Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Quickshifter burde jo være en "no-brainer"!
Bruker den jo bare når du vil. Hvis du drar på litt, f.eks.
Bruker den jo bare når du vil. Hvis du drar på litt, f.eks.
- Bjerknez
- Innlegg: 22864
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Når man drar på litt ekstra så føles det tryggere og faktisk holde seg fast i styret mens man quickshifter, kontra å clutche. En fin liten smell i potta får man som en bonus ved hvert chift :)
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Jeg var i prat med forhandlerne på mysen da jeg vurderte 1290 SDR selv, har et veldig godt inntrykk av dem, svært hyggelige og serviceinnstilte.
Når det kommer til quickshifter har jeg det på min S1000R, og det dr bare å kjøre på, er så digg å spesielt shifte ned uten å måtte clutche, spesielt før svinger og ved rundkjøringer. Den oppover bruker jeg ikke så mye, men hvis jeg virkelig drar på er det en utrolig digg følelse i tilleg til at det gir en godpop i potta. Ikke at du trenger å tenke så mye på det med lyden fra den nye syklen din. Den er helt rå!
Når det kommer til quickshifter har jeg det på min S1000R, og det dr bare å kjøre på, er så digg å spesielt shifte ned uten å måtte clutche, spesielt før svinger og ved rundkjøringer. Den oppover bruker jeg ikke så mye, men hvis jeg virkelig drar på er det en utrolig digg følelse i tilleg til at det gir en godpop i potta. Ikke at du trenger å tenke så mye på det med lyden fra den nye syklen din. Den er helt rå!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Har snakket med forhandler og gitt beskjed om at jeg ønsker at dem «aktiverer» quickshift likevel. Så får vi satse på det blir en vane å bruke den
Er veldig fornøyd med både imøtekommende og service på spinnin wheel i mysen
Er veldig fornøyd med både imøtekommende og service på spinnin wheel i mysen
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Det forhandler legger inn er vist en software som heter: PERFORMANCE PACK.
Nærmere forklart så fikk jeg: multi slip regulation, dvs elektronisk slipperclutch, Quick shifter, hill hold og my ride.
Litt usikker på hva som menes med slipperclutch og hill hold, men hvis hill hold betyr det det høres ut som så vet jeg hva det er, uten å skjønne åssen det skal fungere på mc
Nærmere forklart så fikk jeg: multi slip regulation, dvs elektronisk slipperclutch, Quick shifter, hill hold og my ride.
Litt usikker på hva som menes med slipperclutch og hill hold, men hvis hill hold betyr det det høres ut som så vet jeg hva det er, uten å skjønne åssen det skal fungere på mc
- Bjerknez
- Innlegg: 22864
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Litt gjetting, men slipper clutch betyr vel at bakjulet forhindres og låse seg ved brensing på girene?
Hill hold betyr vel at hvis man bremser ned i en motbakke og slipper bremsehenedelen etter stopp så står bremsen fortsatt på, frem til man kjører igjen etc. ?
Hill hold betyr vel at hvis man bremser ned i en motbakke og slipper bremsehenedelen etter stopp så står bremsen fortsatt på, frem til man kjører igjen etc. ?
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Slipper clutch betyr at clutchen slipper dersom det blir for mye motstand fra motoren, for å unngå å låse bakhjulet ved nedgiring. Hvordan den funker med elektronikk vet jeg ikke, men kan vel kanskje justere hvor mye motstand som kreves for å slippe?
Hill hold til KTM funker ved at den holder bremsen i 5 sekunder etter du har slipt pedalen, og så slipper den gradvis bremsen.
Hill hold til KTM funker ved at den holder bremsen i 5 sekunder etter du har slipt pedalen, og så slipper den gradvis bremsen.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Takk for all info folkens Føler jeg ble endel smartere nå, og at jeg gleder meg enda mer til å få hentet sykkelen hjem, og testa de forskjellig «duppedittene»
Må si det er utrolig trist å sitte her hjemme i sola, uten mulighet til å ta seg en liten luftetur på to hjul, er faktisk ikke såååå stas å kjøre 4hjul i varmen, selv om man har aircondition.
Har forresten bestilt denne til KTM’en
Spennende å se hvordan denne blir, kjøpte den mest med tanke på stensprut ifra forhjul mot motor.
https://sw-motech.com/en/products/prote ... 029824.htm
Også korte oransje bremse/clutch hendler er bestilt.
Viktig å handle inn mye før man får sykkelen
Må si det er utrolig trist å sitte her hjemme i sola, uten mulighet til å ta seg en liten luftetur på to hjul, er faktisk ikke såååå stas å kjøre 4hjul i varmen, selv om man har aircondition.
Har forresten bestilt denne til KTM’en
Spennende å se hvordan denne blir, kjøpte den mest med tanke på stensprut ifra forhjul mot motor.
https://sw-motech.com/en/products/prote ... 029824.htm
Også korte oransje bremse/clutch hendler er bestilt.
Viktig å handle inn mye før man får sykkelen
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
På tide med oppdatering. Sykkel hentet idag, og har nå rullet rundt 80km føre jeg parkerte den i garasjen. Altså ikke lange turen. Men guud for en deilig sykkel å kjøre.
Desverre så hadde verken slipon potte, comfort sete, tank pad eller radiator gitter kommet, så dette blir derfor heller montert på 1000km servicen. Kort skiltbrakket hadde derimot kommet
Kjempe sykkel å kjøre, men en ting jeg stusser litt på, kanskje noen andre med KTM her kan svare?
For når jeg kjører f.eks i 1gir, og kommer til et veikryss, eller evt stopper for å fylle. Så sliter jeg med å få sykkelen i fri, altså N. Er det noen triks der? For jeg finner ikke N giret når jeg står med motor igang, når jeg står rolig. Hvis jeg slår av motor i 1.gir og så slår på tenninga igjen så kan jeg lett bytte til N. Men ikke med motor igang. Er det noe spesielt man må gjøre tru? Har prøvd flere ganger, og har kun klart å finne N giret 2-3 ganger av sikker 25-30 ganger jeg har prøvd
Desverre så hadde verken slipon potte, comfort sete, tank pad eller radiator gitter kommet, så dette blir derfor heller montert på 1000km servicen. Kort skiltbrakket hadde derimot kommet
Kjempe sykkel å kjøre, men en ting jeg stusser litt på, kanskje noen andre med KTM her kan svare?
For når jeg kjører f.eks i 1gir, og kommer til et veikryss, eller evt stopper for å fylle. Så sliter jeg med å få sykkelen i fri, altså N. Er det noen triks der? For jeg finner ikke N giret når jeg står med motor igang, når jeg står rolig. Hvis jeg slår av motor i 1.gir og så slår på tenninga igjen så kan jeg lett bytte til N. Men ikke med motor igang. Er det noe spesielt man må gjøre tru? Har prøvd flere ganger, og har kun klart å finne N giret 2-3 ganger av sikker 25-30 ganger jeg har prøvd
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Min erfaring er, fra de fleste sykler jeg har kjørt, at det er lettere å finne fri hvis du ruller såvidt forover/bakover imens du girer. Bare ha litt bevegelse i systemet liksom. Mulig det bare er innbilning, men det er nå min oppfatning.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Jeg kan jo prøve det, men har aldri opplevd at det har vært så vrient å finne N giret på noen sykkel tidligere, men har dog aldri vært borti KTM tidligere
Kanskje AJ har noe å si om dette? Iogmed at det er så å si samme motor i din som i denne. Legger ved et par bilder tatt på vei hjem istad forresten
Kanskje AJ har noe å si om dette? Iogmed at det er så å si samme motor i din som i denne. Legger ved et par bilder tatt på vei hjem istad forresten
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Har ikke kjørt KTM, men på min gamle RSV så må jeg sette den i nøytral mens den triller framover. Så lenge motor ikke går så smetter den lett i nøytral. Kjent "problem" på min, men det blir fort en vane. Vet at enkelte har byttet en "ventil" for å bedre dette.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37838
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Da har du fått hentet villdyret, ja .lasse_hansen skrev: ↑15 mai 2018, 23:45 Jeg kan jo prøve det, men har aldri opplevd at det har vært så vrient å finne N giret på noen sykkel tidligere, men har dog aldri vært borti KTM tidligere
Kanskje AJ har noe å si om dette? Iogmed at det er så å si samme motor i din som i denne.
Gratulerer!
Ang. å få KTM i fri: kan ikke si jeg har opplevd dette som et problem, nei. I de veldig få tilfellene det har skjedd har jeg bare gjort det samme som xyvind, beveget sykkelen litt fram eller tilbake til girpedalen gir etter og smetter i fri/N.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 22864
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Jeg prøvekjørte en SuperDuke 1290R for en stund siden (den gamle modellen) og jeg kan ikke huske jeg beit meg merke i dette, så jeg hadde nok ingen problemer med å sette den i fri. Jeg tipper bare det er litt uvant. I tillegg er sykkelen helt ny. Jeg fikk vertfall beskjed om at alt vil "løsne" litt på sikt etter litt bruk... :)
- Bjerknez
- Innlegg: 22864
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: KTM Super Duke 1290 R 2018
Forresten... gratulerer med rå sykkel!! :)