Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 29 aug 2018, 15:37 Hvor mye irriterer du deg over dette i forhold til andre ting da?
Sammenligna med mye annet er det ganske ille!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Mener du "sammenlignet"?

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Sakkle »

Dansekris skrev: 29 aug 2018, 15:40
Bjerknez skrev: 29 aug 2018, 15:37 Hvor mye irriterer du deg over dette i forhold til andre ting da?
Sammenligna med mye annet er det ganske ille!
I forhold til mye annet? :crazy:
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er ingen Norsk ekspert selv... men når jeg ser noen skriver "Hvordan bil har du?" så kjenner jeg det knyter seg inni meg ja...

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 29 aug 2018, 15:49 Jeg er ingen Norsk ekspert selv... men når jeg ser noen skriver "Hvordan bil har du?" så kjenner jeg det knyter seg inni meg ja...
Hehe, norskekspert*

Det finnes faktisk en enda verre en enn den der, og det er "Hvem bil har du?".

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 29 aug 2018, 15:49 Jeg er ingen Norsk ekspert selv... men når jeg ser noen skriver "Hvordan bil har du?" så kjenner jeg det knyter seg inni meg ja...
Er du ingen norskekspert eller ingen norsk ekspert? (EDIT: Dansekris var kjappere enn meg her)

Eller la du ut den fella med viten og vilje...?

Der jeg kommer fra sier vi "Åssen bil har du?". Vi kaller det dialekt. Norsk er forøvrig ikke unikt når det kommer til slike irritasjonsmomenter. Jeg blir gal av å lese, særlig amerikanere, som skriver "Should of" istedenfor "Should have". De vet ikke en gang at det er feil. Men når nok mennesker sier noe feil over lang nok tid, havner det til slutt i ordboka som korrekt språk.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Juicebox »

Ja, folk som ikke skjønner hensikten med venstrefilen og folk som også ligger og cruiser i midtre filen på 3-felts motorvei.
Norsk kjørekultur irriterer meg.

Denne videoen irriterer meg som faen
https://www.youtube.com/watch?v=uej9Gidkb_c

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av gsx750_80 »

Ikke grenseløs irritasjon, men: Jeg fikk skiftet kjede og drev i dag, samt olje og filter. Kawasaki 250. 5000 er nok.. Men: Motoren tar 1.6 liter olje. Jeg har betalt for 2 liter, så jeg etter hjemkomst.

Tok storservice med ventilkontroll for 4108 NOK hos Northbike i Sundsvall. Det var under halv pris av det et verksted i Trøndelag skulle ha. Satser på Sverigetur igjen, neste gang..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av FredrikE24 »

Juicebox skrev: 29 aug 2018, 17:03 Denne videoen irriterer meg som faen
https://www.youtube.com/watch?v=uej9Gidkb_c
Ditto.. Jeg blir så utrolig irritert på den journalisten og hans kjørekunnskaper. Han speiler på mange måter veldig mange Norske bilister. Ligger og cruiser i venstre felt i sin egen lille boble i 150-160km/t og synes det er "rart" kjørelæreren påpeker det.

Når jeg banker Autobahn så tar jeg på meg Autobahnhatten og bruker mer bakspeil enn frontruta til å se noen ganger føler jeg. Må følge med hele tida skal man gjøre det hele smidig for andre og seg selv.

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Lauri »

...femti-åringer på Harley som ikke gidder å løfte handa til plikt-hilsen.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Stian87 »

Dansekris skrev: 29 aug 2018, 15:34 Jeg irriterer meg veldig over at folk ikke behersker "i forhold til". Dette har blitt så vanlig i dagligtalen at jeg blir sprø. De verste er våre folkevalgte, men jeg ser og hører det overalt.
Hah og dette folk som ligger og slumrer i venstre er helt fantastisk irriterende. Samme med særskrivingsfeil :evil
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Dansekris »

FredrikE24 skrev: 29 aug 2018, 19:56
Juicebox skrev: 29 aug 2018, 17:03 Denne videoen irriterer meg som faen
https://www.youtube.com/watch?v=uej9Gidkb_c
Ditto.. Jeg blir så utrolig irritert på den journalisten og hans kjørekunnskaper. Han speiler på mange måter veldig mange Norske bilister. Ligger og cruiser i venstre felt i sin egen lille boble i 150-160km/t og synes det er "rart" kjørelæreren påpeker det.

Når jeg banker Autobahn så tar jeg på meg Autobahnhatten og bruker mer bakspeil enn frontruta til å se noen ganger føler jeg. Må følge med hele tida skal man gjøre det hele smidig for andre og seg selv.
Men, si at jeg ligger i venstrefila på E18. Fartsgrensa er 80 og jeg ligger i 110. Plutselig legger det seg en varebil (det er alltid en varebil!) i ræva på meg og SKAL forbi, selv om jeg ligger godt over fartsgrensa. Det er biler i midtre felt som jeg passerer mens jeg ligger i 110.

Er da det fortsatt min plikt å vike for han som kommer bak, selv om jeg ligger såpass mye over?

Kjørte hele Autobahn fra sør til nord i sommer og det er klart det er noe annet når man har fri fartsgrense. Vi opplevde aldri at det kom biler i 200++ i venstre fil.

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Lauri »

Dansekris skrev: 30 aug 2018, 09:33
[...]

Men, si at jeg ligger i venstrefila på E18. Fartsgrensa er 80 og jeg ligger i 110. Plutselig legger det seg en varebil (det er alltid en varebil!) i ræva på meg og SKAL forbi, selv om jeg ligger godt over fartsgrensa. Det er biler i midtre felt som jeg passerer mens jeg ligger i 110.

Er da det fortsatt min plikt å vike for han som kommer bak, selv om jeg ligger såpass mye over?

[...]
Sjølsagt... sjølsagt skal du vike og slippe varebilen forbi.

Unntaket må være at du blir Mor Theresa og vil beskytte oss andre mot de farer varebilen kan lage med sin høye fart.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av cannon »

Dansekris skrev: 30 aug 2018, 09:33
FredrikE24 skrev: 29 aug 2018, 19:56
Juicebox skrev: 29 aug 2018, 17:03 Denne videoen irriterer meg som faen
https://www.youtube.com/watch?v=uej9Gidkb_c
Ditto.. Jeg blir så utrolig irritert på den journalisten og hans kjørekunnskaper. Han speiler på mange måter veldig mange Norske bilister. Ligger og cruiser i venstre felt i sin egen lille boble i 150-160km/t og synes det er "rart" kjørelæreren påpeker det.

Når jeg banker Autobahn så tar jeg på meg Autobahnhatten og bruker mer bakspeil enn frontruta til å se noen ganger føler jeg. Må følge med hele tida skal man gjøre det hele smidig for andre og seg selv.
Men, si at jeg ligger i venstrefila på E18. Fartsgrensa er 80 og jeg ligger i 110. Plutselig legger det seg en varebil (det er alltid en varebil!) i ræva på meg og SKAL forbi, selv om jeg ligger godt over fartsgrensa. Det er biler i midtre felt som jeg passerer mens jeg ligger i 110.

Er da det fortsatt min plikt å vike for han som kommer bak, selv om jeg ligger såpass mye over?

Kjørte hele Autobahn fra sør til nord i sommer og det er klart det er noe annet når man har fri fartsgrense. Vi opplevde aldri at det kom biler i 200++ i venstre fil.
Din holdning til at akkurat den farten du har valgt skal gjelde for de som kommer bak er akkurat det som er mest irriterende for meg i trafikken. Ja! Du skal vike for høyere fart bakfra i venstre felt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Enig. Spiller liten trille hvilken fart jeg ligger i i venstre felt. Kommer det en bak meg i høy fart (eller i høyere hastighet enn meg) så viker jeg av ren refleks. Jeg legger jeg meg inn i høyre fil, og hvis der er bil der allerede så gir jeg litt gass for å legge meg inn forran den. Evt. bremser ned og legger meg bak, hvis ikke bilen bak er alt for nærme eller det skaper en farlig situasjon.

Hvis man bruker speilet så ser man jo i god tid om en bil nærmer seg og kan handle der etter.

Svar