Ett Skogstroll på MC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av FredrikE24 »

Liker tanken på sidevognmotorsykkel. Dessverre er det jo slik at Uraler som selges til en spiselig pris, er noen år gammel, og det kan forsiktig sies at kvaliteten og nøyaktigheten på produksjonen ikke var av den beste før en Østerriker kom inn i bildet og fikk oppgradert sykkelen noe, og fikk skikk på kvaliteten. En bekjent kjøpte en helt ny Ural rundt 2004-2005. Det første som måtte gjøres, var at motoren måtte i biter. Den var rett og slett "utslitt" fra fabrikk. Dårlig kompresjon og for store klaringer, for unøyaktig produksjon av enkeltdeler.
Den "ultimate" sidevognsykkel er muligens K1100LT/K100LT med sidevogn. Den blir man også kvitt når man ønsker det.

Når det gjelder en tilårskommen ADV-sykkel, så er R1100GS, eller R1150GS et godt valg. Går ikke spesielt godt, men de holder seg veldig bra.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av haakeik »

Kan ikke tenke meg noe tøffere sidevognmotorsykkel enn denne: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=103699175
Du må kanskje like å skru litt :D

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Først av alt: tusen hjertelig takk for ordene deres! Det gleder meg at disse innleggene mine gleder dere :twothumbs:


kjellv skrev: 28 okt 2018, 23:44 Fantastiske bilder, og like levende tekst som vanlig. Takk igjen for at du deler opplevelsene dine på en slik fortreffelig måte :prf
Når det gjelder T7.. Eicma om ei ukes tid, der får vi antakelig en beskjed om den er på markedet til neste sesong :thumleft
Hvis de ikke kommer ut med T7 til neste år vil de nok tape mange kunder til KTM. Begge to er jo sykler mange håpet skulle være tilgjengelige allerede i år, så nå har de ikke lov å holde på de lengre ;)


Bjerknez skrev: 29 okt 2018, 02:43 Meget underholdende lesning, og mange flotte bilder. Jeg har faktisk også litt sansen for sykkelen din. Den liksom ut som en slags klassisk tursykkel, men på den annen side ser dne også litt "badass" og rampete ut.

Keep up the goog work :)
Noen har kalt den for en huligan i dress - og jeg begynner å føle hvordan hornen i pannen blir lengre for hver tur. Snart er kanskje jeg like rampete som sykkelen min? :P

Olav K skrev: 29 okt 2018, 15:07 Det er svært få som evner å løfte kjøresuget mitt enda et hakk, men dine bilder og betraktninger gjør det i rikt monn.
Hver eneste gang!
Og himmel og hav så fin den sykkelen din er :)
og kult at du virkelig BRUKER DEN, og ikke bare har den til pynt.
Gleder meg allerede til neste sesong :-)
Selvfølgelig skal den brukes! Hva annars liksom? :knegg

Sakkle skrev: 29 okt 2018, 15:10 Jeg er veldig nysgjerrig på 790 Adv også. Må prøvekjøres til våren. Forhåpentligvis har den kommen til Norge da...
Ja, som nevnt så er det på tide med at både T7 og 790 Adv kommer nå, vi har ventet lenge nok!

FredrikE24 skrev: 29 okt 2018, 20:25 Liker tanken på sidevognmotorsykkel. Dessverre er det jo slik at Uraler som selges til en spiselig pris, er noen år gammel, og det kan forsiktig sies at kvaliteten og nøyaktigheten på produksjonen ikke var av den beste før en Østerriker kom inn i bildet og fikk oppgradert sykkelen noe, og fikk skikk på kvaliteten. En bekjent kjøpte en helt ny Ural rundt 2004-2005. Det første som måtte gjøres, var at motoren måtte i biter. Den var rett og slett "utslitt" fra fabrikk. Dårlig kompresjon og for store klaringer, for unøyaktig produksjon av enkeltdeler.
Den "ultimate" sidevognsykkel er muligens K1100LT/K100LT med sidevogn. Den blir man også kvitt når man ønsker det.

Når det gjelder en tilårskommen ADV-sykkel, så er R1100GS, eller R1150GS et godt valg. Går ikke spesielt godt, men de holder seg veldig bra.
Er i tvil om at en gammel Ural er pålitelig nok for at jeg skal skaffe en, og selv om jeg har sansen for de nye Ural'ene så koster de litt for mye for å kjøpe en som ekstra tursykkel :sk?
Blir ikke K1100LT og K100LT ganske så store med sidevogn? Blir litt på grensen til at jeg kanskje hadde vurdert en cabriolet istedet, men beror sikkert på størrelsen på sidevognen :) Det jeg i hvert fall er sikker på at jeg IKKE skal ha, er en Goldwing med sidevogn - det blir for dumt :roll
Men hvis jeg kjøper en tourer, så er det vel uansett godt opplegg for passasjerer, og da blir sidevogn mindre viktig.

