KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av niko »

kjellv skrev: 01 jul 2018, 20:29
niko skrev:Rapport fra sørvest. Siste del av kystveien mellom Egersund og Flekkefjord er heftig. Litt i overkant nesten for en nybegynner som meg. Camper sør for Flekkefjord. Teltet opp uten problemer :-)
Spennende Bilde Hvor kjører du i morgen?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
I morgen tror jeg det blir strake veien hjem. Begynner på E39 så får jeg se hvor lenge jeg holder ut. Min første seriøse mc-tur dette og jeg kjenner jeg er litt sliten. Spenner meg nok litt mer på sykkelen enn dere gamlegutta.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »


niko skrev: I morgen tror jeg det blir strake veien hjem. Begynner på E39 så får jeg se hvor lenge jeg holder ut. Min første seriøse mc-tur dette og jeg kjenner jeg er litt sliten. Spenner meg nok litt mer på sykkelen enn dere gamlegutta.
Dette må læres og trenes på. Ikke legg opp til for lange etapper til å begynne med, det øker på etterhvert.
Men på langtur blir vi slitne alle mann. God følelse det Bilde


Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

Jeg startet som sylfersk motorsyklist for fem år siden og jeg merker at jeg kunne kjøre like langt den gang som i dag iten å føle meg veldig sliten. Grunnen er nok at jeg kjørte cruiser. Den sitter man mer naturlig avslappet på. På en nakensykkel så sitter man litt mer anspent tror jeg.

Men så lenge jeg får 10 minutter pause pr. Time ca. Så kan jeg kjlre uendelig, tror jeg. Vertfall til jeg sovner. Men salen på bimmern er i overkant hard. Mulig jeg klinker til med Airhawk pute...

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av niko »

Akkurat. Jeg kan fort kjøre to timer. Det skal jeg slutte med.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

niko skrev: 01 jul 2018, 23:03 Akkurat. Jeg kan fort kjøre to timer. Det skal jeg slutte med.
Det er veldig individuelt hva folk klarer av distanser og avhenger av mye. Fysikk, sittekomfort, erfaring, anspenthet etc. Klarer su lett å kjøre to timer i strekk og liker det, så fortsett med det. Ingen grunn til å trappe ned hvis du ikke har lyst. Vi er alle forskjellige og det er IKKE om å gjøre å kjøre lengst. :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

Morgenstemning i leiren. Der har vært ei overraskende god første natt i telt, jeg forventet ikke å sove så bra første natta. Våknet klokken 7 av at sola hadde varmet opp teltet, da var det på tide å starte dagen.Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

Det der ser så utrolig digg ut :thumleft

Blir litt som å se Lars Monsen på TV, mens man tar seg en pils i godstolen :knegg

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av niko »

kjellv skrev: 02 jul 2018, 07:59 Morgenstemning i leiren. Der har vært ei overraskende god første natt i telt, jeg forventet ikke å sove så bra første natta. Våknet klokken 7 av at sola hadde varmet opp teltet, da var det på tide å starte dagen.Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Herlig! Jeg våkna frisk og rask og droppa planen om melkeruta hjem. Kjørte Lyngdal Kvåle Evje og er straks i Arendal. Derfra blir det E 18. God tur videre Kjellv!

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Skogstrollet »

Herlig :)

Selv hadde jeg ikke plass for sovepose og telt og fikk la de ligge igjen når jeg kjørte til Sverige, men lurer på hvis jeg ikke skal ta turen opp og hente begge deler, for med det været som er meldt må jeg nesten ta en telttur...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

Skogstrollet skrev:Herlig :)

Selv hadde jeg ikke plass for sovepose og telt og fikk la de ligge igjen når jeg kjørte til Sverige, men lurer på hvis jeg ikke skal ta turen opp og hente begge deler, for med det været som er meldt må jeg nesten ta en telttur...
God plan Bilde
Jeg ha nådd dagens mål nå, men er litt usikker hva jeg gjør videre. Jeg står nå ved utsiktspunktet Ørneredet, med fantastisk utsikt ned til Lysebotn. Ett alternativ er å kjøre ned og slå opp teltet der nede, og ta båten ut Lysefjorden i morgen. Eller jeg kan kjøre tilbake til Sirdal og ned i lavlandet. BildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

Opp med teltet Kjellv :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av AJ »

Enig :) !
Opp med teltet i bånn av bakken og båten ut fjorden i morra. Hvis mulig, ta den båten som også stopper midtfjords og fortsatt kjøringen derfra.
Flott vei og natur da jeg kjørte der for noen år siden.

Men det er mulig den aktuelle båten ikke går på en tirsdag og at man kanskje må bestille billett på forhånd på de turene den faktisk går.
Mener å huske at jeg leste noe sånt et sted da jeg planla turen.
Det ble for øvrig en uforglemmelig tur med en uforglemmelig MC, nemlig den gode gamle Moto Guzzi Stelvio'en... :love .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

Jeg kjørte helt ned. Stoppet utenfor en campingplass og sjekka rutetidene for ferga. Det viste seg at ingenting ledig før halv 4 i morra ettermiddag. Så jeg kjørte opp igjen og inn til Sirdal. Det ble hytte i kveld. Blåser bra her på fjellet, så teltet fristet ikke nå. 400 for ei hytte med kjøleskap, kokeplate og TV er ikke ille. 50 meter til et bra sanitæranlegg også.

Sliten i dag ja. Disse veiene jeg har kjørt i dag anbefales på det sterkeste! Bakdekket mitt har gått ca 5000 km, og var begynt å bli en tydelig slitesone på midten. Den er nesten ikke synlig lenger. Pysestripa har blitt mindre også.BildeBildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, telt to dager på rad kan nok bli en prøvelse ja. Og når man først har leid hytte en natt, så finner man it hvor behagelig det egentlig er og fortsetter med hytteleie. :)

Ser da ut til at det er godt med mønster igjen enda der kjellv. Pysestripene forsvinner nok skal du se. Jeg la om til nye dekk i dag og kjørte E6 hjem, så for øyeblikket har jeg nok tidenes pysestriper på min :lol

Men får vel gjøre noe med det i morgen når jeg skal til Speed MC :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Olav K »

Hvis jeg får ha en mening, ville jeg tatt til høyre like etter butikken/bensinstasjonen på Sinnes, og kjørt nedover mot Byrkjedal, Oltedal, og til fergekaien på Lauvik.

Ta ferga til Oanes, og etter ca 1000 mtr, i en rundkjøring, ta til venstre, og ha en herlig tur på Fv 495.

Til slutt møter du Rv 13 igjen, da holder du venstre, passerer innkjøringen mot Prekestolen, Jørpeland, Tau, og forsetter mot Årdal og Hjelmeland.
På Hjelmeland må du ta ferge, men denne går ganske ofte over mot Nesvik. Følg Rv 13, forbi Erfjord, og når du kommer til Lovravatnet og Lovrafjorden (meget smalt vann og fjord) tar du venstre inn på ny fin vei, og kjører mot Sauda over den nye Sandsfjordbrua.
I Lovravatnet finnes forresten noen MEGET sjeldne ferskvannsflyndrer :prf

Som sagt, kjør mot Sauda, videre på Fv520 mot Røldal, kos deg over der. :)

Når du treffer E134 svinger du oppover mot venstre, men bare ettpar kilometer.

Ved skisenteret kjører du av, og følger gamlevegen over fjellet, utenfor, og over tunnellene.
Videre nedover, men ikke kjør av mot Odda, men fortsett rett fram på E134.

Om du leiter litt på mobil/GPS vil du finne den gamle veien nedover mot Åkrafjorden. MYE kjekkere enn tunnellen på E134.

Samme langs Åkrafjorden, du finner gamleveiene på GPS/mobilkart/kartbok. De er MEGET kjekke å kjøre.

Fortsett mot Skånevik, ta ferga til Utåker, kjør mot Rosendal. Finn deg en hytte, eller ring Matre Gjestetun.

Neste dag, kjør til Årsnes Fergekai, ta ferga til Mundheim, og så cruiser du i morgensol oppover den vidunderlige Hardangerfjorden til Nordheimsund, Øystese og videre til Granvin.

I Granvin kan du ta til venstre mot Voss og Vikafjellet, evt Aurland... men der stopper guidingen for i natt.

Trenger du hjelp med overnatting i Rosendal, send en PM :)

GOD tur Kjell
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar