjøpe en lavere sal siden jeg fra naturen sin side er utstyrt med for korte bein. Altså de beina er normale men GS er digre greier. Dro ut på en liten tur i dag og var kun av salen en gang. Ikke fordi jeg ville men fordi jeg måtte. Det er da man forbanner at man er utstyrt med en kopp fra Statoil. Hva ?? Heter det Circle K ? En sirkel og en K blir for oss som har et par vintre på nakken en kjapt tilbakeblikk til OK-stasjonene. Så nå kaller jeg det for OK. En flott tur fra heimen tilDrøbak, videre mot Nesodden, tilbake til Ski, Ytre Enebakk, Solbergfossen, Askim, og mange fler kilometer på noen fantastiske småveier mot heimen igjen. Dette gir enormt med glede. Så blir det spennende å se hva sesongen bringer av fler gleder og kilometer
UTC rullær & rullær
Re: UTC og et rullende sirkus
Re: UTC og et rullende sirkus
Trygg var jeg og utrygg ble jeg helt plutselig. Kom kjørende i en forkjørsvei. Bil imot som brått fant ut at han skulle svinge inn i veien til venstre som jeg såvidt var i ferd med å passere. Rakk nesten å bremse helt opp og traff han i en hastig het på ca 5 km/t. Glemte helt å klemme tanken mellom beina og med ett var jeg "tante" en liten stund. Det gikk heldigvis greit med både sykkelen og meg. Ingen skader av noen art og sykkelen, altså forgaffelen ble kontrollert og funnet i orden. Men stakkars bilist, han var forferdelig lei seg så det endte med at jeg måtte være den trøstende part en liten stund. Han hadde selvfølgelig ikke sett meg. Nuvel...jeg tror ikke han hadde sett en trailer engang. Hendelsen førte til at jeg brått følte meg mindre sikker enn på lenge.
Imidlertid så har jeg reparert meg selv med 1800 kilometer tilbakelagt i løpet av helgen. Gledet meg over småveier hjemmefra til Fredrikstad, Halden, Strømstad, Uddevalla, Lidköping for så å ende opp i Vetlanda der jeg ble tatt i mot av artsfrender fra Tyskland på en campingplass. Skoletysken skulle høvles litt på igjen. Gud vet hvor mange år siden det er jeg snakket tysk sist.
Dro hjemover på lørdag for værvarselet var ikke greit for søndagen i syd-Sverige. Passet bra for søndag med et flott vær betød Randsfjorden rundt på søndag.
Oppstilling av en norsk og fem tyske.. Fem BMW GS'er og en KTM. Visstnok fikk sistnevnte alltid kjøre bakerst.....uvisst av hvilken grunn
Randsfjorden viste seg fra sin beste side, været også .
Imidlertid så har jeg reparert meg selv med 1800 kilometer tilbakelagt i løpet av helgen. Gledet meg over småveier hjemmefra til Fredrikstad, Halden, Strømstad, Uddevalla, Lidköping for så å ende opp i Vetlanda der jeg ble tatt i mot av artsfrender fra Tyskland på en campingplass. Skoletysken skulle høvles litt på igjen. Gud vet hvor mange år siden det er jeg snakket tysk sist.
Dro hjemover på lørdag for værvarselet var ikke greit for søndagen i syd-Sverige. Passet bra for søndag med et flott vær betød Randsfjorden rundt på søndag.
Oppstilling av en norsk og fem tyske.. Fem BMW GS'er og en KTM. Visstnok fikk sistnevnte alltid kjøre bakerst.....uvisst av hvilken grunn
Randsfjorden viste seg fra sin beste side, været også .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: UTC og et rullende sirkus
Kjenner til midlertidig tante-fenomenet. Litt rusten sjåfør og en av de første turene på ny sykkel med altfor gode frambremser møter fotgjengerovergang og person som tar den klassiske instant-90 grader bestemmelsen om å krysse veien :)
Fin GS forresten. Den looken blir aldri gammel, selv om den virker aaaltfor massiv for meg i fronten når man faktisk sitter på de.
