Ut på tur i dag - Oslo og omegn

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Joffe
Innlegg: 63
Registrert: 03 mai 2018, 13:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Night Rod

Re: Ut på tur i dag - Oslo og omegn

Legg inn av Joffe »

Bjerknez skrev: 16 mai 2018, 12:07 Det kunne jeg gjerne tilbudt meg, men desverre så mistet jeg førerkortet i fjor sommer og da ryker "fem sammenhengende år" som er en del av regelen. Så jeg er nok desverre ikke skikket til å øvekjøre med deg.

Men jeg vet at vertfall AJ ikke bor veldig langt unna deg. Han er nok en erfaren motorsyklist som kan lære deg de viktigste tingene, som å dra på bakhjulet feks. :knegg
Det var kjedelig å høre at du har vært uten lappen, men kanskje vi sees på veien når lappen min er i boks?

Jeg hadde min første kjøretime igår som gikk veldig bra, og jeg har kjørt sykkel før så jeg skal bare feie igjennom det obligatoriske før oppkjøring om 1 mnd. Kjørerlæreren min mener jeg ikke trenger flere timer, men det er jo fint om jeg får øvelseskjørt litt og jeg ville nok følt meg enda tryggere på oppkjøring hvis jeg hadde fått kjørt litt ved siden av :roll
I haven`t been everywhere - but it`s on my list...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ut på tur i dag - Oslo og omegn

Legg inn av Bjerknez »

Jada, var uten førerkort fra juli til Desember i fjor. Lommeboken ble også litt slankere... :)

Men nå er jeg fit for fight igjen og sommerferien er like rundt hjørnet nå :)

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Ut på tur i dag - Oslo og omegn

Legg inn av Greenone »

Stian87 skrev: 16 mai 2018, 10:24
Greenone skrev: 16 mai 2018, 10:04 Hadde vært artig og slengt seg på og tatt runden igjen :D Men blir nok dessverre litt for langt for en kjapp en kveldsrunde. Må banke en times tid på e6 i tillegg før jeg er i Ski. Har flytta for langt nord :crazy:
:lol hvor bor du? Kan eventuelt møtes på halvveien en dag ;)
Ja det kunne da være mulig å få til. :thumleft Bor sånn Råholt-ish, så det er jo et lite stykke.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Ut på tur i dag - Oslo og omegn

Legg inn av Greenone »

Joffe skrev: 16 mai 2018, 11:31
Greenone skrev: 16 mai 2018, 10:04 Hadde vært artig og slengt seg på og tatt runden igjen :D Men blir nok dessverre litt for langt for en kjapp en kveldsrunde. Må banke en times tid på e6 i tillegg før jeg er i Ski. Har flytta for langt nord :crazy:
"Plukk opp" meg en dag og kjør med L på ryggen sammen med meg davel :twothumbs:
Oppkjøring nærmer seg og Harley`en står å maser om å få kjøre...Jeg skulle så gjerne hatt litt mer trening på plassering etc. før oppkjøring.

Så hvis du er over 25år og har hatt lappen i mer en 5år, setter jeg pris på om du eller noen andre hadde giddi å tatt en tur med meg :roll
Gule vester med L har jeg, og det er tillatt og bruke handsfree til mobiltelefon som kommunikasjon.
Mat/drikke på turen spanderer jeg også :twothumbs:

Litt om meg:
Rolig ung man på straks 30, bor i Blystadlia nær Lillestrøm med samboer og hund.
Jeg har sammen med et par kolleger etablert 4 verksteder og driver avd. Bærum selv til daglig.
Jeg har en -08 Harley Davidson Night Rod med diverse oppgraderinger :twisted
IMG_2102.JPG
Jeg er nok ikke helt L typen sånn sett :lol men jeg kan ha det litt i bakhodet.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Svar