Kawasaki z750 2007 plombering
Kawasaki z750 2007 plombering
Har hatt en velt med sykkelen min, jeg er litt redd for å involvere forsikringsselskapet fordi sykkelen er fulleffekt. Noen som har erfaring med dette eller som eventuelt vet hvordan jeg kan plombere ned sykkelen?
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Står den som fulleffekt i vognkortet? I så fall har det vel lite å si ift. forsikringsselskapet om du plomberer...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Den er registrert med 34 hester
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Det enkle svaret her er at du ikke involverer forsikringsselskapet. Du har valgt å kjøre "uforsikret" og må ta konsekvensene. Hvorfor du i det hele tatt har betalt for en (kasko) forsikring du ikke kan bruke er jo et annet spørsmål.
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Har aldri hørt at de tar effektmåling/benkekjøring ved kaskoskade. 99,99% sikker på at det der går helt fint
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Dette svaret hjelper meg vel egentlig ingenting, men takk for innspillet
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Verkstedet jeg har snakket med ga meg noen lunde samme svar, takk!KawaKjetil skrev: ↑03 sep 2018, 09:56 Har aldri hørt at de tar effektmåling/benkekjøring ved kaskoskade. 99,99% sikker på at det der går helt fint
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Tja. Hvis du blir tatt for forsikringssvindel så kom ikke å si at jeg ikke prøvde å hjelpe ihvertfall.Skogstur skrev: ↑03 sep 2018, 09:58Dette svaret hjelper meg vel egentlig ingenting, men takk for innspillet
Det ligger vel litt i korta her at jeg ikke har helt sansen for at vi andre skal betale for en skade du i utgangspunktetet ikke var forsikret for men har tenk å lure til deg utbetaling for.
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
*Dobbeltpost*
- Bjerknez
- Innlegg: 23038
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Jeg må nok si meg enig med Rune75 her.
Dette er forsikringssvindel og du spør i tillegg i et åpent forum hvordan du kan sno deg unna. Jeg betaler nok i forsikringspremie som jeg gjør og da er det faktisk litt provoserende når andre turer frem som om dette var noe helt hverdagslig å gjøre. Jeg er sikker på at de som gjør dette åpenbart ikke anser det som svindel heller... Helt merkelig.
Når det er sagt så sier jeg ikke at skaden på sykkelen din bør ha noen sammenheng med den økte motorytelsen, men du har nå uansett betalt for lite penger i premie i forhold til hva du har kjørt.
Dette er forsikringssvindel og du spør i tillegg i et åpent forum hvordan du kan sno deg unna. Jeg betaler nok i forsikringspremie som jeg gjør og da er det faktisk litt provoserende når andre turer frem som om dette var noe helt hverdagslig å gjøre. Jeg er sikker på at de som gjør dette åpenbart ikke anser det som svindel heller... Helt merkelig.
Når det er sagt så sier jeg ikke at skaden på sykkelen din bør ha noen sammenheng med den økte motorytelsen, men du har nå uansett betalt for lite penger i premie i forhold til hva du har kjørt.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
"Plomben" på moderne sykler med innsprut er stort sett elektronisk. Fiks kan være å bytte eller omprogrammere ecu. Begge deler krever attestasjon fra forhandler/importør for å få oppdatert dette i vognkort.
Kanske ikke smart å kødde det mer til ved å oppdatere vognkortet og forsikringen etter at skaden har inntruffet?
Ta det som en mann. Du er nok ikke uten forsikring, men du må minst fovente en forhøyet premie. Som forsikringskunde står du nok litt lavt i kurs hvis du går den veien.
Kanske ikke smart å kødde det mer til ved å oppdatere vognkortet og forsikringen etter at skaden har inntruffet?
Ta det som en mann. Du er nok ikke uten forsikring, men du må minst fovente en forhøyet premie. Som forsikringskunde står du nok litt lavt i kurs hvis du går den veien.
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Vil bare gjøre det klart at jeg ikke spør om noens mening angående forsikringssvindel.
Om noen har erfaring med hvordan plomberingen utføres, eller har vært i samme situasjon selv vil jeg gjerne ha feedback på det. :)
Om noen har erfaring med hvordan plomberingen utføres, eller har vært i samme situasjon selv vil jeg gjerne ha feedback på det. :)
-
- Innlegg: 7613
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Siden man vet sykkeltype-årsmodell og ca tidsramme så kan en jo håpe forsikringsselskapet finner eier og skadetilfelle...siden verkstedet er informert om mulig svindel vil nok selskapet også vurdere å avslutte avtaler med det aktuelle verkstedet også hvis de bidrar til svindelen...
Ugyldig førerrett er dessverre "bare " bot på 10000kr første gang, sist jeg sjekket.
men skade kan jo fixe et beslag pga paragraf 3...
Hater svindlere-håper det ikke løser seg.
Ugyldig førerrett er dessverre "bare " bot på 10000kr første gang, sist jeg sjekket.
men skade kan jo fixe et beslag pga paragraf 3...
Hater svindlere-håper det ikke løser seg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 23038
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Dessuten skal skadene være relativt omfattende før det blir mer lønnsomt å bruke forsikringen. Tap av bonus samt egenandel svir ganske bra. Jeg veltet med min splitter nye BMW S1000R og skadene kom på totalt 6.000,- (+-)(Hvis jeg gjorde det selv). Å blande inn forsikringsselskapet for slike summer er normalt sett dårlig butikk. 4.000,- i egenandel og tapt bonus gjør at det blir mer lønnsomt å betale selv.
Så parer man heller forsikringen til den dagen man virkelig skader sykkelen.
Men som nevnt... Det at du spør i tråden her om hvordan du skal plombere sykkelen etter en skade er nettopp og be om hjelp til å lure forsikringsselskapet. Noe som er litt i overkant provoserende. Det finnes unge motorsyklister som betaler 50.000 kr. i året for å kjøre drømmesykkelen. Har du ikke penger til å forsikre sykkelen du kjører, så ville jeg nok heller kjøpt meg en tråsykkel.
Så parer man heller forsikringen til den dagen man virkelig skader sykkelen.
Men som nevnt... Det at du spør i tråden her om hvordan du skal plombere sykkelen etter en skade er nettopp og be om hjelp til å lure forsikringsselskapet. Noe som er litt i overkant provoserende. Det finnes unge motorsyklister som betaler 50.000 kr. i året for å kjøre drømmesykkelen. Har du ikke penger til å forsikre sykkelen du kjører, så ville jeg nok heller kjøpt meg en tråsykkel.