Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Nei, disse lå på et domene som jeg nå ikke er eier av lenger desverre. Skal se om jeg får oppdatert førsteposten en vakker dag med nye bilder og riktig informasjon.

Du kan derimot gjerne besøke bloggen min for å lese mer om syklene jeg har hatt:
https://bjerknez.no/les-om-mine-erfarin ... angt-2907/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 14 mar 2019, 14:17 Har to snørrunger i barnehagen selv :knegg Hjemmelaget pasta hver mandag, løsningen er denne: https://www.philips.no/c-p/HR2355_07/pa ... udelmaskin Tar ikke noe særlig lengre tid enn å bruke tørrpasta, pastaen lages mens vannet koker opp, og skal koke kortere. Dersom du har laget sausen på forhånd tar det rundt 15-20 min.

Bruker mellom 20-35 min på matlaging i hverdagene, gjerne fordi vi har forberedt ting slik at det går raskere. Vanlige vinterpoteter tar 25 min å koke, så det er jo innafor :)
Nå er jeg ferdig med det stadiet i livet med barnehage unger, yngste jenta er 16. men snasen pasta maskin :prf , den har jeg ikke sett før. Lager den pasta plater også?? Her blir det kun laget hjemmelaget pasta når vi tar oss god tid og da på den "gamle" måten, men ser at det er rom for forbedringer. Utover det er det lettvint å bake brød og gjerne elte fritt. Setter deigen før leggetid og steking etter jobb neste dag når man lager middag uansett og er på kjøkkenet. Kanon gode brød som stekes i gryte med lokk.
Blir rene mat bloggen dette Bjerknez.... og så du som ikke kan smake noe :lol
[/quote]
Dette her er jo rene galskapen i mitt hode :lol

Bruke over 20 minutter på matlaging? Hadde jeg hatt barn måtte jeg nok tatt meg sammen litt, men siden jeg ikke har det, så blir det en eller annen ferdigrett i mikroen eller stekovnen. mens denne står og varmer seg så gir jeg bikkja mat samt går en kjapp tur med den. Når jeg kommer hjem er ferdigmaten ferdig, bikkja fornøyd (og mett) og jeg har akkurat spart 20 minutter som jeg bruker med god samvittighet forran tv'en mens jeg spiser. :knegg

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Jompa »

Og hvordan går det med kjedevasken ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 14 mar 2019, 22:09 Og hvordan går det med kjedevasken ?
Det ble en litt provisorisk kjedevask her om dagen med påfølgende smøring (Motul Road), men jeg fikk ikke gjort det så veldig grundig ta tiden ikke strakk til. Været er heller ikke fristende og det er litt hektisk ellers til at jeg har fått satt av nok tid.

Men fikk tatt det værste. Sykkelen blir bedre og bedre hver dag som går og den begynner sagte men sikkert å skinne. Hadde jeg ikke hatt ti tommeltotter hadde jeg tatt av kjedet og lagt det i parafin og skuret det skikkelig. Da hadde jeg nok også skrudd i filler hele sykkelen... vil jeg tro... :-k

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

Audi Mannen skrev: 14 mar 2019, 14:17 Nå er jeg ferdig med det stadiet i livet med barnehage unger, yngste jenta er 16. men snasen pasta maskin :prf , den har jeg ikke sett før. Lager den pasta plater også?? Her blir det kun laget hjemmelaget pasta når vi tar oss god tid og da på den "gamle" måten, men ser at det er rom for forbedringer. Utover det er det lettvint å bake brød og gjerne elte fritt. Setter deigen før leggetid og steking etter jobb neste dag når man lager middag uansett og er på kjøkkenet. Kanon gode brød som stekes i gryte med lokk.
Blir rene mat bloggen dette Bjerknez.... og så du som ikke kan smake noe :lol
Jaja mensann. Det følger med fire former, spaghetti, tagliatellini, penne og plater. Med platene kan du lage det du vil for så vidt. Du kan også kjøpe flere former, men jeg tror det er ganske dyrt. En porsjon til 2 tar 10 min å trykke ut (i mens koker du opp vann), en porsjon til 4 ca 14 min. Du kan også enkelt legge til spinatjuice, eller tilsvarende for å få farge.

Enig angående brødbaking, krever litt struktur, men med en gang det er inne er det svært kurant.
Sist redigert av Stian87 den 15 mar 2019, 14:03, redigert 1 gang totalt.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 14 mar 2019, 14:52
Dette her er jo rene galskapen i mitt hode :lol
Det er det mye av, det har du helt rett i :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Måtte sesongen snart starte, så vi slipper disse mat diskusjonene på en stund! :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Følg med i bloggen min i løpet av kvelden eller morgendagen. Jeg kommer til å gi bort en gratisbillett til messen... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Sitter og lurer litt på om jeg skal kjøpe meg nye MC klær og er i den forbindelse i totalt villrede for hva jeg trenger eller har lyst på. Klim har de egenskapene jeg er ute etter, men de tstår ikke helt i stil til sykkelen. Jeg vil ha noe som ser bra ut.

Det er i hovedsak skinn jeg er ute etter tror jeg, men ikke hel dress. Må bli bukse/jakke.

Siden jeg går litt opp og ned i vekt gjenom året så har jeg ikke planer om å kjøpe noe som er så voldsomt dyrt. Men er klar over at jeg må ut med noen tusenlapper for å få noe som duger.

Jeg er ikke ute etter superduper racingdresser, men noe mer casual som man kan vandre litt rundt i uten å gå på seg brokk.

Jeg mener jeg prøvde en jakke/bukse løsning fra Lindstrands med navn "Cornet" som satt bra på min den gang noe større kropp.

Skinn er jo vindtett så vidt jeg vet, så lenge det ikke er perforert etc. Skinn tåler vel litt vann også, for helt vanntett er det vel ikke. Ikke noe must da jeg har regndress, men å kjøre gjennom en liten regnskur uten å måtte henge den på tørk en uke hadde vert fint.

Ellers er jeg også åpen for tekstil løsninger, men mange av disse løsningene ser veldig "dølle" ut...

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av TGR »

Halvarsson har vel skinnklær med en slags membran i, som noen hevder at de ikke blir våte i.

Forøvrig har jeg også nettopp sjekket ut Klim. Er i villrede, for Klim Goretex Pro er veldig stivt. Kjentes nesten ut som å ha på seg en papp-dress .... 🧐

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av haakeik »

Bjerknez skrev: 26 mar 2019, 01:01 Sitter og lurer litt på om jeg skal kjøpe meg nye MC klær og er i den forbindelse i totalt villrede for hva jeg trenger eller har lyst på. Klim har de egenskapene jeg er ute etter, men de tstår ikke helt i stil til sykkelen. Jeg vil ha noe som ser bra ut.

Det er i hovedsak skinn jeg er ute etter tror jeg, men ikke hel dress. Må bli bukse/jakke.

Siden jeg går litt opp og ned i vekt gjenom året så har jeg ikke planer om å kjøpe noe som er så voldsomt dyrt. Men er klar over at jeg må ut med noen tusenlapper for å få noe som duger.

Jeg er ikke ute etter superduper racingdresser, men noe mer casual som man kan vandre litt rundt i uten å gå på seg brokk.

Jeg mener jeg prøvde en jakke/bukse løsning fra Lindstrands med navn "Cornet" som satt bra på min den gang noe større kropp.

Skinn er jo vindtett så vidt jeg vet, så lenge det ikke er perforert etc. Skinn tåler vel litt vann også, for helt vanntett er det vel ikke. Ikke noe must da jeg har regndress, men å kjøre gjennom en liten regnskur uten å måtte henge den på tørk en uke hadde vert fint.

Ellers er jeg også åpen for tekstil løsninger, men mange av disse løsningene ser veldig "dølle" ut...
Denne burde passe til sykkelen din og er rimelig. Har Aerotex membran som er så og si det samme som Goretex z-liner.
https://www.mc-utstyr.no/products/difi-avatar4

MC-Utstyr er alltid på plass på MC-messen. Det var der jeg kjøpe min DANE Goretex jakke/bukse. De har sikkert gode tilbud.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Gode forslag her.

Den siste der synes jeg var litt "kjedelig" med tanke på utseende... Men tviler ikke på at den gjør nytten ellers.

Halvarsson synes jeg har mye bra (utseendemessig). Jeg er som sagt ikke veldig avhengig av at den skal holde meg tørr jorden rundt i øsende regnvær. Men en regnbyge uten at man blir gjennomvåt (uten regndress) og helst noe som er vindtett hadde vert kjekt.

Jeg er ikke så mye inne i membra typer/Z-liner og annet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Appropo....

Det er nesten så jeg vurderer å kjøre sykkel til MC messen til lørdagen....
Men da ryker selvsagt pubrunden i Oslo...

Er meldt rundt 9 grader og sol, uten nattefrost. Helt på kanten... men fullt overkommelig... menneh....

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Appropo....

Det er nesten så jeg vurderer å kjøre sykkel til MC messen til lørdagen....
Hadde ikke tenkt meg på messen. Men vurderer det samme selv Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 26 mar 2019, 12:00
Bjerknez skrev:Appropo....

Det er nesten så jeg vurderer å kjøre sykkel til MC messen til lørdagen....
Hadde ikke tenkt meg på messen. Men vurderer det samme selv Bilde
Men jeg kjenenr en som skal kjøre innover, så for min del er det veldig beleilig å takke ja til det... Føler ikke noe enormt behov for å kjøre til Lillestrøm fra Fredrikstad i rundt 5 grader....

Men for deg er jo dette bare en liten svipptur. :P

Svar