SneakyOwl log - MV F3 800 RC
-
- Innlegg: 73
- Registrert: 02 apr 2018, 15:59
- Motorsykkelen din: Din MC her
Re: SneakyOwl log
Gratulerer med ny bike! Var redd du hadde tenkt å legge motorsyklingen på hylla for en stund.. Testet Brutale 800RR her om dagen. Interessant sykkel
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Sted: Trondheim
Re: SneakyOwl log
Aiai! Gratulerer så mye med et smykke av en sykkel! Og velkommen som #aMVassador
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Takk og takk
Det er nok samme motor som i Brutale 800RR, men det kan godt hende det er noen forskjeller i karakteristikken der.
Ut i fra det jeg har lest skal det i hvert fall være et utrolig kick fra mid og høyt opp i turtallet.
Selv er jeg ikke sååå fan av Brutale/Dragster looken. Kule sykler for all del, men kanskje litt too much
APettersen: Hehe det var helt klart planen å la det ligge på ylla en stund, men impulsen tok overhånd
Det er nok samme motor som i Brutale 800RR, men det kan godt hende det er noen forskjeller i karakteristikken der.
Ut i fra det jeg har lest skal det i hvert fall være et utrolig kick fra mid og høyt opp i turtallet.
Selv er jeg ikke sååå fan av Brutale/Dragster looken. Kule sykler for all del, men kanskje litt too much
APettersen: Hehe det var helt klart planen å la det ligge på ylla en stund, men impulsen tok overhånd
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 22753
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log
Jeg sammenlignet den litt med Street Triple (den gamle) da disse er reltativt like med tanke på motor og opplevde Dragster 800RR som vesentlig friskere i frasparket langt oppe i registeret. En god del mer punch. Men lenger ned på turtallet var det ikke like spennende i forhold til hva jeg så for meg. Mn så absolutt ingen kjedelig sykkel.Snikendeugle skrev: ↑02 mai 2019, 08:53 Takk og takk
Det er nok samme motor som i Brutale 800RR, men det kan godt hende det er noen forskjeller i karakteristikken der.
Ut i fra det jeg har lest skal det i hvert fall være et utrolig kick fra mid og høyt opp i turtallet.
Selv er jeg ikke sååå fan av Brutale/Dragster looken. Kule sykler for all del, men kanskje litt too much
APettersen: Hehe det var helt klart planen å la det ligge på ylla en stund, men impulsen tok overhånd
Men man betaler for designet. Prisen ligger på samme nivå som KTM 1290 SuperDuke, BMW S1000R med alt av utstyr, inkludert tankveske, kort skiltoppheng, full tank etc. Med det i tankene så er jeg usikker på hva jeg mener. Men at det er en tøff sykkel, helt klart
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Sted: Fredrikstad
Re: SneakyOwl log
Er nærmere 40% mer gamp i MVen enn den eldre Street Triple'n, til infoBjerknez skrev: ↑02 mai 2019, 09:06Jeg sammenlignet den litt med Street Triple (den gamle) da disse er reltativt like med tanke på motor og opplevde Dragster 800RR som vesentlig friskere i frasparket langt oppe i registeret. En god del mer punch. Men lenger ned på turtallet var det ikke like spennende i forhold til hva jeg så for meg. Mn så absolutt ingen kjedelig sykkel.Snikendeugle skrev: ↑02 mai 2019, 08:53 Takk og takk
Det er nok samme motor som i Brutale 800RR, men det kan godt hende det er noen forskjeller i karakteristikken der.
Ut i fra det jeg har lest skal det i hvert fall være et utrolig kick fra mid og høyt opp i turtallet.
Selv er jeg ikke sååå fan av Brutale/Dragster looken. Kule sykler for all del, men kanskje litt too much
APettersen: Hehe det var helt klart planen å la det ligge på ylla en stund, men impulsen tok overhånd
Gratulerer med noe av det peneste man får på 2 hjul!
- Bjerknez
- Innlegg: 22753
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log
Jada, det er 125 ccm mer i Dragster kontra den gamle Street Triplen og 45 HK'er. Men kreftene merker man ikke før man bikker høyere turtall.overlay skrev: ↑02 mai 2019, 09:33Er nærmere 40% mer gamp i MVen enn den eldre Street Triple'n, til infoBjerknez skrev: ↑02 mai 2019, 09:06Jeg sammenlignet den litt med Street Triple (den gamle) da disse er reltativt like med tanke på motor og opplevde Dragster 800RR som vesentlig friskere i frasparket langt oppe i registeret. En god del mer punch. Men lenger ned på turtallet var det ikke like spennende i forhold til hva jeg så for meg. Mn så absolutt ingen kjedelig sykkel.Snikendeugle skrev: ↑02 mai 2019, 08:53 Takk og takk
Det er nok samme motor som i Brutale 800RR, men det kan godt hende det er noen forskjeller i karakteristikken der.
Ut i fra det jeg har lest skal det i hvert fall være et utrolig kick fra mid og høyt opp i turtallet.
Selv er jeg ikke sååå fan av Brutale/Dragster looken. Kule sykler for all del, men kanskje litt too much
APettersen: Hehe det var helt klart planen å la det ligge på ylla en stund, men impulsen tok overhånd
Gratulerer med noe av det peneste man får på 2 hjul!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Det kan godt hende det vil lønne seg å dreve om sykkelen noe for å optimalisere sykkelen for miks av vei/bane bruk. Jeg ser ikke for meg å tyne turtallet altfor mye på veien.
Time will show!
Den vil nok neppe konkurrere med bunndrag slik jeg husker det fra gamle 2013' Duke 690-en min.
Utseendet og begrenset antall koster, og det er verdt det spesielt når det kommer i en såppas solid kraftpakke (imo).
En del av prisen fra non-RC til RC ligger nok også i alt ustyret som følger med i en svær kasse + Paddock stand
Se fra 0:40
En annen morsom sak jeg fant ut nå på nett er at sykkelens quickshifter også fungerer nedover med auto-blipp (revmatch) funksjon. Dette kan bli spennende å se om fungerer bra!
Time will show!
Den vil nok neppe konkurrere med bunndrag slik jeg husker det fra gamle 2013' Duke 690-en min.
Utseendet og begrenset antall koster, og det er verdt det spesielt når det kommer i en såppas solid kraftpakke (imo).
En del av prisen fra non-RC til RC ligger nok også i alt ustyret som følger med i en svær kasse + Paddock stand
Se fra 0:40
En annen morsom sak jeg fant ut nå på nett er at sykkelens quickshifter også fungerer nedover med auto-blipp (revmatch) funksjon. Dette kan bli spennende å se om fungerer bra!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Cutless
- Innlegg: 1218
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: SneakyOwl log
Typisk. Når jeg endelig har gått fra italiensk til østerisk så smeller du til med dette.
Gratulerer så mye
Gratulerer så mye
- jongsanim
- Innlegg: 1007
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: SneakyOwl log
Nice, velkommen tilbake på 2 hjul!
Blir det noe videoer eller har du lagt fra deg det?
Blir det noe videoer eller har du lagt fra deg det?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Haha, ikke dum retning å gå det heller
Takker!
Det blir nok lite medieinnhold fra min side. Jeg fant ut tidligere at det er mye morsommere å bare nyte turene sine uten mye mikkmakk
Men en liten sound-check burde jeg få til
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 22753
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log
Åsså må du huske på og skifte ut avataren din samt signaturen
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Den Duke 690'n med underbelly eksos er så fin at den kan få bli inntil jeg har et brukbart bilde av MV-n
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Sted: Trondheim
Re: SneakyOwl log
Hva vil auto-blipp si?Snikendeugle skrev: ↑02 mai 2019, 10:59 En annen morsom sak jeg fant ut nå på nett er at sykkelens quickshifter også fungerer nedover med auto-blipp (revmatch) funksjon. Dette kan bli spennende å se om fungerer bra!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Ble et lite kjøp hos XLmoto.no også nå. Jeg har kun kjøreklær i tekstil fra tidligere, så det ble en Dainese heldress og støvler litt mer egnet for banekjøring og dagsturer med litt fart.
Det ble også en "Abus Granit Detecto X-Plus" skivelås med alarm , så kanskje jeg kan unngå at sykkel forsvinner fra garasjen igjen...
Kjøreutstyret vil selvfølgelig matche sykkelen til en viss grad
Spørsmålet er bare om jeg kommer til å like at det er automatisert når jeg så vandt med å gjøre det manuelt
Se fra 08:47 i video under for et greit eksempel på manuell rev-matching.
Det ble også en "Abus Granit Detecto X-Plus" skivelås med alarm , så kanskje jeg kan unngå at sykkel forsvinner fra garasjen igjen...
Kjøreutstyret vil selvfølgelig matche sykkelen til en viss grad
Auto-blipp er automatisert "rev-matching" ved bruk av quickshifteren nedover (og ingen belastning på gassrulla), så vil sykkelen "blippe" opp gassen slik at turtallet øker i det du går til det det lavere giret, så det blir en mye smoothere overgang ned i girene og ingen voldsom motorbrems på grunn av turtall som plutselig skyter i været.barske skrev: ↑02 mai 2019, 17:57Hva vil auto-blipp si?Snikendeugle skrev: ↑02 mai 2019, 10:59 En annen morsom sak jeg fant ut nå på nett er at sykkelens quickshifter også fungerer nedover med auto-blipp (revmatch) funksjon. Dette kan bli spennende å se om fungerer bra!
Spørsmålet er bare om jeg kommer til å like at det er automatisert når jeg så vandt med å gjøre det manuelt
Se fra 08:47 i video under for et greit eksempel på manuell rev-matching.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Sted: Trondheim
Re: SneakyOwl log
Ja da skjønte jeg! Er jo samme som jeg har på Dragsteren, har bare ikke tenkt over det. På min må kjøremodus være i sport for å bruke. Girer både opp og ned veldig smooth