Italienske skjønnheter!
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
Alt var klart for en flott kjøredag. Men efter noen sekunder fikk vi rusk i forgasseren, og dermed var det stopp. Morfar hadde ikke med tilstrekkelig med verktøy til å få det ordnet ute i det fri. Min lille italienske frøken tok det pent, selv om hun hadde gledet seg veldig.
En viktig grunn til at jeg fyrer opp under MC-kjøringen hennes, er at kjønnsrollemønstrene her i Italia er gammeldagse i forhold til hva vi er vant til fra i Norge.
Derfor var det veldig flott at vi også traff denne italienske skjønnheten på banen! Jeg kunne se at min Livia fikk et skikkelig forbilde her.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
Har aldri slått meg at Maserati engang i tiden lagde noen smekre motorsykler. Ikke før jeg fant disse på et utenlandsk forum jeg ofte er innom.
Liker disse, jeg !
Ikke spør om type og årsmodell. Blir svar skyldig, helt klart.
Men at begge er italienske skjønnheter kan det vel ikke være noen tvil om
Liker disse, jeg !
Ikke spør om type og årsmodell. Blir svar skyldig, helt klart.
Men at begge er italienske skjønnheter kan det vel ikke være noen tvil om
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
To flotte klassiske italienere :) .
Liten tvil her hvem jeg ville valgt om jeg hadde hatt muligheten:
Liten tvil her hvem jeg ville valgt om jeg hadde hatt muligheten:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kjellrf
- Innlegg: 1601
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Italienske skjønnheter!
Og jeg som var i en garasje i går, med en nydelig Ducati 125 Turismo fra 1957...
Uten å ta bilde. Har jo sett den endel ganger. Og så stod det en Paso der også...
Uten å ta bilde. Har jo sett den endel ganger. Og så stod det en Paso der også...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
Hva skal man si...Kjellrf skrev:Og jeg som var i en garasje i går, med en nydelig Ducati 125 Turismo fra 1957...
Uten å ta bilde. Har jo sett den endel ganger. Og så stod det en Paso der også...
at det er utilgivelig?
Men kanskje ikke uopprettelig?
Tilbake til garasjen for å fotografere
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kjellrf
- Innlegg: 1601
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Italienske skjønnheter!
Skal huske det neste gang. Står en flott Cucciolo der også...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
Ah...!
Endelig en flott ny Moto Morini kreasjon:
http://motomorini.eu/en/milano-limited-edition/
Men fortsatt ingen Moto Morini importør i Norge...
Skulle man likevel få uimotsåelig lyst så finnes det selvfølgelig muligheter for å få en slik inn i landet via andre kanaler :) .
Antallet er begrenset til 30 stk., ser det det ut som. Sikkert solgt alle sammen allerede...
Stilig skjønnhet ! I hvert fall i mine øyne:
Endelig en flott ny Moto Morini kreasjon:
http://motomorini.eu/en/milano-limited-edition/
Men fortsatt ingen Moto Morini importør i Norge...
Skulle man likevel få uimotsåelig lyst så finnes det selvfølgelig muligheter for å få en slik inn i landet via andre kanaler :) .
Antallet er begrenset til 30 stk., ser det det ut som. Sikkert solgt alle sammen allerede...
Stilig skjønnhet ! I hvert fall i mine øyne:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- JanK
- Innlegg: 726
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
Jeg har kontakter hos Moto Morini og kan kjøpe syklene rett fra fabrikken hvis noen skulle være interessert, levert på døra selvsagt.AJ skrev: ↑20 aug 2018, 10:58 Ah...!
Endelig en flott ny Moto Morini kreasjon:
http://motomorini.eu/en/milano-limited-edition/
Men fortsatt ingen Moto Morini importør i Norge...
Skulle man likevel få uimotsåelig lyst så finnes det selvfølgelig muligheter for å få en slik inn i landet via andre kanaler :) .
Antallet er begrenset til 30 stk., ser det det ut som. Sikkert solgt alle sammen allerede...
Stilig skjønnhet ! I hvert fall i mine øyne:
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
Hadde man bare hatt ubegrenset med kronasjer...
Mye man får lyst på. Særlig når slike nyheter dukker opp
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- JanK
- Innlegg: 726
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
De selger nok dessverre ikke som nystekte pizza'er, så man kan nok få en god deal om man møter opp utenfor fabrikken med en koffert full av oljepenger....
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
Hva med en slik til 2020-sesongen ?
Konseptesykkelen fra MV Agusta skal visstnok være klar siste halvdel av 2019.
En blendende italiensk moderne retro-skjønnhet !
Konseptesykkelen fra MV Agusta skal visstnok være klar siste halvdel av 2019.
En blendende italiensk moderne retro-skjønnhet !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Italienske skjønnheter!
Hei!
Jeg har virkelig sansen for italienske sykler, spesielt MV Augusta. Men hvordan stiler det seg å kjøpe en slik sykkel og eie den her i selveste Norge. Det går jo ikke fryktelig mange av disse og deletilgangen kan vel ikke måle seg med andre velkjente merker.
Men det er noe med sjelen i disse syklene som rører hjertet mitt. Men jeg skrir ikke selv, så jeg ønsker ikke å "drite" på draget ved å kjøpe meg en hvis jeg står ovenfor at det blir vanskelig å få tak i deler ifm service etc. Servicekostnadene er en annen ting. Er de mye dyrere å ha service på enn andre, for eks Kawasaki sykler?
Det er spesielt Rivale 800 jeg har i søkelyset nå om dagen :)
Jeg har virkelig sansen for italienske sykler, spesielt MV Augusta. Men hvordan stiler det seg å kjøpe en slik sykkel og eie den her i selveste Norge. Det går jo ikke fryktelig mange av disse og deletilgangen kan vel ikke måle seg med andre velkjente merker.
Men det er noe med sjelen i disse syklene som rører hjertet mitt. Men jeg skrir ikke selv, så jeg ønsker ikke å "drite" på draget ved å kjøpe meg en hvis jeg står ovenfor at det blir vanskelig å få tak i deler ifm service etc. Servicekostnadene er en annen ting. Er de mye dyrere å ha service på enn andre, for eks Kawasaki sykler?
Det er spesielt Rivale 800 jeg har i søkelyset nå om dagen :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Italienske skjønnheter!
Kombinasjonen med en ganske stiv pris og få verksteder er nok med på og dra salget på Agusta ned. Kvaliteten vet jeg lite om, men de som kjøper en slik sykkel kjøper den i hovedsak grunnet designet tror jeg og er villig til å betale ut av nesen for dette.Nicolay skrev: ↑07 nov 2018, 14:17 Hei!
Jeg har virkelig sansen for italienske sykler, spesielt MV Augusta. Men hvordan stiler det seg å kjøpe en slik sykkel og eie den her i selveste Norge. Det går jo ikke fryktelig mange av disse og deletilgangen kan vel ikke måle seg med andre velkjente merker.
Men det er noe med sjelen i disse syklene som rører hjertet mitt. Men jeg skrir ikke selv, så jeg ønsker ikke å "drite" på draget ved å kjøpe meg en hvis jeg står ovenfor at det blir vanskelig å få tak i deler ifm service etc. Servicekostnadene er en annen ting. Er de mye dyrere å ha service på enn andre, for eks Kawasaki sykler?
Det er spesielt Rivale 800 jeg har i søkelyset nå om dagen :)
Helt greit, og hver sin smak :)
Tøffe er dem vertfall!
Re: Italienske skjønnheter!
Noen her som har kjøremessig erfaring fra rivale 800, samt erfaring rundt kvalitet/driftsikkerhet? :)
Men ja, fornuften tilsier at jeg burde gå for annet, noe jeg foreløpig følger :)
Men ja, fornuften tilsier at jeg burde gå for annet, noe jeg foreløpig følger :)