simpson skrev: ↑28 mai 2019, 20:37
Jeg tror at din neste sykkel blir en Guzzi....
Du var fornøyd med Stelvio og er litt svak for italienske skjønnheter. Mulig allerede i sommer?
Det ligger vel ganske klart i kortene at min neste sykkel etter alle solemerker blir en Guzzi
Men i sommer?
Tror ikke det.
Jeg vil gjerne ha en hel problemfri sesong med KTM'en, som jeg også synes er en helt fantastisk motorsykkel, men mangler det italienske jeg liker spesielt godt med Moto Guzzi.
Som kjent bød fjorårssesongen på noen KTM problemer helt i starten av sesongen...
Planlegger en lengre Norgestur med sykkelen og ser virkelig fram til det .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jeg liker for øvrig displayet på V85'en, selv om jeg synes de kunne laget det litt større. Men det var godt lesbart og skiftet til nattmodus i tunneler og skyggepartier rimelig kjapt.
Cruisekontrollen fungerte også godt og er enkel å betjene fra venstre styreholke.
Det jeg derimot stusset litt over var hvor tregt girindikatoren reagerte når man sjaltet inn girene.
Ingen stor sak, men litt rart siden det skjer langt kjappere på KTM'en.
Også må jeg nevne lysene på sykkelen. Veldig bra !
Ekstralysene på veltebøylene fungerte også helt strålende.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Mulig bare det er meg, men jeg har lettere for å akseptere at sånn er det bare eller det er ikke noe stort problem når det gjelder ting du ikke er helt fornøyd med når det gjelder en sykkel du har i hjertet. Litt lettere å akseptere litt smårusk.
Ser at det er gjennskinn i vindskjemen fra instrumentpanelet i tuneller på Ducatien, ikke noe problem eller sjenerende, men hadde garantert hengt meg opp i det hvis det av ett annet merke som jeg ikke hadde hatt ett lidenskapelig forhold til
Sist redigert av simpson den 28 mai 2019, 21:09, redigert 1 gang totalt.
Det jeg synes er ekstra stas med V85 TT er at motoren er så grunnleggende motorsyklistisk som det er omtrent mulig å komme.
Luftkjølt uten oljekjølingsregister, to ventiler pr. sylinder, lett å gjøre service som ventiljusteringer, olje- og filter bytte og bytte av luftfilter.
En herlig ekte nymotens gammaldags motorsykkel !
Men Moto Guzzi fabrikken burde ha greid å lage eikefelger til slangeløse dekk... .
Men kanskje det kommer en mer gateorientert modell etter hvert med støpte felger ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det er noe med gammel sjarm men med ny kvalitet.
Eikefelger med slangeløst dekk er relativt dyrt å produsere kontra å putte inn en slange.
Men det vil garantert komme.
Men ser egentlig ingen fordeler med eiker ved vanlig bruk og ett helvete å holde rent.
simpson skrev: ↑28 mai 2019, 21:15
Det er noe med gammel sjarm men med ny kvalitet.
Eikefelger med slangeløst dekk er relativt dyrt å produsere kontra å putte inn en slange.
Men det vil garantert komme.
Men ser egentlig ingen fordeler med eiker ved vanlig bruk og ett helvete å holde rent.
Hadde eikefelger på den forrige KTM'en og det funket helt fint inntil gummiflensen i felgen ble punktert i forb. med dekkbytte.
Årsaken var litt uforsiktig behandling av dekktrykksensoren av han som byttet dekket. Resultatet var altså at sensoren lagde et akkurat stort nok rift hvor det etterhvert lakk mer og mer luft ut av gjennom eikefestene i felgen.
Ny gummiflens kostet for øvrig veldig lite.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Tore L skrev: ↑28 mai 2019, 20:02
Hørtes veldig bra ut AJ, får prøve å få meg en prøvetur i løpet sommeren - husker du vekta på V85'en
Kanskje du kan vurdere å ta deg en tur helga 14. - 16. mai siden Randsfjord MC og MCsiden.no planlegger no' greier hos nettopp Randsfjord MC denne helgen.
Dagstur går helt fint og Hadeland MC reserverer nok ganske sikkert demosykkelen til deg lørdag 15. hvis du bestemmer deg for å ta turen :) .
Overnattingsmuligheter i nærheten fullt mulig på Sløvika Camping
Regner med at du mener 14-15.juni ?
Skal sjekke med fruen at hun ikke har planlagt noe, men regner med at jeg stiller der vettu :) sender deg beskjed i løpet av morgendagen om at jeg er å finne på Randsfjord MC og innkvaterer meg på Sløvika Camping :)
Vi skulle jo ha fått til et minitreff for MCsiden, samtidig AJ ?
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
En tin jeg er spesielt spent på hva gjelder nye V85 er veskesettet som skal kunne festes direkte på rørrammeverket til sykkelen. Dvs. uten ekstra bærerstativ, noe mange av oss foretrekker, ikke minst av estetiske årsaker.
Rørrammene på sykkelen har to festepunkter på hver side og etter hva jeg forstår skal det her skrus på plass et par festepunkter, som sammen med forlengelsen på passasjerfotpinnebraketten utgjør sideveskene tre festepunkter.
Bra løsning!
Selv om V85 TT fortsatt ser bra ut med påmontert bærestativ så synes jeg fortsdatt den ser best ut uten disse.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Fruen hadde ingen ting på blokka, så da kommer jeg AJ - prøver å betille en av hyttene på Sølvika Camping 14-16/6 i morgen :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
Tore L skrev: ↑28 mai 2019, 22:18
Fruen hadde ingen ting på blokka, så da kommer jeg AJ - prøver å betille en av hyttene på Sølvika Camping 14-16/6 i morgen :)
Se der, ja!
Da ber vi værgudene om ekstra godt sommervær denne helga .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Kule greier, AJ!
Jeg likte ikke helt den røde fargen i den du prøvekjørte, men jeg helt solgt på V85 TT i hvit/gul/rød (spesielt at rammen er rød)! Har sett disse på veien et fåtall ganger i år, og hodet snur seg like nysgjerrig hver gang :)
Snikendeugle skrev: ↑28 mai 2019, 22:34
Kule greier, AJ!
Jeg likte ikke helt den røde fargen i den du prøvekjørte, men jeg helt solgt på V85 TT i hvit/gul/rød! Har sett disse på veien et fåtall ganger i år, og hodet snur seg like nysgjerrig hver gang :)
Mange som virkelig digger Giallo Sahara fargekomboen, ja.
Er ikke så verst Rosso Kalahari varianten heller :
Rosso Kalahari.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Snikendeugle skrev: ↑28 mai 2019, 22:44
Det blir plutselig litt mer spennende med rødt rammeverk og flere detaljfarger enn bare sort ramme og én helfarge.
Enig i det .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering