xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
jalekss92
Innlegg: 77
Registrert: 26 jun 2017, 20:22
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av jalekss92 »

Dansekris skrev: 23 mai 2018, 21:46 Skal slutte å spørre dere to skjønner jeg!
:lol

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Dansekris »

Altså, jeg ville aldri verden valgt en rein gatesykkel med den motoren som sitter i F800-syklene.

Jeg liker både mora og dattera her. Jeg skal nok også ha en S1000R når lommeboka blir litt tyngre.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Haha
Prøvde bare å være helt ærlig. Også er det viktig å gjøre et poeng utav det at jeg gikk direkte fra S1000R, som jeg også kjører daglig, til F800R. Ser for meg at GS’en er en super tursykkel på alle måter. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve en. Men S1000R er også en vanvittig god tursykkel

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Dansekris »

Jeg fiser rundt i byen, lanesplitter og gjør det meste jeg kunne med de forrige syklene mine. Fin på tur er den også, men den mangler litt futt på toppen. Den trives ikke på motorvei i 120km/t++.

Må vel tvinge dere begge til å prøvekjøre min..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 23 mai 2018, 22:25 Jeg fiser rundt i byen, lanesplitter og gjør det meste jeg kunne med de forrige syklene mine. Fin på tur er den også, men den mangler litt futt på toppen. Den trives ikke på motorvei i 120km/t++.

Må vel tvinge dere begge til å prøvekjøre min..
Jeg prøvekjører gjerne din Dansekris, men skjønner ikke helt hvorfor du du er så opptatt av hva JEG eller VI mener om sykkelen din. Jeg vil nok med stor sannsynlighet bli litt skuffet uansett da jeg har andre preferanser enn deg.

Grunnen til at jeg med meget stor sannsynlighet blir skuffet er fordi jeg regelrett hater vindskjermer. For det andre kan man jo bare ikke legge skjul på at motoren blir en nedtur i forhold. Det ER jo en sykkel bygget for et litt annet bruksområde.

Man kan få i pose og sekk muligens, men da må man opp i en KTM 1290 Super Adventure eller en BMW S1000XR. Men som du selv nevner så koster jo disse litt...

Er du fornøyd med sykkelen din selv, så er jo det det viktigste. Når man er på MC tur, alene eller sammen med flere, så er det den sykkelen man kjører selv som er "best". Sånn skal det være, uansett hvilken sykkel man har.

Hva andre mener om sykkelen jeg kjører bryr meg svært lite.

Så tut å kjør Dansekris! Håper vi treffes en dag så vi kan sparke litt dekk. Men sparker du på mine, så spark midt på dekket og ikke på siden. Blir så stygge merker i de blanke dekksidene :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Hey ho, Silver! Awaaayyy!!
(Den ser litt ut som en hest, synes jeg Bilde)

Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Er vel mye vane dette, og ønske om bruksområde for sykkelen. Du gikk jo fra en sykkel med mer futt i til F800GS. Ut fra hva jeg har lest på loggen din høres det ut som riktig valg :D

Prøvekjører gjerne sykkelen din en dag, så kan fu godt få prøve min :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Ja dette er smak og behag. Man velger også ut fra behov og hvor og hvordan man vil kjøre etc. Men det er nå alltid morsomt og "erte" litt her inne. Det er jo en del av morroa synes jeg. Jeg har selv kjørt rundt i en jerngryte (cruiser) og fikk til tider passet mitt påskrevet for dette, men jeg koste meg like godt på sykkelen okke som :)

Når det er sagt så har jeg kjørt en BMW 1200RS (som vel er den samme motoren som sitter i GS1200) og selv om bunndraget var helt OK, så mistet den pusten fort. Forbikjøringer krevde litt giring etc. Men bortsett fra det en helt OK sykkel.

Nå har jo GS800 en enda svakere motor og i tillegg er det ikke en sports tourer som RS'en. Nå er ikke motor like viktig for alle og det er helt greit, men personlig synes jeg det er litt gøy med sommerfugler i magan når man drar på litt. Det er litt av gleden med å kjøre motorsykkel. Synes jeg. :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 24 mai 2018, 05:35
Dansekris skrev: 23 mai 2018, 22:25 Jeg fiser rundt i byen, lanesplitter og gjør det meste jeg kunne med de forrige syklene mine. Fin på tur er den også, men den mangler litt futt på toppen. Den trives ikke på motorvei i 120km/t++.

Må vel tvinge dere begge til å prøvekjøre min..
Jeg prøvekjører gjerne din Dansekris, men skjønner ikke helt hvorfor du du er så opptatt av hva JEG eller VI mener om sykkelen din. Jeg vil nok med stor sannsynlighet bli litt skuffet uansett da jeg har andre preferanser enn deg.

Grunnen til at jeg med meget stor sannsynlighet blir skuffet er fordi jeg regelrett hater vindskjermer. For det andre kan man jo bare ikke legge skjul på at motoren blir en nedtur i forhold. Det ER jo en sykkel bygget for et litt annet bruksområde.

Man kan få i pose og sekk muligens, men da må man opp i en KTM 1290 Super Adventure eller en BMW S1000XR. Men som du selv nevner så koster jo disse litt...

Er du fornøyd med sykkelen din selv, så er jo det det viktigste. Når man er på MC tur, alene eller sammen med flere, så er det den sykkelen man kjører selv som er "best". Sånn skal det være, uansett hvilken sykkel man har.

Hva andre mener om sykkelen jeg kjører bryr meg svært lite.

Så tut å kjør Dansekris! Håper vi treffes en dag så vi kan sparke litt dekk. Men sparker du på mine, så spark midt på dekket og ikke på siden. Blir så stygge merker i de blanke dekksidene :lol
Jeg bryr meg virkelig ikke hva andre syns om mitt sykkelvalg. Da har du misforstått.
Tror du virkelig GSen var et riktig valg for en urban hipster som bor midt i Oslo hvis jeg ikke ga beng?

Jeg, og flere her, har simpelthen gjort et poeng av at dere hardnakket hevder at dere eier verdens beste motorsykkel. Det kan forøvrig godt stemme, jeg har ikke kjørt den, men da kommer også trangen til å heve stemmen i motsatt retning. Det er mange som leser hva vi skriver her.

Å sammenligne f.eks våre modeller er ikke noe poeng utover at det er morsomt fordi de er sååå forskjellige, selv om vi bruker de til det samme stort sett.

Jeg kan garantere at ingen av dere hadde klatret av min etter en prøvetur med en smil om munnen, men det hadde vært artig å høre likevel!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Da har jeg vært og hentet bimmelimmen fra MC Oslo allerede, og dette var heldigvis en garantisak. Jeg hadde ikke forventet noe annet. Veldig kjapt levert av MC Oslo, må jeg si, mtp at de ikke hadde wire’n på lager i går! Fikk beskjed klokken 9 i dag om at sykkelen var klar.
Du og du, så heftig det var å kjøre den igjen

Det må da være lov å erte hverandre litt, om verdens beste sykkel eller andre ting. Blir man dritt lei så er det bare å gi beskjed
Jeg trodde jeg kom til å bytte sykkel denne sesongen, fordi S1000R føltes «overkill» i det daglige. Men etter å ha prøvd 4-5 andre sykkeltyper de siste ukene, så er jeg fast bestemt på at S1000R’en forblir i mitt eie. Jeg elsker den sykkelen så mye!

Jeg synes dere andre også skal skryte mer av syklene deres. Vis oss hva som er bra med de! Også liker jeg at folk er ærlige når sykler skal sammenlignes, eller noen spør hva du synes om en sykkel. «Den var kjempebra» er jo en veldig kjedelig tilbakemelding?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av hakhap »

Du @Dansekris jeg synes nok disse S1000R folkene lever litt i en ekkokammer :D og klapper hverandre på skuldra når de finner nye superlativer for hvor god S1000R er :D litt som alle de som kjører ADV sykkkel :erte

Ditte spiller selvasgt ikke noen rolle så lenge en koser seg på den sykkelen en kjører :twothumbs:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev: 24 mai 2018, 10:29 Du @Dansekris jeg synes nok disse S1000R folkene lever litt i en ekkokammer :D og klapper hverandre på skuldra når de finner nye superlativer for hvor god S1000R er :D litt som alle de som kjører ADV sykkkel :erte

Ditte spiller selvasgt ikke noen rolle så lenge en koser seg på den sykkelen en kjører :twothumbs:
Hehe, så sant så sant. Det er ikke noe bedre den andre veien :twothumbs:

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Nå gikk du over streken, hakhap!

Neida. Du har så rett, så rett

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Jeg har satt sammen en liten og morsom (synes jeg) videosnutt av hendelsen med clutch-wire'n.
Jeg må advare mot å se helt til slutten for de som har fått nok av S1000R-koseklubben :lol

https://youtu.be/nLcxmmGZSM8



Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Baffin »

xyvind skrev: 28 mai 2018, 23:55 Jeg har satt sammen en liten og morsom (synes jeg) videosnutt av hendelsen med clutch-wire'n.
Jeg må advare mot å se helt til slutten for de som har fått nok av S1000R-koseklubben :lol

https://youtu.be/nLcxmmGZSM8

:twothumbs: :twothumbs:
Ser ut som du har er bra kamera, gir klare fine bilder. :thumleft

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Låst