Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Det der så jo ikke feil ut overhodet! Kjenner allerede jeg gleder meg til å besøke samboeren hjemme hos svigers i sommer, da må det bli noen turer lik den der
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Ser ut som en herlig tur!
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Fornøyd med den? Hvordan er festeanordningen?
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Så ut som en flott tur, har lagret ruta og må prøve å få prøv den selv
Jeg og kjøpte meg US50 (mest fordi det var relativt billig i forhold til å kjøpe 40 nå og så en ekstra tier senere) og ble overrasket over hvor mye jeg fikk plass til i baggene. En US10 holder i massevis til en helgetur for meg, US30 er ukestur med klær til å gå rundt i, håndkle, shorts, osv, osv.
Åssen telt/dyne har du? Klarer så vidt å få teltet mitt oppi US30en, ikke snakk om å få sovepose eller dyne oppi i tillegg.
- Fsva
- Innlegg: 779
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Sted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Teltet er av typen «HELSPORT Børgefjell 3 Camp» (15-år gammelt og veier 3,6KG, ca.50 cm langt og 22 ish i diamanter.LarsE skrev: ↑23 mai 2018, 18:25 Så ut som en flott tur, har lagret ruta og må prøve å få prøv den selv
Jeg og kjøpte meg US50 (mest fordi det var relativt billig i forhold til å kjøpe 40 nå og så en ekstra tier senere) og ble overrasket over hvor mye jeg fikk plass til i baggene. En US10 holder i massevis til en helgetur for meg, US30 er ukestur med klær til å gå rundt i, håndkle, shorts, osv, osv.
Åssen telt/dyne har du? Klarer så vidt å få teltet mitt oppi US30en, ikke snakk om å få sovepose eller dyne oppi i tillegg.
Dyna er kjøpt på KID, 140x200 Lillesand Dundyne 320gram https://www.kid.no/soverom/dyner/lilles ... erdundyne/
Dyna er tynn. Jeg sov i joggebukse og fleecegenser med kjøreutstyr og diverse bagger og sekker som pute og liggeunderlag. Allikevel ble det litt kjølig med 4 plussgrader midt på natten. Med ett skikkelig liggeunderlag ville det vært helt greit.
- Fsva
- Innlegg: 779
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Sted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Jeg er veldig fornøyd med baggen. Den er helt vanntett og super enkel å ta av og på sykkelen. Det tar 30 sekunder å feste baggen til sykkelen og 5 sekunder å få den av igjen. Etter bruk dytter man bare henpene inn under salen og de er ute av syne.
Festesystemet fungerer fint når man pakker myke ting, som feks klær, men du må ikke pakke ned ting som ikke tåler å bli klemt litt sammen.
Feks så lå teltet i midten av baggen og dyna pakket godt rundt som en slags sammenpressbar buffer.
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Lurer på om jeg ikke blir nødt til å skaffe meg en slik en
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Sted: Oslo
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Så helt klart ut som en flott tur det der!
Har også en Kriega US-30, og må si at det er en utrolig enkel og brukbar veske
Har også en Kriega US-30, og må si at det er en utrolig enkel og brukbar veske
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- Fsva
- Innlegg: 779
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Sted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
På søndag var det igjen duket for den årlige Flydagen på Kjeller flyplass ved Lillestrøm. Selv med stekende sol og 30° i skyggen var oppmøte bra(speaker pratet om +15 tusen besøkende). Det var uansett ikke noe problem å søke dekning fra sola under vingene til parkerte fly, i hangarer eller under partytelt. Mattilbudet var også bra, med vafler, sveler, iskrem, vann, brus og flere matvogner med diverse. Også i år var MC-folket velkommen til å parkere inne på flyplassområdet, en fin gest. Takk til arrangør som tilrettelegger for MC-folket
De to ikoniske jagerflyene fra 2. verdenskrig var høydepunktet med flyshowet. Eller som speaker sa, "lakrisen i pølsa"
P-51 Mustang
Spitfire MK XVI
De to ikoniske jagerflyene fra 2. verdenskrig var høydepunktet med flyshowet. Eller som speaker sa, "lakrisen i pølsa"
P-51 Mustang
Spitfire MK XVI
- Fsva
- Innlegg: 779
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Sted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Flydagen på Kjeller"
Jeg har en 2000 modell Suzuki Baleno 1.6L 4wd med 190k km på telleren som jeg kjøpte for et par år siden. Den gikk ikke gjennom EU-kontrollen i juni pga. litt høy målt avgass og blårøyk fra eksosen. Nå nærmer høsten seg og det er greit å gjøre et forsøk på å få den godkjent. Jeg krysser fingrene for at det er en eller flere ventiltetninge som lekker og ikke defekte stempelringer. Blårøyken er tydlig etter at bilen har stått stille noen timer, så jeg tipper det renner olje ned i sylinderen(e) fra toppen.
Mangler bare å klemme sammen ventilfjerene, fjerne de gamle tetningene og montere de nye, så skru alt sammen igjen. Helst før vinteren kommer
Det fine med å eie en billig bil er at du kan forsøke å reparere ting uten at det er helt krise om man driter seg ut. Ny bruktbil koster gjerne mindre enn å få verkstedet til å reparere den gamle
Mangler bare å klemme sammen ventilfjerene, fjerne de gamle tetningene og montere de nye, så skru alt sammen igjen. Helst før vinteren kommer
Det fine med å eie en billig bil er at du kan forsøke å reparere ting uten at det er helt krise om man driter seg ut. Ny bruktbil koster gjerne mindre enn å få verkstedet til å reparere den gamle
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Flydagen på Kjeller"
Enig i dette, helt klart!
Selv har jeg to biler som lever på overtid i forhold til gjennomsnittlig levealder på norske veier, dvs. mer enn 10-12 år gamle.
Til sammen har de to ikke kostet allverdens og langt mindre enn det man betaler for en 3-4 år gammel bruktbil av en viss størrelse (1,6 - 2,4 kubikk kombi, stv., SUV).
Tilsammen har mine biler fra hhv. 2004 og 2006 en samlet km.stand pr. i dag på ca. 155000. Og det betyr at de gjerne kan gå minst det dobbelte av dette med godt stell.
Ingen av dem er rustangrepet og begge er understellsbehandlet med FluidFilm i fjor og nå nylig.
Så hvis man kan leve med fossildrevne biler som de jeg har, så kan man ha billig bilhold i mange år framover.
Og jeg kommer til å gjøre det helt fram til den tiden jeg håper og tror kommer når hydrogenbilene gjør sitt inntok for alvor .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23098
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675
Har ingen problemer med å forstå valget av eldre biler i et økonomisk perspektiv, men sikkerheten i nyere biler er kanskje også vesentlig forbedret, noe man kanskje bør tenke på når man er på tur. Kjører man en del så har også kjørekomfort en stor betydning, noe jeg vet alt om.
- Fsva
- Innlegg: 779
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Sted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Flydagen på Kjeller"
Min 2000mod Baleno er egentlig en modell fra midten av 90-tallet med tanke på teknologi og sikkerhet. Kan vel sammenlignes med en Toyota fra 1998. Du ser jo i denne videoen hvor stor forskjell det er på gammel og ny bil når det kommer til sikkerhet.Bjerknez skrev: ↑24 sep 2018, 07:24 Har ingen problemer med å forstå valget av eldre biler i et økonomisk perspektiv, men sikkerheten i nyere biler er kanskje også vesentlig forbedret, noe man kanskje bør tenke på når man er på tur. Kjører man en del så har også kjørekomfort en stor betydning, noe jeg vet alt om.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Understellsbehandlig er gull verdt. Det er vel rust i bærende struktur som sender de fleste biler i metallpressa. Balenoen min har en del rustskader og jeg tviler på at den ser så veldig bra ut etter to vintere tilAJ skrev: ↑23 sep 2018, 21:52Enig i dette, helt klart!
Selv har jeg to biler som lever på overtid i forhold til gjennomsnittlig levealder på norske veier, dvs. mer enn 10-12 år gamle.
Til sammen har de to ikke kostet allverdens og langt mindre enn det man betaler for en 3-4 år gammel bruktbil av en viss størrelse (1,6 - 2,4 kubikk kombi, stv., SUV).
Tilsammen har mine biler fra hhv. 2004 og 2006 en samlet km.stand pr. i dag på ca. 155000. Og det betyr at de gjerne kan gå minst det dobbelte av dette med godt stell.
Ingen av dem er rustangrepet og begge er understellsbehandlet med FluidFilm i fjor og nå nylig.
Så hvis man kan leve med fossildrevne biler som de jeg har, så kan man ha billig bilhold i mange år framover.
Og jeg kommer til å gjøre det helt fram til den tiden jeg håper og tror kommer når hydrogenbilene gjør sitt inntok for alvor .