Insektsfjerner?!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Bjerknez »

KawaKjetil skrev: 07 aug 2018, 09:48 Noen som har prøvd denne, og har negative erfaringer å dele?
Kan den brukes på kåpeglass etc? Lakk regner jeg med er null problem..
Har litt moskitos som må fjernes etter 9000km ferie :D

Trenger ikke tips om andre produkter da jeg allerede har kjøpt denne flasken :thumleft
Bilde
Spyl sykkelen din med vann. MYE VANN. Hold den våt lenge. Ikke la den tørke. Vask så sykkelen med mikrofiber vaskehanske og såpe. Da skal du se at innsektene forsvinner ganske kjapt. Til slutt spyler du av med rikelige mengder vann igjen.

Å kjøpe en dedikert innsektsfjerner har jeg ikke noe tro på. Jeg sier ikke at den ikke funker, men man trenger ikke ENDA et produkt for å fjerne innsekter. Rent vann og en klut gjør susen og det er som nevnt helt gratis :)

Murse
Innlegg: 62
Registrert: 10 jun 2018, 14:56
Motorsykkelen din: Suzuki SV650A 2016

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Murse »

Jeg kan anbefale å ta en tur innom detailersclub og lese litt om detailing(OBS: dyr og sterkt vanedannende hobby!) På DCN.no er det fine guider innenfor det meste, alt i fra fluefjerning med og uten kjemi, til hvordan du fikser steinsprut og bruker en god del utstyr riktig!

(Admin får fjerne svar hvis dette anses som reklame(Ikke ment som reklame, men tips til hvor man kan lære mer om detailing!) 👌

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Barbarozza »

Jeg bruker damp, men enda lettere om du legger et vått håndkle over en stund før. Som såpe....zalo siden det er billig og at jeg alltid har det liggende hvis det må vaskes litt. Avslutter med litt voksing. Da sitter det ikke like jævlig neste gang
Memento mori

KawaKjetil

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av KawaKjetil »

Barbarozza skrev: 07 aug 2018, 12:12 Jeg bruker damp, men enda lettere om du legger et vått håndkle over en stund før. Som såpe....zalo siden det er billig og at jeg alltid har det liggende hvis det må vaskes litt. Avslutter med litt voksing. Da sitter det ikke like jævlig neste gang
Skal prøve Zalo :thumleft Mild mot hendene, så tåler vel kåpeglass og lakk det også.
Bråstopp i høy fart gjør noe med disse insektene :D

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av AJ »

Det er skikkelig sommer nå om dagen og insekter finner det gjerne for godt å ende sine korte liv på hjelmvisiret.
Lar man trafikkdødinsektene tørke på visiret under kjøring fjerner man disse lett uten merker på visiret med en svamp som dette:
Insektsvamp.JPG
En effektiv sak jeg fant på Dollar Store i Charlottenberg ;) .
Bruker denne med rennende springvann hver gang på visiret før hver tur hjemmefra.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av hneve »

Jeg er enda relativ fersk i miljøet, men har med meg en bitteliten sprayflaske ( >1dl) og en tøyklut. Lett å vippe ut av tankveska og dra over visiret med, halv dråpe zalo sitron så lukter det rent en liten stund også :)

Sent fra min SGP311 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Bjerknez »

hneve skrev: 18 jul 2019, 00:23 Jeg er enda relativ fersk i miljøet, men har med meg en bitteliten sprayflaske ( >1dl) og en tøyklut. Lett å vippe ut av tankveska og dra over visiret med, halv dråpe zalo sitron så lukter det rent en liten stund også :)

Sent fra min SGP311 via Tapatalk
Zalo fungerer fint på innsekter, men det skal uhyre lite zalo til i en liten sprutefllaske. For mye zalo vil legge igjen såperester etter avtørk hvis man bruker for mye.

Når en dråpe holder i en oppvaskkum, så er det ikke rart man trenger i en liten spruteflaske.

Selv bruker jeg kun vann og mikrofiber. Fjernet innsekter fra Bimmern etter 140 mil her om dagen. Høytrykk og vanlig bøttevask fjerner innsektene fra sykkelen. Kliet er å fjerne innsektene fortest mulig, eller bløtlegge dem en stund først for å myke dem opp. Man trenger egentlig ikke noe vidundermiddel for dette. :)

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av FreewheelBurning »

Jeg synes insekter generelt er stygg-ekle og insektmos like så, så jeg må alltid ha en "likklut" til frontruta, lykter og kåpe foran. Så en ny klut uten insektmos til resten av sykkelen. Enig med det som sies over, ta de når de er ferske, eller bløtlegg en stund. Bøtte med varmt vann og klut funker for meg.

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av hneve »

Bjerknez skrev:
hneve skrev: 18 jul 2019, 00:23 Jeg er enda relativ fersk i miljøet, men har med meg en bitteliten sprayflaske ( >1dl) og en tøyklut. Lett å vippe ut av tankveska og dra over visiret med, halv dråpe zalo sitron så lukter det rent en liten stund også :)

Sent fra min SGP311 via Tapatalk
Zalo fungerer fint på innsekter, men det skal uhyre lite zalo til i en liten sprutefllaske. For mye zalo vil legge igjen såperester etter avtørk hvis man bruker for mye.

Når en dråpe holder i en oppvaskkum, så er det ikke rart man trenger i en liten spruteflaske.

Selv bruker jeg kun vann og mikrofiber. Fjernet innsekter fra Bimmern etter 140 mil her om dagen. Høytrykk og vanlig bøttevask fjerner innsektene fra sykkelen. Kliet er å fjerne innsektene fortest mulig, eller bløtlegge dem en stund først for å myke dem opp. Man trenger egentlig ikke noe vidundermiddel for dette. :)
Er helt enig ang kluet ditt, få de fjernet asap, plus at jeg lett blir irritert om jeg må kikke igjennom svarte spotter for lenge.

Har fra før en sprayflaske på kjøkkenet med utvanna Zalo, kanskje 4-5 dråper, som brukes til kvikkvask der, denne er igjen fylt litt i bunn av sprayflaske jeg har i tankbagen.
Som regel går det en times tid før jeg har tresmak i hekken så da trenger jeg en 5min strekk, og da er det en sprut og 2 tørk så er visiret rent. :)

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Nomade »

AJ skrev: 17 jul 2019, 20:04 Det er skikkelig sommer nå om dagen og insekter finner det gjerne for godt å ende sine korte liv på hjelmvisiret.
Lar man trafikkdødinsektene tørke på visiret under kjøring fjerner man disse lett uten merker på visiret med en svamp som dette:

Insektsvamp.JPG

En effektiv sak jeg fant på Dollar Store i Charlottenberg ;) .
Bruker denne med rennende springvann hver gang på visiret før hver tur hjemmefra.
Dollar Store? Hva annet interessant har de der?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av AJ »

Nomade skrev: 18 jul 2019, 19:53
AJ skrev: 17 jul 2019, 20:04 Det er skikkelig sommer nå om dagen og insekter finner det gjerne for godt å ende sine korte liv på hjelmvisiret.
Lar man trafikkdødinsektene tørke på visiret under kjøring fjerner man disse lett uten merker på visiret med en svamp som dette:

Insektsvamp.JPG

En effektiv sak jeg fant på Dollar Store i Charlottenberg ;) .
Bruker denne med rennende springvann hver gang på visiret før hver tur hjemmefra.
Dollar Store? Hva annet interessant har de der?
Mikrofibersvamper, som jeg også er veldig godt fornøyd med. Mener å huske de kostet 20,- SEK.
Men på det jevne er det en "skrot"butikk... :knegg .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar