Cutless sin blogg
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Se her ja, et råskinn av en 690
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker
Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker
Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Kjørte med dobbeltsidig teip på SMC-Ren min, og gjør det på Duken min nå også. Når det har vært montert skikkelig har jeg ikke hatt problem med at skiltet faller av, heller tvert imot. Da jeg skulle ta skiltet av SMC-Ren første gang så klarte jeg å bøye skiltet før teipen slapp taket. Kjører ikke i minusgrader da.
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
den overflaten der minner meg om samme finish som man får av lett vannsliping. Det betyr at produktet du har brukt er enten for grovt, eller du har brukt for mye makt, eller en kombinasjon av dette.
Er dette produktet beregnet for maskin eller håndpolering?
Uansett så vil du få tilbake blankheten ved å bruke en finere polish. (Trolig den i midten). Men maskin er nok det jeg ville foretrukket. Man skal heller ikke legge nevneverdig press når man rubber/polerer. Kun vekten av maskinen.
Er dette produktet beregnet for maskin eller håndpolering?
Uansett så vil du få tilbake blankheten ved å bruke en finere polish. (Trolig den i midten). Men maskin er nok det jeg ville foretrukket. Man skal heller ikke legge nevneverdig press når man rubber/polerer. Kun vekten av maskinen.
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Bruker du maskin så ikke bruk alt for høy hastighet og beveg hele tiden maskinen. Det er fort gjort at lakken kan begynne å koke og da er du fucked.
Nå kjenner ikke jeg til de produktene du har der, men skal du ha et veldig godt allround produkt vedrørende polering så kjøp deg en flaske med Scholl S17. Krever maskin.
Nå kjenner ikke jeg til de produktene du har der, men skal du ha et veldig godt allround produkt vedrørende polering så kjøp deg en flaske med Scholl S17. Krever maskin.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Du må bruke oscillerende maskin på S17, og ikke roterende. Du kan lett få noen swirls med roterende. Bruker selv roterende maskin, og går over til slutt med S30, og oscillerende maskin, for å få bort swirls.Bjerknez skrev: ↑05 mai 2019, 09:35 Bruker du maskin så ikke bruk alt for høy hastighet og beveg hele tiden maskinen. Det er fort gjort at lakken kan begynne å koke og da er du fucked.
Nå kjenner ikke jeg til de produktene du har der, men skal du ha et veldig godt allround produkt vedrørende polering så kjøp deg en flaske med Scholl S17. Krever maskin.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Får su swirls med s17 og roterende gjør du noe galt. Har polert en hel bil samt en båt med s17 og roterende uten problemer.Geiroe skrev: ↑05 mai 2019, 09:51Du må bruke oscillerende maskin på S17, og ikke roterende. Du kan lett få noen swirls med roterende. Bruker selv roterende maskin, og går over til slutt med S30, og oscillerende maskin, for å få bort swirls.Bjerknez skrev: ↑05 mai 2019, 09:35 Bruker du maskin så ikke bruk alt for høy hastighet og beveg hele tiden maskinen. Det er fort gjort at lakken kan begynne å koke og da er du fucked.
Nå kjenner ikke jeg til de produktene du har der, men skal du ha et veldig godt allround produkt vedrørende polering så kjøp deg en flaske med Scholl S17. Krever maskin.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Ser at jeg har fått noen antydninger ja.
Edit: Kjedelig å legge på sealer, kjøre ut i sola, å se antydninger til swirls, for deretter å kjøre inn igjen for å rette opp.
Edit: Kjedelig å legge på sealer, kjøre ut i sola, å se antydninger til swirls, for deretter å kjøre inn igjen for å rette opp.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Men oscilerende maskin er uansett det tryggeste valget. Jeg hadde valgt dette selv også. Men det må være en bra en. En god oscilerende maskin koster fort 3-6.000 kroner.
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Dette er en jævlig egen og sta liten jævel, med full av sjarm
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Skal følge med på det, men tar sjansen. 140 kr for nytt skiltSnikendeugle skrev: ↑04 mai 2019, 23:04 Se her ja, et råskinn av en 690
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker
Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?
Snø og sludd de siste dagene så har ikke fått testet speilene enda. Men tror det skal bli bra!
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Godt å høre!LarsE skrev: ↑04 mai 2019, 23:22 Kjørte med dobbeltsidig teip på SMC-Ren min, og gjør det på Duken min nå også. Når det har vært montert skikkelig har jeg ikke hatt problem med at skiltet faller av, heller tvert imot. Da jeg skulle ta skiltet av SMC-Ren første gang så klarte jeg å bøye skiltet før teipen slapp taket. Kjører ikke i minusgrader da.
Hehe, takk. En stor hund i en liten kropp :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Maskinen fikk det ikke blankt. Ble enda finere overflate, men det er nesten som om det er et lite belegg på overflaten som bare blir flyttet rundt på når jeg buffer av med mikrofiber.
Gjorde samme operasjon på forskjermen for hånd, og der ble det fint og blankt + de fleste stripene borte.
Gjorde samme operasjon på forskjermen for hånd, og der ble det fint og blankt + de fleste stripene borte.
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Er produktet beregnet for maskin? Det du beskeriver som belegg er trolig oljer.
Hvilken maskin brukte du, og hvor mye press la du på? Hvilken pad etc?
Hvilken maskin brukte du, og hvor mye press la du på? Hvilken pad etc?
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Sted: Fredrikstad
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Men du må vell få nytt skiltnr og betale omreg om du ikke har noe å bytte inn?Cutless skrev: ↑05 mai 2019, 19:53Skal følge med på det, men tar sjansen. 140 kr for nytt skiltSnikendeugle skrev: ↑04 mai 2019, 23:04 Se her ja, et råskinn av en 690
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker
Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?
Snø og sludd de siste dagene så har ikke fått testet speilene enda. Men tror det skal bli bra!