Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Sakkle »

mekkern skrev: 15 mar 2019, 09:04 men foreløpig har jeg ikke funnet kjøreglede i de elektriske utgavene jeg har prøvd..både på 2 og 4..."sjel-løst" er vel begrepet som passer best... men noen har jo andre definisjoner på kjøreglede..
Ja... i bil er kjøreglede å komme seg fra A til B :P
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av mekkern »

Sakkle skrev: 15 mar 2019, 09:09
mekkern skrev: 15 mar 2019, 09:04 men foreløpig har jeg ikke funnet kjøreglede i de elektriske utgavene jeg har prøvd..både på 2 og 4..."sjel-løst" er vel begrepet som passer best... men noen har jo andre definisjoner på kjøreglede..
Ja... i bil er kjøreglede å komme seg fra A til B :P
Ja rundt her er jeg sjelden opp i 60 til/fra jobb...og Laserkontroll stort sett hver fredag.. :P
Så noe "racersportsbil-gti turboracer-kilowattelektromonster" er ikke det jeg savner mest på den daglige bruken nei.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

mekkern skrev: 15 mar 2019, 09:04
Men det jeg bet meg litt merke i var "hurtigladeprisene" der de sa det kom på ca 10 kr mila i strøm...
Mistenk meg for all del ikke for å forsvare batteribilene.. :-k
Jeg så også denne testen og bet meg merke i det samme. Men vi må vel legge til at testen foregikk på Golsfjellet i 18 kuldegrader, og strekningsmålingen ble gjort fra Gol og 5 mil nedover Hallingdalen. Så vidt jeg har fått med meg er kilowattene relativt lettbrente i slik kulde.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

Også koster det vel mer og hurtiglade også langs veien, i forhold til hjemme i stikkontakten. Vi kjører rundt 20 mil totalt i uken. 80 mil i måneden. Med en slik kjørelengde burde vi ha doblet strømutgiftene våre. Men sannheten er at vi ikke kan se noen avvik overhodet. Vertfall aå er dem så små at dem er ubetydelige.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 15 mar 2019, 20:51 Også koster det vel mer og hurtiglade også langs veien, i forhold til hjemme i stikkontakten. Vi kjører rundt 20 mil totalt i uken. 80 mil i måneden. Med en slik kjørelengde burde vi ha doblet strømutgiftene våre. Men sannheten er at vi ikke kan se noen avvik overhodet. Vertfall aå er dem så små at dem er ubetydelige.
Med den"lille" el kjærra og ikke for høy hastighet vil vel forbruket ligge rundt 200kwh og kost deretter.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 15 mar 2019, 21:06
Bjerknez skrev: 15 mar 2019, 20:51 Også koster det vel mer og hurtiglade også langs veien, i forhold til hjemme i stikkontakten. Vi kjører rundt 20 mil totalt i uken. 80 mil i måneden. Med en slik kjørelengde burde vi ha doblet strømutgiftene våre. Men sannheten er at vi ikke kan se noen avvik overhodet. Vertfall aå er dem så små at dem er ubetydelige.
Med den"lille" el kjærra og ikke for høy hastighet vil vel forbruket ligge rundt 200kwh og kost deretter.
Ikke vinterstid. Bruker glatt 25-30 kwh vinterstid på vei til jobb ;)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av overlay »

Kjørt min bil 85k km nå, brukt 17k kWh på det. Synes ikke det er ille

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Grendel »

Men ærlig talt:
Hvorfor ha på varme i bilen?
Kle heller på dere alt av klær, skrap innsiden av rutene, styr pusten ned mot lårene og få bedre rekkevidde. Se gleden i det. Det er bare halve året det er nødvendig.

Sist og ikke minst forså ironien i det hele.

8-D
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Snekker.edvin »

https://www.aftenposten.no/norge/i/OnGX ... tt-pakjort

Bra at de (politi) jobber med dette, men metoden til å gjøre dette er ganske :-k :scratch :-# :x
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

Snekker.edvin skrev: 17 mar 2019, 17:47
Bra at de (politi) jobber med dette, men metoden til å gjøre dette er ganske :-k :scratch :-# :x
Jeg har ingen som helst innvendinger på metoden. Når det gjelder mobilbruk og bilkjøring det det helt innafor uansett hvilke metoder som brukes bare mobilbruken i trafikken reduseres til nær null :bandana

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Snekker.edvin »

Jeg også enig at den drit Facebook og Snapchat titting MÅ STOPPES!
Men tenker også om feilmelding. To ukers siden jeg ble stoppa av politi og jeg var sikkert på grun av farten ( 60 Ok , jeg hadde 65) . Nei , han mente at jeg fikla på telefon. Dette jeg har ikke gjørt. Jeg har byttet låt på bilstereo. Eneste som redet meg er det at telefonen var i holderen som er over dashbord midt på front rute.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Snekker.edvin »

*mas Samme metoden som fartskontroll med kamera funker perfekt . Ikke øyevitne

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Grendel »

Snekker.edvin skrev: 17 mar 2019, 19:01 Jeg også enig at den drit Facebook og Snapchat titting MÅ STOPPES!
Men tenker også om feilmelding. To ukers siden jeg ble stoppa av politi og jeg var sikkert på grun av farten ( 60 Ok , jeg hadde 65) . Nei , han mente at jeg fikla på telefon. Dette jeg har ikke gjørt. Jeg har byttet låt på bilstereo. Eneste som redet meg er det at telefonen var i holderen som er over dashbord midt på front rute.
Stereo'en er bare en ting å fikle med på moderne biler. Nå kommer også alle andre fine systemer å leke med. GPS, AC, kontrollere for ditt og datt.

De gamle knappene var enklere å orientere seg på uten å se. Nå kommer det heller store (rimelige) trykkfølsomme skjermer. Disse blir ikke så enkle å operere uten å flytte blikket.

Tro hva som vil bli forbudt i fremtiden.

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av AJ »

Snekker.edvin skrev: 17 mar 2019, 17:47 https://www.aftenposten.no/norge/i/OnGX ... tt-pakjort

Bra at de (politi) jobber med dette, men metoden til å gjøre dette er ganske :-k :scratch :-# :x
KONTROLL: Politimann fra UP på observasjonspost langs Lindåsvegen torsdag. Mange bilførere ble avslørt med blikket nedover.
fra nyhetssaken.

Veldig bra at politiet utfører slike kontroller :drg .
Selv ser jeg stadig flere som gjør nettopp dette - kjører med blikket nedover. På mobiltelefonen, er det all grunn til å tro. Hva ellers :scratch ? Skumle greier!
Ser også flere og flere som skjener mot midten og mot grøftekanten og ikke minst folk som kommer bakfra og bråbremser.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av mekkern »

dette ser man hver dag-de følger ikke trafikken men tlf..... men jeg lurer litt på "bevisbyrden" hvis en ikke har sendt mld eller foretatt samtale....en kan jo ikke bare "påstå" at "man hadde rettet blikket ned" og så bli bøtelagt ut i fra dette..så jeg ser helt klart at han ene i den omtalte saken nektet å godta boten.NOE rettsikkerhet bør vi jo ha..Dette må backes opp med video-for INGEN er ufeilbarlig-ikke i kikkert heller...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar