NMCU gjør mye bra...
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: NMCU gjør mye bra...
At selv MDG ønsker å legge til rette for MC(og lett) for folk flest er egentlig ikke så rart. I Oslo er tohjuling et svært kompetent kjøretøy. Du kommer fort frem dit du skal. Du får mindre biler i Oslo, mere plass, og mindre folk på buss, trikk, tog og T-bane. Det er vinn-vinn. Husker jeg bodde i en større dramantby i Oslo i min oppvekst. Jeg gikk på videregående skole midt i Oslo sentrum. Ved å kjøre moped brukte jeg mellom 12-15 minutter fra A til B. T-Banen med tilhørende gange brukte man sammenlagt mellom 40 og 50 minutter. T-Banen fra smekkfull allerede da jeg gikk på, drøye 6 stasjoner fra endestasjonen på Mortensrud.
Det er ikke sjeldent jeg fiser forbi regjerings- og byrådsbiler i Oslo i tett trafikk. Noe får de nok med seg, at feks. Tohjulinger er svært tidsbesparende når trafikken står. Om 1/3 av all trafikk går over på tohjuling så har man løst et kjempeproblem. Moped kan man fint kjøre hele året i Oslo-sentrum utenom noen få dager med stort snøfall. Byrådet salter særlig de primære sykkelveiene som har dukket opp(særlig Ring2) noe hinsides, og det er overraskende mange som sykler.
Det er ikke sjeldent jeg fiser forbi regjerings- og byrådsbiler i Oslo i tett trafikk. Noe får de nok med seg, at feks. Tohjulinger er svært tidsbesparende når trafikken står. Om 1/3 av all trafikk går over på tohjuling så har man løst et kjempeproblem. Moped kan man fint kjøre hele året i Oslo-sentrum utenom noen få dager med stort snøfall. Byrådet salter særlig de primære sykkelveiene som har dukket opp(særlig Ring2) noe hinsides, og det er overraskende mange som sykler.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Jeg har lagt merke til at det har skjedd noen personalendringer i interesseorganisasjionen NMCU uten at det er kommet noe info om dette på sidene deres... .
Ser ut til at politisk rådgiver Geir Strand er ute av bildet. Det samme med kommunikasjonsrådgiver Rolf W. Marthinsen som ble ansatt for et år siden.
Frode Asphaug-Moe, en ikke ukjent MC-journalist, er nå nyansatt som organisasjonsmedarbeider.
Har de to andre sluttet? Eller er det bare jeg som tror at det har skjedd siden jeg ikke finner bilder av Strand og Marthinsen på NMCU sine "Kontakt oss" sider?
Sikkert ikke alle som er opptatt av ting som dette, men jeg, som NMCU medlem, kunne gjerne tenke meg å bli informert...
Ser ut til at politisk rådgiver Geir Strand er ute av bildet. Det samme med kommunikasjonsrådgiver Rolf W. Marthinsen som ble ansatt for et år siden.
Frode Asphaug-Moe, en ikke ukjent MC-journalist, er nå nyansatt som organisasjonsmedarbeider.
Har de to andre sluttet? Eller er det bare jeg som tror at det har skjedd siden jeg ikke finner bilder av Strand og Marthinsen på NMCU sine "Kontakt oss" sider?
Sikkert ikke alle som er opptatt av ting som dette, men jeg, som NMCU medlem, kunne gjerne tenke meg å bli informert...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 830
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: NMCU gjør mye bra...
AJ skrev: ↑05 mai 2019, 22:53 Jeg har lagt merke til at det har skjedd noen personalendringer i interesseorganisasjionen NMCU uten at det er kommet noe info om dette på sidene deres... .
Ser ut til at politisk rådgiver Geir Strand er ute av bildet. Det samme med kommunikasjonsrådgiver Rolf W. Marthinsen som ble ansatt for et år siden.
Frode Asphaug-Moe, en ikke ukjent MC-journalist, er nå nyansatt som organisasjonsmedarbeider.
Har de to andre sluttet? Eller er det bare jeg som tror at det har skjedd siden jeg ikke finner bilder av Strand og Marthinsen på NMCU sine "Kontakt oss" sider?
Sikkert ikke alle som er opptatt av ting som dette, men jeg, som NMCU medlem, kunne gjerne tenke meg å bli informert...
Om dette er tilfelle burde de absolutt informert sine medlemmer, har du vært i kontakt med de for og høre ??
Den som har begge beina plantet på jorda står stille.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23064
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Jeg gjorde Daglig Leder oppmerksom på dette innlegget og fikk tilsendt følgende tekst som svar som jeg kunne lime inn her:
Til de av dere som undrer dere over informasjonen under NMCU «Kontakt oss» så er det slik at vi ikke har for vane å kommentere slike endringer på sosiale media. Vi henviser derfor våre medlemmer til neste nummer av MC bladet.
Med hilsen NMCU sekretariatet.
Til de av dere som undrer dere over informasjonen under NMCU «Kontakt oss» så er det slik at vi ikke har for vane å kommentere slike endringer på sosiale media. Vi henviser derfor våre medlemmer til neste nummer av MC bladet.
Med hilsen NMCU sekretariatet.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Forsåvidt et greit svar at de ikke ønsker å kommentere i sosiale media. Men hvorfor ikke informere på egen nettside?Bjerknez skrev: ↑06 mai 2019, 07:50 Jeg gjorde Daglig Leder oppmerksom på dette innlegget og fikk tilsendt følgende tekst som svar som jeg kunne lime inn her:
Til de av dere som undrer dere over informasjonen under NMCU «Kontakt oss» så er det slik at vi ikke har for vane å kommentere slike endringer på sosiale media. Vi henviser derfor våre medlemmer til neste nummer av MC bladet.
Med hilsen NMCU sekretariatet.
Her ble det jo informert da ny kommunikasjonsrådiver ble ansatt. Nå ser vi et nytt ansikt, Frode Asphaug-Moe på sidene, men ingen informasjon... .
Men da regner jeg med info i neste MCbladet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23064
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Som det ble sagt så kommer det muligens informasjon rundt dette i neste blad. Anbefaler dere å kontakte NMCU via nettsiden hvis dere lurer på noe mer. Jeg kan selvsagt ikke kommentere detteAJ skrev: ↑06 mai 2019, 08:09Forsåvidt et greit svar at de ikke ønsker å kommentere i sosiale media. Men hvorfor ikke informere på egen nettside?Bjerknez skrev: ↑06 mai 2019, 07:50 Jeg gjorde Daglig Leder oppmerksom på dette innlegget og fikk tilsendt følgende tekst som svar som jeg kunne lime inn her:
Til de av dere som undrer dere over informasjonen under NMCU «Kontakt oss» så er det slik at vi ikke har for vane å kommentere slike endringer på sosiale media. Vi henviser derfor våre medlemmer til neste nummer av MC bladet.
Med hilsen NMCU sekretariatet.
Her ble det jo informert da ny kommunikasjonsrådiver ble ansatt. Nå ser vi et nytt ansikt, Frode Asphaug-Moe på sidene, men ingen informasjon... .
Men da regner jeg med info i neste MCbladet.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
https://nmcu.org/nmcu-kjemper-mc-oppkjoring/9947/
SVV skal digitaliseres og reduseres. Halvparten av trafikkstasjonene skal legges ned lyder forslaget.
Leder for nedleggingsprosjektet Kjell Inge Davik har i mange av landets aviser presentert prosjektet sitt, og her klart å lire av seg en teori om at dette vil bidra til å redusere antallet MC-ulykker. Heldigvis er NMCU på saken
SVV skal digitaliseres og reduseres. Halvparten av trafikkstasjonene skal legges ned lyder forslaget.
Leder for nedleggingsprosjektet Kjell Inge Davik har i mange av landets aviser presentert prosjektet sitt, og her klart å lire av seg en teori om at dette vil bidra til å redusere antallet MC-ulykker. Heldigvis er NMCU på saken
Re: NMCU gjør mye bra...
Himmel... Skulle likt å se logikken bak det argumentet.kjellv skrev: ↑14 mai 2019, 19:31 https://nmcu.org/nmcu-kjemper-mc-oppkjoring/9947/
SVV skal digitaliseres og reduseres. Halvparten av trafikkstasjonene skal legges ned lyder forslaget.
Leder for nedleggingsprosjektet Kjell Inge Davik har i mange av landets aviser presentert prosjektet sitt, og her klart å lire av seg en teori om at dette vil bidra til å redusere antallet MC-ulykker. Heldigvis er NMCU på saken
Færre kontorer, færre gidder ta lappen, færre nye mc-førere, færre ulykker? Logisk
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: NMCU gjør mye bra...
Jeg er forøvrig helt enig med NMCU her (der er nok de fleste av oss), men SVV har ikke noe valg tror jeg. De MÅ senke utgiftene som de har fått beskjed om fra departementet. Jeg ser ikke for meg hvordan de skal oppnå kostnads-målene uten kutt i tilbudet i en eller annen form.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Veldig bra !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Ja det er sant, men da er det kostnadsmålene som er for stramme.Sakkle skrev: ↑14 mai 2019, 20:11 Jeg er forøvrig helt enig med NMCU her (der er nok de fleste av oss), men SVV har ikke noe valg tror jeg. De MÅ senke utgiftene som de har fått beskjed om fra departementet. Jeg ser ikke for meg hvordan de skal oppnå kostnads-målene uten kutt i tilbudet i en eller annen form.
Staten har gitt seg selv monopol på tjenestene SVV skal utføre. Da kan ikke løsningen være å sentralisere/redusere tilbudet. Det er for dårlig som det er.
Re: NMCU gjør mye bra...
Ja. Og jeg er forsåvidt enig.. men da er adressen Samferdselsdepartementet, ikke SVV. De må jobbe med de budsjettene de får og har ingen, eller veldig begrenset, innvirkning på hvor store de er.kjellv skrev: ↑14 mai 2019, 20:27Ja det er sant, men da er det kostnadsmålene som er for stramme.Sakkle skrev: ↑14 mai 2019, 20:11 Jeg er forøvrig helt enig med NMCU her (der er nok de fleste av oss), men SVV har ikke noe valg tror jeg. De MÅ senke utgiftene som de har fått beskjed om fra departementet. Jeg ser ikke for meg hvordan de skal oppnå kostnads-målene uten kutt i tilbudet i en eller annen form.
Staten har gitt seg selv monopol på tjenestene SVV skal utføre. Da kan ikke løsningen være å sentralisere/redusere tilbudet. Det er for dårlig som det er.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6990
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: NMCU gjør mye bra...
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Har vi en uvitende (uinteressert...) og lite orientert samferdelsminister her i landet når det gjelder MC?
Mye tyder på det i denne saken på NMCU's nettsider: https://nmcu.org/ingen-konkret-mc-satsi ... gen/11185/
Det kan bli interessant å lese intervjuet med samferdselsministeren som MC bladet kommer med senere.
Vi får satse på at NMCU's kommunikasjonsmedarbeider Frode Asphaug-Moe kommer med noen pågående spørsmål...
Mye tyder på det i denne saken på NMCU's nettsider: https://nmcu.org/ingen-konkret-mc-satsi ... gen/11185/
Det kan bli interessant å lese intervjuet med samferdselsministeren som MC bladet kommer med senere.
Vi får satse på at NMCU's kommunikasjonsmedarbeider Frode Asphaug-Moe kommer med noen pågående spørsmål...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering