"Low end" Harely

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Juicebox »

Sjekk ut disse clubstyle/performance build dynaene fra hd. Ganske kule "cruisere". I midt hode er det cruisere fra USA som er de ekte:p de trenger ikke å være så dyre heller. Bare bytt ut demperne og styre så har du en rå sykkel. Motorene er kraftige fra før selv med lavere hk iforhold til kubikk. Dreiemoment er nøkkelordet;)

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: "Low end" Harely

Legg inn av NickNei »

Du får en fatbob fra i overkant av 150000 nå, riktignok en eldre, med 96 motor (1600). Jeg synes de er finere enn de nye, men det er jo individuelt. Den kan man kjøre rimelig aktivt med, og den stopper helt greit. Gjør vel oppimot 200 og man marsjer greit på 160 kmt med den.. blir jo litt lang i arma, men det går. Har kjørt fatbob i 8 år nå, og den er så god kompis at den blir nok aldri solgt..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Jompa »

Det finnes bare to sorter cruisere, ny Harley og brukt Harley. Sier han som for etpar år siden sa at ordentlige sykler måtte ha 4 cylindre som skulle være luftkjølt og laget i Japan.
En brukt Fatboy med lav km-stand kan godt være like god som ny, og til halve prisen.
Om du ikke MÅ ha den største motoren finnes det mange med både 96, 103 og 110 ci.
Nå er dreiemomentet på HD-motorene litt oppskrytt, du svir ikke gummien med dem uansett, til det er motorkarakteren alt for mye likt en traktor.
Hvis du ikke skal være først ut av lyskryssene og først til neste, har HD motor nok til det den er laget for, å cruise.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Juicebox »

@jompa
Joa, njæ og hmm? Flere som drar på bakhjulet med standard 88" motor, original pulley og med belte(!). Det spørs veldig hva man vil, for det er mulig. Med 96"+ motorene blir det lettere vil jeg tro. Brent gummi blirre. For meg så er det dyna som gjelder, alt annet blir gubbete, ihvertfall softail modellene. Beklager på forhånd om noen ble krenket :p

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Jompa »

Jo, det stemmer som du skriver, jeg har selv sett flere filmer med bakhjulskjøring selv med Electra og Roadglide.
Med litt innsats går det an.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Bjerknez »

Folk drar jo på bakhjulet med moped også... men det krever nok en god dose egeninnsats, for å si det pent (som jompa sier) :lol


Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 12 nov 2018, 21:29 Folk drar jo på bakhjulet med moped også... men det krever nok en god dose egeninnsats, for å si det pent (som jompa sier) :lol

Så det ble altså ikke noe bakhjulskjøring iløpet av din tid som Corvette-eier ? :-)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 12 nov 2018, 22:41
Bjerknez skrev: 12 nov 2018, 21:29 Folk drar jo på bakhjulet med moped også... men det krever nok en god dose egeninnsats, for å si det pent (som jompa sier) :lol

Så det ble altså ikke noe bakhjulskjøring iløpet av din tid som Corvette-eier ? :-)
Det ble dårlig med det jompa :lol

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Sakkle »

NickNei skrev: 12 nov 2018, 17:51 Du får en fatbob fra i overkant av 150000 nå, riktignok en eldre, med 96 motor (1600). Jeg synes de er finere enn de nye, men det er jo individuelt.
Joda... men nå er jeg relativt amøbe på å mekke sykkel og har hatt en litt lei start på motorsykkel-livet med en eldre sykkel som, riktignok nå går bra, men kostet meg mer i verkstedsutgifter en jeg hadde planlagt i sommer...

I et forsøk på å få noe mer pålitelig for pengene, med garanti og greier, så jeg for meg ny sykkel. Evt. nyere brukt fra forhandler. Privat kjøp er jeg ferdig med tror jeg...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Jompa »

Jeg skjønner godt at du er ute etter en pålitelig sykkel med garanti, spesielt om du har dårlig erfaring fra før.
Jeg fikk ett års garanti på min 2006-modell fra forhandler. Ikke all verden, men uansett såpass at jeg slo til.
Nå har jo HD ikke hatt det beste ryktet ang pålitelighet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "Low end" Harely

Legg inn av mekkern »

De fleste nyere (etter 80-90tallet) sykler er driftsikre hvis de har fått nødvendig service.

At ting kan gå i stykker er helt normalt -nytt eller brukt spiller ikke så stor rolle, men spørsmålet er hvor gode forhandlere/verksted er til å finne og utbedre feilene...
DER er det mange som ikke er gode nok.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Eiks
Innlegg: 18
Registrert: 09 jun 2017, 08:47
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville T100

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Eiks »

Sakkle skrev: 12 nov 2018, 14:49
Bjerknez skrev: 12 nov 2018, 14:47 Triumph Bonneville Bobber hadde stått høyt på ønskelista mi hvis jeg skulle ha en cruiser i dag.
Fin sykkel. Problemet jeg ser er at det er nær umulig å få med seg noe som helst av bagasje (?). Jeg vil gjerne ha muligheten til å dra på kortere og litt lengre turer med sykkelen...
Du får fint to bagger på hver sin side.. men veldig mye mer tror jeg blir vanskelig!

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: "Low end" Harely

Legg inn av TGR »

Som Jompa sier her, så svir man ikke lett gummi med en HD, innafor et sånt budsjett.

Jeg har en 1340, Heritage Classic, med godt trimma motor, høykomprimert. Den mister ikke pusten fort, og går veldig bra til å være en Evo, men noe blårøyk blir det neppe. Men uansett, HD var ikke helt greia for min del, så den skal få ny eier. :)

Men, det jeg egentlig ville frem til, det er at med et sånt budsjett som ble nevnt innledningsvis her, så må man belage seg på å ha en del tommeverktøy tilgjengelig :thumleft

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Sakkle »

TGR skrev: 05 des 2018, 20:20 Men, det jeg egentlig ville frem til, det er at med et sånt budsjett som ble nevnt innledningsvis her, så må man belage seg på å ha en del tommeverktøy tilgjengelig :thumleft
Altså man bør kjøpe brukt for å få noe som er greit? Ja, det ante meg. Og da tror jeg ikke Harley er for meg, gitt. Ikke når jeg ser hva jeg kan få for de samme pengene hos andre merker av ny eller betraktelig nyere årgang.

Litt trist. Men helt greit. ;)
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Juicebox »

Jeg skjønner ikke hva dere mener med at hd ikke kan svi gummi. Gutta fra unknown industries har flere ganger bevist at en helt stock hd kan dra på bakhjulet og svi gummi og alt det der ved å prøvekjøre en vanlig harley fra forhandler.

De har selv sagt at de er imot å blodtrimme disse motorene også, siden de funker og gjør det de skal. Motorene deres er tilnærmet stock, om jeg ikke husker riktig så bruker de fxr med 80" motor også. De brukte belte før, men nå skjønner at kjede tåler mye mer for det de driver med. Herregud til og med en slapp 750 street rod kan gjøre det samme. Folk undervurderer hd motorer :[-X

Svar