Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av AJ »

Lykke til!
Det kommer helt sikkert til å bli bra :thumleft !

Og "hølet" Carl Berners må du bare se på som et pluss siden du får alt du trenger der nede ;) .
Så er det bare å glede seg til våren og sommeren med fine uteområder rett utenfor og med kort avstand fra leiligheten :sunny:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av tormodg »

kvase skrev: 02 feb 2019, 23:23 det ble handla i nattens mummel å mørke her en slik en til gemalen den er helt ny
1600 kr ikke verst koster vel ca. 5000 vis jeg ikke tar feil
Bilde
Handla fra dette stedet her
https://jofama.se/mcsm/no
Har den samme, veldig fornøyd. 1600,- er en fantastisk pris. Men glidelåsene er for dårlige, skal levere min til fiksing.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Dansekris »

AJ skrev: 04 feb 2019, 20:06 Lykke til!
Det kommer helt sikkert til å bli bra :thumleft !

Og "hølet" Carl Berners må du bare se på som et pluss siden du får alt du trenger der nede ;) .
Så er det bare å glede seg til våren og sommeren med fine uteområder rett utenfor og med kort avstand fra leiligheten :sunny:
Jepp, det blir nok bra til slutt. Litt i overkant nervepirrende å kjøpe en leilighet der badet må tas og man baserer seg på en pris som er gitt på bakgrunn av bilder.

Jeg liker Carl Berner og alle servicetilbudene, men det er virkelig et høl. Det sies at det er ingen som smiler på CB, og det med god grunn! :lol
Heldigvis skal området nå bygges ut med torg og full pakke, så regner med det blir trivligere der etterhvert. Man kan jo håpe at prisene også stiger etterhvert! :)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Olav K »

Dansekris skrev: 04 feb 2019, 19:53
Det er en fin leilighet, men den er ganske slitt. Badet må tas, så bare der ligger det 200k.
:O :O
200K for et lite bad?
Jeg tror jeg må flytte håndtverkervirksomheten min til Oslo, for der er det tydeligvis marginer ute å går.

Jeg må vise guttungen min dette, så han skjønner hvor heldig han er. Han kjøpte også nylig leilighet, men med litt annet budsjett på kvadratmeterpris og oppussing
Litt andre priser her på landsbygda hvor jeg bor ja, men så kan man ikke kalkulere inn noe spesiell verdiøkning heller :scratch
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Dansekris »

Olav K skrev: 04 feb 2019, 20:29
Dansekris skrev: 04 feb 2019, 19:53
Det er en fin leilighet, men den er ganske slitt. Badet må tas, så bare der ligger det 200k.
:O :O
200K for et lite bad?
Jeg tror jeg må flytte håndtverkervirksomheten min til Oslo, for der er det tydeligvis marginer ute å går.

Jeg må vise guttungen min dette, så han skjønner hvor heldig han er. Han kjøpte også nylig leilighet, men med litt annet budsjett på kvadratmeterpris og oppussing
Litt andre priser her på landsbygda hvor jeg bor ja, men så kan man ikke kalkulere inn noe spesiell verdiøkning heller :scratch
175k er det beste tilbudet jeg har fått så langt, og det er fra et firma med gode referanser fra flere år tilbake. Disse driver visstnok samlebåndsproduksjon av nye bad. Det er veldig mange som har reagert på den lave prisen når jeg har fortalt.

Skal et helnorsk firma ta jobben er vi nok oppe i 250k minst.

Det er jo helt galematias å betale 3.2 for en gammel leilighet på 47kvm der det må utbedres for hvertfall 200k, men sånn er det nå engang her i byen.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Olav K »

Galematias ja, men du får det jo igjen ved et evt salg.
Her kostet 80kvm med to soverom 1,0 mill, og det synes jeg var i meste laget, egentlig. Men Junior skulle på dø og liv bo DER.
Vi måtte ut med litt over 100 K for nytt kjøkken (Ikea), baderom, ny innmat i sikringsskap samt 4 nye 15A kurser pluss endel annet.
Den leiligheten er iallefall den aller dyreste i det rekkehuset, jeg er spent på om takstmannen og banken er enig, når de nye takstpapirene kommer i posten :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av haakeik »

Gratulerer med første leilighet, Dansekris :thumleft
Kort vei til AMD, som ligger et par kvartal unna, så nå blir det vel snart en KTM eller Triumph?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 04 feb 2019, 19:10
Bjerknez skrev: 04 feb 2019, 15:53 Fin liten leilighet dette ser det ut til.
Kall den nye leiligheten min liten en gang til og se hva som skjer! :bandana
Jompa skrev: 04 feb 2019, 17:18 Gratulerer som boligeier :thumleft Første ?
Merci!

Jepp, aller første.
Haha :lol

Jeg har selv bodd på 45 kvm i to år sammens med madammen øverst i en blokk. Det funker, men det var trangt ja. Men leiligheten var utrolig fin og beliggenheten perfekt.

Men som sagt, jeg likte leiligheten. Så får du evt. Lade hagla til neste gang vi møtes :lol

Grattis igjen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 04 feb 2019, 20:33
Olav K skrev: 04 feb 2019, 20:29
Dansekris skrev: 04 feb 2019, 19:53
Det er en fin leilighet, men den er ganske slitt. Badet må tas, så bare der ligger det 200k.
:O :O
200K for et lite bad?
Jeg tror jeg må flytte håndtverkervirksomheten min til Oslo, for der er det tydeligvis marginer ute å går.

Jeg må vise guttungen min dette, så han skjønner hvor heldig han er. Han kjøpte også nylig leilighet, men med litt annet budsjett på kvadratmeterpris og oppussing
Litt andre priser her på landsbygda hvor jeg bor ja, men så kan man ikke kalkulere inn noe spesiell verdiøkning heller :scratch
175k er det beste tilbudet jeg har fått så langt, og det er fra et firma med gode referanser fra flere år tilbake. Disse driver visstnok samlebåndsproduksjon av nye bad. Det er veldig mange som har reagert på den lave prisen når jeg har fortalt.

Skal et helnorsk firma ta jobben er vi nok oppe i 250k minst.

Det er jo helt galematias å betale 3.2 for en gammel leilighet på 47kvm der det må utbedres for hvertfall 200k, men sånn er det nå engang her i byen.
Vi har et bad på 5.2 kvm. Og det pusset vi opp for 4 år siden. 160.000 takk! Jeg reiv veggene selv, men resten gjorde dem. Dette var dog en full renovering. Pigge opp gulv, endre fall mot sluk, gjøre om til hjørnesluk, flytte dass, legge varmekabler, spotter i tak, samt en relativt dyr innreding og marmorfliser. Men det var dyrt ja :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 04 feb 2019, 20:29
Dansekris skrev: 04 feb 2019, 19:53
Det er en fin leilighet, men den er ganske slitt. Badet må tas, så bare der ligger det 200k.
:O :O
200K for et lite bad?
Jeg tror jeg må flytte håndtverkervirksomheten min til Oslo, for der er det tydeligvis marginer ute å går.

Jeg må vise guttungen min dette, så han skjønner hvor heldig han er. Han kjøpte også nylig leilighet, men med litt annet budsjett på kvadratmeterpris og oppussing
Litt andre priser her på landsbygda hvor jeg bor ja, men så kan man ikke kalkulere inn noe spesiell verdiøkning heller :scratch
Koster vel også litt mer og være rørlegger i Oslo vil jeg tro. Husleien er jo gigantisk i forhold til skjulet til han Bjørn som en nabo kjøpte opp og solgte videre til bygdas rørlegger for en sekk med plommer :lol

Så ja, jeg tror det har sine fordeler og bo på landet, hvis man trives der. :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Stian87 »

Dansekris skrev: 04 feb 2019, 19:53 Badet er knøttlite, men det får gå. Jeg har tapt så mange budrunder nå, så jeg skjønte fort at jeg må finne et kompromiss hvis jeg skal få muligheten til å kjøpe en såpass stor leilighet så sentralt. Mitt budsjett var 3,5 og jeg endte i dag på 3,2. Prisantydning var 3,1.
Ahh husker da jeg kjøpte leilighet på Valle rett bortenfor CB. 1 590 000 for 57 kvm. Var min og fruens første leilighet tilbake i 2010. Kjenner jeg er glad for at vi kjøpte på det tidspunktet :D

Men gratulerer med ny og første egne bolig. :thumleft Det er en herlig følelse uansett. Så må du huske på at det å komme seg inn på markedet er det viktigste. Det åpner seg mye muligheter derfra og ut. :D :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Audi Mannen »

Dansekris skrev: 04 feb 2019, 19:53
Olav K skrev: 04 feb 2019, 19:28 Gratulerer med strøken boligmasse. :twothumbs:
Første gang er litt spesiell for de fleste av oss :knegg
Takk!
AJ skrev: 04 feb 2019, 19:37 Gratulerer med godt kjøp :thumleft !
Leiligheten ser veldig bra ut og beliggenheten er det ingenting å si på. Luftig med fine grøntområder og samtidig alt man trenger innen kort gangavstand. Bedre det enn inneklemt i en trang sentrumsgate, vil jeg tro?
Mye artig i Oslo sentrum, men greit å bo et bittelite stykke unna, kanskje?
Takk!

Det er en fin leilighet, men den er ganske slitt. Badet må tas, så bare der ligger det 200k. Overflatene, hvert fall i stua, må sparkles og males. Noe sprekker i murpussen i tak. Ny innmatt i sikringsskapet, men ledningsnettet i leiligheten er gammelt. Det er ikke oppvaskmaskin på kjøkkenet eller opplegg, så det må fikses. Fellesvaskeri. Snart 30 år gamle vinduer. Gulv i stua og gang bør slipes. Det bør legges nye gulvlister i hele leiligheten.

Hvis man ser bort i fra det så er jeg veldig fornøyd. Meget bra beliggenhet og fint område, til tross for at hølet Carl Berners Plass ligger rett ned i gata.
Størrelsen er 47kvm og det er veldig bra planløsning.
Bilde

Badet er knøttlite, men det får gå. Jeg har tapt så mange budrunder nå, så jeg skjønte fort at jeg må finne et kompromiss hvis jeg skal få muligheten til å kjøpe en såpass stor leilighet så sentralt. Mitt budsjett var 3,5 og jeg endte i dag på 3,2. Prisantydning var 3,1.

Jeg er allerede i gang med å innhente tilbud på totalrenovering av bad, og det billigste jeg fikk var 175k. Dette var fra et norsk-polsk firma som har spesialisert seg på totalrenoveringer med lite valgfrihet og rom for egne ønsker. De har trolig et standardoppsett som gjør at de klarer det rimelig. Har skjønt at de bruker polskkjøpte varianter av kjente merker. Dette firmaet har fått veldig god score av veldig mange, så det virker aboslutt troverdig.

De lovte også god pris på øvrig arbeid, så kan hende de får jobben med å legge opp oppvaskmaskin og bytte rør under kummen på kjøkkenet. Resten må jeg belage meg på å gjøre sjæl. Fattern ordner lister og resten av oss får sparkle og male.
Er det penger igjen da vil jeg vurdere å ta el-anlegget eller bytte vinduer.
Gratulerer med investeringen. Husker den gangen jeg og min bedre halvdel kjøpte leilighet og skulle flytte sammen, 49 kvm. kostet 179.000,- og hadde 800,- i fellesutgifter pr.mnd. hmmm… det er vel ca 22-23 år siden og her oppe på kysten solgte den etter snaue 3 år og tjente 105.000,-. Glad vi ikke har de Oslo prisene over hele landet, men til gjengjeld så mangler vi også en del av tilbudet rundt en leilighet der nede. Fordeler og ulemper med alt her i livet. Men gleden er jo at penger hver mnd som regel går til seg selv og ikke i lomma på alle andre.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Jompa »

Hvis det ikke er noe feil med vinduene, dugg eller lekkasje/ fukt i karmene, er det ingen grunn til å bytte dem.
Selv har jeg trelagsglass i mine snart 30 år gamle vinduer.
En selger hadde nesten fått fruen til å begynne å tenke på å bytte vinduer da det kom en reddende engel, som også er selger av byggevarer, og sa at om vi har trelagsglass er det langt bedre enn de to-lags energiglassene som det selges mest av i dag.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av FredrikE24 »

Ingen tvil om at leilighet på Østlandet koster.
Jeg betalte 3,5 for min 3-roms i November. Bussen tar meg til Oslo på 25minutter om jeg må(nesten 24/7). Garasje i rekke, romslig bod og lagringsloft. Ikke et veldig behov for oppussing, men det kommer etterhvert. Så nå har jeg særdeles lite og rutte med i årene fremover, men det skal jeg vel klare.. Oppussing tar jeg selv forhåpentligvis.

Man må bare kaste seg ut i det, men må nok prioritere litt annerledes og ikke kjøpe dyre oppgraderingsdeler til BMWen :crazy:

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av utc »

I påvente av lys så kjøpte jeg denne. Blir spennende å se om det er like enkelt å programmere som de gir inntrykk av.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Svar