Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Stians logg - BMW S1000R - Går mot sesongslutt

Legg inn av haakeik »

Med tanke på hvilke krefter du er vant til, hvorfor ikke denne https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=135445039
Lettkjørt, bunnsolid og innenfor budsjett.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Går mot sesongslutt

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er litt enig med Dansekris her. Jeg har sansen for disse Hornetene. Dem holder seg godt i pris og er lett og omsette (virker det som). Jeg har ikke kjørt den selv, men jeg tror dette er gode sykler. Litt tøffe er dem også hvis man liker litt klassisk uteseende.

Den kan mest trolig og høyst sannsynlig ikke måle seg med S1000R med tanke på motor etc. men skal jeg tippe vil jeg ikke tro den er noen sinke. Jeg kunne tenkt meg en slik selv, men da som nummer to sykkel evt.

Man MÅ bare innse at man må svelge noen kameler her.

Hadde det stått mellom en bil nummer to og en motorsykkel her i gården, så hadde jeg jaggu meg tatt bussen (noe jeg forsåvidt også gjør i dag til tider) Jeg får meg ikke til å kjøpe en egen bil til meg selv som kun blir brukt til jobb. Vertfall ikke når bussen går fra døra mi hjemme til døra mi på jobb (mer eller mindre)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Går mot sesongslutt

Legg inn av Stian87 »

Takk for alle gode tips. Jeg har i utgangspunktet ikke noen problemer med å nedjustere kreftene litt, jeg bruker på langt nær hele registeret i dag uansett. :D

Jeg antar at jeg kommer til å selge først for deretter å finne noe nytt, forslagene dere har kommet med blir nok tatt nærmere til vurdering da (selger nok først i mai).
Bjerknez skrev: 21 jan 2019, 07:53 Man MÅ bare innse at man må svelge noen kameler her.

Hadde det stått mellom en bil nummer to og en motorsykkel her i gården, så hadde jeg jaggu meg tatt bussen (noe jeg forsåvidt også gjør i dag til tider) Jeg får meg ikke til å kjøpe en egen bil til meg selv som kun blir brukt til jobb. Vertfall ikke når bussen går fra døra mi hjemme til døra mi på jobb (mer eller mindre)
Nå har det seg slik at jeg skal bytte jobb, den nye jobben min er i Grålum, hvilket innebærer at jeg hadde brukt rundt 2 timer hver vei med tog og buss, kontra 40-45 min med bil. Min kone bruker også bil til sin jobb, så det var egentlig ikke noe alternativ. Om sommeren kunne jeg brukt MC, men det kan jeg jo ikke (gidder ikke) om vinteren :D Den nye jobben innebærer også en del bruk av penere klær når jeg skal møte for retten, i tillegg til store kofferter med dokumentasjon, noe som ikke er så beleilig med motorsykkel.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Går mot sesongslutt

Legg inn av Bjerknez »

...Den nye jobben innebærer også en del bruk av penere klær når jeg skal møte for retten, i tillegg til store kofferter med dokumentasjon, noe som ikke er så beleilig med motorsykkel.
Da er saken enkel. Kjøp deg Klim dress og en GS. Da har du med deg tre svære kofferter og under klimdressen er du like pen i klærne, selv etter en tur i ruskevær :knegg

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Går mot sesongslutt

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 23 jan 2019, 14:31
...Den nye jobben innebærer også en del bruk av penere klær når jeg skal møte for retten, i tillegg til store kofferter med dokumentasjon, noe som ikke er så beleilig med motorsykkel.
Da er saken enkel. Kjøp deg Klim dress og en GS. Da har du med deg tre svære kofferter og under klimdressen er du like pen i klærne, selv etter en tur i ruskevær :knegg
Vel, en dress blir ganske skrukkete av MCklær, det hjelper uansett ikke om vinteren :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Går mot sesongslutt

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror E6 fra Ski til Grålum stort sett alltid er fri for is og snø.

Men jada... for all del... jeg ser problemet ditt :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Går mot sesongslutt

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 23 jan 2019, 14:44 Jeg tror E6 fra Ski til Grålum stort sett alltid er fri for is og snø.

Men jada... for all del... jeg ser problemet ditt :)
E6 hadde nok gått greit, men kjører litt via Ringvoll til moss før E6 og det er det nok verre med :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart i morgen!

