TGR - Återfallsgubbe

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Flott dress! Jeg prøvde den der på MC-messa i helga, og kan si at det er gjort veldig mange forbedringer på dressen siden 1.generasjon som jeg kjører rundt med. Et helt annet «snitt».
Dressen mykner opp ved bruk, blir bare bedre og bedre.

Et par tips!
Vask kan gjøres med flytende såpe og nogenlunde middels temp i maskin. Tørketrommel går også fint.

Våt dress henges alltid opp og bør aldri legges på varmt gulv for tørk.. Da blir det veldig stivt etterpå. Min erfaring er at dressen tørker opp svært raskt når man henger den opp på henger.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 03 apr 2019, 22:16 Dressen mykner opp ved bruk, blir bare bedre og bedre.
Et par tips!
Vask kan gjøres med flytende såpe og nogenlunde middels temp i maskin. Tørketrommel går også fint.
Satser på at den blir litt mykere ja :thumleft
Men vasker man den ikke med spesialmidler for såkalte "tekniske plagg" da?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Snakka med importøren, og han så bare rart på meg da jeg sa at jeg etter hver vinter har unngått å vaske den i maskin med såpe. Jeg har kun kjørt skylling. Han sa flytende såpe og rett i tørketrommelen(sitert ordrett). Vil tro at den den mykner opp ytterligere med litt slossing i en tørketrommel også. Jeg er skeptisk. En så dyr dress, og man kan komme til skade å ikke ha en regntett dress etterpå :-k

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Det fulgte med betydelig dokumentasjon. Får titte litt på det etter første snøfall til høsten :thumleft

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Huff, det ble opp som en løve, og ned som en skinnfell..... :-k

Jeg kjøpte meg jo ny dress i går. Øverst på hylla. Klim Badlands Pro. Og da ble det jo naturligvis litt av- og på-kledning i går kveld da. Men jeg ble liksom ikke helt fornøyd. Badlandsen er uforet, så da måtte jeg prøve å putte på litt klær under. Og da ble det bare enda verre. :scratch

Strammingene rundt underarmen og bak knærne som skal holde beskyttelsene på riktig sted, de var ikke lange nok til å funke, på meg, uten tjukke klær under. Og når jeg fikk på genser under jakka, og fikk dradd igjen glidelåsen foran på magan, så havna skulderbeskytterne så langt bak at de ikke hadde beskyttet skuldrene ved sammenstøt forover. Og kragen på jakka var altfor romslig, typisk tilpasset tyrenakker, så den måtte strammes med en strikk som var montert for formålet. Men da pekte ikke kragen lenger oppover, med la seg ned flatt inn mot halsen. Det var for det første ubehagelig, og i tillegg var det da ikke mulig å få en balaklava til å holde halsen tørr.

Nå er det sikkert noen som mener at jeg er "kravstor". Men når man kjøper en dress øverst på hylla, og prisen nærmer seg 20 laks, da skal alt stemme.

Det hele ble helt håpløst, så i dag returnerte jeg den. Funka ikke for meg. :[-(

Titta på laminert dress fra Scott i butikken. Kommer inn i min størrelse til uka, så da får jeg prøve den..... :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Prøvde du Klim Kodiak?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 04 apr 2019, 18:35 Huff, det ble opp som en løve, og ned som en skinnfell..... :-k

Jeg kjøpte meg jo ny dress i går. Øverst på hylla. Klim Badlands Pro. Og da ble det jo naturligvis litt av- og på-kledning i går kveld da. Men jeg ble liksom ikke helt fornøyd. Badlandsen er uforet, så da måtte jeg prøve å putte på litt klær under. Og da ble det bare enda verre. :scratch

Strammingene rundt underarmen og bak knærne som skal holde beskyttelsene på riktig sted, de var ikke lange nok til å funke, på meg, uten tjukke klær under. Og når jeg fikk på genser under jakka, og fikk dradd igjen glidelåsen foran på magan, så havna skulderbeskytterne så langt bak at de ikke hadde beskyttet skuldrene ved sammenstøt forover. Og kragen på jakka var altfor romslig, typisk tilpasset tyrenakker, så den måtte strammes med en strikk som var montert for formålet. Men da pekte ikke kragen lenger oppover, med la seg ned flatt inn mot halsen. Det var for det første ubehagelig, og i tillegg var det da ikke mulig å få en balaklava til å holde halsen tørr.

Nå er det sikkert noen som mener at jeg er "kravstor". Men når man kjøper en dress øverst på hylla, og prisen nærmer seg 20 laks, da skal alt stemme.

Det hele ble helt håpløst, så i dag returnerte jeg den. Funka ikke for meg. :[-(

Titta på laminert dress fra Scott i butikken. Kommer inn i min størrelse til uka, så da får jeg prøve den..... :thumleft
Helt enig med deg. Til den prisen skal ALT klaffe.

Nå er muligens ikke jeg like kravstor som deg, men jeg hadde tidligere Klim Latitude dressen og den var jeg veldig fornøyd med. Når det skal sies, så er jeg faktisk så langt like fornøyd med Ata Fury dressen i samme sjanger til 2.800 kroner fra Sharkspeed.

Klim har sikkert brukt dyrere materialer i beskyttelser etc. men til prisen mener jeg så langt at Ata Fury dressen er bang for the bucks. Den har også innerfor som kan tas ut om ønskelig, den er helt vindtett og skal være vanntett (sistnevnte er ikke testet). Jeg har kjørt på jobb nesten hele forrige uke i ned mot -2 grader uten noe som helst annet under enn t-skjorte og boxer og det fungerer helt fint. Kjølig, ja, men ikke noe problem. Jeg har ca. 2 mil på jobb og deler av den er via E6 i 120km/t.

Her har du dressen jeg kjøpte:
https://sharkspeed.no/product-furysuit

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 16 apr 2019, 23:40 Prøvde du Klim Kodiak?
Nei, den har jeg ikke hørt om. Sjekka Badlands og Lattitude....

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 17 apr 2019, 07:25 Helt enig med deg. Til den prisen skal ALT klaffe.

Nå er muligens ikke jeg like kravstor som deg, men jeg hadde tidligere Klim Latitude dressen og den var jeg veldig fornøyd med. Når det skal sies, så er jeg faktisk så langt like fornøyd med Ata Fury dressen i samme sjanger til 2.800 kroner fra Sharkspeed.

Klim har sikkert brukt dyrere materialer i beskyttelser etc. men til prisen mener jeg så langt at Ata Fury dressen er bang for the bucks. Den har også innerfor som kan tas ut om ønskelig, den er helt vindtett og skal være vanntett (sistnevnte er ikke testet). Jeg har kjørt på jobb nesten hele forrige uke i ned mot -2 grader uten noe som helst annet under enn t-skjorte og boxer og det fungerer helt fint. Kjølig, ja, men ikke noe problem. Jeg har ca. 2 mil på jobb og deler av den er via E6 i 120km/t.

Her har du dressen jeg kjøpte:
https://sharkspeed.no/product-furysuit
Jeg har hatt et utvalg av tekstildresser opp igjennom åra. Starta med da Bullson kom på markedet sent på åttitallet tror jeg det var, og så ble det mindre og mindre skinndress til turkjøring. Siste Dainese-dressen ble solgt i år, nå har jeg bare ei Ducati-jakke igjen av skinn.

Men etterhvert som tekstil-dresser med membraner har utviklet seg, så har det frem til nå kun vært dresser med innerliner (løs membran) i mitt eie. Nå ville jeg ha en laminert dress, og slippe å få dressen pisseblaut og blytung etter noen timer i regn. Det er ikke bare tungt, men også litt ubehagelig, fordi at en våt dress er en kald dress, selv om vannet ikke trenger gjennom membranen.

Så nå har jeg kjøpt en Scott Priority GT. 3-lags laminert Goretex, dog ikke Pro som på Badlands. Teoretisk så er den ikke fullt så luftig, eller ikke fullt så pustende. Men den er laminert. Og den kosta 7 laken mindre enn Badlandsen. Myk og behagelig, høy god krave, greit med luftinger, uttagbart for, og i det hele tatt virker den å være godt designet. I flg Speed så er det flere mc-lærere som har brukt den mer enn 2 år, og er kjempefornøyd. Så da håper jeg at jeg også blir det :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg er i markedet for ny dress, og da blir min 1. Gen Badlands Pro ren vinter-dress. Kodiak er Touring-utgaven av Badlands, og med europeisk form og størrelse. Som de sier i reklamer og den slags, den er ikke like «boxy» i fasongen og skal passe europeere bedre. Jeg er spent på å prøve en..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av dypen »

TGR skrev: 22 okt 2018, 22:41 Og slik gikk det...... :twothumbs:
IMG-1444.JPG

Det er Flattop sin skyld.
Takk skal du ha Flattop :crazy:

Flott og spennende doning du har fått tak i der 👍 Må få tatt en titt på en slik jeg også 😊
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 17 apr 2019, 23:43 Jeg er i markedet for ny dress, og da blir min 1. Gen Badlands Pro ren vinter-dress. Kodiak er Touring-utgaven av Badlands, og med europeisk form og størrelse. Som de sier i reklamer og den slags, den er ikke like «boxy» i fasongen og skal passe europeere bedre. Jeg er spent på å prøve en..
Kanskje dumt jeg ikke fikk sjekket ut den da. Men på den annen side så har jeg fått det jeg ønsket meg. Det starta med at jeg måtte ha en lengre jakk, for den Rukka Flexius jakka jeg kjøpte var rett og slett for kort i livet. Sikkert fin for de som kjører fremoverlent, men jeg er jo i "rettoppognedland". Ble våt og kald i overgang bukse / jakke.

Så da måtte ny dress til. Scott Priority GT møter alle mine krav. Myk og behagelig, 3-lags laminert Goretex, lang og god jakke. I tillegg en viktig detalj for godt voksne folk, nemlig at glidelåsen man kobler jakke og bukse sammen med, dekker hele 75% av omkretsen. Det er betydelig mer enn de fleste andre dresser jeg har sjekket ut, og det gjør det mye enklere å koble sammen bukse og jakke, for folk som er over middagshøyden, litt stive, og med litt pudding :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har vertfall opplevd fordelene med bukseseler for første gang i mitt liv da den nye dressen jeg kjøpte har dette. Utrolig behagelig egentlig... :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 18 apr 2019, 20:57 Jeg har vertfall opplevd fordelene med bukseseler for første gang i mitt liv da den nye dressen jeg kjøpte har dette. Utrolig behagelig egentlig... :)
Jeg sjekka ut en BMW-dress også. Den hadde seler. Jeg er litt sånn bob bob til seler. Men den dressen var så tung at seler var nok smart på den. Fikk litt sånn snøscooter-vibber av hele dressen, tung, tjukk, stiv. Droppa den. :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Har du fått kjørt noe LT da?

Svar