Ikke skjedd mye her ser jeg... Men nå har Werner vært utombygds igjen.
Hadde bestemt meg for en tur i pinsen allerede da ferieønsker ble satt opp på jobben. Skjøtet på med en ekstra fridag i dag (tirsdag). Hadde ingen planer om hvor før sykkelen var pakket fredag. Derfor ble det med utstyr til villcamping, i tilfelle.
På fredag snakket jeg med en som anfefalte Jotunheimen veien, så det ble litt av planen.
Kjørte gamleveien til Lillehammer og dro innover Gausdal mot Skei. Derfra gikk turen over per Gynt veien til Gålå og ned til Vinstra. Hadde ikke ment å havne der, men angret ikke da jeg begynte å kjøre innover mot skåbu. Veldig fin mc vei og fin natur.
Kjørte Jotunheimveien derfra og helt ut til Bygdin. Kaldt og guffen over fjellet, og akkurat før Bygdin møtte jeg regnet.. Dro ned til Beitostølen og leide hytte der for natta.
Dagen etter hadde jeg ment å kjøre Jotunheimveien innover igjen og opp murudalen til randsverk. Men høljende regn og tåke satte en stopper for det. Får ha den til gode.
Ble isteden valdresflya over og opp til Lom. Der var planene slutt, så over en dyr omelett ble valget å kjøre til Geiranger. Så gjort. Kaldt og guffent over toppen der og. Biler og folk i alle retninger.. Og en tok retning rett mot meg i en uoversiktlig sving. Glemte liksom å rette opp igjen rattet etter svingen virket det som, da det var større interesse for hva passasjer tok bilde av ut sin siderute! Ble litt støl i Lange fingeren etterpå da jeg viste den frem så hardt jeg kunne. Bremsene på ktm'n må få litt skryt og, de virker!
Så ble det en ettermiddag og kveld/natt med regn og telt på Vinje camping. Bra jeg hadde husket å ta med et par "kalde" og melkesjokolade ble å se på filmer på mobilen.
Hadde en ekstra fridag å gå på, men i går ble det straks veien hjem. Kjørte vestsideveien fra Vågåmo til Lillehammer. Det var vel kanskje en av de fineste veiene jeg kjørte på turen.
Ja, jeg fikk ikke dratt før lørdag forresten. Jeg prøvde å dra fredag, men etter et par mil kjente jeg at clutchen slurvet litt. Hadde knekt hendelsen, og torsdag kveld fikk jeg tak i en som nesten passet. Den ble kappet og filt til, men delen inn i pumpa ble litt for lang så den lå på litt. Merket det ikke før det var nesten fullt pådrag. Da ble det å file litt til og dra lørdag formiddag.
Har som sagt murudalen til gode, så det kan nok hende det blir en tur oppover der senere
werner utombyds
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: werner utombyds
Ja, det må jeg si var lenge siden sist, gitt...
7 år siden siste oppdatering !
Men bedre sent enn aldri, sies det .
Og selvfølgelig veldig hyggelig å igjen lese dine motorsykkelloggføringer her inne .
Fortsett gjerne med det nå som du er så godt igang :) .
7 år siden siste oppdatering !
Men bedre sent enn aldri, sies det .
Og selvfølgelig veldig hyggelig å igjen lese dine motorsykkelloggføringer her inne .
Fortsett gjerne med det nå som du er så godt igang :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23065
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: werner utombyds
Tja, holder han intervallen vedrørende posting av innlegg så kan vi jo forvente neste innlegg allerede i 2026
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: werner utombyds
Min første tanke er at du er altfor lenge i hjembygda av gangen
Re: werner utombyds
Håper det blir før 2026 at jeg forlater bygda igjen, iallefall som jeg skriver om.. Har jo vært en og annen tur de siste 7 åra uten at det har kommet på trykk. Er mye inne på forumet og leser så tenkte det var på tide å skrive litt selv også.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: werner utombyds
Ikkeno' krav til oppdateringshyppighet i bikerloggene her inne . Men selvfølgelig hyggelig når folk tar seg tid til å gjøre det .
For at du skal komme deg enda mer utabygds foreslår jeg at du stikker innom en gang Randsfjird MC holder åpent.
Kanskje anledningen byr seg allerede til helga?
For at du skal komme deg enda mer utabygds foreslår jeg at du stikker innom en gang Randsfjird MC holder åpent.
Kanskje anledningen byr seg allerede til helga?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: werner utombyds
Det hadde nok vært hyggelig, men til helga står det hekkeplanting og skyting på programmet