Legg inn av Stian87 »

Da går det virkelig mot sesongstart for min del. Jeg var svært skuffet over kuldeperioden som dukket opp i starten av mars, da februar så så lovende ut mtp tidlig sesongstart.

I morgen skal jeg ta ut bimmern, gleder meg skikkelig til å få satt meg på og luftet meg litt. Jeg har nok også landet på å beholde sykkelen på tross av at jeg vurderte å bytte den i noe rimeligere ettersom vi også har kjøpt el-bil. For det første kjente jeg at jeg egentlig ikke hadde noe lyst til å selge den, for det annet så er uansett pengene bundet opp i sykkelen (jeg har ikke noe lån på den) og prisen på forsikring hadde endret seg marginalt. Jeg så ikke noe umiddelbart behov for å frigjøre kapital, så velger derfor å beholde den.

I helgen fikk vi endelig den nyeste bimmeren, den har riktignok fire hjul og går på strøm. Har fått kjørt den noen kilometer nå, og må si jeg er superfornøyd. For en som er vant til en Skoda Superb er den naturlignok ganske liten, men Skodaen har vi fortsatt, og bimmern har et annet bruksområde så det er egentlig helt greit. Vi fikk plass til begge ungene og oss selv, og da trenger vi ikke noe mer :D Rekkevidden så langt er på rundt 300 km, jeg tror jeg skal kunne oppnå noe høyere rekkevidde på sommeren med litt mer økonomisk kjøring, men enn så lenge har jeg ikke det store behovet for det.

Jeg har hørt og lest enkelte kommentarer om at el-biler skulle være kjedelige å kjøre, og min personlige oppfatning så langt er at jeg er helt uenig. Den har massevis av krefter der du trenger det (i de lavere fartsgrenser), og den ligger fint på veien i svingene. Dro den gjennom en del svingene veier med 80 sone, og det var helt uproblematisk og i tillegg gøy å kjøre. Motorlyden savner jeg ikke i det hele tatt, det er ikke som jeg har V8 på Skodaen uansett.

Ettersom jeg i mai går over i ny stilling der arbeidsoppgavene mine innebærer å straffeforfølge folk må jeg sørge for i det minste å holde meg innenfor loven sjæl, og da blir det uansett ikke de store fartsopplevelsene. Og ønsker jeg å kjøre fort kan jeg gjøre det på MC på bane :twothumbs: Til dere som bor i Østfold (Bjerknez), please ikke dukk opp på blokka mi :P
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Haha, for å si det sånn... det skal bare litt uflaks til, så er vi nok alle like utsatt som det jeg var. For de fleste av oss med 180HK'er mellom beina en varm sommerdag bryter fartsgrensene med god margin fra tid til annen. Så lenge man ikke vet hvor onkel står, så blir det litt lotto... :knegg

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 26 mar 2019, 11:02 Haha, for å si det sånn... det skal bare litt uflaks til, så er vi nok alle like utsatt som det jeg var. For de fleste av oss med 180HK'er mellom beina en varm sommerdag bryter fartsgrensene med god margin fra tid til annen. Så lenge man ikke vet hvor onkel står, så blir det litt lotto... :knegg
Så lenge du ikke bryter den med for god margin skal du klare å styre klar av meg. Føler for øvrig jeg må oppfordre til å holde fartsgrenser :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:Haha, for å si det sånn... det skal bare litt uflaks til, så er vi nok alle like utsatt som det jeg var. For de fleste av oss med 180HK'er mellom beina en varm sommerdag bryter fartsgrensene med god margin fra tid til annen. Så lenge man ikke vet hvor onkel står, så blir det litt lotto... :knegg
Nå er det kjent at du prøver å forherlige det du har mellom beina men det er ikke 180hk der :D

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror at oppfordring til å "kjøre pent" blir litt overfladisk og platt. Tanken er god, men jeg tror den har tilnermet null virkning. Det eneste som hjelper er å få en klekkelig bot og derav prikker, eller evt. førerkortbeslag. DA merker man først at man kanskje skulle tatt det litt piano :redface

Å lære av egne feil og handlinger, samt opplevelser i trafikken er nok fortsatt den mest effektive metoden.

Vi kan vel alle sammen her inne hvis man tenker godt etter brutt fartsgrensene med god margin til tider. At vi ikke har blitt tatt eller at det dukket opp noe uforutsett i veibanen akkurat da er bare flaks.

