Rett fra jobb ja. En kompisburger i 14.30 passer bra
Barskes blog-biker-logg
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Synes Brutale ser veldig fin ut, designmessig. Sjekket ytelsesdata hos Sportrider.Bjerknez skrev: ↑28 mai 2018, 07:04Utseendemessig, så er jo Dragstern veldig flott. Den er skikkelig påkostet med tanke på utseendet. På langtur er den jo nesten ubrukelig da den ikke har bagasjemuligheter bak og dårlig nok på tanken. Den ble litt i minste laget for meg størrelsesmessig. Jeg synes jeg fikk styret for nærme kroppen.
Motormessig var den faktisk litt morsom og lyden når man dro på litt var fantastisk. Ser man bort fra manglende bagasjeløsninger og det faktum at den var litt for liten til meg, så var det isolert sett en god sykkel.
Men sammenlignet med Bimmern så taper den stort. Skikkelig overpriset sykkel og i den prisklassen får man tross alt en toppspekket Superduke 1290R, Yamaha MT10, Aprillia Tuono og selvsagt en BMW S1000R, inkludert en to ukers tur på kontinentet.
Så sammenlignet med Bimmern i mitt hode så ligger den bak på alt, og samtidig koster den skjorta. Utseendet går i Dragteren sin favør, men dessverre går designet ut over det praktiske og da faller den igjennom (for meg)
Men det betyr ikke at det er en dårlig sykkel. Det er faktisk en av de mer hyggelige syklene jeg har prøvekjørt så langt. Skulle jeg valgt en sykkel i 800cc klassen i dag, så hadde det blitt Street Triple RS. 100.000 billigere og minst like god sykkel.
Den er rett og slett kraftig overpriset.
https://www.sportrider.com/tech/sportbi ... ce-numbers
Ser bla følgende: 1/4 mile 60-80 mph, 80-100 mph
BMW S1000R: 10.34 s@138 mph, 2.45 s 2.65 s
Brutale 800 : 10.62 s@134.5 mph 2.63 s 2.59 s
Street Triple: 11,00 s@121.4 mph 3.13 s 3.44 s
ZX 14: 9.69 s@146 mph 2.55 2.53 s
---------------------------------------------------------------------------------------
Neppe eksakt samme modeller som selges i Norge, men tallene burde kunne gi en indikasjon i alle fall.
S1000R og Brutale 800 er relativt jevngode mtp akselerasjon, 60-80 mph og 80 - 100 mph, mens Triumph'en
muligens ikke kan sies å være i samme klasse der..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Sted: Fredrikstad
Re: Barskes blog-biker-logg
Det er ikke test av Street Triple RS på den siden som jeg kan se, noe som er det Bjerknez spesifiserte
- Bjerknez
- Innlegg: 23064
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Man kan gjerne se seg blind på slike tider. Det kommer mest ann på sjåføren og føreforhold etc.
Sett deg på en S1000R og gi gjernet, for så og gjøre det samme på en Dragster 800RR og prøv selv. Først da kan du komme å si at det "nesten ikke er forskjell". :)
Uansett så er ikke Dragster 800RR noen kjip sykkel. Som nevnt flere ganger så synes jeg det er en flott sykkel, med fin motor som tar deg fra A til Å med stil. :)
Sett deg på en S1000R og gi gjernet, for så og gjøre det samme på en Dragster 800RR og prøv selv. Først da kan du komme å si at det "nesten ikke er forskjell". :)
Uansett så er ikke Dragster 800RR noen kjip sykkel. Som nevnt flere ganger så synes jeg det er en flott sykkel, med fin motor som tar deg fra A til Å med stil. :)
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Jeg tok forbehold om at det ikke var akkurat samme type. Men:
Cycleworld har testet RS og fikk 10.89 sek på 1/4 mile, med 125.74 mph slutthastighet. 60 - 80 mph på 2.9 sek.
https://www.cycleworld.com/kawasaki-z90 ... iew#page-7
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Nøyer meg med å lese testene, og tror nok de er mer til å stole på en subjektive betraktninger under "ukontrollerte forhold".
Tallene fra dette magasinet sa feks at Brutale var på høyde med S1000R fra 80 - 100 mph.
(Nå er det ikke sikkert du hentydet til det jeg skrev, siden "nesten ikke er forskjell" nevnes, noe jeg ikke skrev.)
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Bjerknez
- Innlegg: 23064
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Altså... nå har ikke jeg påstått at S1000R kjører i ring rundt Dragster 800RR heller. Jeg har skrevet flere ganger at jeg syntes motoren i Dragsteren var morsom, men det krevde litt turtall før jeg fikk horn i panna. Uansett motor i bøtter og spann man kan ha mye gøy med.
Nå er det heller ikke motoren som er hovedforskjellen her, men den totale pakka. Ser man hva man får og hva man må gi er det i mine øyne utvilsomt hvilken sykkel som gir deg mest for pengene. BMW'en er derfor i mine øyne en bedre sykkel OG billigere. Selv om ikke Dragster er noen dårlig sykkel.
TS kjøpte tydeligvis Dragsteren da han likte dne best, og da er det uansett ett fett hva jeg mener om den. Men siden han spurte så svarer jeg :)
Nå er det heller ikke motoren som er hovedforskjellen her, men den totale pakka. Ser man hva man får og hva man må gi er det i mine øyne utvilsomt hvilken sykkel som gir deg mest for pengene. BMW'en er derfor i mine øyne en bedre sykkel OG billigere. Selv om ikke Dragster er noen dårlig sykkel.
TS kjøpte tydeligvis Dragsteren da han likte dne best, og da er det uansett ett fett hva jeg mener om den. Men siden han spurte så svarer jeg :)
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Interresant lesning i Cycleworld vedr test super naked. ( 2017 )
Resultatet som så ofte før
1 - Aprilia.
2 - delt mellom KTM 1290/ Yamaha MT 10 og sist
4 - S1000r
Litt utdrag fra test under , S1000r tapte mest på svampete bremser og mystiske svakheter ( fritt oversatt ..), rangert i bunnen av alle 4 førere.
Bremser :
Such was not the case regarding the brakes on the BMW S1000R. “I thought brake fade was a thing of the past, but even with repeated bleeding the front system on the S1000R went from pretty good to spongy in less than three laps at the track,” Hoyer noted. “I adjusted the lever all the way out and still had to resort to four-finger braking at the track.” Excessive lever travel spooked more than one rider, as Colton also experienced “brake fade on every outing” with MacDonald complaining of “inconsistent brake feel” as well.
og konklusjonen :
Our BMW simply suffered too many mysterious ills, and even though this defies the Motor Works reputation for refinement, it relegated the S1000R to the bottom of each tester’s order of preference.
Resultatet som så ofte før
1 - Aprilia.
2 - delt mellom KTM 1290/ Yamaha MT 10 og sist
4 - S1000r
Litt utdrag fra test under , S1000r tapte mest på svampete bremser og mystiske svakheter ( fritt oversatt ..), rangert i bunnen av alle 4 førere.
Bremser :
Such was not the case regarding the brakes on the BMW S1000R. “I thought brake fade was a thing of the past, but even with repeated bleeding the front system on the S1000R went from pretty good to spongy in less than three laps at the track,” Hoyer noted. “I adjusted the lever all the way out and still had to resort to four-finger braking at the track.” Excessive lever travel spooked more than one rider, as Colton also experienced “brake fade on every outing” with MacDonald complaining of “inconsistent brake feel” as well.
og konklusjonen :
Our BMW simply suffered too many mysterious ills, and even though this defies the Motor Works reputation for refinement, it relegated the S1000R to the bottom of each tester’s order of preference.
- Bjerknez
- Innlegg: 23064
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Vet ikke helt hvor du vil med denne informasjonen siden vi snakker om Dragster 800RR her. Var denne med i testen også?
Som nevnt, Aprilia, KTM 1290R etc. er flotte sykler alle sammen og ikke noe galt med dem. Men etter diverse vurderinger så er S1000R det beste valget for meg. Skulle jeg byttet type sykkel så måtte det evt. blitt KTM 1290R for å prøve noe helt annet. Aprilia stoler jeg ikke på, selv om den vant i test.
Jeg er ikke ute etter den sykkelen som vinner flest tester, men den sykkel som vinner med tanke på mine preferanser.
Fire fingre på bremsen?
Jeg lover deg, bakhjulet løfter jeg lett med en finger.
Som nevnt, Aprilia, KTM 1290R etc. er flotte sykler alle sammen og ikke noe galt med dem. Men etter diverse vurderinger så er S1000R det beste valget for meg. Skulle jeg byttet type sykkel så måtte det evt. blitt KTM 1290R for å prøve noe helt annet. Aprilia stoler jeg ikke på, selv om den vant i test.
Jeg er ikke ute etter den sykkelen som vinner flest tester, men den sykkel som vinner med tanke på mine preferanser.
Fire fingre på bremsen?
Jeg lover deg, bakhjulet løfter jeg lett med en finger.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: Barskes blog-biker-logg
Den opplevelsen av bremsene deler jeg ikke. Symes de er helt upåklagelige, og det er uproblematisk å stanse sykkelen med en finger på bremsen, raskt som bare det. Nå har ikke jeg kjørt den på bane da
For meg føltes Bimmern mer riktig når jeg kjørte og satt på den enn Superduke. Det var avgjørende.
