Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Jeg gjorde klart til vask kl. 06:00 og ventet litt så ikke jeg skulle irritere på meg naboene.

Er ikke ferdig ennå. Tar resten i løpet av helgen. Men grovvasken er gjort. Resten blir gjort i carporten :)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 08 jun 2019, 08:02 Det er en depostatøtte fra Bilteme begge to. Den har slike pinner som går inn i de hullene under gaffelen forran. Først heiser man den opp på bakstøtten for så og bruke støtten på fremhjulet. Lett som en plett. Selv jeg klarer det :)

En av de ytterst få tingene jeg har kjøpt på Biltema som fungerer like fint etter 4 år. :)
De funker men er ekstremt tynne i godset og spesielt den fremre er særs vinglete kontra dyrere støtter.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 08 jun 2019, 15:20
Bjerknez skrev: 08 jun 2019, 08:02 Det er en depostatøtte fra Bilteme begge to. Den har slike pinner som går inn i de hullene under gaffelen forran. Først heiser man den opp på bakstøtten for så og bruke støtten på fremhjulet. Lett som en plett. Selv jeg klarer det :)

En av de ytterst få tingene jeg har kjøpt på Biltema som fungerer like fint etter 4 år. :)
De funker men er ekstremt tynne i godset og spesielt den fremre er særs vinglete kontra dyrere støtter.
Jeg synes faktisk ikke disse er vinglete i det hele tatt jeg da... hva legger du i "vinglete"?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av simpson »

De ustødige og det er med hjerte i halsen jeg byttet forhjul på en Ducati jeg hadde som det fulgte med Biltema frontstøtte. Det er stødige nok når sykkelen er opp og du ikke skal gjøre for mye med den, men de vrir seg og sykkelen vingler mer enn jeg liker. Kjøpte noe på nett, som er 5 ganger dyrere, men er mye stødigere, større hjul som ikke er av hard plast og som sykkelen oppfører seg som om den sto på sidestøtta. Hvis du hadde prøvd ei ordentlig depotstøtte hadde merket forskjellen og skjønt bedre hva jeg mener.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Kan godt være at andre støtter er mer stødige. Jeg har kun hatt disse fra Biltema. Jeg kan fint sette meg på sykkelen og jynge litt mens sykkelen står på støttene og dem rikker seg ikke en millimeter. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener med vinglete.

Bare ikke sykkelen detter ned når jeg vasker den så er jeg fornøyd. Men at det finnes bedre støtter der ute kan godt være. Er tross alt Biltema støtter vi her snakker om. Men når en som meg får opp sykkelen lekende lett på disse, så kan dem umulig være helt på jordet?

Hvilke støtter snakker du om foresten? Har du link?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av simpson »

https://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Fro ... SwEeFVEYoh

Disse har blitt billigere med årene, men du vil merke stor forskjell fra Biltema. Spesielt hvis du står i garasje på gulv og jobber med sykkel og ikke bare vasking

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Nomade »

simpson skrev: 08 jun 2019, 16:56 https://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Fro ... SwEeFVEYoh

Disse har blitt billigere med årene, men du vil merke stor forskjell fra Biltema. Spesielt hvis du står i garasje på gulv og jobber med sykkel og ikke bare vasking
Tipper det er individuelle forskjeller ute å går, kanskje din sykkel er vinglete på Biltemastøtter mens en annens sykkel vil være stødig og grei.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor denne skulle være stødigere. Joda, hjulene virker mer påkostet, men det er vel det?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

I går fikk jeg fjernet en del gnissemerker i tanken etter tankvesken. En ting er sikkert. Jeg er glad for at BMW har en ekstremt hard lakk der. Måte gå over hele fem ganger for å fjerne små gnissemerker. Men det ble da blankt :)
Bilde-1.jpg
Bilde-3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Rune75 »

Nå kosær'n sæ :roll Tror du har oppnådd maks blankhet, hvis det er noe som heter det.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 09 jun 2019, 14:48 Nå kosær'n sæ :roll Tror du har oppnådd maks blankhet, hvis det er noe som heter det.
Ja, jeg tror ikke man får det så veldig mye blankere enn dette. Deilig å få bort slike "gnissemerker". Man kan jo ikke unngå å få slikt, men merker at slike merker irriterer meg :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

I dag skal jeg hente den mye omtalte Soft99 Fusso Coat voksen da den ankommer min pakkepusher i dag. :)

Fusso skal være den mest holdbare voksen på markedet som har ekstreme hydrofobiske egenskaper (vann preller av)
Den er syntetisk og ikke spesielt ekslusiv, men en haug av detailere skryter av denne, så den skal testes om ikke lenge :)

APettersen
Innlegg: 73
Registrert: 02 apr 2018, 15:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av APettersen »

Nå må du passe deg så ikke du vasker sykkelen på søndagene fremover. Det ryktes i Fredrikstad bla' at det ikke er helt greit å henge opp klesvasken i helgene. Nesten tyve prosent av de spurte er enige. Trodde gamlingene holdt seg til papiravisa, jeg? :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

APettersen skrev: 14 jun 2019, 00:39 Nå må du passe deg så ikke du vasker sykkelen på søndagene fremover. Det ryktes i Fredrikstad bla' at det ikke er helt greit å henge opp klesvasken i helgene. Nesten tyve prosent av de spurte er enige. Trodde gamlingene holdt seg til papiravisa, jeg? :knegg
Naboene her jeg bor er oppegående mennesker som har andre ting å henge fingrene i enn å klage på naboene sine. Jeg har bodd på samme sted nesten hele livet og naboene kjenner meg godt. Om naboen klipper plenen på søndag så driter jeg en lang snickers i. Jeg får heller inge klager tilbake når jeg vasker bil eller motorsykkel. Det er en slags uskreven regel her at vi ikke bryr oss om slikt.

Unntaket er hvis man skal ha bursdagsselskap på søndad ettermiddag etc. Og sitte ute. Naboene ser jo dette og venter med plenklippen. Det samme gjør jeg og vask av mc med høytrykkspyler. :thumleft

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Hansien »

Bjerknez skrev: 13 jun 2019, 04:27 I dag skal jeg hente den mye omtalte Soft99 Fusso Coat voksen da den ankommer min pakkepusher i dag. :)

Fusso skal være den mest holdbare voksen på markedet som har ekstreme hydrofobiske egenskaper (vann preller av)
Den er syntetisk og ikke spesielt ekslusiv, men en haug av detailere skryter av denne, så den skal testes om ikke lenge :)
Helt grei voks, men den har sine baksider. Etter to bokser prøvd på et varietet av kjøretøy foretrekker jeg fortsatt voks fra andre merker.

Den lukter ille. Veldig ille. I tillegg kan den være noe mer tidkrevende å legge kontra andre merker. Der jeg normalt sett bruker 30 min på å legge voks har jeg begynt å legge på 15 min mer om kunder ønsker at jeg bruker fusso. Også sitter jeg med et inntrykk av at det på enkelte wipedowns så skjer det kjemisk reaksjon eller noe muffins som gjør at den svetter fryktelig mye, så bilen er full av kjøresporlignende effekt som må vaskes bort senere.

Voksen er å anbefale for hobbydetailere som kanskje bare har 1-5 biler i løpet av en sessong pga dens varighet, hydrofobiske egenskaper og pris.
Sist redigert av Hansien den 14 jun 2019, 14:21, redigert 1 gang totalt.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Svar