Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 08 mar 2019, 13:18 Jeg er faktisk like imponert over at du klarer å gå opp 25-30kg i løpet av 9md. Vanligvis ender et sånn forløp med en fødsel :knegg
Går jo ikke opp 25-30 kilo på 9 mnd da... Det er jo nesten ikke fysisk mulig :lol

Men det å gå OPP i vekt er ikke akkurat vanskelig. Men å gå ned er litt mer utfordrende. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 08 mar 2019, 15:15 Dette høres helt på trynet ut for å være helt ærlig.

Jeg vedder en iskald øl på at du ikke finner en eneste lege eller ernæringsfysiolog som går god for denne metoden.

For det første, å utsette kroppen for et såpass stor traume som dette er ikke sunt selv om kiloene raser av. For det andre, legger du på deg 25-30kg samme år har du en veldig usunn livsstil og aktivitetsnivå som er veldig helseskadelig på sikt.
Ja, det er mange som mener det, som jeg skrev ovenfor. Det er også en drøss andre mennesker som har ment mange andre ting. Jeg har blitt tilbudt Fedon metoden og en drøss andre ting også. Men det betyr at jeg må legge om kostholdet helt. Å det er DER det stopper for meg. Jeg kommer ikke til å klare og lage meg 3-4 måltider om dagen samt kjøpe de rette ingrediensene etc. Det orker jeg ikke bruke tiden min på.

Men se linken jeg postet lenger opp. Der har forskere bevist at min måte og slanke seg på ikke er usunt. Faktisk kan det være en fordel for mange. :thumleft

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 08 mar 2019, 15:51
Dansekris skrev: 08 mar 2019, 15:15 Dette høres helt på trynet ut for å være helt ærlig.

Jeg vedder en iskald øl på at du ikke finner en eneste lege eller ernæringsfysiolog som går god for denne metoden.

For det første, å utsette kroppen for et såpass stor traume som dette er ikke sunt selv om kiloene raser av. For det andre, legger du på deg 25-30kg samme år har du en veldig usunn livsstil og aktivitetsnivå som er veldig helseskadelig på sikt.
Ja, det er mange som mener det, som jeg skrev ovenfor. Det er også en drøss andre mennesker som har ment mange andre ting. Jeg har blitt tilbudt Fedon metoden og en drøss andre ting også. Men det betyr at jeg må legge om kostholdet helt. Å det er DER det stopper for meg. Jeg kommer ikke til å klare og lage meg 3-4 måltider om dagen samt kjøpe de rette ingrediensene etc. Det orker jeg ikke bruke tiden min på.

Men se linken jeg postet lenger opp. Der har forskere bevist at min måte og slanke seg på ikke er usunt. Faktisk kan det være en fordel for mange. :thumleft
Haha folk skal alltid ha en mening om alt og rett skal de ha også :lol jaja, det er ihvertfall den beste måten å oppgradere en mc på, vektredusering!

Brukeravatar
FondilMabols
Innlegg: 33
Registrert: 18 jan 2019, 22:00
Motorsykkelen din: Honda XRV 650 Africa Twin 1988
Sted: Sunnmøre

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av FondilMabols »

Har selv gått ned 30kg og kjent hvilken forskjell det gjør for kropp og sjel, så det er helt uforståelig for meg at noen bare legger på seg igjen med overlegg. :-k

Men, du skriver at du ikke orker å lage mat 3-4 ganger for dag "samt handle de rette ingrediensene", så hva gjør du da?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

FondilMabols skrev:Men, du skriver at du ikke orker å lage mat 3-4 ganger for dag "samt handle de rette ingrediensene", så hva gjør du da?
Han bor ikke så langt unna Høk Kro. Og ja, det er et kjøttstykke inni kålen der Bilde

Bilde

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Dansekris »

Juicebox skrev: 08 mar 2019, 16:06
Bjerknez skrev: 08 mar 2019, 15:51
Dansekris skrev: 08 mar 2019, 15:15 Dette høres helt på trynet ut for å være helt ærlig.

Jeg vedder en iskald øl på at du ikke finner en eneste lege eller ernæringsfysiolog som går god for denne metoden.

For det første, å utsette kroppen for et såpass stor traume som dette er ikke sunt selv om kiloene raser av. For det andre, legger du på deg 25-30kg samme år har du en veldig usunn livsstil og aktivitetsnivå som er veldig helseskadelig på sikt.
Ja, det er mange som mener det, som jeg skrev ovenfor. Det er også en drøss andre mennesker som har ment mange andre ting. Jeg har blitt tilbudt Fedon metoden og en drøss andre ting også. Men det betyr at jeg må legge om kostholdet helt. Å det er DER det stopper for meg. Jeg kommer ikke til å klare og lage meg 3-4 måltider om dagen samt kjøpe de rette ingrediensene etc. Det orker jeg ikke bruke tiden min på.

