xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Ronning skrev: 29 mai 2019, 20:03
xyvind skrev: 25 mai 2019, 09:52 Motorsykkelen står faktisk i fare for å måtte selges, men jeg prøver å snu på hvert kronestykke her for å få til en god deal. Også prøver jeg å tenke positivt, for dette må jo bare gå bra. Uten MC vil jeg ikke være..
Vet ikke hvor knyttet du er til bimmern, men det finnes kjøreglede i lavere prisklasser også. Bedre med billig mc enn ingen mc :thumleft
Jo, det er en mulighet jeg selvfølgelig ser på :thumleft Og det er veldig mange fine sykler på bruktmarkedet. Jeg ser på bruktsykler stadig vekk, mest for gøy, men også fordi jeg har vurdert å bytte ut bimmern. Bimmern er helt fantastisk å kjøre, og jeg har etterhvert samlet en del bagasjeløsninger, modifisert sykkelen kosmetisk slik jeg vil ha den, og føler meg veldig knytta til den. Men hvis den MÅ selges, så må den selges, og da har jeg mulighet til å kjøpe meg en som er billigere, så får jeg frigjort litt kapital. Det er ikke bare bare å kjøpe ut kona, ta over rekkehuset og bli 50% alenepappa. Ungene og huset er viktigere for meg enn å kjøre motorsykkel, så jeg gjør det som må gjøres for å ivareta de. Men jeg vet mer om det i løpet av de neste ukene ;)

Toven

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Toven »

Jasså, subba til derek altså? :D

CHEAHHH

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:Jasså, subba til derek altså? :D

CHEAHHH
Haha Bilde har lurt på om noen skulle se det en eller annen gang. Tror jeg har fulgt han i 8 år eller noe Bilde og mange fler. Man blir hekta på den slags reality..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Vi er nok ganske opplagt bygget forskjellig. Jeg biter meg ikke engang LITT merke i det du nevner med luftmotstand og støy. For meg er en nakensykkel langt mer behagelig i motvind enn en sykkel med vindskjerm. Da snakker jeg om sykler med "påklistret" vindskjerm og ikke dedikerte kåpesykler. Sistnevnte tror jeg faktisk fungerer langt bedre.

Dette fikk du jo selv erfare med Traceren. Man får jo vondt i hodet av å kjøre en sykkel ala Tracer på motorvei og eller i høye hastigheter.

En sportstourer med stor nok kåpe til å dekke til forran er det du trenger for å oppfylle dine ønsker tror jeg.

Når det kommer til valg av en evt. neste sykkel så kan jeg nesten med sikkerhet si at det ikke blir S1000R. Ikke fordi det er en dårlig sykkel, for det er det definitivt ikke, men jeg har lyst til å prøve lykken på noe annet og gjerne noe som er litt rimeligere. Det kan faktisk hende jeg klinker til med en Yamaha XSR900. Dette er en sykkel jeg alltid har hatt litt sansen for etter at jeg prøvekjørte den.

Den motoren virker like spenstig som S1000R til vanlig og den største forskjellen ligger nok i helt øverst i turtallsregisteret hvor man uansett sjelden befinner seg. Jeg vet ikke, men XSR900 fikser lett fremhjulsløft ved 1.-2. og 3.gir ved kun gasspådrag. Dette gjør også S1000R og noe sier meg da at momentet er tilnermet likt i praksis. Vertfall føles det slik. Denne er 80.000,- rimeligere enn S1000R også.

En annen sykkel er Triumph SPeed Triple RS. 40.000 rimeligere enn S1000R.

Så hvis det blir cruiser så blir det Triumph Bonneville Bobber 1200cc. Samme prisnivå som Speed Triple RS.

Jeg kjører rett og slett ikke like mye sykkel lenger og årests store begivenhet som er den berømte sommerturen er dte eneste jeg tar den helt ut på. Alt annet blir stort sett bare småkjøring og jobbpendling. Da blir det litt overkill med en S1000R. Dessuten merker jeg at jeg savner litt grommere lyd til tider.

En XSR900 er også noe rimeligere med tanke på service da hovedservice er på 40.000km. Slik jeg kjører nå, så vil det ta 5-6 år før jeg når 40.000 km. kanskje lenger.

Jeg tror jeg har kommet dit at jeg er helbredet fra kubikksyken og forstått at glede på to hjul handler på sikt om helt andre ting en masse krefter man ikke bruker. For å dra full nytte av kreftene i en S1000R må man uansett på bane. Dette gjelder vel uansett de fleste sykler i samme klassen.

Så jeg gruer meg ikke i det hele tatt til den dagen S1000R blir byttet ut. Men siden jeg ikke kjører like mye lenger, så tror jeg den skal få ett år eller to til i mitt eierskap :)

Toven

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Toven »

xyvind skrev: 30 mai 2019, 10:43
Toven skrev:Jasså, subba til derek altså? :D

CHEAHHH
Haha Bilde har lurt på om noen skulle se det en eller annen gang. Tror jeg har fulgt han i 8 år eller noe Bilde og mange fler. Man blir hekta på den slags reality..
Haha. Har ikke lagt merke til det nøkkelknipe ditt før, eller sett det på bilde :P
Han er O.G! Subba i mangen år selv, en av de første jeg begynte å se på :D

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Mye enig i det du skriver der Ove. Blir ikke så mye motorsykkelkjøring på meg for tiden heller. Det er en del å gjøre på jobb og jeg ser ikke helt for meg at det endrer seg med det første. Men at S1000R er en knakende fin sykkel å kjøre er det ikke tvil om.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Snakket jo med deg på Facebook chatten i går hvor du nevnte du hadde noen stygge merker etter bagasjestroppene bak på sykkelen. Jeg ble litt usikker på hvor på sykkelen du mente.

Beklager at bildene er litt uklare, men var litt vanskelig å fokusere med kameraet på blankt underlag.

Er det på disse stedene nu mener?
Bilde-2-4.jpg
Bilde-1-4.jpg
Har du forresten noen merker etter tankvesken du? Altså på den sorte delen vist på bilde under?
Bilde-3-2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Ja sideveskene har gnaget litt på de spisse hjørnene bakpå hekken. Tankveska har ikke gjort noe med toppen av tanken, men den stroppen som går ned mot setet i bakkant av tanken har gjort lakken matt. Ingen av disse tingene plager meg.. planen har hele tiden vært å kjøre sykkelen, bruke den. Synes jeg tar godt vare på den, men slike bruksmerker får jeg ikke gjort så mye med.
Kom akkurat hjem fra en fin dagstur akkurat nå. Fy flate som denne sykkelen kjører. Som en drøm! Men jeg så veldig mange S1000RR på turen i dag, og jeg er fortsatt veldig nysgjerrig på hvordan den er å kjøre til sammenligning. Tror jeg må få til en prøvekjøring snart..

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Har noen merker der jeg også. Ganske nøyaktig slik du beskriver det
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Med vannsliping, polering og en god voks får man det speilblankt. Faktisk blir det mye bedre enn når sykkelen var ny også. :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Med vannsliping, polering og en god voks får man det speilblankt. Faktisk blir det mye bedre enn når sykkelen var ny også. :)
Når er første ledige time? Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 10 jun 2019, 21:26
Bjerknez skrev:Med vannsliping, polering og en god voks får man det speilblankt. Faktisk blir det mye bedre enn når sykkelen var ny også. :)
Når er første ledige time? Bilde
Ledige "time" faktisk. :lol
Vannsliping og polering av den sorte delen på tanken og de to delene bak ved salen tok meg totalt 4 timer. + kaffekopper og noen fornøyelige pauser. ;)

Men en kjapp polering skal vi nok få til, men. 100% er det ikke sikkert det blir hvis det er mye riper og stygge merker. Er hard lakk på bimmern har jeg erfart ;)

Jeg tør heller ikke å vannslipe andres sykler. Er en viss risiko for at det kan gå galt som jeg ikke vil risikere. :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Boom shakalaka!

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av AJ »

xyvind skrev: 18 jun 2019, 00:07 Boom shakalaka!

Bilde
Lander på 20K i morgen jeg også - hvis jeg vil... ;). Er tett oppunder så det kommer an på hvor langt jeg kjører før sykkelen leveres til dekkbytte i morgen ettermiddag.

Gratulere med første 20K :vs !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

AJ skrev: 18 jun 2019, 00:12
xyvind skrev: 18 jun 2019, 00:07 Boom shakalaka!

Bilde
Lander på 20K i morgen jeg også - hvis jeg vil... ;). Er tett oppunder så det kommer an på hvor langt jeg kjører før sykkelen leveres til dekkbytte i morgen ettermiddag.

Gratulere med første 20K :vs !
Takk :twothumbs:
Hvordan gikk det med dine kilometre i dag?

20.000 km ble nådd i Ytre Enebakk i går kveld. Hadde en fin tur fra Oslo til Nesoddtangen, videre tilbake til Vinterbro, Årungen, Ås, Spydeberg, Enebakk og hjem igjen. Etter at jeg tok bildet ble jeg liggende bak en svart Audi A5 som sikkert syntes at jeg lå litt for nære eller at motorlyden provoserte... eller så hadde vedkommende bare veeeeldig skitten frontrute, for jeg fikk meg en deilig, lang spylervæske-dusj :lol jeg latet som det var champagne og at det var stor jubel rundt meg. Neida. Jeg gjorde ikke det. Den spylervæska stinka :evil

Låst