Æ har solgt

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Æ har solgt

Legg inn av Kawagutten »

Isbilen skrev: 03 jun 2019, 01:04 Hva tenker folk om Suzuki GSX1250FA? Er det noe smil å forvente?
Ja det er en god mc med bra sittestilling. Bra bunndragg og lett å trimme hvis en vil det. Orginalt 98hk og ved bytte av kun eksos så blir det 118hk og så er det bare å fortsette så mye en vil. Er jo etterkommer av gsx1100r denne motoren.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Æ har solgt

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 02 jun 2019, 22:25 Selvsagt funker den på motorvei og helt sikkert også på bane. Det skulle bare mangle :)

Selvsagt er dette mine subjektive meninger. At andre synes denne er morsom i høyere hastigheter vedrørende aksellerasjon etc er jo bra. Jeg bør jo ikke mene det samme.

Men det forandrer ikke det faktum at jeg synes det er en fin sykkel til en gunstig penge. :)
Min erfaring på svingete Telemarksveier med SV650 er ikke veldig positiv.
Det er nok en 6-7 år siden, men husker enda godt hvordan jeg følte den sykkelen. Jeg syntes det hadde alt for dårlig bremser, demperkomponenter var ikke mye å skryte av, motormessig var den heller ikke mye å skrive hjem om. Den bar tydelig preg av å være en typisk budskjettsykkel, noe som er helt ok hvis du er klar over at den helt klart har sine begrensninger. Men det spørs jo litt hvordan din erfaring med sykler er fra før også.
Er du vant til premiumsykler, så er det en nedtur å kjøre SV650.
Beste med sykkelen var lyden.
Kan hende at Suzuki har kommet med forbedringer på nyere versjoner.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev: 03 jun 2019, 00:34 Its to much pjatt with you Bjerknez.. Værhane! 😁
Intet annet enn mine egne meninger om sykkelen. Andre får gjerne mene noe annet. Å plutselig endre språk samt kalle meg værhane skjønner jeg ikke så mye av, men du har sikkert dine grunner.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 03 jun 2019, 05:13
Bjerknez skrev: 02 jun 2019, 22:25 Selvsagt funker den på motorvei og helt sikkert også på bane. Det skulle bare mangle :)

Selvsagt er dette mine subjektive meninger. At andre synes denne er morsom i høyere hastigheter vedrørende aksellerasjon etc er jo bra. Jeg bør jo ikke mene det samme.

Men det forandrer ikke det faktum at jeg synes det er en fin sykkel til en gunstig penge. :)
Min erfaring på svingete Telemarksveier med SV650 er ikke veldig positiv.
Det er nok en 6-7 år siden, men husker enda godt hvordan jeg følte den sykkelen. Jeg syntes det hadde alt for dårlig bremser, demperkomponenter var ikke mye å skryte av, motormessig var den heller ikke mye å skrive hjem om. Den bar tydelig preg av å være en typisk budskjettsykkel, noe som er helt ok hvis du er klar over at den helt klart har sine begrensninger. Men det spørs jo litt hvordan din erfaring med sykler er fra før også.
Er du vant til premiumsykler, så er det en nedtur å kjøre SV650.
Beste med sykkelen var lyden.
Kan hende at Suzuki har kommet med forbedringer på nyere versjoner.
Selvsagt er ikke dette noen premium sykkel. jeg gikk rett fra S1000R til SV650.
Motoren er selvsagt langt under pari sammenlignet med den jeg har og det samme gjelder alt det andre som bremser etc. Er vel heller ikke rettferdig og sammenligne den med min heller.

Men som nevnt var det en prisgunstig og morsom sykkel. Den koster rundt 95k klin ny og det synes jeg er mye sykkel for pengene. Så her det ikke noe premium overhodet. Det får man ikke for den prisen :)

Man får nesten tre SV650 for det EN S1000R koster. Man kan ikke si annet enn at det er mye sykkel for pengene.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Æ har solgt

Legg inn av overlay »

Juicebox skrev: 02 jun 2019, 21:42 Jeg personlig syns det er morsommere å presse en treig sykkel enn en rask sykkel, ihvertfall på veien. Jeg vet ikke hvor fort folk kjører her, men jeg syns ihvertfall det er gørrkjedelig å kjøre i 150+ på en rett strekning.
Enig. Neste sykkel jeg vil ha skal ha kortere turtallsregister slik at man kan få top-end rushet uten at man risikerer å spikre paller

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

overlay skrev: 03 jun 2019, 07:49
Juicebox skrev: 02 jun 2019, 21:42 Jeg personlig syns det er morsommere å presse en treig sykkel enn en rask sykkel, ihvertfall på veien. Jeg vet ikke hvor fort folk kjører her, men jeg syns ihvertfall det er gørrkjedelig å kjøre i 150+ på en rett strekning.
Enig. Neste sykkel jeg vil ha skal ha kortere turtallsregister slik at man kan få top-end rushet uten at man risikerer å spikre paller
Jeg er forsåvidt litt enig. Føles tryggere og kunne utnytte kreftene og er til tider litt morsommere. Men i enkelte tillfeller som kjøring i høyere hastigheter så har man ikke mye mer å gå på av spenning når det kommer til motorsvake sykler så i de tillfellene kunne jeg tenkt meg litt mer. Dessuten så blir en sykkel med mindre motor mer slitsom på langkjøring grunnet generelt høyere turtall.

Husker Street Triplen jeg hadde når jeg kjørte E18 fra Kristiansand til Horten. Da var turtallet veldig anstrengende.

På en bane med ikke så alt for lange langstrekker så tror jeg en SV650 kommer mer til sin rett.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Æ har solgt

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev: 03 jun 2019, 00:06
ZZR-Erling skrev: 02 jun 2019, 23:38
Bjerknez skrev: 02 jun 2019, 22:26
ZZR-Erling skrev: 02 jun 2019, 22:24 .. og der ble Bjerknez taus? :knegg
Taus...? :scratch
Har du kjørt på bane?
Nei...

Men man trenger da ikke å ha kjørt på bane for å si at motoren i en SV650 ikke er spesielt spennende vedrørende aksellerasjon i høyere hastigheter. Men jeg sier ikke at det ikke er gøy av den grunn. Jeg sier bare at jeg trives bedre på mer motorsterke sykler i høye hastigheter. Blir mindre anstrengende etc.
Da er det kanskje bedre å ikke ytre seg om at en sykkel ikke er gøy på bane om man ikke har noe grunnlag for påstanden, uavhengig om det er hva du syns og "det er samme hva andre syns" osv osv. :scratch


UANSETT! Isbilen: Kanskje KTM 690 syklene kan være noe for deg? Uten å ha sjekket nå så mener jeg det skal være en del Duke 690'er på markedet til greie priser uten at de har gått veldig langt. R modellen er å foretrekke pga. alt ekstrautstyret og bedre demping.
Sist redigert av Snikendeugle den 03 jun 2019, 08:22, redigert 1 gang totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

ZZR-Erling

Re: Æ har solgt

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev: 03 jun 2019, 05:47
ZZR-Erling skrev: 03 jun 2019, 00:34 Its to much pjatt with you Bjerknez.. Værhane! 😁
Intet annet enn mine egne meninger om sykkelen. Andre får gjerne mene noe annet. Å plutselig endre språk samt kalle meg værhane skjønner jeg ikke så mye av, men du har sikkert dine grunner.
;)

ZZR-Erling

Re: Æ har solgt

Legg inn av ZZR-Erling »

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=149024824

Nice bike..!?
Har vunnet en hel hæv med tester gjennom flere år.. Trippel/Porschelyd, litt utenom det vanlige og digge farger, for en bike fir de koselige og småraske turer 😉

ZZR-Erling

Re: Æ har solgt

Legg inn av ZZR-Erling »

Dansekris skrev: 02 jun 2019, 19:28 Jeg har veldig troa på en VFR 800. Har sikla på den modellen mange ganger.

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=148899965

Legg noen tusenlapper i en powercommander og en tur i benken, så får du trolig en helt fantastisk kjøremaskin.
Synes den er tung og dæv, med en merkelig VTEC sak som gjør mer fra en til. Og ja, sikkert dyr å serve ventilene på ja, samt endel kluss med lading.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »


Da er det kanskje bedre å ikke ytre seg om at en sykkel ikke er gøy på bane om man ikke har noe grunnlag for påstanden, uavhengig om det er hva du syns og "det er samme hva andre syns" osv osv. :scratch
Ikke helt enig i det.

Man trenger ikke være rakettforsker for å danne seg en mening rundt hvordan denne fungerer på bane vedrørende motorkraft og aksellerasjon. Så sant banen ikke har alt for lange langstrekker slik at man må tyne den på turtall.

Jeg kjørte SV650 på motorvei fra Moss til Fredrikstad i 120-130 km/t og det var ikke veldig mye som skjedde når jeg fred på rulla i den farten. Dette var selvsagt heller ikke overraskende, men denne sykkelen syntes jeg trivdes best på litt svingete landevei.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 20:54 Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada
Jeg hadde en Golf 1.6 bensin som også hadde en oppgitt toppfart på rundt 200. Det forteller lite om hvor morsom bilen er å kjøre i slike hastigheter.

Jeg sier selvsagt ikke at det er klin umulig å kjøre denne på motorvei. Jeg sier bare at den ikke er spesielt egnet til det med tanke på motoren. Den blir litt slitsom. Man kan garantert kjøre jorden rundt på denne kun på motorvei for den del.

Det jeg mener her er at den for min del har for lite futt med tanke på aksellerasjon i høyere hastigheter samt høyt og slitsom turtall på motorveien.

Jeg har tidligere nevnt stort sett positive ting om denne sykkelen, men det som blir dratt frem her er det jeg nevnte av svakheter. Selvsagt får man ikke i pose og sekk for 95.000 kroner. Det sier seg vel litt selv.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Æ har solgt

Legg inn av Dansekris »

ZZR-Erling skrev: 03 jun 2019, 08:31
Dansekris skrev: 02 jun 2019, 19:28 Jeg har veldig troa på en VFR 800. Har sikla på den modellen mange ganger.

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=148899965

Legg noen tusenlapper i en powercommander og en tur i benken, så får du trolig en helt fantastisk kjøremaskin.
Synes den er tung og dæv, med en merkelig VTEC sak som gjør mer fra en til. Og ja, sikkert dyr å serve ventilene på ja, samt endel kluss med lading.
Hmm. Jeg har ikke kjørt den selv, men jeg trodde de fleste var enige om at dette var en bunnsolid sykkel.
Jeg har riktignok en forkjærlighet for Honda, og det er jo kjent for å være et veldig driftsikkert merke.

Ønsker man en lett og leken sykkel for å fise rundt i byen med finnes det vel som flere påpeker bedre valg, men om man tenker at man skal kjøre langt og lenge i tillegg til transport t/r jobb ville jeg hvert fall vurdert denne og se om man fikk til en prøvetur.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Æ har solgt

Legg inn av FredrikE24 »

VFR800 Vtec er god å kjøre. Den er stor og litt topptung til en 800 å være, men har nok aldri vært ment å være en lett "racer" heller. Sammenlignet med min egen sykkel er den lettkjørt som en moped utover at den er mye tyngre å få av støtta enn hva min K1200RS er.

Når det gjelder Vtec og effekt så synes jeg det er ordentlig gøy. Bunndraget er ikke det beste, men du liker å ligge og kose med Vtecen best uansett. I det daglige er kanskje det litt slitsomt. En kamerat vraket en VFR800 og han lå som regel parat på Vtecen når kjøringen gikk for seg. Mens vi andre lå på 4-5000rpm med god kontroll. Det var vanskelig å holde jevn gass, og overgangen mellom gass og ikke gass var hard. Jeg tenker at det er en stor ulempe når man ligger midt i en sving og gjerne skal ha litt trøkk på bakhjulet.

Når det gjelder ventilsjekk. Dette er jo ikke noe man gjør ofte, og det er som regel tilgang til toppene som er problemet, delvis under tank og sete. Jeg hadde nok ikke latt det avgjøre saken.

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »

ZZR-Erling skrev: 03 jun 2019, 08:26 https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=149024824

Nice bike..!?
Har vunnet en hel hæv med tester gjennom flere år.. Trippel/Porschelyd, litt utenom det vanlige og digge farger, for en bike fir de koselige og småraske turer 😉
Jeg har sett på den der. Siklet litt også faktisk. Det eneste aberet er at det er "den vanlige" og ikke R-versjonen, såvidt jeg skjønner... har fått forståelse for at "man VIL ha R-versjonen pga bremser og dempere", også er det vel noen hester ekstra på R-versjonen.

Var og testkjørte en R som ligger på Finn.no i helgen. Sykkelen var god å kjøre, god å sitte på og fet lyd selv med originalt anlegg. Det eneste jeg stusset over var at sykkel tilsynelatende skal ha vært eid av en tidligere mekaniker på merkeverksted, men da nåværende eier overtok, var det uten originaldeler (speil og skiltoppheng ++), mens det skrale forsøket på en tailtidy så ut som smelta gummi, hjemmemekka rett og slett. Jeg antar at en mekaniker hos merkeverksted har litt stolthet i egen sykkel og merke, og ikke setter på noe sånt... det så virkelig ikke pent ut. Setet var av komfort-type, og hadde noe skraper.

Jeg takket for prøveturen, og sa at jeg måtte tenke på det, noe jeg gjorde og kom fram til at DEN sykkelen ikke var rett for meg. I går fikk jeg spørsmål om jeg var interessert hvis han gikk ned 5000. Jeg er usikker... synes jo at sykkelen var digg, og en ny tail får jeg fra ebay for noen småkroner (og sparer jo her 5 lapper), men det er et eller annet som skurrer... Så takker vel antakeligvis nei...
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

Svar