Jeg har vert inne på de eldre GS'ene, men er redd for at det kanskje blir litt klønete for en passasjer på 70 år, å komme på/av grunnet høyden... Kanskje en R1100RT? Ikke de peneste syklene som finnes, men litt lavere i salen.

haakeik skrev: 29 okt 2018, 20:49 Kan ikke tenke meg noe tøffere sidevognmotorsykkel enn denne: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=103699175
Du må kanskje like å skru litt :D
Hadde jeg hatt kunnskap og samvittighet til å spandere de pengene på den sykkelen der, hadde jeg gjort det! Kan altfor lite om å skru, og sykkelen vil bli brukt for langturer, ikke kun solfylte søndagsturer... Men den er kjempeflott, det må jeg innrømme :thumleft En gang lengre frem i tid kanskje... :roll
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Kawagutten »

Må innrømme at du har mange fine bilder og beskrivelse av turer og må si at det ligner litt på meg. Jeg finner mine egne veier og tar gjerne med matpakke og kakao på tur 🙂
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Kawagutten skrev: 31 okt 2018, 03:00 Må innrømme at du har mange fine bilder og beskrivelse av turer og må si at det ligner litt på meg. Jeg finner mine egne veier og tar gjerne med matpakke og kakao på tur 🙂
Det er så utrolig gøy å svinge inn på nye veier, oppdage herlige omgivelser, og sette seg ved kanten til en liten innsjø, kanskje midt inne i skogen et sted, for å spise matpakken sin. Det går liksom ikke å bli på dårlig humør da :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Ronning »

Bra bilder asså. De tre høstfarge-bildene hadde jeg ramma inn og hengt i stua om jeg var deg.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Ronning skrev: 31 okt 2018, 10:31 Bra bilder asså. De tre høstfarge-bildene hadde jeg ramma inn og hengt i stua om jeg var deg.
Det var faktisk ikke en dum idé!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av mekkern »

Utrolig flotte bilder!

:prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

mekkern skrev: 31 okt 2018, 16:29 Utrolig flotte bilder!

:prf
Takk! :D
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av freddy123 »

Fantastisk flotte bilder, alltid en fryd å titte innom bloggen din for reisereferat og bilder.


Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av kjellv »

Hvor i all verden har Skogstrollet blitt av..?
En av de mest lesverdige blogger her inne ligger fortsatt i vinterdvale. Håper alt er bra med deg :-k

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

kjellv skrev: 04 jul 2019, 22:52 Hvor i all verden har Skogstrollet blitt av..?
En av de mest lesverdige blogger her inne ligger fortsatt i vinterdvale. Håper alt er bra med deg :-k
Jeg er her fortsatt jeg! :vs
Har derimot ikke fått tatt tak i bloggen min ennå i år... Har noen bilder fra turer og annet som må postes, referat blir det nok tynt med fra turene mine hittils, men skal prøve å bedre meg utover sommeren.

Utover det venter jeg på nye dekk til XSR'en, gått for Pirelli Scorpion Rally STR denne gang, bare for å teste :roll Honda'n min er nyservad og har fått nye dekk (TKC80) og ny kjede og drevpakke. Den gikk også igjennom kontrollen (i Sverige må motorsykler kontrolleres hvert 2.år) og er klar for nye eventyr.

Jeg har ikke noen sammenhengende sommerferie i år, og de ukene jeg har hatt/kommer å ha vil jeg til stor del være bortreist. Så jeg må være fornøyd meg de helgturer jeg klarer å få til. Har heller ikke blitt så mye kjøring i ukene, da jeg bor med gangavstand til jobb og været strengt tatt ikke har vært så fryktelig fristende for kveldsturer mange av ukedagene (ja, jeg savner varmen fra forrige sommer...). Det har mest blitt kjørt i helger og mange ganger har det vært retning Sverige. Håper at det tar seg opp i løpet av sommeren (både været og turfrekvensen) :)
Sist redigert av Skogstrollet den 05 jul 2019, 12:43, redigert 1 gang totalt.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Nomade »

Skogstrollet skrev: 05 jul 2019, 10:07
Utover det venter jeg på nye dekk til XSR'en, gått for Pirelly Scorpion Rally STR denne gang, bare for å teste :roll Honda'n min er nyservad og har fått nye dekk (TKC80) og ny kjede og drevpakke. Den gikk også igjennom kontrollen (i Sverige må motorsykler kontrolleres hvert 2.år) og er klar for nye eventyr.
Venter i spenning på rapport om de nye dekkene på CRF`en :) Hvor mange km på drevpakken?

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av werner »

Har akkurat bestilt slike dekk selv også. Blir spennende å høre erfaringer, og teste selv.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Nomade skrev: 05 jul 2019, 11:14
Skogstrollet skrev: 05 jul 2019, 10:07
Utover det venter jeg på nye dekk til XSR'en, gått for Pirelly Scorpion Rally STR denne gang, bare for å teste :roll Honda'n min er nyservad og har fått nye dekk (TKC80) og ny kjede og drevpakke. Den gikk også igjennom kontrollen (i Sverige må motorsykler kontrolleres hvert 2.år) og er klar for nye eventyr.
Venter i spenning på rapport om de nye dekkene på CRF`en :) Hvor mange km på drevpakken?
Ikke mange, mindre enn 6k km, og drevene var egentlig ikke slitt i det heletatt. Kjede derimot trengte å byttes, og da ble det hele pakken.
Dekkene er jeg foreløpig godt fornøyd med, men alt hadde nok vært bedre enn de slitte originaldekkene som sto på :roll


werner skrev: 05 jul 2019, 12:29 Har akkurat bestilt slike dekk selv også. Blir spennende å høre erfaringer, og teste selv.
:thumleft
Jeg gleder meg til å få teste de skikkelig.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Svar