Subaru delepriser høye ?
Subaru delepriser høye ?
Er det noen som eier/kjører Subaru her som kan si noe om delepriser ? Har hørt flere ganger at Subarudeler er dyrt, stemmer det ? Vurderer en XV første generasjon, noen som har erfaring med en sånn ?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37980
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Subaru delepriser høye ?
Har ingen egenerfaring med Subaru annet enn en av de første som kom hit til landet, nemlig en GFT HardTop 1400, 1976 mod. hvor første eier før meg var en ansatt hos de som dengang var importør.
Men jeg kjenner flere som har XV, bensin og diesel, og de forteller stadig hvor fornøyd de er med disse bilene.
Hvordan deleprisene er aner jeg ingenting om.
Men jeg kjenner flere som har XV, bensin og diesel, og de forteller stadig hvor fornøyd de er med disse bilene.
Hvordan deleprisene er aner jeg ingenting om.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Subaru delepriser høye ?
har en 2008 Impresa 1,5R (r står for revers, lite racing med så liten moter). Denne har vi hatt i 4 år nå fra 58k til 165k og har brukt ca 8 tusen på rene deler. Det siste var bremseskiver og klosser bak kjøpt på mekonomen med noe rabatt mellom 2500 og 3000. så jeg synes at det jeg har kjøpt er billig.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Subaru delepriser høye ?
Kjøper du deler på mekonomen så har de blitt dyre men bestiller du fra F.eks. eurodel.no så er det godt mulig gode priser.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- FredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Subaru delepriser høye ?
Skal man kjøre bil med rimelige delepriser kan jeg varmt anbefale BMW..
Noen kamerater har hatt div Subaruer, Legacy, Forester og Impreza. Jeg får helt bakoversveis. Samme gjelder forøvrig VAG-produkter som i tillegg er helt forferdelige å skru på.
Skifta skiver og klosser rundbaut på min BMW for ca. 1500kr.. skifta hele forstillinga 1420kr, skifta begge fjærene bak, betalte 460kr for begge.. To originale støtdempere forran for 1800kr for begge. De er i aluminium til og med..
Noen kamerater har hatt div Subaruer, Legacy, Forester og Impreza. Jeg får helt bakoversveis. Samme gjelder forøvrig VAG-produkter som i tillegg er helt forferdelige å skru på.
Skifta skiver og klosser rundbaut på min BMW for ca. 1500kr.. skifta hele forstillinga 1420kr, skifta begge fjærene bak, betalte 460kr for begge.. To originale støtdempere forran for 1800kr for begge. De er i aluminium til og med..
Re: Subaru delepriser høye ?
Ja, klar over at litt eldre BMW har særdeles rimelige delepriser og BMW er digg, men skal ha 4wd med litt høyde og da blir alternativene fra BMW litt for dyre å kjøpe. Jeg mistenker også at deleprisene på feks en 2008mod X3 ikke er i den rimelige enden av skalaen.FredrikE24 skrev: ↑07 feb 2019, 21:41 Skal man kjøre bil med rimelige delepriser kan jeg varmt anbefale BMW..
Noen kamerater har hatt div Subaruer, Legacy, Forester og Impreza. Jeg får helt bakoversveis. Samme gjelder forøvrig VAG-produkter som i tillegg er helt forferdelige å skru på.
Skifta skiver og klosser rundbaut på min BMW for ca. 1500kr.. skifta hele forstillinga 1420kr, skifta begge fjærene bak, betalte 460kr for begge.. To originale støtdempere forran for 1800kr for begge. De er i aluminium til og med..
Re: Subaru delepriser høye ?
Hadde en Subaru Outback 2008 for noen år tilbake. Knakende god bil, men de gangene det var noe fikk jeg bakoversveis av deleprisene.
Fant etterhvert en side som heter https://www.japanparts.com/. Der var det mye penger å spare på deler. I de tilfellene jeg kjøpte deler derfra kostet det alltid under halvparten, inkl frakt, moms og fortollingsgebyr. Ca 6 år siden jeg solgte Subaruen nå, men slik var det i alle fall den gang.
Gikk fra Subaru over til Citroën, og selv om det kanskje var marginalt mere feil ble det klart billigere bilhold dersom man bruker norske delepriser.
Fant etterhvert en side som heter https://www.japanparts.com/. Der var det mye penger å spare på deler. I de tilfellene jeg kjøpte deler derfra kostet det alltid under halvparten, inkl frakt, moms og fortollingsgebyr. Ca 6 år siden jeg solgte Subaruen nå, men slik var det i alle fall den gang.
Gikk fra Subaru over til Citroën, og selv om det kanskje var marginalt mere feil ble det klart billigere bilhold dersom man bruker norske delepriser.
Re: Subaru delepriser høye ?
Subaru deler som det ikke finnes alternative-deler til har vært veldig dyre, men levetid har vært veldig god...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Subaru delepriser høye ?
Har hatt flere Legacy - siste var en 2006 mod. Horrible delepriser men enda mer horrible merkeverksteder. På de første 6 månedene jeg hadde bilen var den på verksted 11 ganger, 9 av de pga. rot på verkstedet. De flusha blant annet automatkassa og glemte å etterfylle 4.5 liter olje. Bare det ble 4 verkstedbesøk. Samt glemte å koble på radiatorviftene etter bytte av registerreim, satt inn brukte bremseklosser for å spare penger i garantiperioden (bremsene måtte byttes bak to ganger på fjorten dager) osv.
Komplett eksos til denne bilen kom på 36.000,- + mva. Uoriginalt men med samme garanti kom ferdig montert på 9500,-....
Komplett eksos til denne bilen kom på 36.000,- + mva. Uoriginalt men med samme garanti kom ferdig montert på 9500,-....
- Audi Mannen
- Innlegg: 771
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: Subaru delepriser høye ?
Forsiktig nå FredrikE24...... faren for å tråkke feil er stor og fallhøyden desto større.FredrikE24 skrev: ↑07 feb 2019, 21:41 Skal man kjøre bil med rimelige delepriser kan jeg varmt anbefale BMW..
Noen kamerater har hatt div Subaruer, Legacy, Forester og Impreza. Jeg får helt bakoversveis. Samme gjelder forøvrig VAG-produkter som i tillegg er helt forferdelige å skru på.
Skifta skiver og klosser rundbaut på min BMW for ca. 1500kr.. skifta hele forstillinga 1420kr, skifta begge fjærene bak, betalte 460kr for begge.. To originale støtdempere forran for 1800kr for begge. De er i aluminium til og med..
At BMW er lett å skru på er ikke alltid tilfellet. En kollega brukte 3,5 timer på å skifte plugger. Verkstedtiden på merkeverksted er også 3,5 timer. så det finnes nok at unntakene i alle leire.
Ducati Multistrada V4S - 2021
- FredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Subaru delepriser høye ?
Hva slags bil og motor er det? Synes det virker merkelig.
Jeg har omtrent kun positive opplevelser når jeg skrur på BMW. Jeg får en følelse av at her har folk tenkt nøye gjennom hvordan ting er konstruert og satt sammen.
Gjorde en topp-overhaling på en Golf familien har. Bare det å ta av toppdekselet var en prøvelse. Ikke det at alt er så avansert, men det er ikke gjort god nok engineering for at bitene skal kunne fjernes uten å fjerne hundre andre ting.
Har skrudd veldig mye bil for kamerater, og jeg har vel sagt at dersom jeg skal hjelpe til er det BMW og Mercedes som må kjøpes.
Jeg har omtrent kun positive opplevelser når jeg skrur på BMW. Jeg får en følelse av at her har folk tenkt nøye gjennom hvordan ting er konstruert og satt sammen.
Gjorde en topp-overhaling på en Golf familien har. Bare det å ta av toppdekselet var en prøvelse. Ikke det at alt er så avansert, men det er ikke gjort god nok engineering for at bitene skal kunne fjernes uten å fjerne hundre andre ting.
Har skrudd veldig mye bil for kamerater, og jeg har vel sagt at dersom jeg skal hjelpe til er det BMW og Mercedes som må kjøpes.
Re: Subaru delepriser høye ?
Har hatt mange BMW, og har for tide bla en E91N. En del ting er ok på BMW; men en del andre ting er helt på trynet.
Vannpumpa gikk i fjor, og det er ett sant helvete å bytte denne. Så det er tydelig at de som designer BMW også drikker litt på jobb av og til.
Vannpumpa gikk i fjor, og det er ett sant helvete å bytte denne. Så det er tydelig at de som designer BMW også drikker litt på jobb av og til.
- FredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Subaru delepriser høye ?
Hva var et helvete med det? Hvilken motor?
Skifta en god del av de BMW-pumpene. Senest sist sommer. Er til og med to "ører" på pumpa med gjengede hull på de fleste. To av boltene man løsner for å ta av pumpa skrur man inn her og har da et ferdig avtrekksverktøy, pumpa sklir rett ut. Viskosevifta(om det er montert en sånn) er festet med en links mutter. Et slag med hammeren på en 32mm fastnøkkel og den løsner. Ta av reima, av med fire bolter på reimskiva, bort med den, ut med vannpumpa, på med ny.
Skifta en god del av de BMW-pumpene. Senest sist sommer. Er til og med to "ører" på pumpa med gjengede hull på de fleste. To av boltene man løsner for å ta av pumpa skrur man inn her og har da et ferdig avtrekksverktøy, pumpa sklir rett ut. Viskosevifta(om det er montert en sånn) er festet med en links mutter. Et slag med hammeren på en 32mm fastnøkkel og den løsner. Ta av reima, av med fire bolter på reimskiva, bort med den, ut med vannpumpa, på med ny.
Re: Subaru delepriser høye ?
Noen som har erfaring med Hyundai ix35 ?
Re: Subaru delepriser høye ?
Dette viser bare at du ikke har skrudd all verden på BMW.FredrikE24 skrev: ↑13 feb 2019, 21:10 Hva var et helvete med det? Hvilken motor?
Skifta en god del av de BMW-pumpene. Senest sist sommer. Er til og med to "ører" på pumpa med gjengede hull på de fleste. To av boltene man løsner for å ta av pumpa skrur man inn her og har da et ferdig avtrekksverktøy, pumpa sklir rett ut. Viskosevifta(om det er montert en sånn) er festet med en links mutter. Et slag med hammeren på en 32mm fastnøkkel og den løsner. Ta av reima, av med fire bolter på reimskiva, bort med den, ut med vannpumpa, på med ny.
Det er ingen reim
Pumpa er elektrisk, prisen på denne pumpa er helt kvalm. Og når du først gjør denne jobben må du ta termostaten i samme slengen, for skal du bytte den senere er det nesten samme jobben som å bytte vannpumpe.
En ting er veteran BMW som E39 osv, der er vannpumpebytte like enkelt som på andre biler, men disse fantastiske tyske ingeniørene har fornyet seg og bygget mer moderne biler de siste 20-30 årene ser du.
Så det blir litt feil når du anbefaler BMW når det gjelder enkelt å skru på og billige deler. Ja noen deler er billig til BMW og noen ting er enkle å reparere, men de skiller seg ikke ut i forhold til andre biler av litt nyere dato.