Aircooled sin mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Dansekris »

aircooled skrev: 28 nov 2018, 10:27 Det skjønte jeg ikke helt. Vil f.eks racing skjermen til Puig bråke mindre enn Touring vindskjermen? Sånn jeg leser det på Puig sine sider, så løfter touringskjermen vinden høyere, slik at den ikke treffer meg midt i hjelmen som nå. Etter hva jeg klarer å lese meg til på utenlandske fora, så er vell jakten på en perfekt skjerm, litt som jakten på den hellige gral :)
En større skjerm vil løfte vinden, men det vil oppstå turbulens mellom deg og skjermen. Ta noen runder på Youtube, så ser du fort at større vindskjermer ikke bråker mindre. Man får mer beskyttelse, men ofte mye mer støy.

Jeg har knota veldig med dette på min GS. Det som ga det desidert beste resultatet var den minste og laveste vindskjermen med en liten ekstraskjerm fra MRA. Jeg får vinden i halsområdet og det støyer ikke på langtnær så mye rundt øra mine som ved større skjerm.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Jompa »

Her er en interressant artikkel fra Canada Moto Guide

https://canadamotoguide.com/2016/05/04/ ... odynamics/
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

aircooled
Innlegg: 25
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled »

Da er sesongen startet her på Stord. Hadde en fin tur i går, ned fra Stord til ytterst på Karmøy. 10 grader, og ingen trafikk omtrent. Møtte ett par sykler.
Bilde
Bilde

Etterpå måtte det vaskes litt før hun ble satt på plass i garasjen

aircooled
Innlegg: 25
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled »

Da har sesongen vart en stund. Har blitt mange fine turer rundt i nærområdet. Inn til Røldal, og fra Røldal over fjellet til Sauda. Rundt øya her. Ned til softis på knapphus flere ganger. Enten alene, eller med guttungen. Sykkelen har oppført seg eksemplarisk. Fått på ny Pouig Touringskjerm, og den hjalp betraktelig. Selv om den ser ut som ei låvedør. Fått på bagasjebærer fra SW motech, og nye fothvilere fra FJR1300. De andre fikk jeg rett og slett ondt under foten av. Så får det bare være at de ikke ser så kule ut.
På lørdag legger vi ut på årets ferie tur over til østlandet. Sykkelen blir med, så kona, og jentungen blir i bilen, og jeg og guttungen tar sykkelen.
Fra stord går turen inn til Odda, inn hardangerfjorden til Eidfjord, og opp Måbødalen og over vidda til Gjeilo. Der ligger vi over, og kjører videre mot Hamar dagen etter. Da legger jeg turen fra Gjeilo ned hallingdal til Hønefoss, opp ved siden av Ransfjorden, opp til Gjøvik og beinveien til Hamar.

Svar