xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Cutless »

Hva synes du om denne da?

Sports tourer med fokus på det sportslige. Ok å forsikre.
Supersport-S-MY18-White-41-Slider-Gallery-1920x1080.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Cutless skrev:Hva synes du om denne da?

Sports tourer med fokus på det sportslige. Ok å forsikre.
Supersport-S-MY18-White-41-Slider-Gallery-1920x1080.jpg
Hei! Jo, jeg har jo sett denne. Kanskje jeg får prøvekjørt den på varemessa neste helg. Synes den ser litt døll ut. Det er ett eller annet.. er styret for høyt eller noe? Jeg skal se litt mer på denne Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Jeg har vel sett for meg noe i retning BMW R1250RS :D Kan ikke ha en spygrønn sykkel ass, og tror ikke jeg gidder å bruke mer enn 200 k på en sykkel igjen :P

Eventuelt en Ducati Diavel selv om det ikke er en sportstourer akkuratt :D
Cutless skrev: 25 apr 2019, 12:23 Hva synes du om denne da?

Sports tourer med fokus på det sportslige. Ok å forsikre.
Supersport-S-MY18-White-41-Slider-Gallery-1920x1080.jpg
Er det Ducati Supersport? Er det noe særlig til sportstourer da? Er vel mer sport :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Cutless »

xyvind skrev: 25 apr 2019, 12:25
Cutless skrev:Hva synes du om denne da?

Sports tourer med fokus på det sportslige. Ok å forsikre.

Supersport-S-MY18-White-41-Slider-Gallery-1920x1080.jpg
Hei! Jo, jeg har jo sett denne. Kanskje jeg får prøvekjørt den på varemessa neste helg. Synes den ser litt døll ut. Det er ett eller annet.. er styret for høyt eller noe? Jeg skal se litt mer på denne Bilde
Prisen du må betale for å skåne håndleddene dine ;)
Stian87 skrev: 25 apr 2019, 12:29 Jeg har vel sett for meg noe i retning BMW R1250RS :D Kan ikke ha en spygrønn sykkel ass, og tror ikke jeg gidder å bruke mer enn 200 k på en sykkel igjen :P

Eventuelt en Ducati Diavel selv om det ikke er en sportstourer akkuratt :D
Cutless skrev: 25 apr 2019, 12:23 Hva synes du om denne da?

Sports tourer med fokus på det sportslige. Ok å forsikre.
Supersport-S-MY18-White-41-Slider-Gallery-1920x1080.jpg
Er det Ducati Supersport? Er det noe særlig til sportstourer da? Er vel mer sport :D
Jepp, SuperSport. Mest sport ja, men litt mer komfor :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 25 apr 2019, 12:03
Stian87 skrev: 25 apr 2019, 11:22 Jeg støtter fullt ut at du kjøper en S1000RR som jeg kan prøvekjøre Øyvind, synes det er et glimrende og klokt valg :D

Hender jeg fantaserer om RR sykler jeg også, akkuratt som jeg fantaserer om å kjøre F1, men ender antakelig med en sportstourer eller noe sånt neste gang :knegg
Haha Bilde Det synes du vel!
Skal ikke ha noen RR i år i hvert fall. Men jeg håper å få prøve en i år så jeg kan sjekke om den gir meg godfølelsen eller ikke.
Sportstourer er jo ikke dumt. Så lenge den er litt mer sport enn tourer Bilde hvilken sykkel tenker du på da da? Kawasaki H2 SX SE? Koster en formue Bilde
Bjerknez skrev:Min drøm er egentlig en slik:

2019-rocket-render.jpg

Men klarer rett og slett ikke å bruke 350k pluss på noe slikt. Mulig jeg er gjerrig...eller bare fornuftig... Forhåpentligvis det sistnevnte... :redface
Mye penger, og kanskje en litt tung, upraktisk sykkel? Man er jo forskjellige, men til mitt bruk hadde den blitt enormt svær, tung og upraktisk Bilde og er ikke da en litt mindre, men heftigere HD kulere??
Jeg er litt svak for cruisere, men en "vanlig" cruiser blir liksom litt lite spennende føler jeg. Denne rocket'en er svær ja, men med en 2.3 liter 6-sylindret beist hadde jeg nok følt meg hjemme på denne, tror jeg. Praktisk med tanke på komfort og plass til bagasje er den no, og langt mer praktisk enn den jeg har sånn sett.

Jeg synes den er råtøff. rundt 200 gamp og omtrent like mye moment hadde nok gitt meg et smil om munnen. Men klart ikke noen maskin du drar ut på grusvei over fjellet. Men der passer ikke S1000R optimalt heller.

Så jada... det blir noen argumenter jeg må ta med meg selv. Men jeg har jo eid en cruiser og vet sånn noenlunde hva jeg går til. Men det blir uansett ikke en Rocket III. men muligens en Triumph Bobber 1200ccm. Eller en SPeed Triple, hvis jeg ikke vil bytte beite helt. S1000R ble jo truffet av avgiftsøkningen ganske hardt for litt siden og en ny koster rundt 230k inkludert de obligatoriske pakkene. Speed Triplen har det samme utstyret, men koster 30-laken mindre. Har noe heftigere lyd og en motorkarakteristikk som passer bedre på norske landeveier, selv om jeg blir tatt av en S1000R i en dragrace på E6.

I tillegg kommer jeg godt ut av det ved salg. Jeg ser jeg kan få opp mot 195k for min i dag. Jeg ga 206.000,- for to år siden. Takket være avgiftsøkningen som gikk i min favør taper jeg svært lite på den. Jeg vil derfor beholde den vertfall i år og trolig neste år også. Den har tross alt kun rullet 12.000km. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Ducati kan design... helt klart. Skikkelig lekker sykkel. Menneh.... mjeh... :roll

Uansett tror jeg Ducatien over trekker flere blikk enn en japse R-sykkel. BMW S1000RR må nok se seg slått med tanke på design i mine øyne.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Cutless skrev: 25 apr 2019, 12:32
xyvind skrev: 25 apr 2019, 12:25
Cutless skrev:Hva synes du om denne da?

Sports tourer med fokus på det sportslige. Ok å forsikre.

Supersport-S-MY18-White-41-Slider-Gallery-1920x1080.jpg
Hei! Jo, jeg har jo sett denne. Kanskje jeg får prøvekjørt den på varemessa neste helg. Synes den ser litt døll ut. Det er ett eller annet.. er styret for høyt eller noe? Jeg skal se litt mer på denne Bilde
Prisen du må betale for å skåne håndleddene dine ;)
Stian87 skrev: 25 apr 2019, 12:29 Jeg har vel sett for meg noe i retning BMW R1250RS :D Kan ikke ha en spygrønn sykkel ass, og tror ikke jeg gidder å bruke mer enn 200 k på en sykkel igjen :P

Eventuelt en Ducati Diavel selv om det ikke er en sportstourer akkuratt :D
Cutless skrev: 25 apr 2019, 12:23 Hva synes du om denne da?

Sports tourer med fokus på det sportslige. Ok å forsikre.

Supersport-S-MY18-White-41-Slider-Gallery-1920x1080.jpg
Er det Ducati Supersport? Er det noe særlig til sportstourer da? Er vel mer sport :D
Jepp, SuperSport. Mest sport ja, men litt mer komfor :)
Ducati er så utrolig Nice. Men har litt dårlig erfaring :(
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Enig. Men ja, det er noe skikkelig «mjeh..» over den nye supersporten. Jeg er vel den eneste i verden som foretrekker designet på S1000R og RR. De syklene er så pent/solid bygd, og det er brukt solide materialer og festemateriell med pene overflater etc..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 25 apr 2019, 12:57 Enig. Men ja, det er noe skikkelig «mjeh..» over den nye supersporten. Jeg er vel den eneste i verden som foretrekker designet på S1000R og RR. De syklene er så pent/solid bygd, og det er brukt solide materialer og festemateriell med pene overflater etc..
Jeg må vel ærlig inrømme at jeg liker S1000R av den enkle grunn at den er "effektivt" bygget. Alt er der det skal, utstyret er i orden og den mister lite krefter til bakhjulet. Mindre enn andre sykler jeg har sjekket feks. Den er (var) prisgunstig før avgiftsøkningen og man fikk veldig mye for pengene. En fantastisk sykkel.

Men det finnes sykler der ute som jeg liker utseendet bedre på, selv om ikke S1000R er noen stygg sykkel. Speed Triple RS er en av dem. Eneste fordelen BMW'en har er sprekere motor (uten at jeg har testet nyeste versjon av Speed Triple. Kun den gamle). Men når sant skal sies har jeg aldri brukt effekten i bimmern fullt ut uansett annet enn i noen få sekunder.

Men det er smak og behag... Jeg har jo også tidligere eid lillebroren til Speed Triple og jeg savner den lyden litt. Skikkelig vanedannende lyd. Den har også en anelse mer behagelig beinvinkel. Den har også fullfarge TFT display med alskens innstillingsmuligheter, og det er jo noe en technofreak som meg liker :knegg

Men altså... kun på tenkestadiet, og ingenting er bestemt ennå. Mulig det blir noe helt annet også, eller kanskje ikke noe sykkel i det hele tatt. jeg vet at jeg i fjor fikk litt avsmak etter sommerturen og vurderte faktisk å selge sykkelen. Men den ble beholdt. Så får vi se hva det blir til. :thumleft

Jeg savner rett og slett den gangen jeg var mer "på tur". Tenker kanskje da mest på cruiseren. Kjørestilen blir selvsagt annerledes, men føler jeg er litt ferdig med hårnåler, fothvilerskrap og "konkurransen" på fellesturer hvor man girer hverandre opp til å kjøre fortere. Artig er dte helt klart... men man er ikke "på tur".

Med cruiseren var jeg skikkelig på tur.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Rart du fikk avsmak etter sommerturen Bilde
Kanskje du skulle prøve å være mer selvforsynt på turene? Ta med det du trenger, ha god tid, stoppe og koke kaffe, være på tur.
Jeg var alene på tur i fjor. Jeg er så glad i å kjøre, og veiene var så fine, så jeg endte jo opp med å kjøre hele turen min på et par dager. Skal ta meg mye bedre tid i år. Det er planen Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 25 apr 2019, 13:27 Rart du fikk avsmak etter sommerturen Bilde
Kanskje du skulle prøve å være mer selvforsynt på turene? Ta med det du trenger, ha god tid, stoppe og koke kaffe, være på tur.
Jeg var alene på tur i fjor. Jeg er så glad i å kjøre, og veiene var så fine, så jeg endte jo opp med å kjøre hele turen min på et par dager. Skal ta meg mye bedre tid i år. Det er planen Bilde
Nei nå missforsto du litt. Sommerturen er jo årets høydepunkt. Da har jeg tatt meg fri fra all jobbing. Da er det bare fryd og kjøre. Jeg koser dritten av meg hver eneste dag.

Men når jeg kommer hjem etter endt tur og hverdagen kommer tilbake, så føler jeg at jeg har kjørt fra meg. Jeg er på en måte fornøyd. Dermed blir det ikke mer kjøring, annet enn jobbpendling og andre mer eller mindre matnyttige lokalturer.

jeg merker også at jeg ikke lengter så veldig etter fellesturer med mange motorsyklister lenger. Ikke fordi jeg har noe i mot menneskene. Jeg er en sosial fyr som gjerne skravler og tar noen pils i godt lag, men det å kjøre samens med mange blir for mye stress. For mye stopping underveis og mange og ta hensyn til etc.

Det er en grunn til at jeg valgte å kjøre til Høk fra Ørje her om dagen. Jeg tenkte at hvis jeg ventet enda lenger på dere, så hadde jeg i tillegg fått enda to stopp før vi var på Høk. Sånt blir jeg bare stresset av. Jeg vil kjøre sykkel og ikke spise/skravle på hvert gatehjørne. 1 stopp pr. 10 mil, for bensinfylling, og annenhver gang ta seg litt mat og en litt lenger pause. Oftere enn det, så blir det litt for "mye" for min del. :)

Men med 2-3 på tur med noenlunde samme kjørestil og krav til stopp så funker det helt fint. :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Men apropos Ducati Supersport.. jeg har alltid vært stor fan av de to foregående utgavene av Supersport, 900SS. Synes det er en nyyydelig motorsykkel som jeg fortsatt kunne tenke meg å eie. Men hvordan denne er i bytrafikken i Oslo? Hm, jeg vet ikke.
Jeg kan jo like å gjøre vedlikehold selv også, så oljeskift, filtre, bremser osv skulle jeg greid å ta hånd om selv. Hadde vært sååå kult med en sånn en.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Ducati har helt klart noen utrolig flotte sykler... men de som er avbildet her er ikke en av dem synes jeg. Dette er verken fugl eller fisk i mine øyne. Ikke ser dem spesielt moderne ut, og dem ser heller ikke "klassiske" eller "retro ut".

Etter et kjapt søk på "old ducati" på google, så synes jeg egentlig ikke noe om eldre ducatier i det hele tatt med tanke på utseendet. De nyere modellene derimot er ganske snasne :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Visste du kom til å skrive akkurat det

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 25 apr 2019, 14:38 Visste du kom til å skrive akkurat det Bilde
Mener du at du har blitt synsk altså? :lol

Låst