Vintråden

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vintråden

Legg inn av Bjerknez »

125 spenn for 0.75 liter rødvin, eller 5 liter med Erdinger Weissbier... Tough choice :knegg

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Vintråden

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 13 jan 2019, 20:03 125 spenn for 0.75 liter rødvin, eller 5 liter med Erdinger Weissbier... Tough choice :knegg
Vel, med den logikken kan du jo bare fråtse i vann som faktisk er gratis!

Man får uansett ikke fem liter med Erdringer Weissbier for 125kr. Skal du ha den ekte hveteølen til Erdringer og ikke det butikkskvipet man får på supern koster en flaske 50kr, så man får mer alkohol for pengene med en utrolig billig flaske rødvin. 125kr er ingenting.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Vintråden

Legg inn av mekkern »

Dansekris skrev: 13 jan 2019, 20:33
Bjerknez skrev: 13 jan 2019, 20:03 125 spenn for 0.75 liter rødvin, eller 5 liter med Erdinger Weissbier... Tough choice :knegg
Vel, med den logikken kan du jo bare fråtse i vann som faktisk er gratis!
Nja... gratis er nok ikke vannet... men " dyrt" er det jo heller ikke sånn i drikkevolum...ca 6 øre literen inklusive alle avgifter hvis man har vannmåler.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vintråden

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 13 jan 2019, 20:33
Bjerknez skrev: 13 jan 2019, 20:03 125 spenn for 0.75 liter rødvin, eller 5 liter med Erdinger Weissbier... Tough choice :knegg
Vel, med den logikken kan du jo bare fråtse i vann som faktisk er gratis!

Man får uansett ikke fem liter med Erdringer Weissbier for 125kr. Skal du ha den ekte hveteølen til Erdringer og ikke det butikkskvipet man får på supern koster en flaske 50kr, så man får mer alkohol for pengene med en utrolig billig flaske rødvin. 125kr er ingenting.
Det kommer litt ann på hvor man kjøper erdingern. På systembolaget koster den 21 kroner flaska. Det blir i så fall tre liter og ikke fem som min første to sekunders hoderegning fant ut.

Vann er gratis ja, og funker bra mot tørsten, men hva som gir mest gøy pr. Krone er nok erdingern :twothumbs:

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Vintråden

Legg inn av Dansekris »

Men det er ikke gratis å reise til Strømstad, så alt i alt er ikke 21kr flaska en realistisk sum.

Uansett, dette handler ikke om hva man kan drikke for å bli pære til en billigst mulig pris. Der vinner vin uansett.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Vintråden

Legg inn av Dansekris »

Men det er ikke gratis å reise til Strømstad, så alt i alt er ikke 21kr flaska en realistisk sum.

Uansett, dette handler ikke om hva man kan drikke for å bli pære til en billigst mulig pris. Der vinner vin uansett.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vintråden

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 13 jan 2019, 23:11 Men det er ikke gratis å reise til Strømstad, så alt i alt er ikke 21kr flaska en realistisk sum.

Uansett, dette handler ikke om hva man kan drikke for å bli pære til en billigst mulig pris. Der vinner vin uansett.
For meg koster det nada og kjøre bort dit. Uten å si at det er det som gjør utslaget på hva jeg drikker. Jeg liker bare ØL veldig godt og det har jeg alltid gjort. :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Vintråden

Legg inn av Stian87 »

Dansekris skrev: 13 jan 2019, 19:42 Jeg er forsåvidt enig, men jeg hadde en fantastisk opplevelse på Kontrast med dessert og dessertvin. Fikk en frisk eplebasert dessert med en norskprodusert hetvin på eple. Det var helt magisk og forøvrig den eneste opplevelsen med dessertvin der ikke sødmen var overveldende og kjip.

Det er alltid hvitvin som står for de store øyeblikkene når det kommer til food pairing. Igjen, tyske Rieslinger i kombinasjon med sjømat smeller noen ganger så godt at jeg blir sittende og le. Jeg er i utgangspunktet enig i at god rødvin ofte har en mer interessant struktur enn hvitvin, men det tror jeg har med trening å gjøre. Jeg liker begge deler like godt og har ingen favoritt. Rødvin er grunnpilaren i vininteressen og gode hvitviner er noe av det beste jeg vet.
For så vidt enig i det du skriver der. Noen av de beste opplevelsene jeg har hatt med vin er med hvitvin, samtidig kunne jeg ikke tenke meg å drikke hvitvin i noe særlig mengde, særlig ikke uten mat. Rødvin er for meg det klart foretrukne utenom måltider, men også til det meste av måltider, sett bort fra sjømat og da særlig skalldyr.
Bjerknez skrev: 13 jan 2019, 22:58 Det kommer litt ann på hvor man kjøper erdingern. På systembolaget koster den 21 kroner flaska. Det blir i så fall tre liter og ikke fem som min første to sekunders hoderegning fant ut.

Vann er gratis ja, og funker bra mot tørsten, men hva som gir mest gøy pr. Krone er nok erdingern :twothumbs:
Hvis du skal ha det mest gøy per krone foreslår jeg at du heller brygger øl. Det koster riktignok litt i starten, men det fine med ølbrygging er at jo mer du brygger/drikker? jo billigere blir det :D

Var nedi 20 kr halvliteren en liten stund tilbake før jeg kjøpe meg et svindyrt gjæringskar, så nå er jeg oppe i 24 kr halvliteren. Hvis du er mindre interessert i prosessen, og mer interessert i mengde alkohol per krone greier du fint å brygge 25 liter for 500 kr. Dvs 10 kr. per halvliter. Kvaliteten på øllet er som regel helt i par med det du kjøper på butikken/polet.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar