Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av AJ »

Omtale av og erfaringer med MC-relaterte produkter er ganske selvfølgelig på et forum for motorsyklister som MCsiden.no.
Om produktene er betalt for eller ikke er ikke avgjørende.

Grensen for slik produktblogging, for å kalle det det, er når innleggsforfatterne kun bruker MCsiden.no forumet til å framheve (reklamere for...) egen ekstern blogg eller produkter, butikker og forhandlere osv., som vedkommende har eierinteresser i. Slik bruk av MCsiden.no brukerkontoen vil fort bli definert som uønsket spam.

Så skal det nevnes at det er flere tråder her inne som inviterer til å komme med omtale av og erfaringer med MC-relaterte produkter, som klær, ørepropper, GPS'er osv. osv.
Så det skrives ikke bare om slike ting i blogger her inne.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Ja, såpass takhøyde bør det være. Jeg har som kjent overhodet ingenting med Bilnerden eller andre aktører å gjøre annet enn at jeg får premier som går direkte og uavkortet rett tilbnake til leserne mine i bloggen. Jeg har vert aktiv på Detailersclub en stund og i detailer miljøet tidligere og derfor har jeg blitt kjent med enkelte aktører. Det at dem gir bort produkter til meg for å teste vil jeg tro betyr at jeg innehar en viss troverdighet. Er det noe jeg er kjent for så er det å være rettferdig og ærlig, på godt og vondt.

Med selvsagt gjør ikke Bilnerden eller andre dette uten å få noe igjen. Det dem får igjen er en viss publisitet av produktene. Noe jeg synes er bra da produktjungelen er stor.

Funker produktene er dette bra for alle parter. Funker det ikke, så er jo ingen tjent med å selge det. Nå er det i utgangspunktet svært sjeldent at man finer direkte dårlige produkter i Norske nettbutikker. Det meste funker, men kunsten er å finne de produktene som skiller seg litt ut i positiv grad og det er netopp der S100 Fargefornyer i dette tillfellet utmerker seg.

Hadde jeg bare liret av meg noe svada for å tjene penger, så hadde man fort blitt gjennomskuet. Jeg er ikke helt der...

Og får å understreke. Bloggen min er kun en stor utgift. Jeg har ikke mottatt et eneste øre fra noen. Jeg KUNNE kanskje gjort det, men jeg velger heller å gi alt videre til leserne av bloggen. Jeg kan også til tider fremskaffe fine rabatter etc. som jo kommer alle til gode. Så lurer kanskje noen på hvorfor jeg ikke ønsker å tjene noen slanter på bloggen (om ikke annet for å dekke utgiftene) når mulighetene er der...?

Svaret er enkelt. Jeg vil ikke drive bloggen på kommersielt grunnlag. Da vikler man seg fort inn i forklaringsproblemer angående troverdighet etc. Så jeg har med andre ord 100% rent mel i påsan rundt dette og det er også viktig for meg.

Jeg har også ved to annledinger kjøpt og betalt premier fra egen lommebok og sendt ut. Samt at jeg betaler frakt for alle premier jeg sender som sendes fra meg. Så det kan bli noen tusenlapper i året i ren utgift bare der.
Sist redigert av Bjerknez den 07 mai 2019, 15:29, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 07 mai 2019, 13:43 JEG har ingen ting i mot at andre stiller sykkelen sin til disposisjon for test av div lurium...
er fullt ut kapabel til å vurdere om dette er noe jeg ønsker å teste selv også...hvis det kan antas at det ikke skader kjøretøyet mitt..

Så GO GO GO FOR IT... :crazy:
Ja jeg tror de aller fleste er oppegående nok til å ta egne avgjørelser. Men det hjelper lite hvor gode produktene er når den som bruker dem gjør alt feil. Bruksannvisninger er en god rettesnor i de fleste tillfeller, men med tiden vil man finne sine egne metoder samt triks som kanskje gjør ting mer effektivt etc.

Noen ønsker å prøve nye ting samt finne noe der ute som fungerer bedre, mens andre røsker med seg noe dem ikke helt hva er fra Biltema, fordi det er så billig at det ikke er så farlig om man blir skuffet. Biltema har ett og annet som fungerer muligens, men jamt over er dte jaggu meg mye drit i den butikken. :-# :x

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Da laget jeg en kjapp video.

Gi beskjed hvis dere ser anntydning til noe som helst tegn til at det ligger igjen en film :thumleft


IMG_1492.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Toalmar »

Helt topp at noen i det hele tatt viser initiativ og bruker av tiden sin for å gi oss brukere her info om produkter som er bra eller dårlig.
Stå på videre Ove
Sist redigert av Toalmar den 07 mai 2019, 21:14, redigert 1 gang totalt.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Cutless »

Bra og informativt!

Jeg er veldig fornøyd med s100 total cleaner ihvertfall. Gleder meg til å høre hva du synes om den.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Toalmar skrev: 07 mai 2019, 20:46 Hele topp at noen i det hele tatt viser initiativ og bruker av tiden sin for å gi oss brukere her info om produkter som er bra eller dårlig.
Stå på videre Ove
Veldig hyggelig å høre Toalmar :vs

Jeg har overhode ingen baktanker og skjulte angendaer for det jeg driver med. Detailing og vedlikehold er noe jeg brenner litt for. Jeg er ute etter fakta så langt det er mulig. Jeg hyper ikke svindyre produkter hvis resultatet ikke står i stil til prisen. Jeg er hele tiden på jakt etter gode produkter som ikke koster skjorta.

Jeg vil også dele dette med andre, da jeg føler enkelte detailere rett og slett snakker rundt seg selv og blir totalt farget av andre detailere. Jeg prøver hele tiden og finne argumenter for å velge det ene produktet fremfor det andre etc.

Man har jo de som mener at en voks gir mer «glød» (blankere resultat) enn en annen på et ferdig preppet (nypolert/rubbet) lakk. Sannheten er etter tester jeg har sett av folk som har brukt såkalt glossometer (som måler gjennskinn av lys) at det er stikk motsatt. Ikke for det blåtte øye, men likevel målbart.

En voks vil gjøre en dårlig preppet eller en ikke preppet lakk blankere ja, men det blir som å si at Så lenge det lukter godt er det reint. Så det absolutt viktigste steget for å få en perfekt lakk er rubbing/polering. Voksen beskytter bare lakken mot UV stråler samt gjør den glattere og dermed noe lettere og holde ren.

Man ser ikke noe bedre ut av en glassrute ved å sette en glassrute til på utsiden. For meg er dette veldig logisk. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 07 mai 2019, 21:12 Bra og informativt!

Jeg er veldig fornøyd med s100 total cleaner ihvertfall. Gleder meg til å høre hva du synes om den.
Ja jeg har en god følelse for denne etter min veldig korte test her om dagen. Men skal sjekke ut denne nærmere ganske snart :)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 07 mai 2019, 18:52 Da laget jeg en kjapp video.

Gi beskjed hvis dere ser anntydning til noe som helst tegn til at det ligger igjen en film :thumleft




Må si jeg ble imponert over at du kan "klå" såpass mye på det behandlede området uten å lage fingermerker. Den ser absolutt ikke ut til å legge igjen noen hinne og det liker jeg. Hvis den tåler noen runder med vask så virker dette lovende.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Varigheten ser jeg best på de motordelene. Disse pleier å bli grå først. Holder dem seg i 2-4 uker blir jeg imponert. Men siden dette virker som et produkt som er veldig syntetisk så tror jeg at virkningen er noe bedre. Har ikke noe spesiell grunnlag for å mene det, men tror selv at syntetiske produkter funker bedre på enkelte områder. :thumleft

Kan forøvrig teste med sterk avfetting i morgen og filme. Men da på den plastdelen jeg har. Kjører på med Surfex HD blandet 1:5 (= jævlig sterkt) og spyler av. Tåler den det, så betyr det at den har trukket dypere inn i plasten og reagert med materialet på et vis. En hinne på utsiden ville forsvunnet ganske kjapt. Vertfall med så sterk avfetting. :)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Rune75 »

Kan vel nesten ikke forlange/forvente at den tåler avfetting. Ingenting jeg har smurt/sprayet på plastik har overlevd avfetting. Kunne vært artig å sett den brukt på en gammel falmet/matt billakk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 07 mai 2019, 22:45 Kan vel nesten ikke forlange/forvente at den tåler avfetting. Ingenting jeg har smurt/sprayet på plastik har overlevd avfetting. Kunne vært artig å sett den brukt på en gammel falmet/matt billakk.
Jeg er ingen kjemiker, men jeg har for meg at S100 fargefornyer «reagerer» med underlaget og binder seg, på en måte. Det tror jeg ikke vanlige plastikk fornyere gjør. Noe trekker nok inn, men mye blir liggende på utsiden.


Matt billakk er nok en sjeldenhet her i gården, men jeg tror ikke den er tiltenkt slike formål. Om det hadde funket så blir det jo mest klin tror jeg. Da er rubbing/polering en langt bedre metode.

Jeg er litt sånn at jeg tror ikke man finner et produkt som er veldig bra til alt. Man kjøper produkter til de spesifikke formålene man har. Men at S100 er et veldig bra produkt som spesielt fungerer utmerket på alle sorte flater som plast, sorte motordeler, gummi etc. For å få frem ny-looken er jeg nå overbevist om. Å bruke denne på lakk (selv om det evt. Skulle fungere) blir litt som å bruke skinnbalsam i ansiktet. Mulig det funker, men njæh.. :)

Kjører man en gammel harley med 95 % chrome og resten lakkerte flater så vil man nok ikke få noe spesiell nytte av S100 fargefornyer. Har man mye plast og sorte deler på sykkelen, så kjør på mener jeg :thumleft

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Rune75 »

Han gubben her ser ut til å spraye ned lakkerte overflater også.

https://youtu.be/U3ThNBDaotc

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 07 mai 2019, 23:52 Han gubben her ser ut til å spraye ned lakkerte overflater også.

https://youtu.be/U3ThNBDaotc
Ja, men som nevnt, jeg er ganske overbevist om at S100 Fargefornyer ikke kan hamle opp med andre produkter beregnet for falmet lakk. Mulig den får frem glansen i en lakk som allerede er falmet, men neppe en varig løsning og jeg tipper det er sløsing med penger.

Tror jeg da...

Skal se om jeg finner noe med matt lakk i morgen å teste. Tror jeg har en ide :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Vi hadde en gressklipper på jobb som jeg mente hadde oksidert lakk da den så rød og matt ut sist jeg gikk forbi den, men det viste seg at det ikke var oksidering men bare matt lakk etter slitasje. Dette har jo ikke noe med oksidering å gjøre så der gjorde den ingen nytte.

Denne gjør jo ingenting med riper og korrigerer ikke lakkerte overflater, så jeg klarer ikke se hvilke egenskaper av positiv grad denne skal ha på lakkerte flater. Den gjør ingen skade, men heller ingen underverker.

Denne funker kun på oksiderte flater, og aller helst plast og motordeler som er oksidert. Resultatet er nok likt, men synes åpenbart best på mørkere flater.

Dette er noe jeg dog ante fra før så ikke noen negativ overraskelse for min del. Produktet fungerer gullende bra til det den skal brukes til, og for min del gjør den MC vasken min langt lettere og mer effektiv :)

Svar