Forøvrig har jeg sett andre tester som setter bimmern over Superduke og Tuono
For meg føltes Bimmern mer riktig når jeg kjørte og satt på den enn Superduke. Det var avgjørende.
Forøvrig har jeg sett andre tester som setter bimmern over Superduke og Tuono
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Sted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Trenger ikke no dick size måling her.. Det kan vi gjøre etter 4 pils og en pizza ved neste korsveg
Var bare nysgjerrig på hvordan du sammenlignet syklene Bjerknez. Har selv til gode å kjøre en s1000r, så det man ikke vet har man ikke godt av. Foreløpig skal jeg kose meg maks med Mv'en og tenkte at denne er den beste sykkelen i verden for meg, og holde meg langt unna prøvekjøring av andre sykler!
Wiking og JK: En jeg kjenner med en 848 streetfighter blir også med på onsdag
Var bare nysgjerrig på hvordan du sammenlignet syklene Bjerknez. Har selv til gode å kjøre en s1000r, så det man ikke vet har man ikke godt av. Foreløpig skal jeg kose meg maks med Mv'en og tenkte at denne er den beste sykkelen i verden for meg, og holde meg langt unna prøvekjøring av andre sykler!
Wiking og JK: En jeg kjenner med en 848 streetfighter blir også med på onsdag
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Beklager til TS for off-topic , men får spandere en Cola Zero på Barske på OnsdagenBjerknez skrev: ↑28 mai 2018, 14:37 Vet ikke helt hvor du vil med denne informasjonen siden vi snakker om Dragster 800RR her. Var denne med i testen også?
Som nevnt, Aprilia, KTM 1290R etc. er flotte sykler alle sammen og ikke noe galt med dem. Men etter diverse vurderinger så er S1000R det beste valget for meg. Skulle jeg byttet type sykkel så måtte det evt. blitt KTM 1290R for å prøve noe helt annet. Aprilia stoler jeg ikke på, selv om den vant i test.
Jeg er ikke ute etter den sykkelen som vinner flest tester, men den sykkel som vinner med tanke på mine preferanser.
Fire fingre på bremsen?
Jeg lover deg, bakhjulet løfter jeg lett med en finger.
Hva jeg vil med info ? , bare litt god gammeldags punting av dere "knivskarpe kamerater" , det med at bremsene fader utløser seg i denne testen hvor syklene presses på bane og det er jo da de beste ( les dyreste ) komponentene skiller seg fordelaktig ut.
Men så lenge man kjører fornuftig på landevei så holder de aller fleste bremser på moderne sykler mer enn godt nok
Synes det er topp at det ulike meninger/preferanser og et mangfold i mc-floraen på veiene , men det hadde vel nice om den hadde vunnet noen tester også da - eller ..
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Blir nesten for mye av det godebarske skrev: ↑28 mai 2018, 15:02 Trenger ikke no dick size måling her.. Det kan vi gjøre etter 4 pils og en pizza ved neste korsveg
Var bare nysgjerrig på hvordan du sammenlignet syklene Bjerknez. Har selv til gode å kjøre en s1000r, så det man ikke vet har man ikke godt av. Foreløpig skal jeg kose meg maks med Mv'en og tenkte at denne er den beste sykkelen i verden for meg, og holde meg langt unna prøvekjøring av andre sykler!
Wiking og JK: En jeg kjenner med en 848 streetfighter blir også med på onsdag
- Bjerknez
- Innlegg: 23064
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Du har en flott sykkel barske! Kos deg med den
Det er uansett ett fett hva vi andre mener. Jeg koste meg som pokker på cruiseren jeg hadde også jeg. Ja, tenk det
Faktisk er det sjanser for at det kan bli cruiser på meg igjen...
Jeg får så klart høre det den dagen det skulle skje, men hvem bryr seg?
Det er uansett ett fett hva vi andre mener. Jeg koste meg som pokker på cruiseren jeg hadde også jeg. Ja, tenk det
Faktisk er det sjanser for at det kan bli cruiser på meg igjen...
Jeg får så klart høre det den dagen det skulle skje, men hvem bryr seg?
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Sted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Italiensk duotreff med WikingTnT i dag. Etter en velsmakende burger på kompis ble det en liten kjøretur med kaffe og is underveis.
Litt tid til selvskryt og beundring av hverandres sykler hørte også med.
Trivelig, som alltid
Litt tid til selvskryt og beundring av hverandres sykler hørte også med.
Trivelig, som alltid
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.