Ny motorsykkel og lite tid foran pc skjermen.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av Bjerknez »

Du mener sikker Elgåfossen? :)

Der har jeg vært mange ganger :thumleft

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av Kristian1995 »

CaptChaos skrev: 30 apr 2018, 07:32 Jeg er ny på forumet i dag. Som helt fersk MC-eier litt opp i årene, så har det vært artig å lese om andres erfaringer. Min motivasjon for å kjøpe MC er 2-delt:
1.) Frykelig morsomt
2.) Kunne ha kjøre opplæring med sønnen som også har kjøpt seg MC

Så det er godt å høre at det ikke bare er jeg som opplever "kjøreræv". Vi hadde forøvrig en flott tur opp til Elg fossen forbi Halden festning og inn mot Kornsjø i går. Mange fine svinger som man kan kose seg med.
Velkommen til forumet :)

Hørtes koselig ut at dere er 2 om det, da får dere vært fall brukt tid sammen og gjort noe begge liker :)

Kjøreræva er det noen mange som kjenner etter første lengre turen ja, nå kjørte jo jeg over 2000 km i løpe av helga, så skal si det er godt med 1 dags pause. :P

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av Kristian1995 »

Bjerknez skrev: 30 apr 2018, 02:20 Artig å lese om ferske mc førere som klinker til fra dag 1 med flotte turer. Jeg har selv vært der og de turene jeg husker best var de aller første turene alene. Har mange hyggelige turer etter dette også, men det er noe med de første turene som setter sitt preg.

Jeg kjørte transportetappe fra Eidsvoll til Fredrikstad i 2-4 varmegrader (på E6) og jeg har sjelden fryst mer enn jeg gjorde da. Når jeg kom til Moss så var jeg så frossen at jeg ikke klarte og unngå å sjelve. Da MÅTTE jeg rett og slett stoppe på en bensinstasjon. Jeg gikk inn på toalettet som var godt og varmt, slo på vamtvannet for å få litt varmt vann i trynet og ellers på overkroppen. Jeg kjøpte meg varm mat og drakk varm kaffe og satt der i ca. 20 minutter.

De siste milene hjem gikk greit, men du store så godt det var å slenge seg i dusjen når jeg kom hjem!

Ikke spesielt spennende tur, men jeg husker den godt :)
Ser den veldig godt, var samme for meg i høst, ble ofte å ta turen innom bensinstasjoner selv, bare for varmens skyld, har lært meg en lekse, at neste sykkel SKAL det være varmeholker på.
Ble rett inn i dusjen på meg og etter gårsdagen, godt å få varmen tilbake i kroppen.

Nå håper jeg på mange fine dager framover så jeg kan få kjørt masse :D

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart

Legg inn av Bjerknez »

De ter tre ting jeg har blitt helt avhengig av. Cruise Control, Quickshifter og Varmeholker. Jeg kjøpte meg også en varmevest med varmeelementer som går på batterier i fjor. Jeg kjørte med denne fra Lindesnes mot Fredrikstad og tar man på seg denne under vindtett regndress så opplever man fort nirvana. :)

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Sesongstart

Legg inn av Kristian1995 »

Bjerknez skrev: 30 apr 2018, 14:35 De ter tre ting jeg har blitt helt avhengig av. Cruise Control, Quickshifter og Varmeholker. Jeg kjøpte meg også en varmevest med varmeelementer som går på batterier i fjor. Jeg kjørte med denne fra Lindesnes mot Fredrikstad og tar man på seg denne under vindtett regndress så opplever man fort nirvana. :)
Forstår den godt, men fryser som regel bare på hendene enda, men når man blir eldre vil man nok ha mer varme i hele kroppen tenker jeg.
Vet ikke om jeg er avhengig av cruise control og quickshift, men skal ha ny mc til sommeren, så må se det hva som skjer, varmeholker er første prioritet. Står enda litt i tenkeboksen på type mc jeg velger :-k

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Sesongstart

Legg inn av kvase »

Tja sesongstart joda starta men husker ikke datoen men dette var fra i går
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Sesongstart

