Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018

Legg inn av FredrikE24 »

Ikke noe å bry seg om. Det er en ekspansjonstank. Mao vil man se variasjoner av nivå i denne tanken. Selv har jeg bare en skvett i min, men vet at jeg fylte kjølesystemet med korrekt mengde sist jeg hadde ute raddisene. Sålenge det er litt væske der, som varierer med kjølevæsketemp. Så skal man være fornøyd synes jeg.

Fyller man opp denne tanken vil den omsider renne over ved høye temperaturer og bare renne ut overløpet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018

Legg inn av Bjerknez »

Prøv og start sykkelen og la den gå litt og sjekk nivået underveis. :)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018

Legg inn av lasse_hansen »

Jeg skal sjekke dette neste gang Bjerknez :thumleft
Men har slått mæ til ro med at så lenge det er noe væske i tanken så er det greit :twothumbs:

motybana
Innlegg: 17
Registrert: 04 jun 2015, 00:11
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke R - 2017
Sted: Tønsberg

Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018

Legg inn av motybana »

Kjøpte meg 2017 modellen når den kom ut, kjørt ca 10k med den nå. Har ikke hatt noe problem med motorten, men har vært noen barnesykdommer. Har byttet frontlykt, displayet, blinklys sluttet og fungere, engine failure lys kom et par ganger. Sykkelen ble sendt inn til forhandler og de fikset alt. Det har også vært noen recalls ifra KTM. (calipper forran og oljetrykkpumpa. Dette burde du høre med forhandler om har kommet på 2018mod, for de sa ikke ifra til meg før jeg skulle ha den på service)

Etter dem fikset alt dette kan jeg ikke si at jeg er noe annet enn strålende fornøyd, er jo forsåvidt vanlig med litt sykdommer på en "ny" modell når de har oppgradert den såppass ifra 16mod.

Kan annbefale alt ifra Evotech, har kjøpt de tmeste av katalogen der.

Jeg sendte min rett på tuning og mapping etter innkjøringsperioden. Fjernet katalysator og satt på rottweiler luftfilter boks. Sykkelen ble mye mer smooth igjennom hele registeret, pluss litt ekstra hk på hjulet. Og lyden ble MYE bedre, er ikke mye en slipon har og si sålenge du har på katalysatoren.

DB-killeren i acra potta er ganske vanslig og fjerne, jeg fikk forhandler til å gjøre dette. de fortalte at mekanikeren hadde brukt over 1t på å klare å få den ut. Men du må av med potta og kutte vekk punktsveisen og ta et kosteskaft og slå med hammer inn fra baksiden.da kommer den etter hvert =)
Braaaaptastic!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018

Legg inn av lasse_hansen »

Hei sann folkens, og godt nyttår til dere alle! :twothumbs: :thumleft
Håper alle har hatt en fin julefeiring, og nyttårsfeiring.

Selv har jeg vært veldig lite aktiv her på siden den siste tiden, men skal nå prøve å få en endring på dette :prf

Nå skal det leses igjennom gamle og nye tråder som jeg ikke har fått med meg på en stund.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018

Legg inn av lasse_hansen »

Jeg får vel nevne at i går så kjøpte jeg ny sykkel. KTM 1290 R Superduke`n blir byttet inn til fordel for en ny Kawasaki Z H2 Supercharged 2020. Når jeg får den er noe usikkert, men kontrakt er underskrevet, og den er forhåndsbestilt og ble informert om levering rundt mars/april kanskje. Kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg som en unge etter å få testet denne sykkelen. :prf Ingenting er som lyden av en kompressormatet mc motor :twothumbs:
Veldig spent på hvordan det er å kjøre en nakensykkel med såpass krefter uten noe særlig form for kåpe og sånt.

Er det noen her som har vært borti Kawasaki sine supercharged motorer før? Veldig spent ettersom dette er en helt ny sykkel for i år. :D
Kawasaki Z H2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018

Legg inn av Olav K »

:O WOW, hva mer kan man si enn GRATULERER :O

Men det er vel stort sett det eneste som banker SuperDuken i ytelse!?

Rørleggerbutikken går bra skjønner jeg :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018

Legg inn av lasse_hansen »

Takk for det Olav K. Den er nok litt vassere enn duken min i ytelse ja. Og så ser den ekstremt tøff ut synes nå jeg, og den supercharge lyden, ja den gleder jeg meg stort til :D

KawaKjetil

Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018

Legg inn av KawaKjetil »

Gratulerer med hyperpotent gateræser :thumleft
Har testet H2SX, og den var meget hissig. Det ble bakhjul på alle gir. Kjører ZZR til daglig som faktisk er raskere, men H2 imponerte ihvertfall slik det føltes og opplevdes. Og quickshift gjorde den ikke tregere. God flyt i girkassen, og det er en fordel på svingete veier har jeg opplevd når jeg kjører sammen med RR kompisene.
Lykke til i 2020 sesongen, du har noe å glede deg til!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Jo takk for det KawaKjetil. Jeg har aldri testet en supercharged sykkel. Men H2SXèn virka bra ja. Gleder meg ikke mindre nå. hehe.
Veldig spent på hvordan quickshifteren vil fungere, har jo quickshifter på ktmèn å, men må si jeg bruker for det meste clutch, da det føles rart ut å gire uten å bruke clutch, hehe. Selv om det helt sikkert går bra.

Regner med, og håper på mye kjøring i 2020, kontra 2019, da ble det ganske lite mc kjøring ettersom man har jo både hus og sånt som skal holdes ved like også :crazy:

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av overlay »

Gratulerer med ny sykkel :)
Er det noe ved 1290 utenom at den ikke har supercharger som gjør at du vil bytte? :p

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

takk for det overlay. Hmm, Var egentlig veldig fornøyd med KTMèn.. Men når jeg så z H2èn så ble jeg forelsket med engang, har tittet på den siden den ble vist frem av kawasaki for første gang, og det at den har supercharger gjør ikke valget vanskeligere.. Og så tenkte jeg, hvis jeg skal bytte sykkel, så måtte jeg bytte til noe som var litt "bedre" om man kan kalle det det. Ikke misforstå, ktmèn er veldig flott og fin, har motor som er mer enn nok for min kjøring. Men bare lyden av en kompressormatet motor sier sitt i mine ører :D og sist men ikke minst, KTM forhandler ligger ca 1t unna, kontra Kawasaki forhandler som ligger 10min unna.
Og så har jo KTM "bare" 3års garanti, mens Kawasaki har 5år. Så ktmèn har siste året med garanti nå.

Planen var egentlig å ha ktmèn noen år til, men ting snur fort når man er innom den lokale mc sjappa og bare "titter".. :D

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av overlay »

Det med at man må til Spinnin Wheel er kjedelig, derfor jeg er litt reservert mot å kjøpe sykkel som ikke har forhandler i Fredrikstad/Sarp.

Men det blir samme forhandler nå som gjorde at du dro til Mysen sist? :P

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av Jompa »

Oi, fy fader for et råskinn av en sykkel !!
Gratulerer !
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

tunmag
Innlegg: 39
Registrert: 25 mai 2015, 11:08
Motorsykkelen din: Husqvarna SMR511
Sted: Ryfylke

Re: Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av tunmag »

Gratulerer med ny sykkel :thumleft

Går og vurdere det samme selv, bytte ut min 16 modell 1290 me ZH2 men vil prøvesitte Zen først før jeg eventuelt skriver under. Sitter som en konge på Superduken og bytter ikke med mindre kawaen er like bra :P

Planer for kawaen da?

Svar