KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

Da er 40000 km service på FJRen ferdig, og den er turklar :thumleft Ventilkontroll var godt innenfor toleransene på alle ventiler. Nye plugger, ny olje og filtre, ny bremsevæske og kjølevæske, synkroniserte trottlehus, smurt og sjekka det aller meste. Føles bra å vite at alt er som det bør være :prf
Da er det bare å samle tankene om turplanlegging. Kan vel si så mye at jeg tror jeg kjører sørover. Jeg har så mye uutforsket sør for Hardangerfjorden, har mest lyst dit. Men som sagt tidligere, jeg planlegger ikke på detaljenivå. Det får holde med en grovplan en dag om gangen, men selv da har jeg lett for å ombestemme meg og replanlegge underveis.
Lofoten er også fristende, og været ser veldig bra ut der også i neste uke. Vi får se. Det kan jo fort bli tur nordover i August også.. :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 28 jun 2018, 21:48 >snip<
Da er det bare å samle tankene om turplanlegging. Kan vel si så mye at jeg tror jeg kjører sørover. Jeg har så mye uutforsket sør for Hardangerfjorden, har mest lyst dit. >snip<
Og jeg planlegger tur nordover, som er et ganske uutforsket MC-område for min del.
Romsdalen er ikke helt ukjent, men lenger nord har lenge vært et ønsket reisemål.
Så får man se hvordan været arter seg i dagene framover.
Fare for snø og mer regn frister ikke...
Så blir det slik i dagene framover så blir det helt sikkert en utsettelse til senere i sommer.
Heldigvis er jeg veldig fleksibel og kan dra i veien omtrent når det måtte passe når været er på sitt beste :sunny: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 28 jun 2018, 22:19
kjellv skrev: 28 jun 2018, 21:48 >snip<
Da er det bare å samle tankene om turplanlegging. Kan vel si så mye at jeg tror jeg kjører sørover. Jeg har så mye uutforsket sør for Hardangerfjorden, har mest lyst dit. >snip<
Og jeg planlegger tur nordover, som er et ganske uutforsket MC-område for min del.
Romsdalen er ikke helt ukjent, men lenger nord har lenge vært et ønsket reisemål.
Så får man se hvordan været arter seg i dagene framover.
Fare for snø og mer regn frister ikke...
Så blir det slik i dagene framover så blir det helt sikkert en utsettelse til senere i sommer.
Heldigvis er jeg veldig fleksibel og kan dra i veien omtrent når det måtte passe når været er på sitt beste :sunny: .
Da må du sjekke værmeldingen og komme i gang med pakking. Nydelig vær nordover også til uka :prf
Kystriksveien kanskje? https://pent.no/65.46814,12.20746

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 28 jun 2018, 22:30 Da må du sjekke værmeldingen og komme i gang med pakking. Nydelig vær nordover også til uka :prf
Kystriksveien kanskje? https://pent.no/65.46814,12.20746
Kystriksveveien har stått på turplanen altfor lenge til at den kan utsettes særlig mye lenger, ja... ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

Da har jeg nok bestemt meg for en grunnplan som går ut på å kjøre to dager transportetappe sørover til Rogaland/Vestagder, og så ta det roligere nordover langs fjorder og fjell på Vestlandet. Jeg vil starte i morgen formiddag, sørover Romsdalen, Valdresflye, Geilo, sørover Telemark til Suleskard. Fra Geilo og sørover har jeg ikke vært på mer enn 20 år.
Lenger enn dette planlegger jeg ikke, det tar jeg underveis. Men.. Dette er en grunnplan. Jeg kjenner meg selv godt nok til at planen godt kan endre seg før jeg er kommet til Dombås.. :scratch
Jeg kjører nok med sporing i locatoweb. Det er bare hyggelig om forummedlemmer tar kontakt underveis, evt slår følge noen mil. Det ville jeg satt pris på.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

Det frister å komme deg i møte når du nærmer deg Kjellv. Hadde vert hyggelig å delt hytte en natt med noen pils og skjitsnakk :)

Jeg følger med på locatoweb og kontakter deg hvis det blir aktuelt :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 30 jun 2018, 18:59 Det frister å komme deg i møte når du nærmer deg Kjellv. Hadde vert hyggelig å delt hytte en natt med noen pils og skjitsnakk :)

Jeg følger med på locatoweb og kontakter deg hvis det blir aktuelt :)
Hadde vært kjekt det Ove :thumleft Jeg må se an hvordan venstre kne fungerer på turens første dag, og når jeg kommer meg avgårde i morgen. Men jeg håper på at jeg kommer meg til området Fagernes-Gol i Morgen kveld.

