Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Barbarozza »

Jeg skal ikke uttale meg om vogntog og oppførsel, jeg har ingen statistikk eller empiri, og da blir det desverre synsing. Men rent mennesklig ser vi det vi vil se, og vi gjentar gjerne ting og hører også gjerne på de som er mest enige med oss. Det vi veit er at Norge er antagelig det tryggeste landet mht trafikk.Poenget mitt er vel så mye å få fram at det skjer mye rart blant nordmenn også. Inkl motorsyklister. Derfor bør vi kanskje gå litt stille i dørene noen ggr.
Memento mori

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Stian87 »

Enig med Barbarozza, det er litt for enkelt å mene at utenlandske sjåfører eller utenlandske selskaper er dårligere enn norske. At det er enkelte ting utenlandske sjåfører kanskje er dårlig på tviler jeg ikke på, f.eks. kjøre på vinterføre. Men har opplevd drøssevis av ekle episoder med norskregistrerte biler, om sjåføren var norsk er jo selvfølgelig vanskelig å si.

Hva Norsk Lastebileier-forbund måtte mene er vel ikke akkurat noe man kan ta for fakta, de har sin agenda.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Bjerknez »

Dette er ikke bare noe jeg mener, men det er noe jeg har opplevd. JEG har opplevd at norske vogntogsjåfører er mer "oppegående" i trafikken enn utenlndsregistrerte vogntog.

Hva andre opplever for være opp til dem.

Jeg sier da altså ikke at det bastant er slik, men jeg sier at det er slik jeg har opplevd det så langt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av AJ »

Stian87 skrev: 07 aug 2018, 14:40 Hva Norsk Lastebileier-forbund måtte mene er vel ikke akkurat noe man kan ta for fakta, de har sin agenda.
Nåja...
Det blir omtrent som å si at man heller ikke kan det NMCU og andre organisasjoner måtte mene om noe, som fakta. Fordi alle har sin egen agenda... :-k
Tror nok meningssterke organisasjoner er påpasselige med å basere sine meningsytringer på kontrollér- og etterprøvbare fakta.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Barbarozza »

Bjerknez skrev: 07 aug 2018, 14:55 Dette er ikke bare noe jeg mener, men det er noe jeg har opplevd.
Jeg sier da altså ikke at det bastant er slik, men jeg sier at det er slik jeg har opplevd det så langt.
Her bruker du din opplevelse, min opplevelse er annerledes Bjerknez, det er derfor jeg også ikke kan være enig. Jeg skjønner hvor du vil, og ja det finnes mye rart....men det gjør det overalt.

Du motsier deg selv litt i siste setning også der du sier at det ikke er bastant...

Hvilket betyr at vi er ganske enig.

Vi er så jævlig gode på å slenge ut påstander og det bør vi være varsomme med.
Memento mori

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av mekkern »

Siden man kan slenge ut helt ville påstander uten kvalitetsikring eller hold i realiteter som president i et av verdens mektigste land, forbeholder jeg meg retten til å kunne mene noe utifra egne opplevelser uten at det skal måtte tallfestes spesifikt :
De nordiske tungbilførerene er gjennomsnitlig mer profesjonelle i trafikken enn mange av de europeiske kollegaene.
Om grunnen er opplæring eller økonomiske hensyn vet jeg dog ikke.

:lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Stian87 »

AJ skrev: 07 aug 2018, 15:13
Stian87 skrev: 07 aug 2018, 14:40 Hva Norsk Lastebileier-forbund måtte mene er vel ikke akkurat noe man kan ta for fakta, de har sin agenda.
Nåja...
Det blir omtrent som å si at man heller ikke kan det NMCU og andre organisasjoner måtte mene om noe, som fakta. Fordi alle har sin egen agenda... :-k
Tror nok meningssterke organisasjoner er påpasselige med å basere sine meningsytringer på kontrollér- og etterprøvbare fakta.
Når det går på kjernevirksomheten mener jeg man må ta det med en klype salt. Politiske organisasjoner mener og sier ting som passer deres agenda og deres verdenssyn. Det trenger ikke nødvendigvis være riktig.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Bjerknez »

Barbarozza skrev: 07 aug 2018, 16:33
Bjerknez skrev: 07 aug 2018, 14:55 Dette er ikke bare noe jeg mener, men det er noe jeg har opplevd.
Jeg sier da altså ikke at det bastant er slik, men jeg sier at det er slik jeg har opplevd det så langt.
Her bruker du din opplevelse, min opplevelse er annerledes Bjerknez, det er derfor jeg også ikke kan være enig. Jeg skjønner hvor du vil, og ja det finnes mye rart....men det gjør det overalt.

Du motsier deg selv litt i siste setning også der du sier at det ikke er bastant...

Hvilket betyr at vi er ganske enig.

Vi er så jævlig gode på å slenge ut påstander og det bør vi være varsomme med.
Jeg motsier ikke meg selv. Jeg legger bare til grunn at dette er mine meninger ut fra hva jeg har opplevd og ikke nødvendigvis er en fasit. Alt jeg sier her inne og ellers er bygget på egne erfaringer. Feks. Så kommer jeg aldri til å eie en Toyota. Jeg synes rett og slett det er kjipe biler. Men flertallet kjøper dem jo, og det er kanskje verdens mest solide bilmerke. Men det endrer ikke mitt synspunkt av den grunn.

Hva er en påstand?

Påstand er i dagligtalen og i filosofien det som uttrykkes i en setning som enten er sann eller usann. I dagligtalen brukes betegnelsen ofte om noe som hevdes ubegrunnet eller stedig.

I en sivil rettssak er påstand en parts formulering (i straffesaker aktors eller forsvarers formulering) av hva dommen etter vedkommendes mening bør gå ut på. I sivile saker kan domstolen ikke gå utenfor påstandene unntatt når det gjelder forhold som partene ikke har fri rådighet over


Påstand er ikke annet enn en mening. Mener du at mannikke kan ha meninger her inne?

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Stian87 »

Jeg skal ikke late som jeg vet hva Barbarozza mener. Men jeg vil anta at han sikter til påstander om at folkegrupper eller tilsvarende har sånne og sånne egenskaper. I så fall er jeg enig i at man bør være forsiktig med det, særlig når påstandene er basert mer eller mindre utelukkende på egne erfaringer og ikke emperi.

Påstander om at f.eks. et motorsykkelmerke er bedre enn et annet er en annen sak.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)


Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Stian87 »

Dette er bra, det er emperi som absolutt er interessant! At føreren av den omdiskuterte lastebilen i denne aktuelle posten derimot er utenlandsk har vi så langt jeg har sett ingen holdepunkter for å anta.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Barbarozza »

Stian87 skrev: 08 aug 2018, 08:08 Jeg skal ikke late som jeg vet hva Barbarozza mener. Men jeg vil anta at han sikter til påstander om at folkegrupper eller tilsvarende har sånne og sånne egenskaper. I så fall er jeg enig i at man bør være forsiktig med det, særlig når påstandene er basert mer eller mindre utelukkende på egne erfaringer og ikke emperi.

Påstander om at f.eks. et motorsykkelmerke er bedre enn et annet er en annen sak.
Spot on Stian87

Jeg sier ikke at man ikke skal mene noen ting, det er bra å mene noe, særlig i et halvdødt mc forum. Men når man da også legger fram noe, må man faktisk også regne med at andre mennesker har andre erfaringer og ergo andre meninger.

Poenget mitt er faktisk ikke meningene, men at dere da ikke ser tabbene som blir begått av norske sjåfører. Jeg kan jo godt linke fra YouTube. Ligger en god del av norske biler der.

Jeg har ferdes lengre en Bjerknez på to hjul, og i lengre tid. Dessuten såvidt meg bekjent betraktelig mer i utlandet, og særlig i de områdene som blir nevnt som "håpløse"

Jeg har sett mye rart...av de siste 120 tusen km mine er i alle fall 50 tusen i utlandet. Det gir meg en erfaringsbakgrunn og ut fra den mener altså jeg det litt annerledes en hva Bjerknez og Mekkern gjør.

Forskjellen er bare at jeg har sett mye håpløst her hjemme av norske sjåfører og ikke har lyst å båssette noen pga nasjonalitet. Og jeg synes man bør være varsom med å slenge ut denslags.

Nå legger jeg diskusjonen her død for min del. Selvom et forum som denne faktisk trenger litt temperatur og meningsutvekslinger.

Jeg får starte en ny tråd om et mer motorsykkel aktig tema da jeg må begynne å se etter ny sykkel. Der veit jeg at Bjerknez og Stian har mye å bidra med siden de har en sykkel jeg lurer på.
Memento mori

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Stian87 »

Barbarozza skrev: 08 aug 2018, 14:35
Stian87 skrev: 08 aug 2018, 08:08 Jeg skal ikke late som jeg vet hva Barbarozza mener. Men jeg vil anta at han sikter til påstander om at folkegrupper eller tilsvarende har sånne og sånne egenskaper. I så fall er jeg enig i at man bør være forsiktig med det, særlig når påstandene er basert mer eller mindre utelukkende på egne erfaringer og ikke emperi.

Påstander om at f.eks. et motorsykkelmerke er bedre enn et annet er en annen sak.
Jeg får starte en ny tråd om et mer motorsykkel aktig tema da jeg må begynne å se etter ny sykkel. Der veit jeg at Bjerknez og Stian har mye å bidra med siden de har en sykkel jeg lurer på.
Er ikke noe å lure på, løp og kjøp :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Bjerknez »

Jeg sier ikke at man ikke skal mene noen ting, det er bra å mene noe, særlig i et halvdødt mc forum. Men når man da også legger fram noe, må man faktisk også regne med at andre mennesker har andre erfaringer og ergo andre meninger.
Har jeg gitt utrykk for at andre ikke kan ha egne meninger rundt dette?
Poenget mitt er faktisk ikke meningene, men at dere da ikke ser tabbene som blir begått av norske sjåfører. Jeg kan jo godt linke fra YouTube. Ligger en god del av norske biler der.
Tror du må lese innlegget mitt en gang til (hvis det er meg du reffererer til)
Jeg har ferdes lengre en Bjerknez på to hjul, og i lengre tid. Dessuten såvidt meg bekjent betraktelig mer i utlandet, og særlig i de områdene som blir nevnt som "håpløse"
Uten at jeg skal tvinge frem noen ytterligere pissekonkurranse her, så har jeg da ferdest i trafikken før jeg fikk mc lappen også. Så jeg vet ikke helt om jeg skal si "gratulerer" eller ikke til den setningen...?
Jeg har sett mye rart...av de siste 120 tusen km mine er i alle fall 50 tusen i utlandet. Det gir meg en erfaringsbakgrunn og ut fra den mener altså jeg det litt annerledes en hva Bjerknez og Mekkern gjør.

Ja, det har du så klart full rett til å mene.
Forskjellen er bare at jeg har sett mye håpløst her hjemme av norske sjåfører og ikke har lyst å båssette noen pga nasjonalitet. Og jeg synes man bør være varsom med å slenge ut denslags.
Som nevnt lenger opp. Jeg har ikke sagt at norske sjåfører er perfekte heller. Jeg har bare sagt at jeg så langt har erfart det motsatte.
Nå legger jeg diskusjonen her død for min del. Selvom et forum som denne faktisk trenger litt temperatur og meningsutvekslinger.
Ok. Det skal du få lov til :)
Jeg får starte en ny tråd om et mer motorsykkel aktig tema da jeg må begynne å se etter ny sykkel. Der veit jeg at Bjerknez og Stian har mye å bidra med siden de har en sykkel jeg lurer på.
Klin til :)

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Snekker.edvin »

https://www.vgtv.no/video/162731/stygg- ... livsfarlig

Sone ting jeg opplever ganske ofte med drosje og busser

Svar