Fin GS forresten. Den looken blir aldri gammel, selv om den virker aaaltfor massiv for meg i fronten når man faktisk sitter på de.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: UTC og et rullende sirkus
Når det gjelder bilister som ikke ser. Ifjor var jeg vitne til en ulykke i 50 sone, på forkjørsvei. 150m foran meg kommer det en lastebil imot, ut fra en vei fra et boligfelt kommer det en VW Touran, som tydligvis ikke så lastebilen, dytta fronten uti, og det var den bilen. Da jeg passerte satt det en litt fortumla kar, og prøvde å åpne døra, men lastebilen hadde flytta fronten, og dørstolpen. Lastebilen hadde ikke en sjanse til å unngå kollisjon.
Hvis du ikke ser en lastebil, hvordan kan du da se en motorsykkel.
Hvis du ikke ser en lastebil, hvordan kan du da se en motorsykkel.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: UTC og et rullende sirkus
Skulle til å si det
Det dukker stadig opp morsomme bilder på KTM Adventure vs BMW GS i diverse KTM Facebook grupper. Det gjør sikkert det samme andre veien også. Sunn rivalisering
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: UTC og et rullende sirkus
Nei det kan du jaggu si. Alle kan gjøre feil, av disse gjør noen større feil
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
Re: UTC og et rullende sirkus
Sikkert en korrekt observasjon
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
Re: UTC og et rullende sirkus
Det minner meg om at det er på tide å bytte bremseklosserSnikendeugle skrev: ↑07 jun 2019, 22:08 Kjenner til midlertidig tante-fenomenet. Litt rusten sjåfør og en av de første turene på ny sykkel med altfor gode frambremser møter fotgjengerovergang og person som tar den klassiske instant-90 grader bestemmelsen om å krysse veien :)
Fin GS forresten. Den looken blir aldri gammel, selv om den virker aaaltfor massiv for meg i fronten når man faktisk sitter på de.
Nå har jeg ingen referanser på schvær vs liten sykkel. Jeg er jo helt fersk. Men jeg liker den godt. Pr i dag så har jeg logga nesten 8000 kilometer i år. Det blir litt dekkskift av sånne noe.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
Re: UTC og et rullende sirkus
Det er idyllisk langs 202 på Finnskogen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
Re: UTC og et rullende sirkus
Så ble det brått en langtur igjen. Denne gangen gikk turen til Årup på Fyn via Larvik og Hirtshals. Samboeren ble også med men hun kjørte egen bil. Tryggest sånn. Normalt tar turen fra Hirtshals ca 3 timer. Jeg klarte å få den til å bli ca 8 timer. Kjørte langsvestkysten og tverra rett over. Ingen hovedveier benyttet, bare småveier. Noen så små at de hverken var asfaltert eller sto i noe kart men de var i mindretall. Overnattet hos svigerforeldre, som synes at å kjøre så langt ja det kommer man ikke levende fra. Akkurat ja, joa det gikk nå greit. Hjemtur startet som returen sluttet: Fyn og Sjælland ble tråklet rundt på småveier helt fram til venner ved Sjællands Odde. Der ventet et kongelig måltid og trivelig selskap. Måtte innom København sentrum men det var heller en selsom opplevelse. Tråklet Whisky-beltet opp til Helsingør og fant ut at jeg så langt hadde brukt 8 timer og det begynte å bli sent på ettermiddagen. Så da var det bare å ta straffa; E6 hele veien fra Helsingör til Vestby. Hjemme halv tolv og ti timer på setet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
Re: UTC og et rullende sirkus
Det er nå straks ett år siden jeg kjøpte motorsykkelen på bildet over her. Nå er den solgt og ny kommer til uka. Dette gikk nesten litt for fort
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: UTC og et rullende sirkus
Ah...!
Spent på hva den er blitt erstattet med !
En GS 1250, antakelig... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: UTC og et rullende sirkus
Det stemmer og vi legger til en A så stemmer det enda bedre. Gleder meg som en unge på julaftenAh...!
Spent på hva den er blitt erstattet med !
En GS 1250, antakelig... .
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: UTC og et rullende sirkus
Grattis!
Spent på å høre mer etter hvert hvordan du synes denne er :) .
Spent på å høre mer etter hvert hvordan du synes denne er :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering