Subsea`s (b)logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

OK.
Da skjønner jeg.
Jeg var faktisk borti tanken der, men tenkte der var rart at anlegget (arm) skulle ligge ned på kanten på disse pinnene. Hadde det vært på flatsiden vekten hadde kvilt, så hadde det vært noe annet. :scratch

Takk for hjelpa i hvert fall...man lærer så lenge man lever :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Pass på at underlaget er slett og at hjulene på den bakre støtten beveger seg fritt når du heiser den opp forran. Anbefaler at dere er to stykk de første gangene til du får det i fingrene.

Med bobbins bak blir det enklere da man huker sykkelen på og ikke må balansere den på de vinklene. Men begge måter fungerer fint. Jeg bruker kun vinklene og har en fin rutine der som funker utmerket.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

På tide med en liten oppdatering her da.
Sola skinner, temperaturene er på 15-20 tallet, men lappen er ikke i boks.
Ikke lett og la være og ta seg en tur, men har klart og holde meg på matta enn så lenge.

Ålesund Trafikkstasjon har lagt ut timer til oppkjøring, og den første er pr. i dag medio august :O
Begynner å miste troen på hele prosjektet mitt, men får avvente litt og se hva som skjer.
Regner med de legger ut flere timer med det første.

Slik går no dagene..... :sorry

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av kjellv »

Subsea79 skrev: 23 apr 2019, 11:11 På tide med en liten oppdatering her da.
Sola skinner, temperaturene er på 15-20 tallet, men lappen er ikke i boks.
Ikke lett og la være og ta seg en tur, men har klart og holde meg på matta enn så lenge.

Ålesund Trafikkstasjon har lagt ut timer til oppkjøring, og den første er pr. i dag medio august :O
Begynner å miste troen på hele prosjektet mitt, men får avvente litt og se hva som skjer.
Regner med de legger ut flere timer med det første.

Slik går no dagene..... :sorry
Var i kontakt med en i samme situasjon som du, han vurderte å melde seg opp i Otta. Der er det visst mulig å få tidligere oppkjøringstime. Sjekk Kristiansund også, jeg kjørte opp der og fikk en måned tidligere enn Molde.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Otta....

Oppkjøringen består av en tur over fjellet liksom :lol

Brukeravatar
Viffern94
Innlegg: 104
Registrert: 28 okt 2015, 21:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800FI 2001
Sted: Trondheim

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Viffern94 »

Usikker på hvor langt du er villig til å reise, men en kompis fikk oppkjøring i Juni her i Trondheim.
Honda CBF125,2010- Honda CB750,1997- Yamaha MT-09Tracer,2016- Yamaha FJR1300,2016-Honda VFR800,2001--

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

](*,)

Venter og venter....

Noen som vet om en god tråd/video (gjerne på norsk) som viser hvordan man instalererer USB port på en 2014 MT-07?

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Dansekris »

Subsea79 skrev: 27 mai 2019, 13:58 ](*,)

Venter og venter....

Noen som vet om en god tråd/video (gjerne på norsk) som viser hvordan man instalererer USB port på en 2014 MT-07?
Det er så enkelt som å koble seg på batteriet og finne en plass å feste uttaket.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

Dansekris skrev: 27 mai 2019, 14:04
Subsea79 skrev: 27 mai 2019, 13:58 ](*,)

Venter og venter....

Noen som vet om en god tråd/video (gjerne på norsk) som viser hvordan man instalererer USB port på en 2014 MT-07?
Det er så enkelt som å koble seg på batteriet og finne en plass å feste uttaket.
Hei.
Er det "vanlig" måte å gjøre det på?
Det vil vel da være fare for tapping av batteri eller?
Tenkte å få koblet opp i mot tenning i utgangspunktet. Jeg har forstått det slik at det på nyere modeller er lagt opp en ekstra kabel til dette fra fabrikk, men ikke på de første modellene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Uten at jeg vet hvordan det faktisk gjøres, så må vel det beste være å koble styrestrøm til tenning og ikke rett til batteriet? Da kutter man all strøm når tenning slås av?

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Dansekris »

Subsea79 skrev: 27 mai 2019, 14:37
Dansekris skrev: 27 mai 2019, 14:04
Subsea79 skrev: 27 mai 2019, 13:58 ](*,)

Venter og venter....

Noen som vet om en god tråd/video (gjerne på norsk) som viser hvordan man instalererer USB port på en 2014 MT-07?
Det er så enkelt som å koble seg på batteriet og finne en plass å feste uttaket.
Hei.
Er det "vanlig" måte å gjøre det på?
Det vil vel da være fare for tapping av batteri eller?
Tenkte å få koblet opp i mot tenning i utgangspunktet. Jeg har forstått det slik at det på nyere modeller er lagt opp en ekstra kabel til dette fra fabrikk, men ikke på de første modellene.
Tja, den enkleste hvert fall. Jeg er kobla rett på batteriet med både ekstralys.usb og gps. Fungerer utmerket og har aldri opplevd å gå tom for strøm.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

:twothumbs: Da blir det sånn

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

Bjerknez skrev: 27 mai 2019, 14:41 Uten at jeg vet hvordan det faktisk gjøres, så må vel det beste være å koble styrestrøm til tenning og ikke rett til batteriet? Da kutter man all strøm når tenning slås av?
Det var det jeg tenkte jeg også, men i og med Dansekris ikke har hatt problemer med det, tenker jeg det ikke er behov å gjøre det vanskeligere enn nødvendig.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Dansekris »

Det er helt klart best å koble seg på tenningstrøm, men det er vanskeligere. Et USB-uttak vil ikke dra noe strøm med mindre du glemmer mobilen din der.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Neida, er sikkert ikke noe problem, bare man husker å koble fra det man lader etc. når man parkerer. Hvis ikke kan det bli litt kjipern :)

Personlig ville jeg nok gjort det "skikkelig" og koblet til tenningen. Alternativt kan man jo bruke ne batteribank av litt størrelse, så slipper man hele greia. Men den må jo lades inni mellom den også selvsagt.

Svar