Men se linken jeg postet lenger opp. Der har forskere bevist at min måte og slanke seg på ikke er usunt. Faktisk kan det være en fordel for mange. :thumleft
Haha folk skal alltid ha en mening om alt og rett skal de ha også :lol jaja, det er ihvertfall den beste måten å oppgradere en mc på, vektredusering!
Jeg har stort sett alltid rett, hvis man ser bort i fra de gangene jeg tar feil.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

FondilMabols skrev: 08 mar 2019, 16:09 Har selv gått ned 30kg og kjent hvilken forskjell det gjør for kropp og sjel, så det er helt uforståelig for meg at noen bare legger på seg igjen med overlegg. :-k

Men, du skriver at du ikke orker å lage mat 3-4 ganger for dag "samt handle de rette ingrediensene", så hva gjør du da?
Tror det har blitt en vane for meg. Det gjør ikke noe om jeg legger på meg, så lenge innsatsen vedrørende å gå ned igjen ikke er spesielt stor.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

FondilMabols skrev: 08 mar 2019, 16:09 Har selv gått ned 30kg og kjent hvilken forskjell det gjør for kropp og sjel, så det er helt uforståelig for meg at noen bare legger på seg igjen med overlegg. :-k

Men, du skriver at du ikke orker å lage mat 3-4 ganger for dag "samt handle de rette ingrediensene", så hva gjør du da?
Poenget er at jeg liker det lettvint. Det blir gjerne en frossen pizza til middag, etterfulgt av litt snacks på kvelden. Men så spiser jeg ikke mer i løpet av dagen ellers. Jeg kan til tider frotse litt enkelte kvelder. Så jeg har regnet ut at jeg ligger på rundt 3-4.000 kalorier i snitt pr. Dag. I følge min kalkulator forbrenner min kropp ut fra aktiviteten jeg har ca. 2300 kalorier om dagen i snitt. Tad det med en klype salt.

Det betyr at jeg går oppover i vekt. Men hva gjør vel det når jeg uten spesielt god innsats går dem ned igjen.

Det skal sies at jeg ikke går ned like mye nå som forrige gang, da jeg veide mer sist. Men tok en liten sjau nå før jeg skal inn i mc dressen. Også slapp jeg jo og bruke 100k på karbondeler til sykkelen for å få ned vekten tilsvarene. I tillegg har jeg spart penger på mat. Føler jeg har vunnet i lotto. :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 08 mar 2019, 16:56
FondilMabols skrev:Men, du skriver at du ikke orker å lage mat 3-4 ganger for dag "samt handle de rette ingrediensene", så hva gjør du da?
Han bor ikke så langt unna Høk Kro. Og ja, det er et kjøttstykke inni kålen der Bilde

Bilde
Jege r nok en av dem som gjerne kan spise middag på Høk. Enkel og god mat og rike posjoner for en billig penge. Så får jeg bare leve med den noe harry innredningen og lukten av pensjonister og sigarettsneip. :knegg

Men faktisk har jeg kun kjøpt middag på Høk to ganger tidligere. Jeg liker soft-is’en bedre... :redface

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

3-4000 kalorier om dagen er veldig mye. Normalt inntak ligger på rundt 2000.

Det er ikke nødvendigvis helseskadelig å gå ned mye raskt, problemet blir om du legger på deg tilsvarende i løpet av kort tid. Vekt er i denne sammenheng ikke så interessant, det er minst like viktig hva maten inneholder.

Forøvrig må man huske på at slankekurer er midlertidig, poenget er å gå ned og bli der 😊
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av overlay »

Stian87 skrev: 09 mar 2019, 23:03 3-4000 kalorier om dagen er veldig mye. Normalt inntak ligger på rundt 2000.

Det er ikke nødvendigvis helseskadelig å gå ned mye raskt, problemet blir om du legger på deg tilsvarende i løpet av kort tid. Vekt er i denne sammenheng ikke så interessant, det er minst like viktig hva maten inneholder.

Forøvrig må man huske på at slankekurer er midlertidig, poenget er å gå ned og bli der 😊
Om jeg benytter NHI sin kalorikalkulator så har jeg ett hvileforbruk på 2000kcal. Med ikke veldig aktiv jobb, men med treninger så ligger daglig energiforbruk på 3828 og 4030.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

overlay skrev: 10 mar 2019, 12:49
Stian87 skrev: 09 mar 2019, 23:03 3-4000 kalorier om dagen er veldig mye. Normalt inntak ligger på rundt 2000.

Det er ikke nødvendigvis helseskadelig å gå ned mye raskt, problemet blir om du legger på deg tilsvarende i løpet av kort tid. Vekt er i denne sammenheng ikke så interessant, det er minst like viktig hva maten inneholder.

Forøvrig må man huske på at slankekurer er midlertidig, poenget er å gå ned og bli der 😊
Om jeg benytter NHI sin kalorikalkulator så har jeg ett hvileforbruk på 2000kcal. Med ikke veldig aktiv jobb, men med treninger så ligger daglig energiforbruk på 3828 og 4030.
Sier du at du trener så mye at du forbrenner i snitt 2000 kalorier ekstra om dagen? Hva slags trening er det? Jeg jogger to-tre ganger i uken/går på ski, en økt på 1 1/2 time tilsvarer ca 1300 kcal
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

En artikkel fra den Norske Legeforening:
https://tidsskriftet.no/2014/12/komment ... seskadelig

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 10 mar 2019, 16:37 En artikkel fra den Norske Legeforening:
https://tidsskriftet.no/2014/12/komment ... seskadelig
For å være litt korrigerende så er det vel ikke en artikkel fra den Norske legeforening. Det er Gro Beate Samdal og Eivind Meland, henholdsvis sykepleier og spesialist i allmennmedisin, som har tolket resultatene fra div omdiskuterte studier. Er nok forholdsvis enkelt å finne en håndfull studier som motbeviser Samdal og Meland sine påstander.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Ja, jeg så det nå.

Men uansett så tror jeg trivsel med livet og seg selv er mer helsebringende enn andre ting. Altså generelt sett. Det skal sies at jeg er nok en som er totalt uinteressert i kosthold og hva andre mener rundt dette. Jeg vet at mitt liv fungerer bra som det gjør. Helsen er også formodligen bra.

Så får andre jogge, spise grønnsaker eller gjøre andre ting som gjør at dem føler seg vel. For jeg tror det er sistnevnte som er det avgjørende. :)

Svar