Legg inn av Kristian1995 »

kvase. skrev: 30 apr 2018, 14:59 Tja sesongstart joda starta men husker ikke datoen men dette var fra i går
Hehe, er ikke helt bart sørpå heller, er dette langt inn i landet?
Selv bor jeg 500 moh og her ligger snøen enda.. Veien er bar, men klinete.. Fint med 4 km grusvei fra asfaltveien slutter å hjem, så grusvei får jeg kjørt nok på igjennom året :D

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Sesongstart

Legg inn av kvase »

Kristian1995 skrev: 30 apr 2018, 15:04
kvase. skrev: 30 apr 2018, 14:59 Tja sesongstart joda starta men husker ikke datoen men dette var fra i går
Hehe, er ikke helt bart sørpå heller, er dette langt inn i landet?
Selv bor jeg 500 moh og her ligger snøen enda.. Veien er bar, men klinete.. Fint med 4 km grusvei fra asfaltveien slutter å hjem, så grusvei får jeg kjørt nok på igjennom året :D
Det er fra 2 områder her med mye snø https://goo.gl/maps/jJnWjRduaxm ikke mere en ca 200 meter over havet dette
å her med mye vann på høyre sia a veien https://goo.gl/maps/swhd99d8aLr
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Sesongstart

Legg inn av Kristian1995 »

kvase. skrev: 30 apr 2018, 15:20
Kristian1995 skrev: 30 apr 2018, 15:04
kvase. skrev: 30 apr 2018, 14:59 Tja sesongstart joda starta men husker ikke datoen men dette var fra i går
Hehe, er ikke helt bart sørpå heller, er dette langt inn i landet?
Selv bor jeg 500 moh og her ligger snøen enda.. Veien er bar, men klinete.. Fint med 4 km grusvei fra asfaltveien slutter å hjem, så grusvei får jeg kjørt nok på igjennom året :D
Det er fra 2 områder her med mye snø https://goo.gl/maps/jJnWjRduaxm ikke mere en ca 200 meter over havet dette
å her med mye vann på høyre sia a veien https://goo.gl/maps/swhd99d8aLr
Var det jeg tenkte at det var oppe i Froland området ja, har ikke kjørt sideveiene der, men aldri vært oppover der med MC.
4 år siden eller noe, siden jeg var i Froland nå, kjørte bil den gang.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Sesongstart

Legg inn av kvase »

Kristian1995 skrev: 30 apr 2018, 15:29 []

Var det jeg tenkte at det var oppe i Froland området ja, har ikke kjørt sideveiene der, men aldri vært oppover der med MC.
4 år siden eller noe, siden jeg var i Froland nå, kjørte bil den gang.
Hvor bor du hen på Norges kartet ?
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Sesongstart

Legg inn av Kristian1995 »

kvase. skrev: 30 apr 2018, 15:40
Kristian1995 skrev: 30 apr 2018, 15:29 []

Var det jeg tenkte at det var oppe i Froland området ja, har ikke kjørt sideveiene der, men aldri vært oppover der med MC.
4 år siden eller noe, siden jeg var i Froland nå, kjørte bil den gang.
Hvor bor du hen på Norges kartet ?
Liten plass i Gudbrandsdalen som heter Sør-Fron :)

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Sesongstart

Legg inn av kvase »

Kristian1995 skrev: 30 apr 2018, 18:00
Liten plass i Gudbrandsdalen som heter Sør-Fron :)
[/quote]
Husker jeg var å satte opp en del driftsbygninger oppåver dine trakter siste oppi Heidal ellers så kommer jeg fra Hedmarken egentlig bare bodd her i 6 år. Famili har jeg på Lillehammer å Gjøvik
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Sesongstart

Legg inn av Kristian1995 »

kvase. skrev: 30 apr 2018, 18:08
Kristian1995 skrev: 30 apr 2018, 18:00
Liten plass i Gudbrandsdalen som heter Sør-Fron :)
Husker jeg var å satte opp en del driftsbygninger oppåver dine trakter siste oppi Heidal ellers så kommer jeg fra Hedmarken egentlig bare bodd her i 6 år. Famili har jeg på Lillehammer å Gjøvik
[/quote]

Aha, skal være ærlig å si jeg koser meg den fine sørlandskysten selv. Liker veldig godt å kjøre lokalveien mellom grimstad og Arendal, er ganske godt kjent der nede :)

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Noen turer i Mai

Legg inn av Kristian1995 »

Får prøve å ta et lite referat fra mine sister turer jeg da.

Lørdag 5. Mai, gikk turen til MC Messa på Lillestrøm. Turen starta rundt 10-tiden og var framme ved 13-tiden, Fikk en fin opplevelse med noe grus, i ei rundkjøring på anleggsområde sør for Hamar. Gikk greit, men merka den sklei på grusen ja, gikk heldigvis sakte :) Når jeg ankom messa, var jeg mest interessert i å få sett på 3 typer mcer, SuperDuken, Zx10R og S1000rr, ble forelska i alle og valget ble ikke noe lettere.. Fikk ikke prøvekjørt noen da jeg ikke har tung lappen før i sommer.. og R sykklene, var det 25 års aldersgrense på... Kanskje til neste år.
Hadde et par fine timer her, før jeg tok avgårde hjemover. Ble bare kjøring på E6 denne gangen og er vel ikke av det mest spennende, men fin tur i fint vær forde.
Bilde

Fredagen 11. Mai, gikk turen til Skedsmokorset for dekk bytte. Dårlig vær, regn mesteparten av turen, men nytt dekk ble det. Ble et Metzeler dekk framme, siden jeg hadde det bak å. Veldig hyggelige folk der. Mcen ble tatt inn litt før 9, og den var ferdig halv 10 ca. Turen gikk rett hjem, å da var det rett inn i dusjen, regna på vei nordover også.. Våt og kald var jeg etter den turen. Dunlop dekke jeg hadde framme, før det ble bytta, hadde rulla rundt 22 000 km. Det er jeg veldig fornøyd med selv om med jeg ikke vet hvor langt folk kjører med sine framdekk.

Lørdagen 12. Mai, fikk jeg tatt meg en runde rundt om her jeg bor. Kjørte sørover, ned til Vingrom. Fikk da sett på Laugen/Lågen og størrelsen på den. Kjørte av på Vingrom, og over Vingromsåsen og ned til Dokka. Fra Dokka tok jeg videre mot Fagernes. På Fagernes tok jeg en liten pause, før turen videre mot Beitostølen og Valdresflya. Skal si det enda var friskt og godt oppe på Valdreflya.. Tok av sånn at jeg havna nede i Heidal, før turen gikk hjem etter dette.
prøve 3.jpg
prøve 4.jpg
Tirsdag 15. Mai, gikk turen nordover. Kjørte til Dombås over Dovre. Synes virkelig det var lite snø der oppe, forhold til Valdreflya.. Men er nok noe høydeforskjell kanskje. Kjørte E6, til Berkåk, fra der ble det 700 oppover til Meldal, så 701 til Storås og 65 videre opp til Orkanger.
Fra Orkanger tok jeg E39 vestover, før jeg tok av 714 mot Hitra og Frøya. Hadde enda ikke vært her oppe, så ble overaska hvor fine veier det var for mc her, mye svinger! :D Ble en tur ut til Sistranda på Frøya. Før jeg tok turen hjemover. Når jeg kom til Hitra tunnelen, var jeg så heldig at tunnelen var stengt... Måtte stå å vente i over 2 time på en lastebil som hadde knekt akslingen nede i bunnen.. Men ellers en kjempe fin tur, var hjemme rundt 23:30 på kvelden.

Bilde
prøve 7.jpg
Så får jeg ta med dette bilde av den fine dalen også :)
prøve 8.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Noen turer tatt til nå i Mai (referat)

Legg inn av Baffin »

Det var mange fine turer @Kristian1995, Valdresflya er jo en av mine favoritter.
Skulle du havne på Flya en gang til så ta til høyre rett etter Bygdin (hvis du kommer fra Beitost.) og ned Jotunheimvegen (grusvei),
følger du den til Skåbu så er du jo nesten hjemme igjen.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Svar