edit: En nærmere sjekk på kartet sier at dette er absolutt innafor oppnåelig i morgen

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av niko »

Er på sørvestlandet nå. Har kjørt Oslo, Skien, Drangedal, Fyresdal, Haukeli, Røldal, Sauda, Haugesund, Sandnes. Mye fin kjøring og fjellovergangen mellom Røldal og Sauda er helt fantastisk. Altså riksvei 520. Den må du kjøre om du er på de trakter.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

niko skrev: 30 jun 2018, 22:24 Er på sørvestlandet nå. Har kjørt Oslo, Skien, Drangedal, Fyresdal, Haukeli, Røldal, Sauda, Haugesund, Sandnes. Mye fin kjøring og fjellovergangen mellom Røldal og Sauda er helt fantastisk. Altså riksvei 520. Den må du kjøre om du er på de trakter.
Takk for tipset, det skal jeg ha i bakhodet. Hva er planen din videre?
Du har tydeligvis fått i orden TDMen din :thumleft

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av niko »

TDm'n går som ei klokke. Besøker sønnen min i natt. Kjører sørover kystriksveien i morgen mot Flekkefjord. Har kjøpt Cappelens mc kart og følger veiene de anbefaler. Fra Flekkefjord tror jeg drar innover i landet. Vest-Agder, Bygland, kanskje Setesdal. Hvor er du nå?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 30 jun 2018, 20:10
Bjerknez skrev: 30 jun 2018, 18:59 Det frister å komme deg i møte når du nærmer deg Kjellv. Hadde vert hyggelig å delt hytte en natt med noen pils og skjitsnakk :)

Jeg følger med på locatoweb og kontakter deg hvis det blir aktuelt :)
Hadde vært kjekt det Ove :thumleft Jeg må se an hvordan venstre kne fungerer på turens første dag, og når jeg kommer meg avgårde i morgen. Men jeg håper på at jeg kommer meg til området Fagernes-Gol i Morgen kveld.

edit: En nærmere sjekk på kartet sier at dette er absolutt innafor oppnåelig i morgen
Siste jobbnatt i natt. Kommer meg nok ikke avgårde i morgen. Ei heller mandag da jeg skal levere sykkelen på service tirsdag morgen. Men fra Onsdag er jeg klar. Men da er vel du over alle hauger allerede?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

niko skrev: 30 jun 2018, 22:40 TDm'n går som ei klokke. Besøker sønnen min i natt. Kjører sørover kystriksveien i morgen mot Flekkefjord. Har kjøpt Cappelens mc kart og følger veiene de anbefaler. Fra Flekkefjord tror jeg drar innover i landet. Vest-Agder, Bygland, kanskje Setesdal. Hvor er du nå?
Hjemme i Molde ennå. Drar sørover i morgen tidlig, lander nok i området Fagernes-Geilo for kvelden. Mandag fortsetter jeg nok sørover i Telemark og fortsetter sørvestover i retning der du er nå. Suleskard kanskje.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 30 jun 2018, 22:42
kjellv skrev: 30 jun 2018, 20:10
Bjerknez skrev: 30 jun 2018, 18:59 Det frister å komme deg i møte når du nærmer deg Kjellv. Hadde vert hyggelig å delt hytte en natt med noen pils og skjitsnakk :)

Jeg følger med på locatoweb og kontakter deg hvis det blir aktuelt :)
Hadde vært kjekt det Ove :thumleft Jeg må se an hvordan venstre kne fungerer på turens første dag, og når jeg kommer meg avgårde i morgen. Men jeg håper på at jeg kommer meg til området Fagernes-Gol i Morgen kveld.

edit: En nærmere sjekk på kartet sier at dette er absolutt innafor oppnåelig i morgen
Siste jobbnatt i natt. Kommer meg nok ikke avgårde i morgen. Ei heller mandag da jeg skal levere sykkelen på service tirsdag morgen. Men fra Onsdag er jeg klar. Men da er vel du over alle hauger allerede?
Onsdag vil jeg nok tro jeg er ute ved kysten i Rogaland antakelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser ann litt hvor nærme du kommer via locatoweb i morgen. Er du nærme nok så kan det hende jeg hiver meg på sykkelen. Fagernes blir litt overkill når jeg ikke våkner før i 14:00 tiden.

Men jeg ser ann litt :)

God tur!!! :)
Vi snakkes uansett i jazzen :)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Olav K »

Fader også, at jeg ikke er hjemme nå, så skulle du fått besøkspåbud i perlenes perle....Rosendal :thumleft
Har noen gamle Yamahaer der hjemme som ville begeistret deg :prf
Og naturen er ikke så ille den heller :twothumbs:

Men god tur, og nyt dagene på to hjul :D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar