KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Jompa »

Riktig, stå på. en mc-tur blir aldri komplett uten regn.
Fine bilder og beskrivelser forresten. Jeg fikk nesten lyst på en Lofot-tur igjen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Ankommet Fauske kl. 01:30. Dumpet inn på Lundhøgda Camping og har satt opp telt i halvmørke. Vi får sjekke inn og ut i en og samme operasjon i morgen. Campingplass ble valgt fordi det er fare for regn i mrg tidlig, da kan det være smart å ha tett tak i nærheten når vi rydder leiren og pakker i morgenBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Bjerknez »

Ser været har endret seg litt nå. Blir ikke den regnfronten som ble vist i går. Dere vil nok få regn, men det ser faktisk ganske greit ut på fredagen :)

På slike lange strekninger må man jo uansett regne med noen dråper :)

God tur videre :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Det begynte å regne ganske snart etter at vi fikk opp teltene, mens vi satt på felleskjøkkenet og ordnet oss noe kveldsmat. En liten wiskeyskvett skulle fungere som sovemedisin.
Vel.. Flaska ble tom mens vi satt å så ut på regnværet, og vi kom ikke ut i teltene før folk med liten blærekapasitet våknet og begynte å slå i dørene rundt oss. Så det ble en sein morgen også.
Men det ser ut som det holder på å lette opp. Vi kjører vel videre etterhvert. Vår døgnrytme begynner å preges av at vi har vært mange dager på tur og helst kjører når bobilene er parkert.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Ta er vi på Meløy, nord på Helgelandskysten. I dag ble det hytte. Stor hytte. Dyr var den og. Men det var den eneste som var ledig. Vi har i dag kjørt i regntøy, og det har til tider vært skikkelig ruskevær. Jeg hadde gledet meg til utsikt innover Svartisen, men den så jeg ikke. Tåke med 50 meter sikt på fjellet.

Jaja, vi overlever nok her i natt skulle jeg tro Bilde
Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Nærmer oss Brønnøysund nå. Har hatt bra vær hele dagen. 18 grader i Sandnessjøen, og det har kun vært registrert noen få regndråper på visiret i dag. Her ser vi faktisk store blå flekker på himmelen.BildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Vi er fortsatt på tur, men har ikke all verden å skrive om. Sommeren er avblåst tydeligvis. Vi lister oss forsiktig hjemover. Kalde og våte ankom vi Åfjord i kveld, ringte og forhåndsbestilte ei skikkelig hytte med tørkemuligheter og dusj. I går overnattet vi privat på Sømna, tett ved Vennesund fergekai. I dag har vært en plaskvåt dag igjen. Sterke vindkast og til tider voldsomme regnbyger. Men innimellom har det ikke vært så verst.
Men vi er ved godt mot. Vi har spart mye penger på villcamping i telt på denne turen, da kan vi unne oss ei skikkelig hytte de verste dagene. Vi har god tid, nøyer oss med 30 mil på slike dager.
Ingen bilder i dag..

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk



Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Bjerknez »

Ser vertfall ut til at dere får et greit vær i dag. Litt regn til å starte med kanskje, men blir bra etter hvert :)

God tur videre :)

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Ketil »

Dere har jo fått en kontrastfylt mc-tur med tanke på været, men slik er det å bo og leve i nord😀 God tur hjem👍

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Turen siste dag var i går, vi ankom hjemme hos meg ca klokka 23 i går kveld. Janne overnatter her i natt før hun fortsetter hjem til Ålesund i morgen.
Vi startet dagen med en flott og smakfull frokost hos en tidligere skolekamerat i Åfjord på Fosen, en kar jeg faktisk ikke har møtt på nesten 40 år. Klokka gikk fort, og vi kom oss ikke derfra før klokka 15. Men vi er på tur, og klokka bryr vi oss fortsatt så lite vi kan om.
Vi valgte ferga Rørvik-Flakk som turens siste ferge, og planla en spennende vei som ingen av oss har kjørt før. Fra Orkanger kjørte vi vestover via Løkken-Meldal-Rennebu, så over fjellet gjennom Nerskogen og til Oppdal. Jeg kan ikke fatte at jeg ikke har kommet på å kjøre her før, jeg har jo visst om denne veien i mange tiår :-k Men nå er den kjørt, og det skal uten tvil gjentas en gang jeg har bedre tid.

Oppsummert. 9,5 dager på tur, 3450 kilometer kjørt, 5 overnattinger i telt og en jevn og ustoppelig strøm av minneverdige opplevelser.
Erfaringene med å være en mann og en dame på tur som ellers ikke har noe forhold til hverandre annet enn å være gode og innkjørte (har kjørt en god del sammen før) venner har også vært udelt positivt. Vi har blitt godt kjent med hverandre, og har samarbeidet eksepsjonelt bra. Jeg kunne ikke hatt en bedre makker på turen, og kjører gjerne tur med henne igjen. Vi har veldig lik kjørestil, ingen av oss foretar ugjennomtenkte dumheter i trafikken, begge har vært opptatt av at dette gjør vi i lag uten grundig planlegging, og begge har trivdes veldig bra med dette.
Jeg er veldig glad for at jeg kjørte sammen med Janne Helèn. Hun er opprinnelig fra Vesterålen, og har bodd flere steder i dette området. Hun er godt kjent, og har mange bekjente. Vi har hatt gleden av å treffe mange av dem, og har også overnattet privat hos noen av dem. Den Nord Norske gjestfriheten er bare helt fantastisk. Kontrasten til oss innesluttede selvopptatte søringer framsto gang på gang som svært tydelig. Her har vi mye å lære!
De siste dagen av turen har Janne savnet og ønsket seg en god biffmiddag. Biff ble det seint i går kveld ved mitt kjøkkenbord.
BildeBildeBildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Bjerknez »

Hærlig! :thumleft

Du fortjente denne turen Kjell Vidar. Denne gangen holdt du deg vel på to hjul hele tiden også? :knegg

Skulle ønske jeg kunne vært med på denne turen merker jeg.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Hærlig! :thumleft

Du fortjente denne turen Kjell Vidar. Denne gangen holdt du deg vel på to hjul hele tiden også? :knegg

Skulle ønske jeg kunne vært med på denne turen merker jeg.
Det skjønner jeg at du kunne tenke deg, hvem hadde ikke det.
Jeg ser kanskje et par småting som kunne skape noen uoverensstemmelse om du skulle reise med oss. Det viktigste er å venne seg til at ting planlegges minst mulig, vi nekter unødig stress og planlegging. Turen blir til underveis, og vi vet ikke før langt på dag/kveld hvor og når vi avslutter for dagen.
Kanskje også noe pottetrening kunne være aktuelt Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Bjerknez »

Haha, alt dette hadde jeg nok klart helt fint, men pottetreningen måtte jeg nok tatt tak i ja :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Stian87 »

kjellv skrev: 07 aug 2018, 19:31
Bjerknez skrev:Hærlig! :thumleft

Du fortjente denne turen Kjell Vidar. Denne gangen holdt du deg vel på to hjul hele tiden også? :knegg

Skulle ønske jeg kunne vært med på denne turen merker jeg.
Det skjønner jeg at du kunne tenke deg, hvem hadde ikke det.
Jeg ser kanskje et par småting som kunne skape noen uoverensstemmelse om du skulle reise med oss. Det viktigste er å venne seg til at ting planlegges minst mulig, vi nekter unødig stress og planlegging. Turen blir til underveis, og vi vet ikke før langt på dag/kveld hvor og når vi avslutter for dagen.
Kanskje også noe pottetrening kunne være aktuelt Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
:lol Lo høyt da jeg leste dette :lol
Ser for øvrig ut som du har hatt en knallfin tur Kjellv! Som et menneske uten et impulsivt hårstrå synes jeg det er fascinerende å lese om folk som tar dagen helt som det kommer :thumleft Men med folk som vet hva de driver med og har en ide om hvor de skal er vel alt mulig!

Personlig hadde jeg nok endt opp i skauen om jeg skulle improvisert, noe som faktisk har skjedd et par ganger :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Bjerknez »

Men du har nok rett i mye av det du skriver her Kjell Vidar. Jeg blir fort rastløs hvis det ikke skjer noe. Jeg er nok ikke typen som liker å se på solnedgangen. Når jeg først er på tur og været er bra så liker jeg å kjøre. Korte stopp er så klart helt innafor, men jeg mister fort tolmodigheten når man må stoppe tre ganger pr. 10 mil.

Et godt eksempel var når jeg og du samt Janne og Morten etc. skulle kjøre til fyret i Ålesund. Først så stoppet jeg og ventet på Morten. Så møtte vi resten av flokken på Statoil i Molde. Så ble det stopp på fergekaien (naturligvis) og på andre siden så stoppet vi jaggu meg igjen for ett eller annet. I tillegg vilel Morten innom en Burgerkin sjappe på vei bort. Da kjente jeg at det begynte å koke litt i topplokket :lol

Var deilig å legeg seg i tet og kjøre helt til vi var fremme ved fyret da ja :knegg

men for all del, det var en knakande flott tur. Det er bare jeg som fort blir litt rastløs... :redface

Svar