Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av cannon »

AJ skrev: 29 mar 2019, 20:44 Gleder meg til å studere denne nærmere i morgen!
Kanskje den eneste firesylindringen på messa som får mer enn vanlig oppmerksomhet ;) .
4sylindring som får mest oppmerksomhet er kanskje Ducati V4R.
Den Versysen er sikkert er praktisk ting til sitt bruk, men den forblir på bunnivå hva angår design, i mine øyne.

KawaKjetil

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av KawaKjetil »

Mc Avisa intervjuer Torgeir Jahren fra Monsterbike i Drammen om bla. Versys 1000 SE på Mc messen.
https://youtu.be/I3k1mjAcGdk

Online
Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av Rha »

Har i dag prøvd denne hos monsterbike. I forhold til den gamle er mye forrandret. Bedre demping, fuling som gjør motoren smooooth, quickshift opp og ned pluss alt det kosmetiske. Dette er nå den beste sykkelen jeg har kjørt. Drømmer om en slik i fremtiden, men er alt for dyr for meg dessverre.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av Bjerknez »

Til den prisen, ville jeg valgt en BMW S1000XR npr som helst forran denne. Men den er ganske tøff synes jeg. Hadde ikke vert flau av å vise meg på denne :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av dypen »

Liker Kawsaki’n godt uten å ha prøvekjørt, utfra prisen konkurrerer den med mange etablerte ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av TrondA »

Jeg har Versys 1000 Grand Tourer fra 2016. Kjørt 48.500 km. Hadde derfor litt sammenlikningsgrunnlag da jeg prøvde ny Versys 1000 SE - 19 på demo for to uker siden. La det være sagt med en gang; Fjæringskomponentene i ny modell er MYE, MYE enklere å sette opp med app på telefon. Jeg måtte fikle mye i månedsvis med manuelle innstillinger, samt bytte gaffelolje til høyere viskositet for å få det like bra på min. Om jeg skulle kjørt mye med passasjer måtte jeg ha begynt på nytt. Flott? Not! Ny SE krever noen tastetrykk på en telefon... Den store forbedringen i ny sykkel ligger her.
Så var det Quickshift og cruisecontrol. Det har jeg aldri tenkt på en gang. Girkassen er allerede gode saker, presis og lettbetjent. Girutvekslingen er beholdt. Den passer godt for norske forhold. Sykkelen er nærmest spesialdesignet for svingete fylkesveier med dårlig vedlikeholdt asfalt. Skal jeg bruke "Kruskontroll" da, lissom...
Ny sykkel har beholdt pakkvesker og sal. Ingen højdare på Versys 1000 SE -19. På min har jeg skiftet ut begge deler til fantastiske saker fra Corbin og GIVI. Orginal sal gir tresmak etter 30 mil. Corbinsal gir aldri tresmak! Orginale pakkvesker er rart utformet med vinkler og hulrom. Vanskelig å utnytte! Dessuten har den åpning fra siden. Overgang til GIVI, se link; https://www.givi.it/my-motorcycle/bike/ ... 000-17--18 var en overgang til himmelrik. Vindskjermen ble også skiftet ut til "husmorvindu" fra Madstad. Ikke pent, men deilig turbulensfritt.
Jeg skifter ut fjæring til aktive saker fra Wilbers til neste år og skal kjøre minst 100.000 km. til på det jeg har. Det vil ta 5-6 år. Da bytter jeg til ny Versys 1000 om den fremdeles finnes.
Motoren er sykkelens glansnummer, introdusert i 2012, og beholdt tilnærmet uforandret. "Never change a winning team!" Den gir silkemyk, vibrasjonsfri gange i alle turtall. Bruker mellom 0,42 til 0,65 liter på mila og framstår som bånnsterk som en twin og rask som en rekkefirer.
Kawasaki er en solid kandidat for den kjøring vi faktisk bedriver i dette landet. Dyr, men deilig!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av Snikendeugle »

Siden dette kun er asfaltmaskin, hva tenker dere opp mot Kawasaki H2SX sports-toureren? Det er noe ved den som taler til meg... Liker den nye retningen i design fra Kawasaki generelt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av WikingTnT »

TrondA skrev: 22 mai 2019, 16:12 og framstår som bånnsterk som en twin og rask som en rekkefirer.
Som en trippel altså :crazy:

ZZR-Erling

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg synes den er fæl.

