Man skal ikke kjøre lenge før det rakner noe på ny sykkel
Venstre blinklys knakk av ved litt køkjøring/lanesplitting i stad. Aner ikke hvordan det skjedde, siden jeg ikke var borti noe heller. Hørte bare en lyd av noe som knakk/gikk i bakken (skruen) og så at blinkern hang og dinglet i ledningen.
Kanskje jeg skrudde til for hardt/slapt når jeg satt de på tail tidyen? Eller kanskje noen stakk ut armen og dengte den? Sistnevntr virket litt søkt.
Litt "gorilla teip" fra bensern fikset biffen uansett. Jeg tar dette som et hint til å kjøpe nye LED blinkere bak som er litt mindre i størrelsen, eventuelt integrert i baklyset.
IMG_20190514_160253.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt sånn typisk italiensk...
Ene styrevekta på Moto Guzzi'en jeg hadde løsnet velvilligst på Italiatuen vår i 2013...
Oppdaget tidsnok til at den ikke falt av.
Papir fra en lokal benser gjorde med nød nytte som gjengetape resten av turen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Hehe ja det eller dårlig mekking
Jeg bestilte nå uansett ny baklykt med integrerte blinklys, så blir bakenden enda mer ryddet opp :) Teipen får holde frem til da.
Været ser ut til å holde bra til 17. Mai så jeg tror jeg klinker til med en dagstur fra Oslo og ned Drammen, Sande, Hof, Hvittingfoss, Kvelde og Larvik osv den dagen.
Forhåpentligvis så husker jeg fremdeles alle de fete MC veiene der.
Tror det blir deilig å for en gangs skyld gjøre noe annet enn fest og fyll på nasjonaldagen!
Om noen kunne tenke seg å bli med så er det bare å slenge seg på, men belag deg på flere pauser for nedkjøling av sykkel pga. Innkjøring :)
Tenke, tenke...
Kanskje mulig å få til... .
Kjerringa fyller rundt år den 17., men ingen feiring før den 18. ...
Dermed fri avbenyttelse den 17. og med finvær og MCbunad kan det fort ligge an til en Østlandstur :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Je gvet ikke hvordan det er mulig at noe så simpelt som et blinklys kan knekke, men har hørt at hvis man skrur fast for hardt, så blir det mye spenn i materialet som igjen øker sjansene for at plast knekker. Spesielt hvis plasten er av dårlig kvalitet eller er porøs.
Bjerknez skrev: ↑15 mai 2019, 23:56
Je gvet ikke hvordan det er mulig at noe så simpelt som et blinklys kan knekke, men har hørt at hvis man skrur fast for hardt, så blir det mye spenn i materialet som igjen øker sjansene for at plast knekker. Spesielt hvis plasten er av dårlig kvalitet eller er porøs.
Kanskje en gummipakning eller noe hadde hjulpet?
men uansett... jeg er ingen Max Mekker
Det er derfor det er viktig å bruke rett moment. Alle type bolter og skruer har ett oppgitt moment. Til og med skruer på elektrisk utstyr.
Tipper det er blitt dratt til for hardt.
Er du mere som Bjerne Bjetjent?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bjerknez skrev: ↑15 mai 2019, 23:56
Je gvet ikke hvordan det er mulig at noe så simpelt som et blinklys kan knekke, men har hørt at hvis man skrur fast for hardt, så blir det mye spenn i materialet som igjen øker sjansene for at plast knekker. Spesielt hvis plasten er av dårlig kvalitet eller er porøs.
Kanskje en gummipakning eller noe hadde hjulpet?
men uansett... jeg er ingen Max Mekker
Det er derfor det er viktig å bruke rett moment. Alle type bolter og skruer har ett oppgitt moment. Til og med skruer på elektrisk utstyr.
Tipper det er blitt dratt til for hardt.
Ja, høres jo ganske logisk ut det.
Når jeg (eller en bekjent) skulle bytte sidedekselet på sykkelen etter velten jeg hadde i 2015, så var jeg fast bestemt på at alt skulle gjøres etter boka. Disse skrunene skulle vist kun skrus til med et latterlig lavt moment. Mener det sto 4NM. Skruene skulle også ha en helt spesiell locktite middel som kostet skjorta. Han er en veldig dyktig bilmekaniker, men beit seg merke i hvor løse disse skruene satt etter å ha dratt til med riktig moment.
Dette var vist en såkalt "inspeksjonsluke" hvor det ikke var noe olje eller veske under trykk på innsiden.
Tenker jeg fyrer "bastarden" og tar en tur med deg/dere i morra...Det er et uttall av artige veier i vestfold-noe for enhver type sykkel og fører.
finner etter flere år stadig artige veier som utfordre..