Æ har solgt

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Æ har solgt

Legg inn av Jajo82 »

Bjerknez skrev: 07 jun 2019, 03:15
Jajo82 skrev: 06 jun 2019, 18:43
Bjerknez skrev: 03 jun 2019, 09:05
Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 20:54 Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada
Jeg hadde en Golf 1.6 bensin som også hadde en oppgitt toppfart på rundt 200. Det forteller lite om hvor morsom bilen er å kjøre i slike hastigheter.

Jeg sier selvsagt ikke at det er klin umulig å kjøre denne på motorvei. Jeg sier bare at den ikke er spesielt egnet til det med tanke på motoren. Den blir litt slitsom. Man kan garantert kjøre jorden rundt på denne kun på motorvei for den del.

Det jeg mener her er at den for min del har for lite futt med tanke på aksellerasjon i høyere hastigheter samt høyt og slitsom turtall på motorveien.

Jeg har tidligere nevnt stort sett positive ting om denne sykkelen, men det som blir dratt frem her er det jeg nevnte av svakheter. Selvsagt får man ikke i pose og sekk for 95.000 kroner. Det sier seg vel litt selv.
Nå er det forhåpentligvis ikke alle som har kjørestil som deg.minimalt håper jeg....
Man trenger da ikke ha noen spesiell kjørestil for å mene noe om en motor. Hva jeg mener om andre sykler og motorer er nettopp mine meninger ut fra erfaringene jeg har og hvilken sykler jeg har kjørt.
Nei man trenger ikke kjørestil. Men kunnskap trenger man og det er det jeg vil frem til at du mangler på mc. Folk kan faktisk finne på å høre på det du kommer med og, bortsett fra vasking, så er det du kommer med tynt og urelevant

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Hele meningen med å engasjere seg i forumet må vel være å bli hørt? Så får det jo være opp til de som leser hva dem legger vekt på i en tråd. Er vel litt slikt forum fungerer.

Man trenger som sagt ikke noe doktorgrad i maskin vedrørende det å mene noe om karakteristikken i en motor man har kjørt. Nå er du helt på bærtur. Jeg tror du har missforstått hele poenget med et forum. Jeg skal ikke påberope meg noe, men jeg synes også du går langt i antakelsene vedrørende mine kunnskaper uten å ha konversert ett eneste ord med meg i virkeligheten.

Så din kunnskap om meg er kanskje like god som min kunnskap om motorsykkelen vi her snakker om? Bortsett fra at jeg faktisk har opplevd og kjørt motorsykkelen som diskuteres.

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Æ har solgt

Legg inn av Jajo82 »

Bjerknez skrev: 08 jun 2019, 16:20 Hele meningen med å engasjere seg i forumet må vel være å bli hørt? Så får det jo være opp til de som leser hva dem legger vekt på i en tråd. Er vel litt slikt forum fungerer.

Man trenger som sagt ikke noe doktorgrad i maskin vedrørende det å mene noe om karakteristikken i en motor man har kjørt. Nå er du helt på bærtur. Jeg tror du har missforstått hele poenget med et forum. Jeg skal ikke påberope meg noe, men jeg synes også du går langt i antakelsene vedrørende mine kunnskaper uten å ha konversert ett eneste ord med meg i virkeligheten.

Så din kunnskap om meg er kanskje like god som min kunnskap om motorsykkelen vi her snakker om? Bortsett fra at jeg faktisk har opplevd og kjørt motorsykkelen som diskuteres.
Jeg er ikke på bærtur. Teknisk forståelse av motorsykkel har du ikke, det lyser igjennom på samtlige av dine innlegg.
Jeg er heller ingen verdensmester men så fyller ikke jeg et forum med fjas heller. Jeg har på ingen måte heller lyst til å prate med deg i virkeligheten. Men nå avslutter vi det her i denne tråden.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Teknisk forståelse av motorsykkel har jeg heller aldri påberopt meg og har vel vert ganske ærlig der hele veien. Men man trenger ikke være maskin ingeniør for å ha en mening om noe om karakteristikken i en motor man har prøvd.
Jeg er heller ingen verdensmester men så fyller ikke jeg et forum med fjas heller
Det synes jeg du har klart ganske greit her vertfall?
Men nå avslutter vi det her i denne tråden.
Det burde du kanskje tenkt på før?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Æ har solgt

Legg inn av simpson »

Jeg har kjørt SV 650. Og det er ikke en veldig god sykkel når det gjelder kjøreegenskaper eller motorkraft.
Dette er en billig sykkel og ypperlig begynnersykkel, men har mange svakheter, spesielt på gaffel, demper, bremser og motorkraft.
Kjøre på motorvei i 100 kmt er helt ok, men ikke lengre strekninger i høyere hastigheter.
På svingete veier med mye gass og brems faller den igjennom. Den er alt for myk, for dårlige bremser og er ustabil pga mykt chassi og for dårlige komponenter.
Er den bra sykkel? Kvalitetsmessig er den antagelig det, for nybegynner, pendlere og søndagskjørere også, men opp mot andre, relativt dyrere sykler vil jeg si nei. Bjeknez kjører en premiumsykkel av ypperste merke og har helt andre preferanser å sammlignde med. Så jeg er enig med han i at SV 650 ikke er veldig spentig sykkel, men helt ok for de som ikke stiller for høye krav.

Svar