Så sant man da ikke jobber i politiet og vet hvor onkel står med laseren... :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev: 26 mar 2019, 13:26
Bjerknez skrev:Haha, for å si det sånn... det skal bare litt uflaks til, så er vi nok alle like utsatt som det jeg var. For de fleste av oss med 180HK'er mellom beina en varm sommerdag bryter fartsgrensene med god margin fra tid til annen. Så lenge man ikke vet hvor onkel står, så blir det litt lotto... :knegg
Nå er det kjent at du prøver å forherlige det du har mellom beina men det er ikke 180hk der :D

misspelling with autocorrect
Haha, det har du jaggu rett i :twothumbs:

Da er det er bra noen får meg ned på jorden igjen :knegg

Når det er sagt (for å tviholde litt på æren) så har vel S1000R omtrent like mye hester på bakhjulet som sykler med oppgitte 180HK'er?

Tar jeg feil her også, så gir jeg opp. Da vant du :redface :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

At flere ikke har fått fartsbøter er nok litt flaks ja. Når det er sagt er det ikke nødvendigvis alle som har kjørt i 120ish i 80-sone altså. :knegg

For øvrig tror jeg nok det er en viss sammenheng mellom antall bøter, størrelsen på dem (pluss antall ganger mistet lappen) og hvordan kjørestilen din er :D

Leste nettopp et innlegg på facebookgruppa der flere snakket om det å kjøre fort bl.a. 100 i 60 sone. Det sammenholdt med utsagn om at farten ikke er farlig, men bråstoppet er det synes jeg er ganske skremmende. Slike folk har etter min mening ikke noe på veien å gjøre.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 26 mar 2019, 13:49 At flere ikke har fått fartsbøter er nok litt flaks ja. Når det er sagt er det ikke nødvendigvis alle som har kjørt i 120ish i 80-sone altså. :knegg

For øvrig tror jeg nok det er en viss sammenheng mellom antall bøter, størrelsen på dem (pluss antall ganger mistet lappen) og hvordan kjørestilen din er :D

Leste nettopp et innlegg på facebookgruppa der flere snakket om det å kjøre fort bl.a. 100 i 60 sone. Det sammenholdt med utsagn om at farten ikke er farlig, men bråstoppet er det synes jeg er ganske skremmende. Slike folk har etter min mening ikke noe på veien å gjøre.
Skal se om jeg husker rett her nå...

Siden jeg fikk førerkortet på bil i 1994, har jeg krasjet to ganger. Den ene gangen var min egen feil. Ung og dum samt verdensmester gjorde at bilen havnet på jordet. Dette ga meg en liten lærepenge følte jeg. Etter dette har jeg krasjet en gang til i rundkjøring. Trøkte til en bil som ikke overholdt vikeplikten. Ikke min skyld altså.

Jeg har mistet lappen til sammen to ganger. En gang med bil og en gang med motorsykkel. Med bil hadde jeg 76km/t i 50-sona. Ble målt akkurat i en forbikjøring, midt på sommeren. Det var en del formildende omstendigheter der siden jeg kjørte forbi en traktor, men førerkortet røyk okke som, selv om boten ble ganske snill (2.000 kroner).

Med motorsykkel mistet jeg førerkortet på en meget oversiktlig vei, (rett etter Bolsøybrua utenfor Molde). Der ble jeg målt til 121.7 km/t i 80 sonen. Ikke bra i det hele tatt, men ingen av gangene var dte snakk om "svinekjøring" eller idiotkjøring.

Bortsett fra disse episodene har jeg ikke vert borti noe som helst annet de snart 25 årene jeg har hatt førerkort. Å jeg har i tillegg kjørt VELDIG mye bil og gjør det fortsatt.

Jeg ser meg selv som en "aktiv" bilfører/MC fører som er litt frempå. Men sjelden eller aldri noen voldsomme utskeielser. Men ja, enkelte ganger kan fristelsen bli for stor.

Så jeg er nok kanskje ikke drømmesjåføren, men til gjengjeld føler jeg meg ganske selvsikker og uredd i trafikken og det tror jeg gjenspeiler kjøringen min på godt og vondt.

Jeg veltet forøvrig med motorsykkelen på fjellet litt utenfor Molde for ett par år siden, men dette hadde lite med fart å gjøre. Tror jeg hadde maks 15km/t i det jeg veltet. Jeg tror jeg hadde gått på tryne om jeg gikk der på to bein også :redface

Svar