xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Bjerknez »

Vet ikke helt hva jeg skal si....

Det eneste en 600R sykkel vil gi deg til fordel for den du har er så vidt jeg vet høyere turtall. Hvis det har med kostnad å gjøre så ville vertfall JEG valgt noe mer "spesielt" enn en 600 racer. Men vi tenker jo forskjellig. Uansett hva du velger så skal jeg nok hilse på deg hvis vi møtes på veien :vs

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av xyvind »

Nå har det seg sånn at jeg ikke greier å kvitte meg med bimmern :crazy: nå må jeg gi meg, jeg finner ikke noen annen sykkel uansett. Kommer ikke til å skje! :[-( får vanvittig dårlig samvittighet hver gang jeg prøver å bytte den ut :redface er alt for glad i den, den har alt jeg trenger og mere til. Nå gleder jeg meg allerede til våren, nye dekk og nye turer til og fra jobb :lol og forhåpentligvis litt flere turer, korte som lange :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av FredrikE24 »

Snakk om å vingle :crazy:

Jeg forstår veldig godt at du ikke gir slipp på Bimmern så lett! Det er jo Bimmer!!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av xyvind »

Skikkelig vinglete, I know. Tenker at jeg kunne hatt en litt enklere sykkel noen år, kanskje til barna mine er eldre og jeg har litt mer frihet til å kjøre mer sykkel.. men så tør jeg egentlig ikke kjøpe en sykkel med eldre teknologi heller, kanskje uten traction control og ABS. En kompis fikk sladd på bakhjulet på søndag og vræka sykkelen sin, og nesten seg selv også, i en ganske hard high side.. det satte en støkk i meg. Gikk heldigvis bra med han.

Så handler det om identitet også, ikke sant. Jeg føler bimmern og jeg hører sammen. Det høres sikkert teit ut. Tror jeg skal spare sykkelbytte til den dagen jeg har råd til å, om ikke oppgradere, så i hvert fall parere bimmern. Jeg er veldig svak for Ducati da, og en dag skal jeg nok eie en.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 11 okt 2018, 20:27 Skikkelig vinglete, I know. Tenker at jeg kunne hatt en litt enklere sykkel noen år, kanskje til barna mine er eldre og jeg har litt mer frihet til å kjøre mer sykkel.. men så tør jeg egentlig ikke kjøpe en sykkel med eldre teknologi heller, kanskje uten traction control og ABS. En kompis fikk sladd på bakhjulet på søndag og vræka sykkelen sin, og nesten seg selv også, i en ganske hard high side.. det satte en støkk i meg. Gikk heldigvis bra med han.

Så handler det om identitet også, ikke sant. Jeg føler bimmern og jeg hører sammen. Det høres sikkert teit ut. Tror jeg skal spare sykkelbytte til den dagen jeg har råd til å, om ikke oppgradere, så i hvert fall parere bimmern. Jeg er veldig svak for Ducati da, og en dag skal jeg nok eie en.
Haha... makan til vingling har jeg ikke sett siden jeg var dritings i mine yngre dager :lol

Å bytte ut Bimmern med en "sur" 600R sykkel vil bli en gedigen nedtur tror jeg. Bimmern er og blir en veldig god sykkel, og faktisk litt fornuftig også med tanke på pris. Mye morro for pengene :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Stian87 »

Hahaha :lol

Fornuftig fyr du Øyvind :D

Hva dlags Ducati er det du eventuelt kunne tenke deg da? Selv etter mine opplevelser med dem er jeg fortsatt svak for dem selv. :roll
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå meg på tankegangen til xyvind vedrørende sykkelbytte i det hele tatt. Jeg trodde jeg fikk pratet han til fornuft sistgang han fikk et lignende innfall, men her trår han jaggu meg til igjen :lol

Jeg forstår hvis du vil ha noe annet og sykkelbytte er jo en morsom greie, men å bytte ut en nesten flungende ny S1000R med en eldra plastracer i 600 segmentet er i mitt hode totalt riv ruskende galt. Så sant man da ikke har planer om å trene mye på bane etc. Da hadde jeg nok forstått det.

Jeg har kjørt en 600R sykkel å jeg kan si med en gang at dette overhodet ikke føltes som noen drøm. Ikke synes jeg dem er noe tøffe heller. (bortsett fra noen helt nye).