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av TrondA »

WikingTNT har et godt poeng. Alle som liker sykkel med tre sylindre bør prøve dette. Husker en liten tur med Tiger 1200 i fjor. Kreftene er like, men Versys 1000 er mange hakk mer myk og vibrasjonsfri. Benelli TNT, Yamaha 09-familien og flere Triumph har «karakter» og «personlighet» Versys mangler. Vi får følelse av silkemyk elektromotor isteden med Kawasaki.
Snikendeugle med H2SX-drømmer kan få fantastiske turer med en sånn, men vil gå lei av sideveskene på skikkelige langturer. Han vil ende opp med pakksekk på passasjerplass etter første overnattingstur. Lykke til. (Når jeg ser inn i krystallkula ser jeg Versys H2 med kompressor for å få noe som kan hamle opp med BMW S1000XR.)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av AJ »

Bra og interessant med meninger, erfaringer og synspunkter fra en som eier en Versys 1000 og som også har prøvekjørt den nye versjonen :thumleft .

Selv har jeg enda ikke fått prøvd den nye, men håper å få gjort det i løpet av sesongen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av TrondA »

Takk til AJ! Skulle jeg valgt noe med virkelig «karakter» og «personlighet» ville jeg valgt MG V85TT! Versys 1000 SE framstår som anonym og kjedelig sammenliknet med den! For øvrig; Vi sparer nesten 100.000 kroner på å kjøpe gull fra Mandello Del Lario!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av AJ »

TrondA skrev: 22 mai 2019, 23:32 Takk til AJ! Skulle jeg valgt noe med virkelig «karakter» og «personlighet» ville jeg valgt MG V85TT! Versys 1000 SE framstår som anonym og kjedelig sammenliknet med den! For øvrig; Vi sparer nesten 100.000 kroner på å kjøpe gull fra Mandello Del Lario!
I morgen vil i hvert fall jeg få et innblikk i hvordan V85TT er.
Blir bilder og testrapportering her inne i løpet av morgendagen :).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av L-NA »

Prøvekjørte 2018 mod. i fjor sommer da Kawa var ute på visningsruden sin. En på mange måter grei sykkel. Men i korte trekk, kan jeg bare si at det var på alle måter en stor glede å komme tilbake på Super Teneren. Syklene kan rett og slett ikke sammenlignes. Kawasakien er uten tvil en fantastisk tur sykkel for de som liker lite overraskelse. god komfort, og har korte ben. Men for min del var det valget enkelt. Jeg kjørte hjem igjen på Yamahaen :-)

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?

Legg inn av TrondA »

Flott å se at folk - gjerne L-NA - er godt fornøyd med hva de allerede har. Super Tenere bør holde i årevis. Innlegget er også en påminnelse om at Versys 1000 er en sykkel som ikke har mange sykler som vi kan sammenlikne direkte med. Tror MT09 Tracer GT er mer lik enn kjempetraktoren Super Tenere. Jeg har alltid hatt et øye med BMW S1000XR, Ducati Multistrada 1200S, Aprilia Caponord 1200 og andre høyreiste sportsadventure sykler med 17 tommer hjul i front. Der har Versys 1000 knallhard konkurranse. Vi kjøper Versys 1000 for sin silkemyke motor og gode komfort på langtur. Byttet til Michelin Pilot Road 5 denne uken for å teste ut sportsegenskapene. Er spent på hva som venter meg etter to sett med Metzeler Roadtec 01.

Svar