Driver jo og vurderer sykkelbytte selv, men det er ikke fordi Bimmern blir "for mye" for meg. Man lever kun en gang og så lenge jeg ikke tør og hive meg på Ducati bølgen, så er Speed Triple det nermeste jeg kommer med tanke på design og utseende i den klassen.

Bimmern er for all del en kanonflott sykkel. En skalpell på to hjul. Men det er nesten så jeg synes den blir litt for klinisk og "perfekt". Jeg vil ha noe som gir meg bedre komfort og litt flottere utseende. Men enkel svingarm, to potter under salen, LED hovedlys, 5" TFT fargedisplay, 5 kjøremoduser, varmeholker, quickshifter, Øhlins dempere, Cruise Control, samt litt vassere lyd gjør at jeg gjerne vil betale 30.000 spenn mindre for en Speed Triple RS kontra enda en S1000R. :redface

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av xyvind »

Jeg skjønner meg ikke på deg heller

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 12 okt 2018, 07:11 Jeg skjønner meg ikke på deg heller Bilde
Haha, jeg kan leve med det :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av xyvind »

Greia er vel at jeg alltid har likt såkalte R-sykler, sportssykler med kåpe. Ikke noe mer hokus pokus enn det

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 12 okt 2018, 08:18 Greia er vel at jeg alltid har likt såkalte R-sykler, sportssykler med kåpe. Ikke noe mer hokus pokus enn det Bilde
Har ikke noen problemer med å se den, men når du har en S1000R, så ville jeg nå heller gått for S1000RR så får du kanskje en opptur med tanke på motor i tillegg. Jeg ser jo den økonomiske biten her så klart, men hvis jeg måtte svelge noen kameler bare for at sykkelen skal ha kåpe, så ville jeg nok heller behold S1000R'en.

Jeg tror du vil savne mye av egenskapene til S1000R og jeg tror også du vil angre på sikt. Men for all del, egne erfaringer blir man klokest av :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Bjerknez »

Det viktigste av alt er tross alt at vi har den sykkelen vi mener er perfekt selv. Jeg har vertfall trufet blink hver gang og kommer nok til å gjøre det i fremtiden også :knegg

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Ronning »

En annen motorkarakteristikk er nå alltid morsomt å prøve spør dere meg. Så får man heller finne ut av hvordan det passer sin egen kjørestil. Trenger ikke automatisk å være nedtur å gå ned i kubikk og effekt.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Bjerknez »

Ronning skrev: 12 okt 2018, 09:16 En annen motorkarakteristikk er nå alltid morsomt å prøve spør dere meg. Så får man heller finne ut av hvordan det passer sin egen kjørestil. Trenger ikke automatisk å være nedtur å gå ned i kubikk og effekt.
Jeg har jo eid en Street Triple R tidligere og likte den motorkarakteristikken veldig godt. Ikke minst likte jeg lyden og balansen. S1000R er mer ett "tog" i forhold.

Jeg mener at triple er det beste fra begge verdener. Prisen er god, alt av utstyr, tøft utseende, bedre komfort, bedre lyd etc. Så kan jeg fint leve med litt mindre toppeffekt. Jeg er forholdsvis sikker på at jeg kommer til å trives på denne. Akkurat nå finnes det ingen andre kandidater i det hele tatt. SuperDuke er nærmest, men prisen rettferdigjør ikke hva man får...mener jeg.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 12 okt 2018, 09:23
Ronning skrev: 12 okt 2018, 09:16 En annen motorkarakteristikk er nå alltid morsomt å prøve spør dere meg. Så får man heller finne ut av hvordan det passer sin egen kjørestil. Trenger ikke automatisk å være nedtur å gå ned i kubikk og effekt.
Jeg har jo eid en Street Triple R tidligere og likte den motorkarakteristikken veldig godt. Ikke minst likte jeg lyden og balansen. S1000R er mer ett "tog" i forhold.

Jeg mener at triple er det beste fra begge verdener. Prisen er god, alt av utstyr, tøft utseende, bedre komfort, bedre lyd etc. Så kan jeg fint leve med litt mindre toppeffekt. Jeg er forholdsvis sikker på at jeg kommer til å trives på denne. Akkurat nå finnes det ingen andre kandidater i det hele tatt. SuperDuke er nærmest, men prisen rettferdigjør ikke hva man får...mener jeg.
Kjøp en lite brukt Duke da, eller en demo
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Låst